Avia a zážitky s ní
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Avia a zážitky s ní
Jak jsem nakousl v jiném topicu.
Pracoval jsem asi 2 leta jako zásobovač stavební skupiny. Prakticky to znamenalo, že jsem jezdil po stavebninách a různých obchodech a sháněl a navážel materiál na stavbu pro zedníky.
K dispozici jsem měl starou (modrou) Avii, asi rok 80 - 84. Ani posilovač řízení, ani turbo, ani pětikvalt. Motoricky nic moc, když jsem jel z Oslavan a měl naloženou paletu a kousek IPY, v Tetčicích za přejezdem je celkem prudkej kopec - to jsem řadil až do jedničky a nevypadalo to moc nadějně.
A ještě jsem měl jednu Avii, mnohem lepší, asi 95 rok výroby. Turbo, 5kvalt, posilovač řízení, lítala jak střela, tedy na rozdíl od té druhé. Primárně/prioritně jsem jezdil s tou turbínou, Ta lítala bez problémů 100 - 110. Ta stará tak 60 - 70. Pokud měla jet rychleji - začala se třást a stávala se plavající až neovladatelnou. tu měli chlapi na stavbě na pojížďky ... podle toho taky vypadala.
No a na stavbě v nemocnici ve Stodu jí tak trochu odešly zadní brzdy. Sjely se pakny, no a z prasete vyjel váleček a bylo po ptákách. Ale to jsem před rozděláním nevěděl, měl jsem informaci: přestala brzdit, odvízt do Brna do opravy.
Tak jsem tam tenkrát přijel, shodil kolo, buben, zjistil problém, nasadil váleček do prasete, očistil a nasadil znovu pakny. Odvzdušnil jsem, udělal kontrolní kolečko po Stodu, zjistil jsem že dobrý. Tak jsem se vrátil na stavbu a že tedy ty brzdy vypadají Ok a že teda vyrážím k Brnu,
Fajn, dobrý, sedám do auta a vyjíždím. Na konci Stodu jsem ještě jednou, pro kontrolu, přišlápnul brzdy, zezadu se ozvala rána a pedál šel na podlahu. Zase! Říkám si: prdím na to, když už jsem dojel tak daleko - vracet se nebudu, vždyť do Brna to mám už jen 300 km . Takže piánko, max. 60 a pohled stále daleko před sebe, abych měl dostatek času na reakci/zastavení. Nejhorší to bylo právě v barandovským kopci. Držel jsem se pěkně u kraje, nohu z plynu, ruku na deštníku ... . No a v půli kopce (pokud si pamatuju - byl tam nějakej autoservis) byl semafor a naskočila červená. A měl jsem to tak 200 metrů abych to odkvaltoval a dobrzdil ručkou. No a prdel předemnou jedoucího ... vlastně stojícího BMW se začala nebezpečně přibližovat a zvětšovat. 30 metrů a na tachu ještě 30 . Zatáhl jsem ručku na doraz a (jak jsem nevěřící) začal jsem se modlit. Naštěstí hupla zelená a když jsem mu byl tak 10 metrů za prdelí - tak se rozjel. No vyšlo to o prsa Vietnamky. Zbytek cesty už proběhl v naprosté nudě.
L.
Pracoval jsem asi 2 leta jako zásobovač stavební skupiny. Prakticky to znamenalo, že jsem jezdil po stavebninách a různých obchodech a sháněl a navážel materiál na stavbu pro zedníky.
K dispozici jsem měl starou (modrou) Avii, asi rok 80 - 84. Ani posilovač řízení, ani turbo, ani pětikvalt. Motoricky nic moc, když jsem jel z Oslavan a měl naloženou paletu a kousek IPY, v Tetčicích za přejezdem je celkem prudkej kopec - to jsem řadil až do jedničky a nevypadalo to moc nadějně.
A ještě jsem měl jednu Avii, mnohem lepší, asi 95 rok výroby. Turbo, 5kvalt, posilovač řízení, lítala jak střela, tedy na rozdíl od té druhé. Primárně/prioritně jsem jezdil s tou turbínou, Ta lítala bez problémů 100 - 110. Ta stará tak 60 - 70. Pokud měla jet rychleji - začala se třást a stávala se plavající až neovladatelnou. tu měli chlapi na stavbě na pojížďky ... podle toho taky vypadala.
