No to mi po*er.....!
Moderátor: Moderátoři
No to mi po*er.....!
V neděli jsem si montoval do Mégane on-board kameru. Při pokusu o demontáž vnitřního zrcátka ze skla jsem se snažil tak vehementně, že mi čelní sklo v místě toho držáku prasklo. Není pojištěné, cena opravy 5500 Kč.
V pondělí podvečer mi píše žena SMS: "Vyjíždím z Moravského Krumlova. Nevím, co se stalo, ale mám prasklé čelní sklo (na Scénicu - pozn. red.)." Není pojištěné, cena opravy 6500 Kč.
Dnes ráno sednu do služebního Mastera, jedu směrem Brno a dále na východ. V jednom okamžiku mě předjede Citroen C3 a jakmile se zařadil přede mne, odletěl od něho kamen a rozbil mi čelní sklo. Služební, pojištěné.
Hodinu nato mi píše kolega zprávu na Messengeru: "Zprávy z cest: Asi sezona rozbitých skel." A pod tím přiložená fotka roztlučeného čelního skla na jeho Rapidu. Služební, pojištěné.
No není tohle k po*rání? No jistěže je, protože pojištěná skla služebních aut jsou mi naprosto buřt, když ta svoje dvě nepojištěná zaplatím, že?
V pondělí podvečer mi píše žena SMS: "Vyjíždím z Moravského Krumlova. Nevím, co se stalo, ale mám prasklé čelní sklo (na Scénicu - pozn. red.)." Není pojištěné, cena opravy 6500 Kč.
Dnes ráno sednu do služebního Mastera, jedu směrem Brno a dále na východ. V jednom okamžiku mě předjede Citroen C3 a jakmile se zařadil přede mne, odletěl od něho kamen a rozbil mi čelní sklo. Služební, pojištěné.
Hodinu nato mi píše kolega zprávu na Messengeru: "Zprávy z cest: Asi sezona rozbitých skel." A pod tím přiložená fotka roztlučeného čelního skla na jeho Rapidu. Služební, pojištěné.
No není tohle k po*rání? No jistěže je, protože pojištěná skla služebních aut jsou mi naprosto buřt, když ta svoje dvě nepojištěná zaplatím, že?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: No to mi po*er.....!
Taky jsem na novým před 14 dny inkasoval takhle vo půl šestý ráno šutřík do čelního skla.
Zatím to není moc vidět, obzvlášť když je sklo zaprášený nebo tak.
Musím prostudovat pojistku a domluvit se s makléřem ... mám pojištěný všechny okna, ale jak - to
. L.
Zatím to není moc vidět, obzvlášť když je sklo zaprášený nebo tak.
Musím prostudovat pojistku a domluvit se s makléřem ... mám pojištěný všechny okna, ale jak - to

21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: No to mi po*er.....!
Já už mám taky pojistku i se skly, uzavřel jsem ji asi před deseti minutami. Platná je sice až od 20.6.2017, tedy až mi doběhne ta stávající, ale riskovat už nemíním. Na Scénic ji udělám taky, tam končí někdy koncem srpna.
Tuhle finanční sebevraždu už nikdy nechci zažít - třináct litrů za dvě skla, no to mi po*er. Zlatá Felicie, tam sklo i s gumou stojí 1200 Kč a vyměním to za hodinu před barákem.
Tuhle finanční sebevraždu už nikdy nechci zažít - třináct litrů za dvě skla, no to mi po*er. Zlatá Felicie, tam sklo i s gumou stojí 1200 Kč a vyměním to za hodinu před barákem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: No to mi po*er.....!
S dovolenim poznamenam, ze jezdit s autem, kde sklo stoji od 2000 Kc nahoru bez pojistky celniho okna, je myslim velmi nerozumne :-/. Ze zrovna Marku ty, automobilista, si to risknul, to se fakt divim. Ale co, clovek se stale uci 
btw kolegovi na Mazde 6 taky ted prasklo sklo. Vzhledem k tomu, jaky je to auto kram, to kolega neresi a pripadnou ztratu skla bude asi resit cepici, salou a leteckymi brylemi

btw kolegovi na Mazde 6 taky ted prasklo sklo. Vzhledem k tomu, jaky je to auto kram, to kolega neresi a pripadnou ztratu skla bude asi resit cepici, salou a leteckymi brylemi

VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: No to mi po*er.....!
To je příklad.JmJ píše: a pripadnou ztratu skla bude asi resit cepici, salou a leteckymi brylemi


Re: No to mi po*er.....!
U mazdy to sklo hlavně asi bude dost nosný 

21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: No to mi po*er.....!
To jo, zvláště, pokud všechno železné kolem toho skla zrezne a odpadne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: No to mi po*er.....!
Zatim to cca po 3 letech nerezne, ale jinak mazda 6 je docela zklamaniMarek píše:To jo, zvláště, pokud všechno železné kolem toho skla zrezne a odpadne.

