V neděli večer jsem jel přes Středohoří a po D8. Mlhavo bylo, ale v pohodě jsem viděl koncová světla na kilometr daleko, vzdálené vesničky v horách a ještě k tomu svítil malinký srpek Měsíce. Přesto měli skoro všichni rozsvícené mlhovky!

Tady máte tři namátkou vybrané články, které to popisují za mě. Abych nic nevymýšlel.
Šiřte prosím osvětu mezi prostým motoristickým lidem!
I sami mezi sebou

https://www.garaz.cz/magazin/reportaze/ ... -rude-zare
https://www.novinky.cz/krimi/420037-kra ... aleko.html
http://www.autoweb.cz/mlhovkari-zavini- ... 000-nehod/
Cituji z prvního článku:
"...kdy mlhovku rozhodně nepouštět. V prvé řadě ji nepouštějte, pokud za vámi již několik kilometrů jede auto, které o vás moc dobře ví. Výjimkou je situace, kdy je spojen ovladač předních a zadních mlhových světel, takže vy nemůžete zapnout ty přední bez zadních. Opět to ale platí jen v mlze, kdy není vidět na krok. Rozhodně však mlhovku nezapínáme, pokud jedeme 130 po dálnici, pokud i přes mírný opar vidíme auto 200 metrů před sebou, pokud jedeme osvětleným městem či pokud začalo pršet.
Důvod je přitom jednoduchý a je to bezpečnost. Pokud zapnete mlhovku v těchto případech, rozsvítí se za vámi rudá záře. Úplně v ní ale zaniknou brzdová světla, takže auta za vámi budou špatně odhadovat kdy brzdíte a kdy ne. Když to ovšem udělá polovina dálnice, zejména v hustém provozu, jak se často stává, tak je to obrovský nápor na oči řidičů. V podstatě začínáte vidět rudě, ačkoliv obvykle rozeznáte světla aut i kilometr před vámi. Je to stádní a velmi nezodpovědné jednání. Stačilo by se přitom jen trochu zamyslet a správně vyhodnotit situaci..."
...a ze druhého:
"...že bychom mlhová světla měli bezpodmínečně rozsvítit ve chvíli, kdy viditelnost klesne pod 50 metrů. Je to ale závislé na rychlosti, například na dálnici to bude na vzdálenost i 100 metrů. Každopádně vždy musíme odpovídajícím způsobem snížit rychlost jízdy..."
"...nevhodně rozsvícená mlhová světla dozadu oslňují řidiče za námi a mohou být pro něj matoucí. V záři výrazných mlhových světel také může snadno přehlédnout nebo později reagovat na brzdová světla, čímž mohou zbytečně vznikat krizové situace..."


