Palivo do 2103 - Verva 100
Moderátor: Moderátoři
Palivo do 2103 - Verva 100
Zdravím všechny!!
Vlastním starého žigulíka 2103 z roku 73. Pořád váhám nad tím, jaké palivo je pro něj to nejlepší. Neustále mne láká Verva.. Zatím jsem jí tam nenatankoval, radši se ptám zde, jestli s ní někdo nemá nějaké zkušenosti. Třeba wartburgy mi na ní jezděj naprosto dokonale, žádný problém. Ale nevím co s Ladou. Nyní tankuji klasiku N95. Vašek.
Vlastním starého žigulíka 2103 z roku 73. Pořád váhám nad tím, jaké palivo je pro něj to nejlepší. Neustále mne láká Verva.. Zatím jsem jí tam nenatankoval, radši se ptám zde, jestli s ní někdo nemá nějaké zkušenosti. Třeba wartburgy mi na ní jezděj naprosto dokonale, žádný problém. Ale nevím co s Ladou. Nyní tankuji klasiku N95. Vašek.
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Držel bych se kapalin, které hoří a v ideálním případě neleptají membrány a hadice.
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Kerosin?
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- mušketýr
- Příspěvky: 1251
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
No hoří každý benzin.Jen nevim kerý nenaleptývaaj soustavu.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Stooktanové palivo do motoru s relativně malým stupněm komprese jsou zbytečně vyhozené peníze. Navíc pokud se takto razantně zvýší oktanové číslo paliva, musí se zasáhnout do předstihu. Na standardní nastavení motoru může palivo o vyšším oktanovém čísle v krajním případě dokonce uškodit motoru.
Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.
Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.
Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.
Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Jak je na tom z pohledu BIOsložek. Někde sem četl, že prémiová paliva je snad ani nemají. Narozdíl od naturalu 95.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
- Teepee
- Příspěvky: 4320
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Nejdřív bylo že je nemají, pak bylo, že je mají ale nějaké stabilnější, každopádně jiné běžně dostupné stabilnější palivo asi není.Mičun píše:Jak je na tom z pohledu BIOsložek. Někde sem četl, že prémiová paliva je snad ani nemají. Narozdíl od naturalu 95.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Osobně mě toto rovněž zajímá, proto se zároveň zeptám - neměl by se základní předstih začít zvyšovat teprve až někde od 1000 otáček? Jak by se potom na volnoběhu třeba na bezkontaktu nastavoval stroboskopem základní předstih?
Laickým vodítkem nevhodně nastaveného předstihu pro daný typ paliva je to, že se motor víc hřeje. Stooktan déle hoří, proto je třeba jej dřív zapálit, aby se nepodpalovaly výfukové ventily. On je s tím dneska trochu problém. Potřebuju tam nalít stooktan, protože je bez biosložky, když najedu 500 kilometrů za rok. Když nechám nádrž suchou, bude korodovat.
Laickým vodítkem nevhodně nastaveného předstihu pro daný typ paliva je to, že se motor víc hřeje. Stooktan déle hoří, proto je třeba jej dřív zapálit, aby se nepodpalovaly výfukové ventily. On je s tím dneska trochu problém. Potřebuju tam nalít stooktan, protože je bez biosložky, když najedu 500 kilometrů za rok. Když nechám nádrž suchou, bude korodovat.
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Stejne si myslim, ze nejake tabulkove hodnoty su len orientacne. Staci, ze ma motor ine tlaky a vytahane rozvody a hned su aj poziadavky na predstih ine.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Natural 95 je lahůdkou a neni důvod Žigulíka krmit čimkoliv jiným. Schroupne míň i víc, ale proč? No a jestli to má biosložky nebo ne, to je mi vcelku ukradený, protože za 10 let jsem třeba takovou membránu palivovýho čerpadla měnil jednou a to proto, že se mi moc nezdála, ale jinej racionální důvod jsem pro to neměl. Hadice či trubky na benzín jsem zatim neměnil vůbec. A zrovna moje zacházení k vozu se nedá hodnotit jako vzorný, takže muselo zkousnout i takový lahůdky, jako třeba v březnu zářijovej benzín. Nou stres.
