Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Moderátor: Moderátoři
Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Ahoj,
na rozdíl od desítky není Vesta bohužel rozhodně etalonem úsporného vozidla, spotřebou odpovídá spíš VAZu 2106. Maje možnost nechat si proplatit nějaký kurz chlebodárcem, uvažuji nad kurzem úsporné jízdy, mohla by to být docela sranda .
Po probádání zapadlých zákoutí internetu zatím vidím tyto finalisty (řazeno podle ceny):
autoškola Autoexpert Praha-Stodůlky - nemají uvedenou cenu, mají certifikát, nic se tam nepíše o nějaké oficiální teorii
jezdim-usporne.cz - 3250 Kč bez DPH, Jen 2x se projede okruh, 1h na osobu
Tomíšek na sledovani-aut - teorie 4 900 Kč, praxe 590, čili 5490 bez DPH. Přijde mi to předražené (něco bych musel doplatit ze svého, to principielně není problém, ale poměr výkon/cena mi nepřijde až tak, prostě těží ze jména lektora ...)
ecodrive - 2990 Kč/osobu bez DPH hodina "za pochodu" nebo 4 hodiny na 2 řidiče Cena: 5990 Kč/osobu bez DPH což už by mělo být i nějakou rozumnou teorií a nebyl by to takový spěch. Ale ještě dražší než Tomíšek ...
Co vy na to ? Byli jste někdy na něčem takovém ? Dává to smysl ? Funguje to ? Co byste z výše uvedeného (nebo i jiného) vybrali ?
Díky za nápady
na rozdíl od desítky není Vesta bohužel rozhodně etalonem úsporného vozidla, spotřebou odpovídá spíš VAZu 2106. Maje možnost nechat si proplatit nějaký kurz chlebodárcem, uvažuji nad kurzem úsporné jízdy, mohla by to být docela sranda .
Po probádání zapadlých zákoutí internetu zatím vidím tyto finalisty (řazeno podle ceny):
autoškola Autoexpert Praha-Stodůlky - nemají uvedenou cenu, mají certifikát, nic se tam nepíše o nějaké oficiální teorii
jezdim-usporne.cz - 3250 Kč bez DPH, Jen 2x se projede okruh, 1h na osobu
Tomíšek na sledovani-aut - teorie 4 900 Kč, praxe 590, čili 5490 bez DPH. Přijde mi to předražené (něco bych musel doplatit ze svého, to principielně není problém, ale poměr výkon/cena mi nepřijde až tak, prostě těží ze jména lektora ...)
ecodrive - 2990 Kč/osobu bez DPH hodina "za pochodu" nebo 4 hodiny na 2 řidiče Cena: 5990 Kč/osobu bez DPH což už by mělo být i nějakou rozumnou teorií a nebyl by to takový spěch. Ale ještě dražší než Tomíšek ...
Co vy na to ? Byli jste někdy na něčem takovém ? Dává to smysl ? Funguje to ? Co byste z výše uvedeného (nebo i jiného) vybrali ?
Díky za nápady
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10563
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Tolik sprostých slov … úsporná, hospodárná …
Jezdit se má svižně . L.
PS: Jiří, jak se má ta naše (předprázdninová) věc?
Jezdit se má svižně . L.
PS: Jiří, jak se má ta naše (předprázdninová) věc?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Ty příšerné peníze radši projezdím
Na 2101 jsem si kdysi udělal kontrolku otevírání druhé komory a ta mne naučila na dálnici že jet 130 se dá na obě komory akdyž člověk trošinku ubral nohou auto jelo stejně na jednu komoru.
Na karbu jsem byl zvyklý v určitých situacích vyřazovat kvalt, při přechodu na stříkačku jsem dostal radu kvalt nechávat.
Celkově jezdit úsporně a i plynule svižně jsem se naučil sám a na výsledky si nestěžuji Tedy se svými auty, jak bych dopadnul s Vestou nevím
Na 2101 jsem si kdysi udělal kontrolku otevírání druhé komory a ta mne naučila na dálnici že jet 130 se dá na obě komory akdyž člověk trošinku ubral nohou auto jelo stejně na jednu komoru.
Na karbu jsem byl zvyklý v určitých situacích vyřazovat kvalt, při přechodu na stříkačku jsem dostal radu kvalt nechávat.
Celkově jezdit úsporně a i plynule svižně jsem se naučil sám a na výsledky si nestěžuji Tedy se svými auty, jak bych dopadnul s Vestou nevím
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
no jo, ale benzín mi chlebodárce v rámci benefitu neproplatí Jinak kdyby nebylo občasných záchvatů typu "seru na spotřebu, chci se svézt!" tak by i ta moje mohla být trochu nižší ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10563
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
To je jeden z mála, který se dá zařadit do kolonky kladné.Georgius píše:... kdyby nebylo občasných záchvatů typu "seru na spotřebu, chci se svézt!" ...
Mnohem více je těch záchvatů do kolonky záporné … např. co ten kretén přede mnou vyvádí - musím ho předjet, jinak jsem v průseru. Nebo: kolik že je to hodin? Nebo: Uff konečně ta kolona skončila.
Osobně patřím k nenasíracím typům, takže provoz beru takový jaký je. Ke křižovatkám dojíždím bez kvaltu, z kopců (většinou) plachtím, plyn (akcelerátor) jen lechtám, situaci před sebou sleduju co nejvíc před sebe, atd. … .
