Motorová kriplkára
Moderátor: Moderátoři
- mušketýr
- Příspěvky: 1255
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Motorová kriplkára
Nazdar bejci,
zlomil jsem si v sobotu o závodech nohu a ležím v Budějuvicích.S kolenem to nevypadá dobře mám utrhaný vazy a je tam i nějaká ta zlomenina.Furt jsou tajemný jak hrad v Karpatech.Naštěstí to už nebolí, ale jestli pudu pod kudlu tak si ještě užiju.
Horší je že se na nohu tři měsíce nepostavim a budu se muset nějak pohybovat.Napadlo mne, že by mi kámoš vsadil do invalidního vozíku motor a já bych mohl drandit.Vo berlích oběhám dost, ale budou mě čekat asi tři akce který vo nich nedám.Rychlost chci tak max.klidné chůze a náhon na jedno kolo-na sněhu jezdit nehodlám.Třecí převod ve mě nebudí důvěru a bylo by to pracný-proto vsadim na řetěz.Motor bych videl made in china automat.Pokud vás napadne co tam vrazit tak sem s tim.Mám nový čtyrtakt Honda, ale toho mi je na tudle blbost líto. Vážim devadesát.Teď mi de vo vozejk.Samo že nějakej starší, ale jakej?Nerad bych, aby se to hned rozlámalo.Kola sou mi jedno-ty nechám přeplést.
Mějte se.
Honza Mušketýr Jakeš
zlomil jsem si v sobotu o závodech nohu a ležím v Budějuvicích.S kolenem to nevypadá dobře mám utrhaný vazy a je tam i nějaká ta zlomenina.Furt jsou tajemný jak hrad v Karpatech.Naštěstí to už nebolí, ale jestli pudu pod kudlu tak si ještě užiju.
Horší je že se na nohu tři měsíce nepostavim a budu se muset nějak pohybovat.Napadlo mne, že by mi kámoš vsadil do invalidního vozíku motor a já bych mohl drandit.Vo berlích oběhám dost, ale budou mě čekat asi tři akce který vo nich nedám.Rychlost chci tak max.klidné chůze a náhon na jedno kolo-na sněhu jezdit nehodlám.Třecí převod ve mě nebudí důvěru a bylo by to pracný-proto vsadim na řetěz.Motor bych videl made in china automat.Pokud vás napadne co tam vrazit tak sem s tim.Mám nový čtyrtakt Honda, ale toho mi je na tudle blbost líto. Vážim devadesát.Teď mi de vo vozejk.Samo že nějakej starší, ale jakej?Nerad bych, aby se to hned rozlámalo.Kola sou mi jedno-ty nechám přeplést.
Mějte se.
Honza Mušketýr Jakeš
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Motorová kriplkára
Co něco takového? Jen tam nabastlit kloudnou baterii.
https://www.sbazar.cz/handicapshop/deta ... servomatic
https://www.sbazar.cz/handicapshop/deta ... servomatic
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
- mušketýr
- Příspěvky: 1255
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová kriplkára
To sem našel taky.Elektriku nechci.Dík.M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Motorová kriplkára
čo tak kosačku

Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- mušketýr
- Příspěvky: 1255
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová kriplkára
Je to velký a zbytečně rychlý.
Řešim pohon.
Varianty:
-pohon jednoho kola-problém bude že to bude furt zatáčet.Vyřešit by se to dalo buď vyrobením řízených předaních koleček.
-pohon obou zadních kol.Nechci diferák tak nevím jak by se to chovalo bez něj v zatáčkách.Možná leda nějakej primitivní třecí dif.
Pření kolečka by musela být taky řiditelná.
Co si o tom myslíte?
Řešim pohon.
Varianty:
-pohon jednoho kola-problém bude že to bude furt zatáčet.Vyřešit by se to dalo buď vyrobením řízených předaních koleček.
-pohon obou zadních kol.Nechci diferák tak nevím jak by se to chovalo bez něj v zatáčkách.Možná leda nějakej primitivní třecí dif.
Pření kolečka by musela být taky řiditelná.
Co si o tom myslíte?
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Motorová kriplkára
A co k tomu pohonu obou zadních kol udělat nezávislé ovládání a fungovalo by to jak u "Bobíka"
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- mušketýr
- Příspěvky: 1255
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová kriplkára
To nevm co tim myslíš.Bobíka nemám zmáklýho.valda1971 píše:A co k tomu pohonu obou zadních kol udělat nezávislé ovládání a fungovalo by to jak u "Bobíka"
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Motorová kriplkára
Bobík se ovládá dvěma Joystikama (asi je to napsáno špatně). Tedy chceš-li jet rovně dáš dopředu oba stejně, pokud chceš zatočit doprava ubereš až vypneš levý, popřípadě dáš zpětný chod a otočíš se na místě. Já s Bobkem najezdil málo, ale jak jsem si zvyknul, tak je to paráda. Kdo to má v ruce stabilně může s tím dělat divymušketýr píše:To nevm co tim myslíš.Bobíka nemám zmáklýho.valda1971 píše:A co k tomu pohonu obou zadních kol udělat nezávislé ovládání a fungovalo by to jak u "Bobíka"

Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Motorová kriplkára
Ten bobík má obvykle nějakej hydrostatickej pohon a to když nechce ani diferenciál nebude úplně ončo, nejjednodušejc realizovatelný by to bylo tak jako u toho elektropohonu - dva motory.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová kriplkára
Ehm ... hoši - nechci Vám ubírat nadšení.
Už to řešíte 2 dny a jste pořád na začátku.
Tak se trochu obávám, že než se dostanete k nějakému funkčnímu řešení, tak Mušketýr už dávno bude běhat po svých.
A krom nějakýho motoru či dvou to bude potřebovat i brzdy.
L.
Už to řešíte 2 dny a jste pořád na začátku.
Tak se trochu obávám, že než se dostanete k nějakému funkčnímu řešení, tak Mušketýr už dávno bude běhat po svých.
A krom nějakýho motoru či dvou to bude potřebovat i brzdy.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- mušketýr
- Příspěvky: 1255
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová kriplkára
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\Budou, i brzdy budou.Situlace je taková jak sem popsal v prvním příspěvku.Něco na ty tři akce potřebuju.V o berlích nedám 3-5km.Mám velmi schopného mechanika který mi to spáchá.Musím ale mít co nejkonkrétnější představu co po něm chci.Lecos domyslí, ale celé o koumat nebude.Nehledě na to, že mám pro ten peklostroj i využití po uzdravení,m.:s
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová kriplkára
Napadla mě (takhle o pěti ráno) taková věc:
Spalovací motor dolů pod sedačku, nějakou převodovku do pomala a výstup.
A teď se mi to bude vysvětlovat nejhůř. Inspirace těmi "rajčáky" z tanku.
Třecí převod na obě kola, na každý straně se bude zvětšovat/zmenšovat přítlak posunem páčky/rajčáku.
Tedy tyčka přes celou šíři povozu, na obou stranách nějaké pružné uložení, aby se tyčka mohla vzdalovat/přibližovat od kola. Tím se zvětší/zmenší přítlak a podle toho kára zatočí. Žádný diferenciál nebude potřeba, to udělá uvolnění páčky. Takže na každou stranu k třecímu převodu se dá táhlo a u rukou budeš mít páčky - rajčáky. Na tyčku bude nějaký náhon, asi řetěz - tomu nějaké drobné povolení vadit nebude, a máš hotovo.
Plyn a jeho ovládání už proti tomuto bude malina.
L.
Spalovací motor dolů pod sedačku, nějakou převodovku do pomala a výstup.
A teď se mi to bude vysvětlovat nejhůř. Inspirace těmi "rajčáky" z tanku.
Třecí převod na obě kola, na každý straně se bude zvětšovat/zmenšovat přítlak posunem páčky/rajčáku.
Tedy tyčka přes celou šíři povozu, na obou stranách nějaké pružné uložení, aby se tyčka mohla vzdalovat/přibližovat od kola. Tím se zvětší/zmenší přítlak a podle toho kára zatočí. Žádný diferenciál nebude potřeba, to udělá uvolnění páčky. Takže na každou stranu k třecímu převodu se dá táhlo a u rukou budeš mít páčky - rajčáky. Na tyčku bude nějaký náhon, asi řetěz - tomu nějaké drobné povolení vadit nebude, a máš hotovo.
Plyn a jeho ovládání už proti tomuto bude malina.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Motorová kriplkára
Ehm...nebude jednoduchsie a rychlejsie na tych par akcii zabezpecit niekoho, kto Ta potlaci?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová kriplkára
Jano
A já si při otvírání Tvé odpovědi myslel, jak mi pochválíš mé brilantní řešení ... zklamal´s
.
L.


A já si při otvírání Tvé odpovědi myslel, jak mi pochválíš mé brilantní řešení ... zklamal´s




21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Motorová kriplkára
Musel som si rypnut noLuděk Musil píše:Jano![]()
![]()
A já si při otvírání Tvé odpovědi myslel, jak mi pochválíš mé brilantní řešení ... zklamal´s.
![]()
![]()
L.


Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)