VAZ 2104 1.3 1989
Re: No to mi po*er.....!
Tzv. "zvlněné kotouče" mají zcela jiné příčiny, než jejich opravdové zvlnění. Sám jsem to řešil u Toyoty.
Smutné je, že samotné servisy o tom vědí málo. Pro ně je jednodušší kotouč vyměnit nebo přesoustružit.
Někde jsem to tu popisoval blíže. Samozřejmě spousta negativních ohlasů, ale to mi nevadí
Smutné je, že samotné servisy o tom vědí málo. Pro ně je jednodušší kotouč vyměnit nebo přesoustružit.
Někde jsem to tu popisoval blíže. Samozřejmě spousta negativních ohlasů, ale to mi nevadí

Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: No to mi po*er.....!
Jo, to se mi někde vzadu v hlavě vybavuje ... akorát bez těch negativních ohlasů.
To byla nějaká materiálová záležitost nebo uložení na ose
....... aha - zase až tak moc se mi to nevybavuje
. L.
To byla nějaká materiálová záležitost nebo uložení na ose


21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: No to mi po*er.....!
Stručně dvě příčiny:
1. Neošetřená dosedací plocha kotouče a náboje. Vniká voda a sůl a koroze kotouč vychýlí. Platí zvláště pro vozy, které nemají kotouč pevně přišroubovaný (typicky ty japonské).
2. Nevhodnou kombinací materiálu destiček a kotoučů, posléze nesprávného "zahoření" sestiček a nesprávného způsobu jízdy (typicky slabé sešlápnutí brzdy a pozvolné brzdění z kopce) vedou k napalování materiálu destiček na jedno místo kotouče. Každý kotouč má malé házení, takže dle toho se toto místo aktivuje, případně se materiál měkké nevypálené destičky někde otiskne a pak už to jede. Podotýkám, že princip brzdění je fyzikálně vždy založen na určitém usazování materiálu destiček na kotouči a následném obrušování.
Ještě se občas uvádí vůle v ložisku, ale tomu moc nevěřím.
Každopádně případ, že by se kotouče opravdu zvlnily působením tepla, je prakticky vyloučený. To se dříve ukážou praskliny. Je to přeci jen litina, nikoli ocel.
1. Neošetřená dosedací plocha kotouče a náboje. Vniká voda a sůl a koroze kotouč vychýlí. Platí zvláště pro vozy, které nemají kotouč pevně přišroubovaný (typicky ty japonské).
2. Nevhodnou kombinací materiálu destiček a kotoučů, posléze nesprávného "zahoření" sestiček a nesprávného způsobu jízdy (typicky slabé sešlápnutí brzdy a pozvolné brzdění z kopce) vedou k napalování materiálu destiček na jedno místo kotouče. Každý kotouč má malé házení, takže dle toho se toto místo aktivuje, případně se materiál měkké nevypálené destičky někde otiskne a pak už to jede. Podotýkám, že princip brzdění je fyzikálně vždy založen na určitém usazování materiálu destiček na kotouči a následném obrušování.
Ještě se občas uvádí vůle v ložisku, ale tomu moc nevěřím.
Každopádně případ, že by se kotouče opravdu zvlnily působením tepla, je prakticky vyloučený. To se dříve ukážou praskliny. Je to přeci jen litina, nikoli ocel.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: No to mi po*er.....!
Kotouče jsou ocelolitinové, navíc velmi často tlakově kované (zejména ty určené pro přední osu). Jenže u kotoučů je to vlastně jako u všeho jiného - jsou kotouče a kotouče. Když si na auto někdo je ochoten dát kotouče od Starlajnu, Maxgýru nebo podobně pochybné značky, nemůže se divit.
Nejčastější příčinou "kopání" pedálu brzd je zcela jednoznačně (jak už tu bylo zmíněno) nesprávná technika brzdění. Základem všeho je brzdit vždy, až když je to opravdu nezbytně nutné - to zaprvé, a z tohoto vyplývající krátké intenzívní sešlápnutí pedálu brzdy. Postávání na centimetr sešlápnutém pedálu celou cestu dolů kopcem je fatálně blbě. Právě to způsobuje nadměrné ohřívání brzd bez možnosti ochlazení třecích ploch.
Další nesmírně důležitou věcí pro dlouhodobou výdrž brzd a jejich správnou funkci je čištění brzd na všech kolech, a to aspoň jednou ročně (já to dělám dvakrát - při každém přezouvání kol).
Znám obrovskou spoustu lidí, co při řízení auta dělají hromadu totálních nesmyslů, kterými nejen, že nadměrně opotřebovávají určité strojní součásti vozu, ale často i ohrožují bezpečnost lidí okolo. Například jen namátkou ta nejčastější věc - vyřazování rychlosti při jízdě z kopce. Za to bych sekal obě nohy a trhal řidičáky na cucky. A je toho mnohem víc.
Nejčastější příčinou "kopání" pedálu brzd je zcela jednoznačně (jak už tu bylo zmíněno) nesprávná technika brzdění. Základem všeho je brzdit vždy, až když je to opravdu nezbytně nutné - to zaprvé, a z tohoto vyplývající krátké intenzívní sešlápnutí pedálu brzdy. Postávání na centimetr sešlápnutém pedálu celou cestu dolů kopcem je fatálně blbě. Právě to způsobuje nadměrné ohřívání brzd bez možnosti ochlazení třecích ploch.
Další nesmírně důležitou věcí pro dlouhodobou výdrž brzd a jejich správnou funkci je čištění brzd na všech kolech, a to aspoň jednou ročně (já to dělám dvakrát - při každém přezouvání kol).
Znám obrovskou spoustu lidí, co při řízení auta dělají hromadu totálních nesmyslů, kterými nejen, že nadměrně opotřebovávají určité strojní součásti vozu, ale často i ohrožují bezpečnost lidí okolo. Například jen namátkou ta nejčastější věc - vyřazování rychlosti při jízdě z kopce. Za to bych sekal obě nohy a trhal řidičáky na cucky. A je toho mnohem víc.
Naposledy upravil(a) Marek dne stř dub 26, 2017 13:20, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: No to mi po*er.....!
Brzdit se má opravdu krátce a důrazně. Ne dlouho a vlažně.
Dříve, když destičky bývaly ještě azbestové, tak se myslím podobné problémy vyskytovaly méně.
A některá zvláště starší japonská auta mají celkově dávkování brzd úplně jiné, pozvolnější. Připadalo mi to pořád jako zavzdušněné, než jsem nahlédl do manuálu. Výhoda je, že se tato auta prakticky obejdou bez ABS.
Vyřazuji naprosto běžně. Zvláště na úsecích, které mám najeté a o kterých vím, že třeba několik kilometrů pojedu stále stejnou rychlostí.
Takže trhej, Marku!
P.S. Z prudkého kopce samozřejmě ne, tam využívám brzdění motorem a šetřím palivo.
Dříve, když destičky bývaly ještě azbestové, tak se myslím podobné problémy vyskytovaly méně.
A některá zvláště starší japonská auta mají celkově dávkování brzd úplně jiné, pozvolnější. Připadalo mi to pořád jako zavzdušněné, než jsem nahlédl do manuálu. Výhoda je, že se tato auta prakticky obejdou bez ABS.
Vyřazuji naprosto běžně. Zvláště na úsecích, které mám najeté a o kterých vím, že třeba několik kilometrů pojedu stále stejnou rychlostí.
Takže trhej, Marku!

