Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od lucifero89 »

Nazdar, chcel by som sa popýtať na Vaše skúsenosti so svojpomocnými opravami farby a laku na miestach napadnutých koróziou. Dával som už párkrát niečo opravovať originál lakovníkovi, párkrát som opravoval niečo sám, no výsledok bol prakticky rovnaký, rovnako neuspokojivý. Opravené miesto vydržalo +-rok a korózia sa znova objavila. Chcel by som vedieť, v čom bola chyba... Niekde som čítal, že keď už raz niečo začne hrdzavieť, tak už to nepôjde trvalejšie ošetriť, ale tomu sa mi nechce veriť...

V prvom rade, ako odstrániť koróziu? Zvyčajne používam karbobrúsku s kartáčovým kotúčom. Dočítal som sa však, že touto metódou sa značná časť hrdze neodstráni, ale "zaleští", a teda tvorí živnú pôdu pre ďalšiu koróziu... Ževraj pri pieskovaní sa tak nedeje, lebo hrdza opadáva... Je to naozaj tak, máte s tým skúsenosti, je v tom podstatný rozdiel? Btw. čo hovoríte na tie pieskovacie pištole ku kompresoru, také obyčajné so zásobnikom cca 1 liter a cene okolo 50-100 eur? Dá sa to zrovnávať kvalitou s profi mašinami? Ide mi o to, či je to s nimi len pomalejšie alebo je rozdiel aj v kvalite...

Po odstránení korózie, čím ošetriť povrch? Odhrzovač? Odhrdzovať miešaný so živicami? Poraďte niečo konkrétne... Tento odhrdzovač sa aplikuje a následne čo? Prebrúsiť alebo nechať už tak?

Ďalej to myslím už zvádnem, vygitovať, plnič, farba, lak... Prípadne ešte, koľko vrstiev čoho dávate? Koľko Vám vydržia takéto opravy... Vďaka za Vaše skúsenosti...
Lada 4x4 (2131), 2018
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Cory »

lucifero89 píše:Ďalej to myslím už zvádnem, vygitovať, plnič, farba, lak... Prípadne ešte, koľko vrstiev čoho dávate? Koľko Vám vydržia takéto opravy... Vďaka za Vaše skúsenosti...
Zle zle zle....po odstraneni hrdze, pripadne po aplikacii odhrdzovaca treba vsetko osetrit poriadnym zakladom, najlepsie dvojzlozkovym a az potom tmelenie, plnic a lak.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od lucifero89 »

Aha, takže zlé poradie... Cory vieš poradiť nejaké konkrétne produkty, aby som mal predstavu? Ten odhrzovac sa este brusi nasledne, ci nie?
Lada 4x4 (2131), 2018
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Cory »

Konkretne produkty neviem, ja som v tom amater :P Jeden odhrdzovac som mal tak, ze ho bolo treba brusit a slo to horzne..Teraz mam nejaky iny, ktory vyreaguje do polhodiny a povlak ide zotriet suchou handrou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od lucifero89 »

A aku mas skusenost ty, kolko ti vydrzia opravovane miesta do prvych priznakov opatovaneho hrdzavenia?
Lada 4x4 (2131), 2018
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Dusan »

Odhrdzovac som mal rezol 2000 a ten fungoval slusne. Akurat to musis aplikovat na uz obruseny kov tj ziadna hrdza. Vytvori taki tmavu vrstvu.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6510
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od JmJ »

Dusan píše:Odhrdzovac som mal rezol 2000 a ten fungoval slusne. Akurat to musis aplikovat na uz obruseny kov tj ziadna hrdza. Vytvori taki tmavu vrstvu.
Ja ti nevim, ale ma smysl odrezovat plech bez rzi? :rolleyes:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Cory »

Z praktickych skusenosti som prisiel na to, ze hrdzu treba odstranit mechanicky co najviac ako to len ide a odhrdzovac pouzit na co najcistejsi plech.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Dusan »

JmJ píše:
Dusan píše:Odhrdzovac som mal rezol 2000 a ten fungoval slusne. Akurat to musis aplikovat na uz obruseny kov tj ziadna hrdza. Vytvori taki tmavu vrstvu.
Ja ti nevim, ale ma smysl odrezovat plech bez rzi? :rolleyes:
Ma okrem odstranenia hrdzi ten plech konzervuje a to je prave to co potrebujes. Aby to casom nezacalo kvitnut pod farbou. Pozeral som uz sa to vola odhrdzovac a vyraba to Novychem. Predtym do malo fialovu farbu dnes to je zlte. Flasa je biela.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10511
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Luděk Musil »

Dusan píše:... sa to vola odhrdzovac ... . Predtym do malo fialovu farbu dnes to je zlte. Flasa je biela.
Souhlasím, jen s tím rozdílem, že já jsem před cca rokem také kupoval v průhledné flašce a roztok je bezbarvý ... inu - asi jiný kraj :idea: :D .
Ale vcelku zajímavý postřeh z posledních dnů. V neděli jsem sundal přední plech z Vari obraceče píce (viz zde: http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy ... 1-1/cp:85/ ), obrousil zbytky barvy, obrousil všechnu rez a zůstal mi holý, čistý plech. I natřel jsem odrezovačem. A že ve středu natřu nebo stříknu nějakou barvu.
Barvu jsem tedy nestihl koupit, ale o to nic. Včera jsem se na ten, jakoby šedý, na dotek prašný, plech podíval a nevěřil jsem tomu co vidím: už po necelých 3 dnech/72 hodinách to v místech, kde byla "menší" vrstva, začalo chytat lišku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od jacek »

Luďo, zkontroluj, zda jsi omylem nekoupil orezovač. 8) J.
Ty ekologické krámy na vodní bázi se sírou jsou podle mě na nic. :evil:
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Cory »

Ano, ono to spravi film na povrchu, ale kusy plechu, ktore som natrel pred 2-3 rokmi a teraz ich vytiahol, boli namiesto toho filmu opatrene svetlym az zelenym praskom a film nikde..Takze po d farbou by som ten film rozhodne nenechaval.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Oprava farby a laku v domácich podmienkach

Příspěvek od Mara »

a k domacimu piskovani- ono to funguje, ale vesmes me to vsechno jeste ceka na Lade. Chtel bych opiskovat i interier podlahu, natvrdo jen se zakrytim co pujde, zadne stvani, jinak bych nic jineho nez Ladu nedelal. Opisknul jsem kamna, vyfuk.. a funguje to. Pisk pistol levna asi za 5-6 stovek i pisek pouzil jen stavebni prosety. Kompresor jen 1pist (to chce ale vic) a znasobene nadoby vzduchu o lpg vyslouzilou 80l. Plynovou masku na cumak a pisek vsude. Proti smirku, drataku a flexe to je jiny vysledek- docela cisty sedy kov.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“