Připadá mi moc malá jiskra, zkouším-li to na svíčce. V dílenské příručce píší o zkoušce na, a to cituji, "standardním tříelektrodovém jiskřišti". To samozřejmě doma nemám, ale nějak zbastlit bych to asi dovedl. A jiskra má přeskočit asi 15 mm
Podotýkám, že se jedná opravdu o nejstarší verzi zapalování na 2103.
No nic, jdu to zkoušet
ja to skusam okometricky preskokom medzi hlavnym kablom vytiahnutym z rozdelovaca prilozenym ku kovovej casti v dostatocnej vzdialenosti. Ak je iskra slaba uz tam, tak je to stejne pravdepodobne kondenzatorom a nie samotnou induckou. A ak je iskra slaba az na sviecke, tak to bude bud kablom alebo palcom... V podstate na inducke staci premerat odpor a ked vies ake ma ktora mat hodnoty, tak mas takmer uplnu istotu, ze je v poriadku.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
S tím měřením vnitřního odporu to ovšem platí pouze za předpokladu, že není porušen proklad mezi závity a samotná izolace závitů vodiče je v pořádku. Při provozu totiž cívkou protékají mnohonásobně vyšší proudy, než při měření odporu, dochází k indukci VN a pokud je izolace porušena, může dojít k mezizávitovému zkratu, který se při pouhém měření odporu nemusí projevit.
Nejjednodušší je cívku vymontovat a proměřit na PALtesteru. Ten ukáže rovnou i hodnotu vysokého napětí dávaného cívkou. Ta by měla být u klasické indukčky cca 16-18kV.
Pokud PALtest není, zaměřil bych se na přeskok jiskry, jak píše Majo. 15mm musí jiskra skočit.
S cívkou je to veselé, jak píše Vašátor, při měření odporu se může jevit ok, přitom však může být špatná mezizávitová izolace a mít proměnlivé vlastnosti podle napětí a teploty. Moje cívka po svodu blbla právě až se ohřála. Víc je o tom ve vlákně o mé 2103...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103 LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů). LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107