Stránka 1 z 4

Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 17:39
od lionol
Jako každý rok, přišel čas jít s autem na technickou ... tentokrát se to týká modré šestnáctky ... takže zahájení sezóny a hned dva příběhy.

Než o tom začnu, předešlu, že jsem musel vyměnit palivová čerpadla u čtyř ze čtyř aut, tedy ani jedno auto už nemá původní palivové čerpadlo, byť s nimi všechna dokázala žít předchozích 30 a více let ...

Jenže od té doby, co benzín není benzínem, ale sračkou plnou MEŘO, dochází k rozleptávání gumových membrán PČ metylesterem obsaženým v BA. Čili už dva roky tankuji výhradně u Eurooilu, který toto svinstvo do benzínu podle jejich vlastní deklarace nepřidává. Přesto dochází k destrukcím palivových čerpadel (dřív tam bylo asi něco s MEŘO) ... ona totiž ta rozpuštěná guma ucpává dýzy v PČ a dokáže se dostat i do karburátoru, kde taky udělá svoje. Takže mám 4 čerpadla na ponku na vyčištění, k tomu několik rozežraných membrán, a stále to řeším ... už jsem z toho celý otrávený.

Příběh 1 - VAZ 2106

Takže dnes jsem vyzvednul auto v Přerově a přepravoval ho do Olomouce na STK. Celou cestu 16-ka jela jak dráha, a cca 1 km před koncem cesty, v tom nejprudším kopci na Tabulák (pro ty, kteří znají místo, tak uvádím že přímo ve stoupání na Okružní od křižovatky s I. P. Pavlova pod vodojemem), skok, druhý skok ... a zhaslo to. Kalamita ve stoupání, zúžení ostrůvkem u přechodu, po 100 m autobusová zastávka a silný provoz. Lahůdka. Samozřejmě ... membrána v pr ... lano, manželka mě odtáhla a na ulici sborka-rozborka. Co udělala metylesterřepková dobrota s membránou je vidět na fotce ... ta střední pryžová část ztvrdla na kámen a normálně se rozlámal jak bakelit. Hnus flus.

Příběh 2 - VAZ 2103/1977

Vyvezl jsem po zimě před měsícem na slunce tamovomodrou trojku, všechno OK. Dnes ji zase vytáhnu, otevřu zadní dveře ... a skoro jsem s sebou "flák vo zem". Do auta vletěl před tím měsícem mol, a ta svině nakladla vajíčka do zadní sedačky, a to nádherné, přede dvěma týdny dokonalé, netknuté sedadlo, ty bestie z poloviny zkrmily. Tak s tím se člověk fakt nevypořádá ... auta jsou jak v bavlně, člověk jim chodí pomalu dávat dárky pod stromeček, a během pár dnů se o to postarají moli ... jeden pitomý motýl, který tam muset vletět toho 1. dubna, když bylo 26°C a auta byla otevřená celé odpoledne venku. Tak to sem dávám, abyste viděli, že auto přežilo rovných 40 let (r.v. 1977) bez úrazu, a jeden motýlek velký cca 10 cm jej dokáže poškodit. :axe:

Už jsem volal čalouníka, říkal, že není problém to opravit, ale znáte mě ... já a moje pověstná mánie pro původnost. No prostě nářez. A vo tom to je ... a fčil do mě :)

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 17:56
od Mičun
Když je auto takto zneuctěno, je načase mi ho prodat... :D :D :D
Já jezdím na Vervu od Benziny a zatím gumičky drží...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 18:08
od valda1971
Problémy s NEbenzínem vesměs známe, ale s tím molem to je nářez :twisted: Nikdy jsem si neuvědomil, že i auto (sedačky) by tuto pohromu mohly schytat :( Tak asi preventivně dávat něco proti molům, ale většinou to smrdí :(

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 18:29
od lionol
Ahoj Valdo, pravdu díš ... ale radši smrad, než sežrané sedačky ... do pikele práce

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 19:07
od Cory
Ja by som sa tiez zahryzol do takej peknej nenaprdenej sedacky.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 19:07
od Nulašestka
Co se týče benzinu, na zimní odstávku tankuju vždycky 100 oktan bez biosložky a není problém. Pokud chceš mít klid od palivového čerpadla, lze vyřešit buď výrobou membrány z membránového plátna (někteří zde to tak mají), nebo pořízením pumpy od Pierburgu, ale do toho nepůjdeš, protože už to nevypadá jako originál, i když absence páčky pro ruční dočerpání je řešitelná instalací balonku na hadičku od benzinu. :) Mimochodem to pumpuje tak dobře, že i bez dočerpávání benzínu mi 2105-ka chytla po půlroční odstávce po pár otočení startéru.

S tím molem to nepotěší, ale jsou určitě i horší věci. Samozřejmě ale ty čalounické práce jsou opruz. Málokdo to umí dobře udělat, stojí to ranec a sehnat něco, co se alespoň vzdáleně podobá původní látce, prakticky nejde. Na šestnáctku jsem 10 let marně sháněl nové výplně dvěří, nakonec se musely přečalounit původní a ten leštěný semiš jsem za půl roku shánění prostě nesehnal. Musela se tam dát nějaká látka na čalounění gaučů a stejně to stojí za prd...klasika. :roll:

Tohle je ale vcelku pohoda, když si vzpomenu, jak známým začátkem 90. let opadal v garáži na asi tříletou nulapětku strop a poškrábalo to střechu, kapoty, boky...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 19:22
od lionol
Ahoj Cory, to membránové plátno možná není špatný nápad ... a moli jsou prevíti ... bohužel, díry už jsou pořízeny

