Stránka 1 z 4

Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: pon bře 26, 2018 17:31
od Vasek2103
Zdravím všechny!!

Vlastním starého žigulíka 2103 z roku 73. Pořád váhám nad tím, jaké palivo je pro něj to nejlepší. Neustále mne láká Verva.. Zatím jsem jí tam nenatankoval, radši se ptám zde, jestli s ní někdo nemá nějaké zkušenosti. Třeba wartburgy mi na ní jezděj naprosto dokonale, žádný problém. Ale nevím co s Ladou. Nyní tankuji klasiku N95. Vašek.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: pon bře 26, 2018 20:24
od Marťas
Držel bych se kapalin, které hoří a v ideálním případě neleptají membrány a hadice.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: pon bře 26, 2018 22:00
od MacGyver
Kerosin?

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: pon bře 26, 2018 22:04
od mušketýr
No hoří každý benzin.Jen nevim kerý nenaleptývaaj soustavu.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: úte bře 27, 2018 05:27
od Marek
Stooktanové palivo do motoru s relativně malým stupněm komprese jsou zbytečně vyhozené peníze. Navíc pokud se takto razantně zvýší oktanové číslo paliva, musí se zasáhnout do předstihu. Na standardní nastavení motoru může palivo o vyšším oktanovém čísle v krajním případě dokonce uškodit motoru.

Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.

Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: úte bře 27, 2018 09:36
od Mičun
Jak je na tom z pohledu BIOsložek. Někde sem četl, že prémiová paliva je snad ani nemají. Narozdíl od naturalu 95.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: úte bře 27, 2018 17:52
od Teepee
Mičun píše:Jak je na tom z pohledu BIOsložek. Někde sem četl, že prémiová paliva je snad ani nemají. Narozdíl od naturalu 95.
Nejdřív bylo že je nemají, pak bylo, že je mají ale nějaké stabilnější, každopádně jiné běžně dostupné stabilnější palivo asi není.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: úte bře 27, 2018 19:14
od Nulašestka
Osobně mě toto rovněž zajímá, proto se zároveň zeptám - neměl by se základní předstih začít zvyšovat teprve až někde od 1000 otáček? Jak by se potom na volnoběhu třeba na bezkontaktu nastavoval stroboskopem základní předstih?

Laickým vodítkem nevhodně nastaveného předstihu pro daný typ paliva je to, že se motor víc hřeje. Stooktan déle hoří, proto je třeba jej dřív zapálit, aby se nepodpalovaly výfukové ventily. On je s tím dneska trochu problém. Potřebuju tam nalít stooktan, protože je bez biosložky, když najedu 500 kilometrů za rok. Když nechám nádrž suchou, bude korodovat.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: úte bře 27, 2018 19:22
od Cory
Stejne si myslim, ze nejake tabulkove hodnoty su len orientacne. Staci, ze ma motor ine tlaky a vytahane rozvody a hned su aj poziadavky na predstih ine.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: stř bře 28, 2018 20:00
od Laďuša
Natural 95 je lahůdkou a neni důvod Žigulíka krmit čimkoliv jiným. Schroupne míň i víc, ale proč? No a jestli to má biosložky nebo ne, to je mi vcelku ukradený, protože za 10 let jsem třeba takovou membránu palivovýho čerpadla měnil jednou a to proto, že se mi moc nezdála, ale jinej racionální důvod jsem pro to neměl. Hadice či trubky na benzín jsem zatim neměnil vůbec. A zrovna moje zacházení k vozu se nedá hodnotit jako vzorný, takže muselo zkousnout i takový lahůdky, jako třeba v březnu zářijovej benzín. Nou stres.
Základní N95 je prostě jistota a zbytek jsou blbiny.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: čtv bře 29, 2018 11:44
od dusin
Marek píše:Stooktanové palivo do motoru s relativně malým stupněm komprese jsou zbytečně vyhozené peníze. Navíc pokud se takto razantně zvýší oktanové číslo paliva, musí se zasáhnout do předstihu. Na standardní nastavení motoru může palivo o vyšším oktanovém čísle v krajním případě dokonce uškodit motoru.

Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.

Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.
Ahoj,
tady ale nejde moc o hodnotu okt.čísla jako o deklaraci že toto palivo je bez biosložky
Biosložka je běžně Hrabišův biolíh a ten u našich potažmo jinejch starejch aut a motorek leptá palivové hadice, membrány a pod.
Osobně mi to sežralo jednu membránu na žigulovi a rozežralo hadice a palivovou pumpu na introšovi(Suzuki VS 1400).Báry honda zatím drží.

Ze stejného důvodu se toto palivo nesmí používat v leteckých motorech-prostě ta biosračka žere(leptá) starý gumový věci(navíc je tu ještě problém s olovem ale ten by se dal řešit přidáním aditiv) tuto problematiku by tu asi lépe rozebral Fanda Jelen.
Hadice a membrány nových vozů už s tím nemají problém-jsou vyrobeny z jiných ropných produktů.
Stejně tak např. Šrotax(rotax) dnes certifikuje své letecké motory i pro užití těchto paliv.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: stř dub 18, 2018 16:15
od foksi
S biosračkami v benzíne asi nič nenarobíme, mňa by zaujímalo, ako je to s tým olovom. Môj žigulák je 73-ka. Mám do nádrže liať náhradu olova? Alebo ten motor frčí v pohode aj na bezolovnatý benzín? Teda je mi jasné, že naňho frčí. Ide mi o to, aby som ho tým nadmerne neničil.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: stř dub 18, 2018 16:45
od Marek
Lada olovo nepotřebuje.

BIOsložka karburátorovým motorům vůbec nevadí. To je opět obecně vžitý mýtus, samozřejmě holý nesmysl.


Proč mi poslední dobou připadá, že na fórech lidi řeší čím dál větší blbosti???

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: stř dub 18, 2018 20:48
od mušketýr
Bio složka něklerým karburátorovým motorům vadí.|Majetelé motocyklů by mohly vyprávět.Křivinořežci a pilořeřci též.

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Napsal: stř dub 18, 2018 21:27
od Sid
Používam klasickú 95 ku do krovinorezu a motorovej píly STIHL a aj do automobilov Lada a Škoda 1203. Často to bez pohnutia stáva mesiace a zatiaľ sa nič neupcháva a nerozpadá.
Avšak na bratrancovom malotraktore agzat to po takomto dlhom státí vždy zalepí trysku v karburátore, čo predtým nikdy nerobievalo. Tak sa to teraz vždy pred dlhodobým odstavením zavre kohútom a nechá vyťahať palivo z plavákovej komory. Takže niektorým strojom to vadí, niektorým nie.