Základní N95 je prostě jistota a zbytek jsou blbiny.
Základní N95 je prostě jistota a zbytek jsou blbiny.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Ahoj,Marek píše:Stooktanové palivo do motoru s relativně malým stupněm komprese jsou zbytečně vyhozené peníze. Navíc pokud se takto razantně zvýší oktanové číslo paliva, musí se zasáhnout do předstihu. Na standardní nastavení motoru může palivo o vyšším oktanovém čísle v krajním případě dokonce uškodit motoru.
Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.
Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.
tady ale nejde moc o hodnotu okt.čísla jako o deklaraci že toto palivo je bez biosložky
Biosložka je běžně Hrabišův biolíh a ten u našich potažmo jinejch starejch aut a motorek leptá palivové hadice, membrány a pod.
Osobně mi to sežralo jednu membránu na žigulovi a rozežralo hadice a palivovou pumpu na introšovi(Suzuki VS 1400).Báry honda zatím drží.
Ze stejného důvodu se toto palivo nesmí používat v leteckých motorech-prostě ta biosračka žere(leptá) starý gumový věci(navíc je tu ještě problém s olovem ale ten by se dal řešit přidáním aditiv) tuto problematiku by tu asi lépe rozebral Fanda Jelen.
Hadice a membrány nových vozů už s tím nemají problém-jsou vyrobeny z jiných ropných produktů.
Stejně tak např. Šrotax(rotax) dnes certifikuje své letecké motory i pro užití těchto paliv.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
S biosračkami v benzíne asi nič nenarobíme, mňa by zaujímalo, ako je to s tým olovom. Môj žigulák je 73-ka. Mám do nádrže liať náhradu olova? Alebo ten motor frčí v pohode aj na bezolovnatý benzín? Teda je mi jasné, že naňho frčí. Ide mi o to, aby som ho tým nadmerne neničil.
Hrdý majiteľ VAZ 2101 r.1973
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Lada olovo nepotřebuje.
BIOsložka karburátorovým motorům vůbec nevadí. To je opět obecně vžitý mýtus, samozřejmě holý nesmysl.
Proč mi poslední dobou připadá, že na fórech lidi řeší čím dál větší blbosti???
BIOsložka karburátorovým motorům vůbec nevadí. To je opět obecně vžitý mýtus, samozřejmě holý nesmysl.
Proč mi poslední dobou připadá, že na fórech lidi řeší čím dál větší blbosti???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mušketýr
- Příspěvky: 1251
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Bio složka něklerým karburátorovým motorům vadí.|Majetelé motocyklů by mohly vyprávět.Křivinořežci a pilořeřci též.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Palivo do 2103 - Verva 100
Používam klasickú 95 ku do krovinorezu a motorovej píly STIHL a aj do automobilov Lada a Škoda 1203. Často to bez pohnutia stáva mesiace a zatiaľ sa nič neupcháva a nerozpadá.
Avšak na bratrancovom malotraktore agzat to po takomto dlhom státí vždy zalepí trysku v karburátore, čo predtým nikdy nerobievalo. Tak sa to teraz vždy pred dlhodobým odstavením zavre kohútom a nechá vyťahať palivo z plavákovej komory. Takže niektorým strojom to vadí, niektorým nie.
Avšak na bratrancovom malotraktore agzat to po takomto dlhom státí vždy zalepí trysku v karburátore, čo predtým nikdy nerobievalo. Tak sa to teraz vždy pred dlhodobým odstavením zavre kohútom a nechá vyťahať palivo z plavákovej komory. Takže niektorým strojom to vadí, niektorým nie.