P.S. Z prudkého kopce samozřejmě ne, tam využívám brzdění motorem a šetřím palivo.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: No to mi po*er.....!
Zajímala by mě jediná, opravdu jediná výhoda vyřazené rychlosti z kopce. Žádnou neznám (a myslím, že o autech znám dost.....), zato nevýhod bych mohl jmenovat celou řadu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: No to mi po*er.....!
Pozn. moderátora: myslím, že ty skla už máme vyřešený, tak proč ne
Ono je kopec a kopec. Zcela typickým příkladem může být silnice č. 19 v úseku Bystřice nad Pernštejnem - Rozseč nad Kunštátem.
A to v obou směrech a to jak za "plachtění", tak za brždění motorem. Z jedné strany (Rozseč -> Štěpánov) plachtím, přesto se rychlost nezvyšuje, naopak v některých úsecích musím zařadit a zrychlit. Z druhé strany (Lesoňovice -> Štěpánov) naopak kvalt nechávám a brzdím motorem a je to tak akorát, že auto nezpomaluje, jen těsně před Štěpánovem musím zlehka dobrzdit do 50-ky.
Obecně jsem spíš za stálé zařazení rychlosti z kopce. Jezdil jsem s náklaďákem a vím o čem to je, když má člověk za zadkem (i třeba jen) 9 tun písku.
Ale myslím, že v osobáku bych, s ohledem na momentální situaci a výškový profil, využíval obou možností.
Sebe, coby řidiče, nepovažuju ani za sprintera/spěchálka ani za loudače/kloboukáře. snažím se jezdit svižně avšak ekonomicky/úsporně v rámci předpisů.
L.

Ono je kopec a kopec. Zcela typickým příkladem může být silnice č. 19 v úseku Bystřice nad Pernštejnem - Rozseč nad Kunštátem.
A to v obou směrech a to jak za "plachtění", tak za brždění motorem. Z jedné strany (Rozseč -> Štěpánov) plachtím, přesto se rychlost nezvyšuje, naopak v některých úsecích musím zařadit a zrychlit. Z druhé strany (Lesoňovice -> Štěpánov) naopak kvalt nechávám a brzdím motorem a je to tak akorát, že auto nezpomaluje, jen těsně před Štěpánovem musím zlehka dobrzdit do 50-ky.
Obecně jsem spíš za stálé zařazení rychlosti z kopce. Jezdil jsem s náklaďákem a vím o čem to je, když má člověk za zadkem (i třeba jen) 9 tun písku.
Ale myslím, že v osobáku bych, s ohledem na momentální situaci a výškový profil, využíval obou možností.
Sebe, coby řidiče, nepovažuju ani za sprintera/spěchálka ani za loudače/kloboukáře. snažím se jezdit svižně avšak ekonomicky/úsporně v rámci předpisů.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´