Felda 1.6 vyfuk
Moderátor: Moderátoři
Felda 1.6 vyfuk
Banan dosel k tomu, ze vyfuk v jeho felde zacina byt zaveden primo na komoru ridece a ze teda asi vymenit. Cumim na to, fouka to ve spojich jak u katu, tak mezi stredni a poslednim dilem a tusim ze i nekde je vyfuk primo deravy. Ovsem jak sem cumel na spojeni vyfuku a katu tak mi to cele prijde brutalne zakvetle a mam neodbytny dojem, ze kdyz to nejak rozeberu, tak to uz dohromady nedam, rozhodne ne tak, aby to tesnilo. Dumam, jestli ten vyfuk nehodi do hajzlu cely i s katem a prvnim dilem. Predbezne sem omrkl ceny a vychazi to tak na 5000 i se spojovacim materialem.
a) zkusit vymenit jen stredni a posledni dil nebo cely? mate zkusenosti? jestli neni jednodussi to fakt zahodit cele...
b) nejaky typ na prodejnu s dobrou cenou? ne ze by tech 5K byla hruza, ale prece jen cim mensi investice tim lepsi
a) zkusit vymenit jen stredni a posledni dil nebo cely? mate zkusenosti? jestli neni jednodussi to fakt zahodit cele...
b) nejaky typ na prodejnu s dobrou cenou? ne ze by tech 5K byla hruza, ale prece jen cim mensi investice tim lepsi
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
Zrovna v sobotu večer a v neděli ráno (sakra - odkud to jenom znám?) jsem se zabýval výměnou výfuku na mojí felicii kombi.
Ona je to teda jednatrojka benzín, ale myslím, že tam mnoho rozdílů nebude.
Když vynechám hromady sakrů a nadávek, tak výměna proběhla úplně v pohodě. Rozpojit výfuk mezi druhým a třetím dílem bylo kupodivu velmi jednoduché - stačilo trochu zabrat a povolil a stačilo jej natáčením tam/zpět vysunout/rozpojit.
To demontáž středového dílu byla pěknej vopruz. Mezi katalyzátorem a druhým dílem je příruba ve tvaru 3-úhelníku a tam se mi ty 3 šrouby nepodařilo ani povolit. Takže náhradni řešení - šlo to ven i s katalyzátorem.
Druhý problém nastal při komparativním testu nového a starého druhého dílu. Nový díl neměl tuto přírubu, ale klasickou "vsuvku" - rozšířený a proříznutý konec. Takže řešení bylo velmi jednoduché, po škodovácku simply, ke slovu přišla flexa a starý díl jsem zkrátil o cca 8 cm - přírubu i s kusem trubky jsem nechal přišroubovanou na katu.
No a potom přišla další zábava. Ten kousek měl vnější průměr 40, nový díl měl na vsuvce 43 a dotažení sponou nepřicházelo v úvahu. Takže jsem ještě z pozink. plechu stáčel vymezovací kus. Ten pozink byl nějaká 0,6 tloušťka - takže jsem musel udělat dva kousky. Ve finále jsem u druhýho kusu musel kousek odstřihnout protože už to bylo velký a nešlo to do sebe.
Spojení druhého a třetího dílu a spasování celého potrubí potom proběhlo už téměř v pohodě.
Když tedy pominu drobné odlišnosti uchycovacích bodů na druhém dílu, kvůli kterým nešly použít originální díly a musel jsem do zásob pro velkoplošnou "10" podložku, proříznout ji a potom nasadit místo originální segrovky.
Oba výfuky kupoval otec ve Vyškově u Drlíka (?) 650 kaček vod kusu a asi stovku za stahovací objímky Ø 45, já dokupoval v AutoKelly sadu na výfuk (nějaké gumy a segrovky) taky asi za 2 - 3 kila. Jinak výfuky v Kelly ve Vyškově měli vo nějakou korunu (asi 30) dražší.
Když Ti tento report pomůže - budu rád.
L.
PS: když tak do A-K mám nějakou drobnou slevu (zákaznická karta)
Ona je to teda jednatrojka benzín, ale myslím, že tam mnoho rozdílů nebude.
Když vynechám hromady sakrů a nadávek, tak výměna proběhla úplně v pohodě. Rozpojit výfuk mezi druhým a třetím dílem bylo kupodivu velmi jednoduché - stačilo trochu zabrat a povolil a stačilo jej natáčením tam/zpět vysunout/rozpojit.
To demontáž středového dílu byla pěknej vopruz. Mezi katalyzátorem a druhým dílem je příruba ve tvaru 3-úhelníku a tam se mi ty 3 šrouby nepodařilo ani povolit. Takže náhradni řešení - šlo to ven i s katalyzátorem.
