Stránka 1 z 10
Aký olej do 2105 ?
Napsal: úte bře 29, 2005 19:18
od Sefir
Aky mate nazor na Castrol GTX3 do 2105 ktora ma najazdenich 70000km ?
Napsal: úte bře 29, 2005 19:28
od dmatej
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6008606
Proboha, kolik to stoji?
Jestli nevíš, co s prachama, tak prosim, ale mám pocit, že jsou to vyhozený peníze.
Ačkoliv, jiná diskuze mě mate....ale golfákům bych nedůvěřoval...
http://www.vwclub.cz/modules.php?name=F ... 57447317a2
Tady (a taky všude jinde, krom Castrolu viz výše) má jen API SJ. Castrol tvrdí API SM, což snad ani neexistuje.
http://www.olejservis.cz/
No, směrodatný je API S*, a pokud je * aspoň G, je to kvalitní olej....jinak obecně se nevyplácí měnit značku, občas to dělá neplechu.
Napsal: úte bře 29, 2005 19:29
od Sefir
780 Sk
Napsal: úte bře 29, 2005 19:48
od dmatej
Já se teď chystám jít do Parama - teď nevím přesně označení, ale má SJ a 15W40, což by měla být poměrně obstojná kvalita. Dřív jsem kupoval Mogul SuperStabil (API SG a 15W40), protože se mi zdálo to paramo až moc levný (podezřele
).
Podle Marka by to ale mělo být OK.
Napsal: úte bře 29, 2005 20:26
od Števo
Ja do svojho lejem klasiku Madit. A bez problémou. Pred asi meisacom som nastavoval ventilkz(hlava bola hneď po kúpe na generalku, tak som aj tak správil a teraz som nabehal 2000km a ventilky klepali) a olej vpohode bez problémou.
Napsal: úte bře 29, 2005 22:21
od Marek
Základem je dodržovat výměnný interval a požadovanou kvalitu oleje. Co píší v "moudrých" knihách - nemusí být vždy pravda, neboť tyto knihy vznikaly v době, kdy nejlepší olej na československém trhu byl M8AD Mogul Super.
Osobně se přimlouvám za API aspoň SF (lépe výše), SAE je až druhořadá záležitost, ale ideální je 15W/40; jiné normy pro Ladu jsou nezajímavé. POZOR - pro motory vybavené KATem je nutné používat olej, na jehož obalu je výslovně uvedeno, že je vhodný pro použití v motorech s KATem!!! Pokud taková informace na oleji chybí, může se stát, že KAT se poškodí. Olej může totiž obsahovat látky, jejichž odpařováním (a následným proniknutím do spalovacího cyklu prostřednictvím systému odvětrávání klikové skříně, jímž je každý motor vybaven) dojde k poškození či úplnému zničení katalyzátoru!!! Bacha i na to.
Osobně používám API SH a vyšší, minerál nebo částečnou syntetiku (SAE 15W/40 - 10W/40). Výměnný interval 10.000 - 12.000 km nebo maximálně 1 rok!!! Na výrobci oleje nezáleží (ačkoli mně ano).
Zároveň si uvědomte, že použitím některých "extrémně kvalitních" olejů můžete motoru naopak ublížit než pomoci!!! Některé oleje mají tak slabou molekulární vazbu, že nedokáží vytvořit dostatečně "tlustý" mazací film a naše motory, jejichž provozní vůle a výrobní tolerance jsou úplně jinde než tolerance špičkových motorů posledních let, odejdou do kytek!!! Proto zvolte správně. Obecně platí - pro motor Lada je lepší olej Mogul Stabil za 80 Kč než Mobil1 za desetkrát tolik!!!
Napsal: stř bře 30, 2005 08:15
od expa
Madit nee eee ... vsak ten je za 2000km v cudu .. strati barvu a po 3000km dokopy je z neho brecka. Bavime sa o M8AD. Celkovo lada ma pisane cca velke voly .. je to stary motor, takze mineral 15w-40 by mal byt good, leda po GO a dobre zabehnutom motore, samozrejme odkarbonovanom by sa dalo uvazovat o prechode na polosyntu 10w, ale ani to by som ja osobne neriskoval.