Nadávky ale patří do každodenní mluvy za volantem. Na to, co někteří na silnici předvádí, by nestačil ani Brehmův život zvířat nebo návštěva ZOO.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
tie peniaze by som investoval do upravy motora, cim by spotreba klesla
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
patrim k nenasiracim typum - nadavky ale patri do kazdodenni mluvy za volantem
taky jsem nenasiraci typ, ale kdyz jedu behem 10 minut za patym predjizdejicim kamionem tak se mne nejak zvysuje tlak.
k usporne jizde je dulezite jet plynule a co nejmin pouzivat brzdu. si myslim ze se clovek musi naucit predvidat, tod vse. zadna skola dle me moc nepomuze. ikdyz nekterym lidem je dobre ukazat uplne zakladni chyby ktere delaji
treba jsem uz videl jedince kteri porad zrychluji a zpomaluji, proste na dalnici neni provoz a oni porad hybou s pedalem nahoru a dolu - a ze techto lidi je!
nejhorsi pripad co jsem videl, lidi se porad jemne dotykaji brzdy a neustale pribrzduji, i takovi jedinci jsou na cestach.
minuly tyden jsem se vezl s jednim panem z SK. dalnice se rozdvojovala, jeden pruh sel doleva, druhy doprava. samozrejme my jeli smerem doleva kde byla zacpa. vsichni ridici poslusne stali v leve rade a pravy pruh byl volny aby tama lidi mohli jet bez zacpy doprava. ten muj sofer ale samozrejme predjel celou zacpu zprava a pak se chtel pripojit az na poslednim moznem miste do leveho pruhu, takze zacal tvorit zacpu i v pravem pruhu, a rozhodil i plynulost leveho pruhu. nakonec se do leveho pruhu narval a jeste se pochvalil jak je chytry ze to super vymyslel. ten chlap vubec nepochopil ze je zcela neohleduplny a ze kdyby se tak chovalo vic nez 1% ridicu tak si provoz vsichni jen a jen zpomalujeme. myslel jsem ze tohle uz ani u nas davno nefunguje. blbcovi se asi neda vysvetlit ze je blbec!
taky jsem nenasiraci typ, ale kdyz jedu behem 10 minut za patym predjizdejicim kamionem tak se mne nejak zvysuje tlak.
k usporne jizde je dulezite jet plynule a co nejmin pouzivat brzdu. si myslim ze se clovek musi naucit predvidat, tod vse. zadna skola dle me moc nepomuze. ikdyz nekterym lidem je dobre ukazat uplne zakladni chyby ktere delaji
treba jsem uz videl jedince kteri porad zrychluji a zpomaluji, proste na dalnici neni provoz a oni porad hybou s pedalem nahoru a dolu - a ze techto lidi je!
nejhorsi pripad co jsem videl, lidi se porad jemne dotykaji brzdy a neustale pribrzduji, i takovi jedinci jsou na cestach.
minuly tyden jsem se vezl s jednim panem z SK. dalnice se rozdvojovala, jeden pruh sel doleva, druhy doprava. samozrejme my jeli smerem doleva kde byla zacpa. vsichni ridici poslusne stali v leve rade a pravy pruh byl volny aby tama lidi mohli jet bez zacpy doprava. ten muj sofer ale samozrejme predjel celou zacpu zprava a pak se chtel pripojit az na poslednim moznem miste do leveho pruhu, takze zacal tvorit zacpu i v pravem pruhu, a rozhodil i plynulost leveho pruhu. nakonec se do leveho pruhu narval a jeste se pochvalil jak je chytry ze to super vymyslel. ten chlap vubec nepochopil ze je zcela neohleduplny a ze kdyby se tak chovalo vic nez 1% ridicu tak si provoz vsichni jen a jen zpomalujeme. myslel jsem ze tohle uz ani u nas davno nefunguje. blbcovi se asi neda vysvetlit ze je blbec!
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Tak zrovna vesta nebude usporna nikdy kedze pod 1500ot a s klimou pod 1800 to zerie vzdy. Tak ze brzdit motorom znamena ze to aj tak zerie benzin.
Keby to slo upravit aby to tam zacalo davat benzin pod 1200 1300ot hned by to bolo lepsie.
Keby to slo upravit aby to tam zacalo davat benzin pod 1200 1300ot hned by to bolo lepsie.
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
ked si vezmeme, ze ozon s ekonomizerom zral asi o 3 deci menej ako bez ekonomizeru, tak to zranie benzinu pod 1800ot by som nebral ako podstatnu vec
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
No neviem ked isdes dole kopcom 500m a namiesto spotreby 0 mas 2l tak to vplyv ma
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Už to tu bolo spomínané, treba jazdiť tak aby nestihala žrať !
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
A kolko ides takto dole kopcom? Musel by si brzdit motorom 100km, aby si mohol potencionalne usetrit 2l. Ak za 100km brzdis motorom presne v takomto rezime v podiele 10%, mas teoreticku usporu 2dcl. Pri tych 9 litroch, co to zere (asi som to prehnal), je tych 0,2l nepodstatnych, lebo 8,8l je aj tak velaDusan píše:No neviem ked isdes dole kopcom 500m a namiesto spotreby 0 mas 2l tak to vplyv ma
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
No uz mas 0,2l, plus jazda po meste pri danej nohe dole z plynu su dalsie deci dole, lenze nedasa. Auto spomaluje a zere benzin....
Oteplilo sa tak mam 7,4l
Oteplilo sa tak mam 7,4l
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Zeby si tu jazdu zacal trenovat koli tomu?
http://www.autoforum.cz/predstaveni/eu- ... m=sbrowser
Akurat to bude chciet ine auto ako lada.
http://www.autoforum.cz/predstaveni/eu- ... m=sbrowser
Akurat to bude chciet ine auto ako lada.
Re: Kurz úsporné/hospodárné jízdy
Jak čtu ten článek, tak opravdu je letos poslední příležitost koupit si normální auta, max. příští rok. Aby se moje spotřeba posílala do Kremlu, ééé teda do Brusele, tak na to se jim teda zvysoka ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )