Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Moderátor: Moderátoři
Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Čaute. Na 3. a 4. prev. stupni je počas brzdenia motorom cítiť vibrácie v prevodovke, sem-tam aj vidieť ak ju nedržím. Pri čo i len minimálnom zošľapnutí plynu sú fuč. Ihneď po pustení plynu sú nazad. Tesne pred začiatkom a koncom vibrácií je cítiť aj akési ta-dam, také dve tesne po sebe idúce drobné zášklby.
Potom po preradení na 5. prev. st. a zošľapnutí plynu príde také vrnčanie, či brum navyše (ten už len počuť, nie cítiť v páke). Bez ohľadu na to, ako veľmi je plynový pedál dole. Neviem či ide z prevodovky, skôr sa to javí ísť odniekiaľ spredu. Na iných prevodových stupňoch takýto zvukový prejav vôbec nenastáva.
Auto mám chvíľku, na prvom servise (po 3tkm) som ešte nebol, no ak to nezmizne, tak sa im prihlásim asi aj skôr než na troch tisícoch. Dosť mi to vadí, tak som sa chcel spýtať, či toto vnímajú aj iní na svojom aute, alebo mám to ja nejaké rozhrkotané.
Potom po preradení na 5. prev. st. a zošľapnutí plynu príde také vrnčanie, či brum navyše (ten už len počuť, nie cítiť v páke). Bez ohľadu na to, ako veľmi je plynový pedál dole. Neviem či ide z prevodovky, skôr sa to javí ísť odniekiaľ spredu. Na iných prevodových stupňoch takýto zvukový prejav vôbec nenastáva.
Auto mám chvíľku, na prvom servise (po 3tkm) som ešte nebol, no ak to nezmizne, tak sa im prihlásim asi aj skôr než na troch tisícoch. Dosť mi to vadí, tak som sa chcel spýtať, či toto vnímajú aj iní na svojom aute, alebo mám to ja nejaké rozhrkotané.
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Presne aj ja som o tomto písal len neviem v ktorom vlákne. Je to zábehom. Ale mne to robilo aj na 2 prev. stupni a najviac na 3-ojke dole kopcom a potom hore také zunenie akoby z prevodovky. Asi od 1800km sa mi tie vibracie a to vrnčanie začalo strácať a dnes mam 2300km a už to ani nespozorujem len sem tam hlavne pri záťaži (ach tie kopce a 180 stupnove zakruty). Mám aj pocit, že je teraz ovela tichšia. Celkovo mám traumu zo slova zábeh. Horske prechody prechádzam radšej podľa Stanovej rady na 2 a 3 stupni nad 3000 ot. Aj ked mi tie zunenia išli na nervy pri vyšších otáčkach sa akoby sem tam vytrácali. Začalo to asi pri 500-600km a najhoršie (najhlučnejšie) to bolo od 1000km. Kolko mas najazdednych km?
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Vlastne som dúfal v takúto odpoveď. Mám iba necelých 400 km, takže budem aj pekne dúfať ďalej, že to aj tak bude ako hovoríš
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Hlavne záleží aj v akom teréne sa zabeháva, lebo na rovinke to bolo lepšie a aj tá spotreba. V kopcoch Vesta často plakala a bolo jedno či som točil 2500ot alebo 3500ot, proste do kopca se nadá ani ísť na pol plynu ale na viac ako 3/4.
Mal som ale pocit, že vždy keď som vychádzal z mesta tak to nezunelo dlhší čas vôbec. Akoby to bol zábeh prevodovky a časté radenie a preradovanie rýchlostí jej robilo dobre. Hlavne časté radenie medzi 3 stupnom, čiže 2, 3, 4, 3, 2, 3, 4 a tak dookola. Mne postupne tie zunivé zvuky gradovali až do vyše 1000km a vtedy som sa normálne nasral, že to sa nedá počúvať ten šrot a to som išiel na 3-ojke hore kopcami a zákrutami od 2200ot-2600ot. No Vesta v zábehu = hotová zdochlina Teraz pri 2300km je aj cítiť pri vyších otáčkach od 3500ot. silu motora a do kopca ťahá teraz fantasticky, keď teda ešte beriem fakt, že ešte viac ožije po pár tisícoch km. Jeden kopec po ceste mimo obce ktorý vybehnem na fábií 1,4mpi 44kw na 4-ke max 90km/hod navrchu vybehnem na Veste 120km/h a ide zrýchliť ešte viac, ale nechcem to tam skúšať na úkor ohrozenia , len som raz skúsil čo na ten kopec povie teta Vesta. Ešte tento týždeň počítam spravím do 2800km a jedu na výmenu oleja.
Mal som ale pocit, že vždy keď som vychádzal z mesta tak to nezunelo dlhší čas vôbec. Akoby to bol zábeh prevodovky a časté radenie a preradovanie rýchlostí jej robilo dobre. Hlavne časté radenie medzi 3 stupnom, čiže 2, 3, 4, 3, 2, 3, 4 a tak dookola. Mne postupne tie zunivé zvuky gradovali až do vyše 1000km a vtedy som sa normálne nasral, že to sa nedá počúvať ten šrot a to som išiel na 3-ojke hore kopcami a zákrutami od 2200ot-2600ot. No Vesta v zábehu = hotová zdochlina Teraz pri 2300km je aj cítiť pri vyších otáčkach od 3500ot. silu motora a do kopca ťahá teraz fantasticky, keď teda ešte beriem fakt, že ešte viac ožije po pár tisícoch km. Jeden kopec po ceste mimo obce ktorý vybehnem na fábií 1,4mpi 44kw na 4-ke max 90km/hod navrchu vybehnem na Veste 120km/h a ide zrýchliť ešte viac, ale nechcem to tam skúšať na úkor ohrozenia , len som raz skúsil čo na ten kopec povie teta Vesta. Ešte tento týždeň počítam spravím do 2800km a jedu na výmenu oleja.
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Hej, o tvojom "referenčnom kopci" som tu už voľakde čítal... ja som taký mierny vodič dodržiavajúci rýchlosti (ak si všímam), takže z tých dialničných poskúšam až ozaj na dialnici.minox píše:Jeden kopec po ceste mimo obce ktorý vybehnem...
Teda teraz ti tie vyššie popísané prejavy celkom vymizli?
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Aj ja som mierny vodič dodržiavajúci rýchlosti.
Tak tak, tie zvuky chvalabohu zmizli
Tak tak, tie zvuky chvalabohu zmizli
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Veľa vecí sa na novom vozidle usádza a po roku keď si to nesadne tak to rovno odpadne
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
No já teda nevím, ale zatím jsem u žádné funglovky ke které jsem se nachomýtl takové jevy neregistroval. Mám na mysli tak ze šest povozů od postřelené slepice a jednoho rádoby rumuna z Tangeru. Je tedy fakt, že ten rumun má celkem dost takových ne úplně závad, ale podivností. Co čekat od stroje skládaného africkými dětmi ... .
Ale jak vidno máte ze strojů radost . Mne tyto příspěvky od myšlenek na koupi nové Lady ovšem zrazují .
Ale jak vidno máte ze strojů radost . Mne tyto příspěvky od myšlenek na koupi nové Lady ovšem zrazují .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Pri kupe noveho auta je treba zavitat aj na fora inych znaciek (kategorie do 13000€) a zistis, ze su na tom rovnako, mozno horsie, pretoze na tomto fore nie je tolko negativ ako napr. na fore Dacie, tam sa to rozbehlo . Nedavno som cital o majitelovi noveho Hyundai, že mal od vyroby nenaplnenu klimu ako ja.Koko Loko píše: Mne tyto příspěvky od myšlenek na koupi nové Lady ovšem zrazují .
Tiez som sa obzeral po inych znackach a hlavne dobrych servisoch k ním v mojom okoli, ale po chvíli čítania na internete som bol sklamany, že stale je to o tom istom. O ludoch a o peniazoch.
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Ahoj, mal som to isté, cítil som, videl som a sledoval som vibrácie ako opisujete hlavne pri 3tom stupni - dnes už mám 2300km a všetko zmizlo, auto je krásne tichuckerek85 píše:Čaute. Na 3. a 4. prev. stupni je počas brzdenia motorom cítiť vibrácie v prevodovke, sem-tam aj vidieť ak ju nedržím. Pri čo i len minimálnom zošľapnutí plynu sú fuč. Ihneď po pustení plynu sú nazad. Tesne pred začiatkom a koncom vibrácií je cítiť aj akési ta-dam, také dve tesne po sebe idúce drobné zášklby.
Potom po preradení na 5. prev. st. a zošľapnutí plynu príde také vrnčanie, či brum navyše (ten už len počuť, nie cítiť v páke). Bez ohľadu na to, ako veľmi je plynový pedál dole. Neviem či ide z prevodovky, skôr sa to javí ísť odniekiaľ spredu. Na iných prevodových stupňoch takýto zvukový prejav vôbec nenastáva.
Auto mám chvíľku, na prvom servise (po 3tkm) som ešte nebol, no ak to nezmizne, tak sa im prihlásim asi aj skôr než na troch tisícoch. Dosť mi to vadí, tak som sa chcel spýtať, či toto vnímajú aj iní na svojom aute, alebo mám to ja nejaké rozhrkotané.
Naozaj treba spraviť kvalitný zabeh
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Ja mam tiez najazdene 2300km a dnes sa mi stalo, ze som za studena nastartoval a ked som auto roztiahol na 1 stupni zunela prevodovka 10x hlucnejsie a hovorim si toto coje? Potom som zaradil iduci 2 stupen a aj tá zunela ako krava, tak som zastal. Potom som to skusil znovu a uz to bolo OK. To sa mi dnes stalo po prvy krat. Majo tu spomínal zábehové čoro-moro, tak presne aj ja by som to tam zaradil
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Presne ako vravíš
Moje zabehove coro-moro je keď štartujem ráno tak vždy počujem také tuknutie hlasné, ako by sa o seba tukli (pukli?) 2 kovy.
Moje zabehove coro-moro je keď štartujem ráno tak vždy počujem také tuknutie hlasné, ako by sa o seba tukli (pukli?) 2 kovy.
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Aháááá? tak toto poznam, to je zabehove čoro moro 2 už som to tu niekde opisoval. Ale nie vzdy, skor za studena alebo ked auto dlhsie stoji, zda sa mi ze uz to robi tichsie a niekedy to ani nepocujem.
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Áno, presne ako vravíš, za studena ja si už neviem predstaviť ranne štartovanie bez toho tuknutia
Som pokojnejší ak to nerobí teda iba mne
Som pokojnejší ak to nerobí teda iba mne
Re: Vibrácie prevodovky a vrnčanie navyše na 5-ke
Mne pre sitotu nacrooske piska 2 ako keby som zaradil spiatocku tak uvidime. Na 2 medzi 30 a 40km rychlostou to normalne zavija. Ma to 200km tak ze uvidime co odpadne.