No a na stavbě v nemocnici ve Stodu jí tak trochu odešly zadní brzdy. Sjely se pakny, no a z prasete vyjel váleček a bylo po ptákách. Ale to jsem před rozděláním nevěděl, měl jsem informaci: přestala brzdit, odvízt do Brna do opravy.
Tak jsem tam tenkrát přijel, shodil kolo, buben, zjistil problém, nasadil váleček do prasete, očistil a nasadil znovu pakny. Odvzdušnil jsem, udělal kontrolní kolečko po Stodu, zjistil jsem že dobrý. Tak jsem se vrátil na stavbu a že tedy ty brzdy vypadají Ok a že teda vyrážím k Brnu,
Fajn, dobrý, sedám do auta a vyjíždím. Na konci Stodu jsem ještě jednou, pro kontrolu, přišlápnul brzdy, zezadu se ozvala rána a pedál šel na podlahu. Zase! Říkám si: prdím na to, když už jsem dojel tak daleko - vracet se nebudu, vždyť do Brna to mám už jen 300 km . Takže piánko, max. 60 a pohled stále daleko před sebe, abych měl dostatek času na reakci/zastavení. Nejhorší to bylo právě v barandovským kopci. Držel jsem se pěkně u kraje, nohu z plynu, ruku na deštníku ... . No a v půli kopce (pokud si pamatuju - byl tam nějakej autoservis) byl semafor a naskočila červená. A měl jsem to tak 200 metrů abych to odkvaltoval a dobrzdil ručkou. No a prdel předemnou jedoucího ... vlastně stojícího BMW se začala nebezpečně přibližovat a zvětšovat. 30 metrů a na tachu ještě 30 . Zatáhl jsem ručku na doraz a (jak jsem nevěřící) začal jsem se modlit. Naštěstí hupla zelená a když jsem mu byl tak 10 metrů za prdelí - tak se rozjel. No vyšlo to o prsa Vietnamky. Zbytek cesty už proběhl v naprosté nudě.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Avia a zážitky s ní
Já jezdil jeden čas se starou kontejnerovkou, převod do pomala, 4q, také bez turba a posilovače. Max rychlost tak 60 a to už jsem ji honil po silnici Prostě hrůza, ještě že to netrvalo dlouho
K tomu jsem ještě občas jel s velkou kabinou, to byl také střep, naštěstí opravdu jen občas
K tomu jsem ještě občas jel s velkou kabinou, to byl také střep, naštěstí opravdu jen občas
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Avia a zážitky s ní
My máme v zbierke veteránov požiarnícku. Kasňa ok, nič nevyvárané, nehnilé, akurát ju už dedinský hasiči raz farbili. Z 3 metrov neskutočná leštenka. Má to ešte kutáč pod volantom. Jazdiť na tom je úplná paráda. Len sme troška obmedzení, lebo je odhlásená.
Už sme s tým robili aj vyhliadkovú jazdu pre Poľskú návštevu kamarátovej rodiny.
Už sme s tým robili aj vyhliadkovú jazdu pre Poľskú návštevu kamarátovej rodiny.
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia a zážitky s ní
V hasičárně SDH máme tuhle, kolegové strojníci se o ní vzorně starají.
Zážitky nemám, jel jsem s ní jen párkrát cvičnou, takže když si člověk trochu zvykne na kvaltování (5* na podlaze), jezdí se s ní pěkně.
R 2 4
..N..
1 3 5
Zážitky nemám, jel jsem s ní jen párkrát cvičnou, takže když si člověk trochu zvykne na kvaltování (5* na podlaze), jezdí se s ní pěkně.
R 2 4
..N..
1 3 5
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia a zážitky s ní
A tohle obvykle bývá kámen úrazu . Vidím to i na našem současném firemním vozovém parku. Prostě ty auta jen jezdí, žádná údržba, žádná prohlídka a kontrola před jízdou, občas umejt a hotovo . L.Teepee píše:... kolegové strojníci se o ní vzorně starají...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia a zážitky s ní
To Luďo né, tady se pečuje jak má, jak jsem napsal, tak jsem to fakt myslel.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia a zážitky s ní
Ale ano, Vaším strojníkům čest a úcta .
