Stránka 1 z 3
Přestavba na LPG
Napsal: stř led 01, 2020 11:47
od koprfilmtatra
Jelikož ročně najezdím cca.25-30tis.km začal jsem přemýšlet nad přestavbou na LPG. Vím, že motory Lada nemají problém s fungováním na LPG, ale jinak je to pro mě něco úplně nového a nemám zdání co a jak. Jaké máte zkušenosti s provozem LPG v žigulíku? Zdejší témata jsem si již pročetl.
Jaký systém je nejvhodnější? Našel jsem takovýto mixér přímo pro Ozon - má někdo zkušenost? Bude fungovat(volnoběžný systém na LPG)? Případně jaký mixer je nejvhodnější?
Chci, aby motor fungoval jak na benzín, tak na plyn - je to reálné odladit, aby to šlo pěkně i na plyn? Jak velká nádrž vejde do kufru na schůdek? Plnění lze dát k víčku nádrže? Lze při brždění motorem odpojovat LPG jako ekonomizér u karburátoru? Pokud s benzínem jezdím průměr 8l, kolik plynu si vezme?
Ve svodech mám místo na lambdu a v hadici místo na snímač teploty vody - lze to využít pro pokrokovější systém LPG?

Re: Přestavba na LPG
Napsal: ned led 05, 2020 18:57
od Jan Vaníček
Já měl 20let LPG v 06, byl tam OZON první generace, tedy bez té krabičky. Jezdilo to dobře na obě paliva, spotřeba plynu byla ca 10l. Osobně bych nevymýšlel žádné "sofistikované" nesmysly, a nechal to na klasické nechanické bázi. V podstatě jsem jezdil jen na plyn, do -20 jsem na plyn i startoval. Nepotřebuješ tudíž žádnou lambdu ani teplotní čidlo. Nádrž mezi podběhy byla na 40 L. Kde bude plnění je asi jen o domluvě a připravaném držáku. U Berlinga je taky pod víčkem, drobnou nevýhodou je, že se pro tankování musí našroubovat redukce. Mohu příležitostně vyfotit. Honza
Re: Přestavba na LPG
Napsal: ned led 05, 2020 19:21
od Marek
Já měl mezi podběhy nádrž na 55 litrů. Jinak souhlas, nevymýšlet něco, co je třicet let vymyšleno a prostě nechat namontovat to nejjednodušší, co je. Já měl systém BRC s brejlemi nad karburátorem ve filtru a nikdy jsem neměl sebemenší problém. Jeden škrtící šroub a za ním rozdvojka na dvě hadičky k brejlím. Prosté, jednoduché, u Lady maximálně funkční.
Doporučuji vyhodit papírovou hadici nasávání teplého vzduchu od výfuku do filtru, protože plyn musí mít studený vzduch, a sání trvale otočit na zimu. Při otočení na léto motor při dojíždění do křižovatky po vyřazení rychlosti měl tendence chcipnout, takže trvale na zimu, ovšem bez papírové hadice.
Na svíčky menší odtrh, doporučuji 0,50 mm, a měnit svíčky po 10000 km. Nedávat žádné "speciální" , ale úplnou klasiku. Mně to nejlíp chodilo na LR15YC.
Při provozu na plyn lze zvýšit předstih, díky vysokému oktanovému číslu je to žádoucí. Když se to neudělá, nejede to tak dobře a v létě se to do kopců hřeje.
Re: Přestavba na LPG
Napsal: ned led 05, 2020 22:04
od Jan Vaníček
V podstatě doplněno a měl jsem to stejně včetně systému. Ta nádrž menší byla, protože jsem nechtěl, aby mi zasahovala do kufru. Plnilo se max 42l, větší tam určitě jde dát. H
Re: Přestavba na LPG
Napsal: ned úno 09, 2020 17:05
od koprfilmtatra
Díky všem za informace, montáž LPG již proběhla. Systém italský Tomasetto, mixér ruský, který se dává místo izolační podložky do karburátoru. Přestavba mě vyšla na 14 500,-, nádrž má 50l, dělali mi to v Zubří. Montáž je udělaná pěkně, auto po předání funguje bez nějakých extra problémů. Starty na benzín,1-2km na benzín, pak přepínám plyn. Na LPG drží spolehlivě volnoběh až někdy po 3-4km. Výkon naprosto totožný s benzínem, v nižších otáčkách funguje lépe na plyn. Spotřeba běžný týden město + okrsky 10l, dálnice v plném obsazení auta rychlostí 140km/h si vzal 12l plynu. Zatím spokojenost

.
Re: Přestavba na LPG
Napsal: pon úno 10, 2020 20:13
od koprfilmtatra
Ještě dotaz - vyhřívání reduktoru mám napojeno na hadici ze sání. Může to být důvod, proč trvá ty 3-4km než drží volnoběh i na plyn? Že se pomalu ohřívá reduktor?

