Stránka 1 z 2
Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: čtv črc 19, 2018 21:00
od mušketýr
Žena se definitivně rozloučila s Peugeot 309d.Motor přežil dvě kastle.Niky sem to auto neměl rád.přistál u mě P306 kombi 1.9td s vyřešenou ekodaní a 219tis. na tachu,asi měl víc..Vocucaný, volítaný ale po vyčištění si na něj žena zvykla(najezdí málo a je v autech vybíravá-málo které ji sedne) a 14 dnů s nim jezdila.Poté sem potřeboval jet cca200km a tak sem si ho pučil s tim že ho testnu na delší trase.Dělal sem machra, a řikam ženě že jesti se má posrat tak ať se posere mě
Vše frčelo jak má, jen mě to auto vůbec neoslovilo.Výkon nic moc, pohodlí...,objem 1905cm může vymyslet jen debil nebo francouz.20km před domovem předjíždím, a to sem ho zas tak za voči nevzal, a rána, ztráta výkonu a nepravidelný chod jo a rozsvícená kontolka mazání.Končím předjíždění a zařazuji se zpět.Pak volám ženě ať mě přijede odtáhnout.Bilance-olej na silnici a puklina ve vaně.Možná je i vzadu díra v bloku.Nejen kvůli této příhodě řikám:francouze už nikdy.Zlatá moje Lancia Delta.Tak kdo jste už přerval ojnici?
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: čtv črc 19, 2018 21:40
od Míra151
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: pát črc 20, 2018 06:35
od Marek
Za tuhle kratochvíli nemůže žádný Francouz, za to může jen a pouze údržba a servis. Zanedbaný motor nikdy nemůže dopadnout jinak a je vcelku jedno, jaké je značky.
Tyhle motory byly ve své době mimořádně spolehlivě a oblíbené, a to především pro svou výdrž a spotřebu.
Nicméně v tom motoru se mesely dít věci nevídané.
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: pát črc 20, 2018 07:55
od mušketýr
Nevím co si představit pod pojmen zanedbaný servis.To myslíš nepravidelná výměna oleje?Co jiného se na tom servisuje?
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: pát črc 20, 2018 09:58
od Marek
Nastavení předvstřiku - třeba. Kvalita nafty, to má velmi zásadní vliv. Nastavení otvíracích tlaků vstřikovačů, velmi důležité.
Olej je samozřejmý - tam pokud se to zanedbává, je to jasná věc.
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: ned črc 29, 2018 10:13
od Vašátor
Na rozsekání bloku ojnicí je tu expert DMatej
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: úte črc 31, 2018 08:58
od Viktor.A
Vašátor píše:Na rozsekání bloku ojnicí je tu expert DMatej
Ked som cital nadpis, tez som si myslel ze to pise on
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: sob srp 04, 2018 09:43
od Marek
Tento týden jsem řešil podobný problém. Ovšem nikoli na autě, ale na megawattovém motoru GE Jenbacher. Praskl talíř sacího ventilu a odpadl do spalovacího prostoru. Ten je však tak malý, že se do něho logicky takový talíř nevejde. Došlo k rozmlácení dna pístu v takovém rozsahu, že byl rozklepán jako nejtek od Františka Koudelky, načež se logicky do válce nemohl vejít a zasekl se v horní úvrati. Vzhledem k tomu, že motor v plném výkonu disponuje na klice točivým momentem přes 7000 Nm, nemohlo dojít k ničemu jinému, než že povolí nejslabší článek - to je píst. Ten praskl v ose pístního čepu. Ojnice s čepem následně lítala ve válci, který totálně rozmlátila a prasklou stěnou nalila voda do oleje. To bylo vlastně štěstí, protože motor nato odstavil na pokles tlaku chladicího okruhu a překročení maximální hladiny oleje. Kdyby neodstavil, zničilo by to celý motor.
Fragmenty poškozeného pístu se dostaly dírou v sání do okolních tří válců, kde se postaraly o poškození hlav a pístů. Takže ve finále oprava spočívala ve výměně čtyř hlav, čtyř pístů, válce, ojnice s uložením, pístního čepu a jeho pojistek, spolu s tím to odnesla i tlaková mazací tryska oleje, co vstřikuje olej do dna pístu a tím jej chladí. K tomu 370 litrů oleje a 200 litrů chladicí směsi. K tomu kompletní rozborka sacího traktu motoru a vyčistění od kousků rozbitého pístu, aby to nedej Bože poté někam nevlítlo.
O najetých kilometrech (bioplynka je mezi Rožňavou a Rimavskou Sobotou) a hodinách práce nebudu mluvit.
Škoda "bratru" přes půl milionu korun (hrubým odhadem).
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: sob srp 04, 2018 15:17
od mušketýr
Já bych to tipl na větší škodu.Myslím finančně.
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: sob srp 04, 2018 16:53
od Marek
Možná. Já do cen dílů nevidím.
Ona ta škoda vlastně není jen o cenách dílů a práci. Je to i o tom, že ten motor déle než tři dny stál v poruše. Denně vyrobí elektřinu a teplo za cca 125 tisíc Kč. Takže ztráta na výkonu je dalších cca 400 litrů, které vyletěly komínem.
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: čtv lis 07, 2019 08:15
od mušketýr
Po roce a půl přišel čas likvidace a mě nedalo vanu nesundat. Prej sem zničil nezničitelnej motor- RV1997 motor 66kw td 1905cm typ DHY. Podle mě se přetrhly šrouby a poté klika urazila ojnici. Dneska sem s tim ještě jel cca. 1000m pak se to kouslo. Kdyby někdo z toho pokladu něco chtěl, tak za symboliku přenechám cokoliv. H.J.
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: čtv lis 07, 2019 08:16
od mušketýr
A jeden pohled na tříválec,
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: čtv lis 07, 2019 19:39
od Ondra1,7mpi
A co čerpadlo? Nebylo by stejné jako 1,9D niva? Ta moje sice turbo nemá ale blok a rozvody by mohli být stejné???
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: čtv lis 07, 2019 21:26
od mušketýr
Můžu ti ho nafotit. Jen příští týden jede do hutí a tak je nutné spěchat.
Re: Tak mi ojnice podala ruku...
Napsal: čtv lis 07, 2019 21:53
od Ondra1,7mpi
Jo tak foto... Porovnam s těmi co mám, Lucas i Bosch mám tak snad poznám... Ke Strakonicím občas jezdím... Narozen v Písku