Napsal: stř bře 30, 2005 09:35
od Pato
Tak v mojom motoriku je od novoty Castrol GTX3 a myslim ze je to poznat. Pri vymene ako med
Ci to ma aj nejaky pozitivny vplyv inym smerom sa neodvazujem tvrdit. Ale karbon asi nevytvara
Dolezitejsia je asi pravidelna vymena.
Bracho mal na svoje cca 250000 a takytak.
Cerveny Castrol?
Napsal: stř bře 30, 2005 09:41
od Pato
Tak ono uz je v cervenych bandaskach. Ja som daval naposledy ten v ciernej API SJ/CF (cervena farba)
Ale predcasom sa ako GTX3 predavalo terajsie GTX (biela krabica, zlty olej), takze je dost mozne ze API SJ/CF "spadne" do GTX a "spadne" aj cena
Napsal: stř bře 30, 2005 10:04
od Wolf
Pato píše:Ale karbon asi nevytvara
Karbon nevytvari olej, ten vznika procesem spalovani pevnych castic obsezenych v palivu, prip. oleji. Olej ma mit schopnost ho v co nejvetsi mire odvest. W.
Re: Aký olej do 2105 ?
Napsal: stř bře 30, 2005 10:07
od Wolf
Sefir píše:Aky mate nazor na Castrol GTX3 do 2105 ktora ma najazdenich 70000km ?
Nic tim nevylepsis, ani nezkazis. Castrol GTX3 je standartni olej a velkou casti ceny sponzorujes znacku. W.
Napsal: stř bře 30, 2005 10:43
od Patrac
Osobně tam mám právě Texaco 15W40 a jsem s tím spokojený. Budu mít najeto kolem 10 000 takže se blíží výměna. Asi po Bechyni. Pokud bude dobrej tak ho koupím zase. Nevím ale jestli se dá usuzovat hned po tý první výměně, protože netuším jak dlouho ho tam měl ten kokot předemnou, kterej jezdil s prorvanejma guferama atd.
a nevím co se s tou první várkou vypláchne ještě z motoru ven. Ten co jsem dával ven byl černej jak bota a viskozitu měl po zchládnutí obdobnou jako gumoasfaltovej nátěr na podlahy.
To stejný se dalo říct i o oleji v převodovce a diferáku. Asi to teĎ po těch 10 litrech vyměním všechno ať mám klidnější svědomí. Celý náplně 5L motorovýho oleje 15W40, 3L převoďáku PP90 a diferáku 1,5l PP90H mě přišlo asi na 600 kč což vychází 60 kč na litr oleje. Podotýkám že mi to nalíval z barelů do vlastních nádob. Prodávají oleje a maziva ve velkým Tuším dělají Texaco, Valvoline a Paramo..
Napsal: stř bře 30, 2005 11:44
od Wolf
Do prevodovky Ti doporucuji radeji nejaky olej 80w-90, lepe se radi (1-2). W.
Napsal: stř bře 30, 2005 11:46
od Patrac
Wolf píše:Do prevodovky Ti doporucuji radeji nejaky olej 80w-90, lepe se radi (1-2). W.
Jsem vůl. Samozřejmě že tam mám 80W90 a 80W90h Jen jsem to blbě napsal.
Napsal: stř bře 30, 2005 16:59
od Sefir
do tej rozvodovky a prevodovky mate nejaky tip na znacku?
v sobotu to pojdem menit komplet a bol by som velmi vdacny keby ste mi napisali konkretne ktory kam/pokial mozno znacku a presne oznacenie/
,,,
kua furt sa len pytam ale nic moc neporadim
hmm.... co ked som len Ladak zaciatocnik?
Ked budem niekedy mudrejsi tak aj ja poradim nieco
Cauteeeee !