To co jsem napsal já - patřilo jako "ocenění" našich firemních zaměstnanců, přičemž nejhorší sortou jsou naši zedníci. V jejich "péči" auto stárne tak 10x rychleji. L.
To co jsem napsal já - patřilo jako "ocenění" našich firemních zaměstnanců, přičemž nejhorší sortou jsou naši zedníci. V jejich "péči" auto stárne tak 10x rychleji. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Jiří Proček
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte kvě 22, 2012 09:12
- Bydliště: Brno *
Re: Avia a zážitky s ní
Zdravím já jsem zažil u pošty Avie 30 -Avie Savien 15 ty ještě byly s francouzskými díly potom jsem měl Avii 30 + Avii 31 Turbo obě nové ta stím Turbem jezdila jak z praku měl jsem jen já na starost ale nikdy se nepodařilo po roce udělat STK nikdy neprošly vždy se našla nějaká závada to jsem pravidelně jezdil do pošt.dílen ale jinak s posilovačem řízení to byla paráda no a v zimě se tomu moc nechtělo startovat a to jsme parkovali v hale !
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia a zážitky s ní
Poté, co mi na turbíně odešel blok pro žhavení, tak to nechtělo startovat ani v létě. Když mi jej v servise vyměnili, tak to chytalo na brnk a v zimě jsem měl i s velmi slabou baterkou velkou naději - ale jen jeden pokus . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Avia a zážitky s ní
osobne jsem jezdil jen ve starych Aviich bez posilovace se ctyrkvalty na prelomu 80-90tych let, v lete jsem si o trech prazdninach po sobe delal na vysce vzdy dvoumesicni brigadu, rozvazel jsem jidlo po nemocnici a po obvodech. meli tam A15, A20 a pak A30 s dvojnapravou. zazitku bylo hodne, nektere jsou skoro nepublikovatelne. kazdopadne to byly prima auticka, A15 je spise vetsi auto a ani A30 bych snad jeste nezaradil do kategorie nakladak, ikdyz pohotovostni hmotnost jiz je nad 3.5tuny.kazdopadne couvani s nastavbou ke vsemoznym rampam byl i trochu adrenalin, myslim ze na Avii jsem ziskal mnoho zkusenosti. na rychlejsi jezdeni to samozrejme nebylo, ale myslim ze tachometrovych 80km/h daly vsechny Avie. A31 tam za me nemeli, ani nevim cim se lisi od A30.
vyjmecne jsem dostal i S-1203, to byl ale hrozny krap, nektere kvalty jsem tam ani nedokazal zaradit. proti 1203 byla Avia jeste skvela.
vyjmecne jsem dostal i S-1203, to byl ale hrozny krap, nektere kvalty jsem tam ani nedokazal zaradit. proti 1203 byla Avia jeste skvela.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Avia a zážitky s ní
S dvanácetroskou jsem jezdil několik let, první dny mi také vůbec nešlo řazení, pak jsem se to naučil a šlo to samo Prvně zvyklý z Žigula + Fiata 125p jsem se snažil řadit - tedy véct řadičku na patřičné místo. Jenž ono to chtělo ji dát dvěma prsty povel a nasměrování a skákala tam sama Pak už to byla paráda a vzpomínám na ni v dobrémuha2324 píše:S-1203, to byl ale hrozny krap, nektere kvalty jsem tam ani nedokazal zaradit.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Avia a zážitky s ní
rikalo se ze kdo umi radit s v3s tak si uz poradi se vsim - v3s nemela synchrony a vyzadovala meziplyn a mezispojku. tak nevim, v Pragovce jsem problemy nemel, ale dat dvojku ve 1203 se mne mockrat za zivot nepovedlo
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Avia a zážitky s ní
Nevím, kde pověra o řazení ve V3S vznikla, ale mě se u ní řadí pomalu, jako v osobáku.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: Avia a zážitky s ní
Mám Furgona A21, ve verzi obytný. Bez posilovače, bez turba a s petikvaltem. Starej model, hranatý světla. Je to líná mrcha, ale jede. Kdyby na to někdo měl díly, tak koupím.
Re: Avia a zážitky s ní
pekne!
na nektere avie ani nemusi byt ridicak C - myslim...
na nektere avie ani nemusi byt ridicak C - myslim...
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!