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 19:23
od Jan Vaníček
Pokud jsi četl moje příspěvky tak před dvěma lety, tak jsem si na své šestce užil též svoje. První membrána vydržela asi 35 let a pal jsem během měsíce vyměnil 4, než ... teď to snad ani nesmím napsat, abych nezakřiknul :). Jo, poprvé mi to zdechlo v kopci na silnic 1.třídy, naštěstí rychle identifikoval a měl sebou náhradní pumpu.
S tím sedadlem je to fakt zlé, upřímě Tě lituju, taky bych to špatně rozdýchával. Čalounění bych nechal až jako nejzašší možnost, zkusil bych poptat/shánět jiný sedák. Myslím si, že sedáky se seženou snáž, než opěradla. Pokud by to byla šestka, sedák bych měl.
Do Fiata jsem před lety dal cosi, co smrdí/voní, mám to tam asi 7 let, stále to má účinek, kolega co mi to tehdy dával říkal, že to odpuzuje i myši. Bohužel už nevím, jak se to jmenuje, letos na jaře jsem pytlík od toho vyhodil. Honza

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 19:55
od lionol
Čau Honzo, vypadá to, že to chcípání v kopci je nějaké symptomatické :) Tak ono to má svou logiku, záběr motoru dokáže udělat "vír v nádrži", no a tam většinou dojde k ruptuře membrány. Taky si radši vozím náhradní pumpu a membránu, akorát jsem zdechl v místě, kde se fakt nedalo auto rozebírat :) Největší vopruz je to, že všechna auta jezdila na původní pumpu do r. 2015 ... od té doby se to smolí.

Jinak sedák ... naprosto souhlasím, ale už jsem sedák hledal, a problém je ten, že je trojkový, a barva taková ta žlutohnědá, kterých je pohříchu velmi, velmi málo. Nebudu ti říkat, jak jsem to rozdýchával já ... chodil jsem kolem auta a hodinu jsem řval jak raněné zvíře ... odpuzovač tam byl, ale jak vidíš, evidentně jim to bylo egál. A hlavně ... kdo by řek, že ty mrchy budou žrát molitan? Navíc, on to ten zmetek nasypal i do tepichu, ale ty larvy v sedačce normálně prosperovaly, měli 1 až 2 cm na délku a hýbaly se, ale ty v koberci byly dlouhé tak 3 mm, tenké a chcíplé. Takže sovětský jekor jim nechutnal, ale molitan a semiš si daly, mrchy nelidské.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 20:54
od Mikeš
Ty sedačky to je peklo....mě by asi šlehlo :evil: ,hodně štěstí při schánění náhrady.
Jinak ty membrány v čerpadlech-Nulašestka mě varoval,že čím víc červená tím víc na houby,hnědá je lepší,nejlepší bude asi to černé membránové plátno od Vaška(doufám),
protože to co nás čeká a nemine s benzíny ala E10 bude ještě výživnější než současné problémy.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: pon kvě 08, 2017 21:18
od lionol
Ano, je to čistokrevné peklo ... stále ještě nemohu uvěřit, že tak nepatrný živočich dokázal během jednoho měsíce zničit něco, co předtím nezničilo 35 let běžného používání

Ve VAZu 2103 (r.v. 1975) jsem měl světle hnědou silnou gumovou membránu, v provedení 1 guma nahoře + vložka + 1 guma dole. ta vydržela opravdu absolutně nejdéle. Taky měl zvláštní dřík, byl kratší asi o 0,5 cm než u těch pump z aut r.v. 77-78. V těchto byla membrána taková červenohnědá, v provedení 2 gumy nahoře + vložka + 1 guma dole. Nové pumpy už mají membrány ostře červené, já zatím ještě jedu na ty hnědé, které mám ze starších zásob.

Jenom perlička: nejmenovaná firma vyrábějící travní sekačky (Mtfd) odmítá brát záruky na motor, pokud se používá palivo s MEŘO. Nakonec nás ti eurohujeři přivedou všechny do neštěstí ...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: úte kvě 09, 2017 20:15
od Nulašestka
Je to tak. Mě ten červenej xindl odešel po 380 km po generálce a podle mě to byla i příčina, proč to ten motor dorazilo. Natekly tam asi 3 litry benzinu...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: ned kvě 14, 2017 09:30
od JmJ
Gumove casti v palivove soustave zpravidla rychle ztvrdnou za NEpritomnosti benzinu. Dokud jsou zalyte benzinem/vypary, tak jsou pruzne, jakmile se na 24 hod daji uplne mimo benzinovy smrad, dokazi ztvrdnout na kamen. Napr. hadice od hrdla nadrze na kombicih. Kdyz sem ji po 25 letech preventivne menil, tak jsem ji vytahl ven pekne mekkou. Druhy den byla jako sutr. Jestli za to muze srackoslozka benzinu, netusim. Stejnou zkusenost sem udelal na trech autech.

Kazdopadne u odstaveneho auta bych si nedovolil to, abych min jednou mesicne nenastartoval, nebo aspon nedocerpal rucne palivo.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: ned kvě 14, 2017 10:54
od lionol
Ahoj, každá rada dobrá. Takze děkuji, budu se tím řídit. Určitě to budu hlídat, aby bylo pořád zaplaveno.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Napsal: ned kvě 14, 2017 11:52
od valda1971
Já hlavně na zimu skladuji s 110% plnou nádrží (kdysi jsem jednu vyhodil co byla zrezlá v horní části bez benzínu) a dle situce dělám 1x měsíčně udržovací projížďku. Na 01 mám poslední membránu a jiné 11 roků a to jsem ji měnil díky čištění (zbytečnému) čerpadla. Nyní už nerozebírám, původní membrány již nejsou v takovém počtu :(