Re: Přestavba na LPG
Napsal: pon úno 10, 2020 20:29
od Křečík Barbuška
Ten prurez je tam mensi. Co jsem videl tak se vyhrivani reduktoru dava paralelne k topeni. Kde mas reduktor? Ja ho mel, az pred rozdelovacem a ty dlouhe hadice byly dost znat. Prohrato bylo kolikrat i mnohem pozdeji jak u tebe a co chvila bylo potreba hrat si se sroubem na reduktoru. Jinak spotrebu mas trosku vyssi, ale na zimu to jeste jde. Se mnou vydrbalo plastove rozvidleni pred brylemi co melo pro kazdou komoru zvlast sroub. Jak se to mackalo tak to doslo to stavu, ze jsem jel dalnicu za 16. Pak jsem nahodil rozvidleni kovove od BRC s jednim sroubem a najednou to jezdilo mezi 9 a 10 i kdyz jsem to honil po dalnici. Jo to byly casy kdyz se vzalo plynu za 500 a jezdilo na to mesic

.
Re: Přestavba na LPG
Napsal: pon úno 10, 2020 21:37
od Vašátor
Většina montážníků LPG si zapojení výhřevu reduktoru zjedoduší právě zapojením do smyčky výhřevu sání. Nicméně je to špatně. Nejen že se pomaleji ohřívá, než smyčka topení, ale má rovněž mnohem menší průtok. Dělá to problémy. Doporučuju zapojit paralelně k topení.
Re: Přestavba na LPG
Napsal: úte úno 11, 2020 19:58
od koprfilmtatra
O víkendu to zkusím předělat na ty hadice topení a uvidím

.
Re: Přestavba na LPG
Napsal: úte úno 11, 2020 21:29
od Panthymaeus (Honza)
U tohohle auta se vyšší spotřebě nedivím.
U sedanu se mi zda zástavba LPG jaksi lepší než u kombi. (Tam leda tak místo rezervy, ale kam pak s ní?)
Přeji hodně levněji ujetých kilometrů.

Re: Přestavba na LPG
Napsal: úte úno 11, 2020 22:44
od Marťas
Jak velkou máš bombu? Přijde mi, že ti trčí do prostoru míň, než mně

Re: Přestavba na LPG
Napsal: stř úno 12, 2020 19:17
od koprfilmtatra
Bomba je 50l a vyčnívá jen kousek přes zadní schod....
Jinak reduktor mám větší než obvykle, protože je typ do 100 koní a já mám typ do 140 koní...
Ještě musím vyzkoušet zprovoznit odpojování plynu při brzdění motorem. Nejde mi ani tak o úsporu, jako spíš o to, že dvoulitr při odpojeném palivu brzdí úplně úžasně a teď na plynu mi to chybí.
Re: Přestavba na LPG
Napsal: čtv úno 13, 2020 10:32
od Luděk Musil
koprfilmtatra píše:...
Ještě musím vyzkoušet zprovoznit odpojování plynu při brzdění motorem. … .
Předpokládám, že tento problém budeš řešit vypínáním elmag. ventilu plynu. V tom případě by jsi měl popřemýšlet o čase zpoždění = za jak dlouho bude reduktor následkem vypnutí přívodu bez plynu. Záleží na délce potrubí mezi ventilem a reduktorem.
L.
Re: Přestavba na LPG
Napsal: čtv úno 13, 2020 15:01
od Křečík Barbuška
Ventil byva rovnou na reduktoru, ni? Ale i tak to bude myslim chodit blbe. Pokud tam budes mit Ozona s funkcnim ekonomizerem tak ti to bude sporit i na plyn. Teda ja mel pocit, ze tomu tak bylo. Snad jsem nenapsal strasnou kravinu

.
Nicmene ty tam mas kvuli velkemu motoru asi neco lepsiho, ni?
Re: Přestavba na LPG
Napsal: čtv úno 13, 2020 15:20
od Mičun
Plyn jde jinudy než benzín, takže ekonomizér asi nepomůže, né?
Funguje odpojení plynu při brzdění motorem u vstřikovacích LPG systémů?