Druhý problém nastal při komparativním testu nového a starého druhého dílu. Nový díl neměl tuto přírubu, ale klasickou "vsuvku" - rozšířený a proříznutý konec. Takže řešení bylo velmi jednoduché, po škodovácku simply, ke slovu přišla flexa a starý díl jsem zkrátil o cca 8 cm - přírubu i s kusem trubky jsem nechal přišroubovanou na katu.
No a potom přišla další zábava. Ten kousek měl vnější průměr 40, nový díl měl na vsuvce 43 a dotažení sponou nepřicházelo v úvahu. Takže jsem ještě z pozink. plechu stáčel vymezovací kus. Ten pozink byl nějaká 0,6 tloušťka - takže jsem musel udělat dva kousky. Ve finále jsem u druhýho kusu musel kousek odstřihnout protože už to bylo velký a nešlo to do sebe.
Spojení druhého a třetího dílu a spasování celého potrubí potom proběhlo už téměř v pohodě.
Když tedy pominu drobné odlišnosti uchycovacích bodů na druhém dílu, kvůli kterým nešly použít originální díly a musel jsem do zásob pro velkoplošnou "10" podložku, proříznout ji a potom nasadit místo originální segrovky.
Oba výfuky kupoval otec ve Vyškově u Drlíka (?) 650 kaček vod kusu a asi stovku za stahovací objímky Ø 45, já dokupoval v AutoKelly sadu na výfuk (nějaké gumy a segrovky) taky asi za 2 - 3 kila. Jinak výfuky v Kelly ve Vyškově měli vo nějakou korunu (asi 30) dražší.
Když Ti tento report pomůže - budu rád.
L.
PS: když tak do A-K mám nějakou drobnou slevu (zákaznická karta)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Prave ty operace s prirubama a dobastlovanim me desi. Muzu zkusit ten spoj mezi katem a druhym dilem povolit a uvidi se, co se bude dit.
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
Spíš bych si ze startu prohlédl původní výfukové potrubí a pak navštívil nějaký kamenný obchod, kde by mi ukázali nové výfukové potrubí a teprve pak bych začal něco povolovat.
Při prohlídce starého potrubí se obzvláště doporučuju zaměřit na úchyty - jejich tvar a provedení, protože to jsou (a byly) zdroje (i mých) problémů. Přičemž ten nejmenší byl, že místo prohnutého a přivařeného plechu na tyčce byla jen ohnutá tyčka.
V případě potřeby bych snad dokázal i namalovat nějaký ten obrázek, zatím to mám v (docela živé) paměti. L.
Při prohlídce starého potrubí se obzvláště doporučuju zaměřit na úchyty - jejich tvar a provedení, protože to jsou (a byly) zdroje (i mých) problémů. Přičemž ten nejmenší byl, že místo prohnutého a přivařeného plechu na tyčce byla jen ohnutá tyčka.
V případě potřeby bych snad dokázal i namalovat nějaký ten obrázek, zatím to mám v (docela živé) paměti. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Kdyby sly srouby povolit, tak vim, ze budu resit primarne jen od katu dal, kdyz na tom zlomim racnu, tak bud cele, nebo servis.
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
No - tak to Tě asi uklidním. Mě se podařilo plochým očkovým (a značkovým!) klíčem povolit pouze jeden z těch tří na přírubě .
Ostatní jsem jeden sice protočil, ale nepovolil a druhý jsem ani nepovolil. To ani nemluvím o tom, že jeden šroub a matka byly na "13" klíč, druhý šroub měl hlavičku na "12" malou, na "11" velkou a třetí šroub měl hlavičku vůbec asi "10". L.
Ostatní jsem jeden sice protočil, ale nepovolil a druhý jsem ani nepovolil. To ani nemluvím o tom, že jeden šroub a matka byly na "13" klíč, druhý šroub měl hlavičku na "12" malou, na "11" velkou a třetí šroub měl hlavičku vůbec asi "10". L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Motorizace 1,6 má výfuk úplně jiný. Celý je jiný a nezáměnný, ovšem nejvíc se liší právě první díl, neboť šestnáctka má svody výfuku vpředu a výfuk vede pod vanou.
Ovšem neházel bych vidle do hnoje. Zkusil bych opatrně odimplantovat střední díl od KATu a pokud to KAT přežije, není důvod ho měnit. Pokud nepřežije, je to jasné.
