
Membrána z původního (aktuálně rezervního) čerpadla, kde odešly ventilky má tloušťku: horní 0,6 mm a dolní 0,4 mm. Obě membrány mají běžně výztuhu z vláken a z jedné strany červenou a z druhé strany zelenou barvu. Tak jak ji známe všichni. Zřejmě je to jedna z posledních "použitelných" membrán koupených v Autoladě před pár lety, s životností delší než 2 roky. Jednu z dřívějších membrán, které jsem měl předtím, měly 2 membrány nahoře a jednu dole. Tohle bývalo dobré a kdyby se prodávaly stále, nebylo by co řešit........
Poté jsem měl jednu hnědou, také z Autolady. Ta barvila benzín na červeno a brzy se protrhla v horní části, takže naštěstí olej zůstal nezasažen. To bylo někdy zhruba před rokem a její životnost byla na dnešní dobu "silně nadstandardně" taky asi 1 rok. Pro problematiku nízké kvality náhradních membrán přestala Autolada samotné membrány dovážet. V současné době se už prodávají jen celá čerpadla za cenu necelých 400 Kč. Vymejšlím kraviny ? Možná, kupte hotovou kvalitní benzinovou membránu, co něco vydrží. Ještě pro námět, membrána na Polského Fiata 126p pasuje do Lady, jen se musí dát tyčka z Lady, protože Fiat má kratší. Kupovat membránu na polského Fiata je nesmysl. Buď bude v dnešní době nekvalitní jako na Ladu, nebo ještě horší podle známé nekvality polských plastových a gumových výrobků. Proto jsem dostal z Polska membránu na Volvo. Tuhle membránu jsem koupil dovezenou z Polska jako snad originál na nějaké postarší Volvo. Membrána pasuje. Jedině snad někde vyzkoumat, jestli by nepasovaly membrány z jiných starších vozidel.....
Dnes jsem zde: http://www.techseal.cz/kontakt/ zakoupil membránu odolnou oleji a benzínům. Vyrábí se tloušťky 0,3mm 0,5mm a 1 mm. 1mm je hodně silná a i když je velmi pružná, tak se nehodí. 0,5mm není aktuálně k dispozici. 0,3 mm měli zbytek. Podotýkám, že se jedná o zboží, které není běžně skladem a firma ho zajišťuje pro výrobu svých zakázek a pak doprodává zbytky.
Membrána je jiné konstrukce, nemá výztuhu, je z jedné vrstvy. Je krásně ohebná a poddajná, mnohem lépe, než klasická hotová membrána do čerpadla. Neznám značku membrány. Věřím, že jde o prvotřídní výrobek, zde jsem zakoupil i suprový hadičky na benzín Goodyear a další vysoce kvalitní těsnící materiály od gufer po O-kroužky. /Benzinový O-kroužek od nich mám 8 let v benzínu a stále je vpořádku. Jednalo se o vložku benzinových hadiček průměru 8,2 mm na Lovtec ventilu s průměrem 8mm, což bez O-kroužku nešlo utěsnit ani při zarvání spony hodně na krev. O-kroužek přežil asi 3 hadičky. Před týdnem demontováno a nahrazeno kvalitní benzinovou hadičkou Goodyear/. Membrána 0,3mm zbytek 39x16 cm vyšla na 91 Kč. Vystačí to na 10 membrán (průměr 75 mm a malá rezerva), tedy kompletaci 2-3 čerpadel ( podle použitého počtu membrán v čerpadle). Vyseknout 6 dírek podle víčka čerpadla a obstřihnout zvenku tvar by nemělo nikomu činit obtíže.
Má idea je taková, že bych dal tuhle 0,3 mm membránu 2x nahoru (tak jak se dřív dělávalo) a 2x dolu (pro dvojí sichr). Je opravdu tak poddajná, že větší odpor klást rozhodně nebude, spíš ještě menší. /V první fázi bych dal určitě jednu membránu pod stávající spodní membránu - jen pro ten sichr u té současné./
Fotku nepřiložím bylo by vidět jen obdélníček černého čehosi.... Tak a teď názory, jestli máte v hledáčku někdo z Vás vhodnější materiál na obnovu palivových čerpadel ?