Aký olej do 2105 ?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Sefir
Příspěvky: 35
Registrován: pát led 14, 2005 14:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Aký olej do 2105 ?

Příspěvek od Sefir »

Aky mate nazor na Castrol GTX3 do 2105 ktora ma najazdenich 70000km ?
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6008606

Proboha, kolik to stoji?

Jestli nevíš, co s prachama, tak prosim, ale mám pocit, že jsou to vyhozený peníze.

Ačkoliv, jiná diskuze mě mate....ale golfákům bych nedůvěřoval...
http://www.vwclub.cz/modules.php?name=F ... 57447317a2

Tady (a taky všude jinde, krom Castrolu viz výše) má jen API SJ. Castrol tvrdí API SM, což snad ani neexistuje.
http://www.olejservis.cz/

No, směrodatný je API S*, a pokud je * aspoň G, je to kvalitní olej....jinak obecně se nevyplácí měnit značku, občas to dělá neplechu.
Naposledy upravil(a) dmatej dne úte bře 29, 2005 19:45, celkem upraveno 2 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Sefir
Příspěvky: 35
Registrován: pát led 14, 2005 14:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sefir »

780 Sk
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já se teď chystám jít do Parama - teď nevím přesně označení, ale má SJ a 15W40, což by měla být poměrně obstojná kvalita. Dřív jsem kupoval Mogul SuperStabil (API SG a 15W40), protože se mi zdálo to paramo až moc levný (podezřele :-)).
Podle Marka by to ale mělo být OK.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Ja do svojho lejem klasiku Madit. A bez problémou. Pred asi meisacom som nastavoval ventilkz(hlava bola hneď po kúpe na generalku, tak som aj tak správil a teraz som nabehal 2000km a ventilky klepali) a olej vpohode bez problémou.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Základem je dodržovat výměnný interval a požadovanou kvalitu oleje. Co píší v "moudrých" knihách - nemusí být vždy pravda, neboť tyto knihy vznikaly v době, kdy nejlepší olej na československém trhu byl M8AD Mogul Super.

Osobně se přimlouvám za API aspoň SF (lépe výše), SAE je až druhořadá záležitost, ale ideální je 15W/40; jiné normy pro Ladu jsou nezajímavé. POZOR - pro motory vybavené KATem je nutné používat olej, na jehož obalu je výslovně uvedeno, že je vhodný pro použití v motorech s KATem!!! Pokud taková informace na oleji chybí, může se stát, že KAT se poškodí. Olej může totiž obsahovat látky, jejichž odpařováním (a následným proniknutím do spalovacího cyklu prostřednictvím systému odvětrávání klikové skříně, jímž je každý motor vybaven) dojde k poškození či úplnému zničení katalyzátoru!!! Bacha i na to.

Osobně používám API SH a vyšší, minerál nebo částečnou syntetiku (SAE 15W/40 - 10W/40). Výměnný interval 10.000 - 12.000 km nebo maximálně 1 rok!!! Na výrobci oleje nezáleží (ačkoli mně ano).

Zároveň si uvědomte, že použitím některých "extrémně kvalitních" olejů můžete motoru naopak ublížit než pomoci!!! Některé oleje mají tak slabou molekulární vazbu, že nedokáží vytvořit dostatečně "tlustý" mazací film a naše motory, jejichž provozní vůle a výrobní tolerance jsou úplně jinde než tolerance špičkových motorů posledních let, odejdou do kytek!!! Proto zvolte správně. Obecně platí - pro motor Lada je lepší olej Mogul Stabil za 80 Kč než Mobil1 za desetkrát tolik!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

Madit nee eee ... vsak ten je za 2000km v cudu .. strati barvu a po 3000km dokopy je z neho brecka. Bavime sa o M8AD. Celkovo lada ma pisane cca velke voly .. je to stary motor, takze mineral 15w-40 by mal byt good, leda po GO a dobre zabehnutom motore, samozrejme odkarbonovanom by sa dalo uvazovat o prechode na polosyntu 10w, ale ani to by som ja osobne neriskoval.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
Pato
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pato »

Tak v mojom motoriku je od novoty Castrol GTX3 a myslim ze je to poznat. Pri vymene ako med :drinkers:
Ci to ma aj nejaky pozitivny vplyv inym smerom sa neodvazujem tvrdit. Ale karbon asi nevytvara :?:
Dolezitejsia je asi pravidelna vymena.
Bracho mal na svoje cca 250000 a takytak.
Uživatelský avatar
Pato
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Cerveny Castrol?

Příspěvek od Pato »

Tak ono uz je v cervenych bandaskach. Ja som daval naposledy ten v ciernej API SJ/CF (cervena farba)
Ale predcasom sa ako GTX3 predavalo terajsie GTX (biela krabica, zlty olej), takze je dost mozne ze API SJ/CF "spadne" do GTX a "spadne" aj cena :hello1:
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Pato píše:Ale karbon asi nevytvara :?:
Karbon nevytvari olej, ten vznika procesem spalovani pevnych castic obsezenych v palivu, prip. oleji. Olej ma mit schopnost ho v co nejvetsi mire odvest. W.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Re: Aký olej do 2105 ?

Příspěvek od Wolf »

Sefir píše:Aky mate nazor na Castrol GTX3 do 2105 ktora ma najazdenich 70000km ?
Nic tim nevylepsis, ani nezkazis. Castrol GTX3 je standartni olej a velkou casti ceny sponzorujes znacku. W.
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Osobně tam mám právě Texaco 15W40 a jsem s tím spokojený. Budu mít najeto kolem 10 000 takže se blíží výměna. Asi po Bechyni. Pokud bude dobrej tak ho koupím zase. Nevím ale jestli se dá usuzovat hned po tý první výměně, protože netuším jak dlouho ho tam měl ten kokot předemnou, kterej jezdil s prorvanejma guferama atd. :evil: a nevím co se s tou první várkou vypláchne ještě z motoru ven. Ten co jsem dával ven byl černej jak bota a viskozitu měl po zchládnutí obdobnou jako gumoasfaltovej nátěr na podlahy. :evil: To stejný se dalo říct i o oleji v převodovce a diferáku. Asi to teĎ po těch 10 litrech vyměním všechno ať mám klidnější svědomí. Celý náplně 5L motorovýho oleje 15W40, 3L převoďáku PP90 a diferáku 1,5l PP90H mě přišlo asi na 600 kč což vychází 60 kč na litr oleje. Podotýkám že mi to nalíval z barelů do vlastních nádob. Prodávají oleje a maziva ve velkým Tuším dělají Texaco, Valvoline a Paramo..
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Do prevodovky Ti doporucuji radeji nejaky olej 80w-90, lepe se radi (1-2). W.
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Wolf píše:Do prevodovky Ti doporucuji radeji nejaky olej 80w-90, lepe se radi (1-2). W.
Jsem vůl. Samozřejmě že tam mám 80W90 a 80W90h Jen jsem to blbě napsal. :oops:
Sefir
Příspěvky: 35
Registrován: pát led 14, 2005 14:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sefir »

do tej rozvodovky a prevodovky mate nejaky tip na znacku?
v sobotu to pojdem menit komplet a bol by som velmi vdacny keby ste mi napisali konkretne ktory kam/pokial mozno znacku a presne oznacenie/

,,,
kua furt sa len pytam ale nic moc neporadim :(
hmm.... co ked som len Ladak zaciatocnik? :D
Ked budem niekedy mudrejsi tak aj ja poradim nieco :wink: :wink:

Cauteeeee !
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“