První díl s vlnovcem stojí kolem 1000-1200 Kč, střední díl pět stovek, zadní taktéž. KAT by se mohl odřezat a navařit na nový prvý díl, to se stejně jinak nedělá.
Ovšem neházel bych vidle do hnoje. Zkusil bych opatrně odimplantovat střední díl od KATu a pokud to KAT přežije, není důvod ho měnit. Pokud nepřežije, je to jasné.
První díl s vlnovcem stojí kolem 1000-1200 Kč, střední díl pět stovek, zadní taktéž. KAT by se mohl odřezat a navařit na nový prvý díl, to se stejně jinak nedělá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Felda 1.6 vyfuk
Nakonec se ukazalo, ze jsem debil a zil jsem v nejakem bludu.
a) foukalo to jen kolem spoju
b) prvni spoj byl ucinen dlouhou objimkou a druhy normalne zasunutim dilu do sebe
Spoje sly rozebrat normalne, narval sem tam tesnici pastu, dal nove a lepsi objimky a zda se to byt ok.
a) foukalo to jen kolem spoju
b) prvni spoj byl ucinen dlouhou objimkou a druhy normalne zasunutim dilu do sebe
Spoje sly rozebrat normalne, narval sem tam tesnici pastu, dal nove a lepsi objimky a zda se to byt ok.
VAZ 2104 1.3 1989
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
Nu výborně, aspoň nejsem sámJmJ píše:... jsem debil ...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Felda 1.6 vyfuk
Bude nás víc, řekl bych.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
Nebudeme tady zakládat po vzoru Amíků kroužek ve stylu: Jmenuju se Xxxxx a taky jsem ... Vítej Xxxxx. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Výfuk u 1,6 jsem trénoval minulý týden. Ta spona - trubka mezi katem a prostředním dílem je tedy vynález https://www.autodily-stancl.cz/felicie/ ... l-1-6.html . Přírubu za katem vůbec nemám právě. Ceny byly (zn. TYLL) - střední díl 600kč, zadní díl (kombík) 614kč , spona - trubka za katem 130kč. Spojovák a závěsy nevím, ty jsem měl skladem, tak sem nekupoval Vyměnil jsem to celé, měnit jen jeden díl a snažit se zachránit jinej, mi přišlo jako ztráta času v mým případě . Takže se to řízlo u nápravy a všecko pryč. Beztak abych pod tím v zimě zas ležel a měnil to znovu, to si radši lehnu do postele a pustím si pak pohádky Jinak jaké máte zkušenosti se značkou Tyll ? Dával jsem většinou právě tyhle, ale tentokrát mě přišla životnost cca 2,5 roku dost málo (pravda příliš se toho s autem nenajezdilo) , proto jsem jej aspoň natřel vypalovací barvou. Aspoň zvenku to snad k něčemu bude , když ne zevnitř.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Felda 1.6 vyfuk
Tak 3 roky utekly jako voda a tenhle výfuk už asi budu muset vyměnit. Ta spona - trubka za katem je sežraná, že se divím, že to ještě neupadlo. Střední díl trubka docela rezatá, svár na trubce u tlumiče taky. Tlumič kupodivu vypadá pěkně. Spoj střední - koncovej díl od pohledu taky nebudí moc důvěry. Nebudu se s tím moc párat, utrhnu šrouby a vyměním to asi celý rovnou.
Je 3 roky na výfuk tak nějak očekávatelný, nebo byste čekali i delší životnost třeba ?
Zbyla mi ta vypalovací stříbrná barva , tak to s ní asi zase natřu, když už jí mám. Zevnitř to nic neřeší, ale aspoň zvenku tomu rozhodně neuškodí.
Horší to bude s vlnovcem to by mi musel nějakej chasník odříznout a navařit novej.
Je 3 roky na výfuk tak nějak očekávatelný, nebo byste čekali i delší životnost třeba ?
Zbyla mi ta vypalovací stříbrná barva , tak to s ní asi zase natřu, když už jí mám. Zevnitř to nic neřeší, ale aspoň zvenku tomu rozhodně neuškodí.
Horší to bude s vlnovcem to by mi musel nějakej chasník odříznout a navařit novej.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Felda 1.6 vyfuk
Natirat si to mal rok po montazi
Re: Felda 1.6 vyfuk
Na 2104 dost pomohlo to, ze se vyfuk nasopoval hlinikem. A taky mozna to, ze uz moc nejezdi a je v garazi . Sopovany vyfuk ma 10 let, blbych 30 000 km, pomalu uz je taky zraly na vymenu, ale paradoxne je problem i s prvnim dilem, ne ze treti dil po 3 letech je na sracku.
VAZ 2104 1.3 1989