Stránka 1 z 5

Modrý Ignác

Napsal: pát čer 05, 2015 17:50
od Ignác
Dobrý den, sleduji zdejší forum již nějakou chvíli a nastal čas, abych se představil i se svým vazidlem. Vlastním 2107, motor 1,5, ročník 1990. Auto jsem si opatřil před rokem kvůli dojíždění do práce, kdy jsem potřeboval levné auto schopné dobře snášet výjezd po mizerné cestě k mému bydlišti na pasekách, kvůli nákladům jsem nechal provést plynofikaci. Od dubna 2014 najeto cca 25000km, závady běžné - shnilý výfuk, drhnoucí ložisko v kole, olej utíkající kvůli vadnému guferu - celkem nic závažného. Tento rok mne čeká vyvařování a snad nějaké to vystříkání dutin - korozi i jiné nedostatky možno vidět na přiloženém snímku, který je navíc z té lepší strany - napravo prohnily oba blatníky a podlážka rezervy ganz durch. Řeším teď ovšem jinou potíž - koupil jsem od kolegy z práce litá kola, abych měl nač nasadit letní pláště. Spokojil jsem se s tím, že mají pět palců šíře, správný průměr a rozteč, jaké však bylo mé překvapení, když jsem včera dojel do pneuservisu, kola jsme nasadili a já neodjel - přední kola se kousla o brzdiče... Krom šoku, kdy jsem si připadal jako největší idiot na světě, který s touto možností nepočítal(nechci vědět, co si o mne mysleli v onom pneuservisu, takového exota asi nepotkávají každý den..), řeším teď otázku vhodných podložek. Díval jsem se na net, ale raději bych si nechal poradit od někoho, kdo má podobnou zkušenost - u nás na Vsetíně jsem viděl hnědou 05 s koly, která od pohledu musela být bez podložek schopna způsobit podobný problém. Co tedy teď? Je ke koupi něco hotového, mám se vydat cestou zakázkové výroby? Podotýkám, že v tuto chvíli mám samozřejmě nasazena všechna kola původní - s vyobrazenou kombinací bych asi poutal pozornost policie, které by se určitě nelíbilo, že vepředu bylo nasazeno 175/70 a vzadu 165..

Re: Modrý Ignác

Napsal: pát čer 05, 2015 20:26
od Jan Vaníček
Vítej ve zdejší komunitě!
Asi bych nejprve řešil ty plechy a pak až ta kola, pokud to bude mít vůbec smysl :D :D .
Máš pouze dvě možnosti. Buď tato kola prostě prodáš, nebo daruješ dál a koupíš jiná, která budou pasovat, nebo si tato necháš a dokoupíš podložky a delší šrouby. Záleží na tom, kolik potřebuješ podložit. Já mám třeba kola z Formana a dopředu by mi s rezervou stačila originální podložka + podložka 1cm, vzadu mi to padlo úplně přesně bez další rezervy. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem dopředu dal podložku 1,5cm (vyhodil originál) a dozadu dal 1 cm, a vždy delší šrouby dle potřeby. Musíš to vyzkoušet. Pokud nebude mít někdo "vypůjčený" materiál, nevyplatí se to dělat doma, kupoval jsem to na "AUTOPODLOŽKY" na netu, je to obchod někde v Ústí n.Labem, nebo děčíně, dělají to na objednávku za rozumnou cenu i s poštovným, jen si pak musíš dovrtat díry na upevnění k nábojům. Šrouby jsem pak kupoval v místním pneuservisu. Honza

Re: Modrý Ignác

Napsal: pát čer 05, 2015 21:03
od Ignác
Plechy staci pred zimou a pred stk, oboji v listopadu. Ze to ma smysl plyne uz z toho, ze jsem do Ignaca narval plyn. Tedy autopodlozky... Dekuji za nasmerovani, snad se nedopustim dalsiho omylu :-D.

Re: Modrý Ignác

Napsal: sob čer 06, 2015 18:55
od mayo456
ja by som dal duralove podložky a dlhšie srúby. je známe že kolesá napr. z favorita nepasujú dopredu na ladu kvôli veľkosti strmenňa. mohol si si ich skúsiť namontovať. čiže ako píše kolega bu´d ich predáš a kúpiš napr. BBS mahle 7x13 alebo nejaké ATS a pod. alebo dáš podložky.

Re: Modrý Ignác

Napsal: čtv čer 25, 2015 02:00
od Ignác
Takže podložky opatřeny a kola nasazena. Nyní vzhůru do dalších bojů, příští kolo - vyvařování.

Re: Modrý Ignác

Napsal: čtv čer 25, 2015 05:37
od dvk
Parádní kola :thumbleft:
Co všechno tě čeká vyvařit ?

Re: Modrý Ignác

Napsal: čtv črc 09, 2015 18:51
od Ignác
Levý zadní blatník a podlážku, ostatní koroze naštěstí není skrz. Chtěl jsem měnit plechy, ale známý mě přesvědčil, že než to dopasovávat bude lepší opravovat. Dám tedy na něj. Mám však drobný dotaz - googlím až se ze mně kouří, přesto jsem na východní Moravě nenalezl firmu míchající autolaky a plnící je do sprejů. Nějaký tip?

Re: Modrý Ignác

Napsal: úte črc 14, 2015 19:47
od Vašátor
Litá kola autíčko moc sluší ;-). Kolikátky podložky jsi nakonec kupoval?

Co se týká vyvařování, s Tvým známým bych tedy rozhodně souhlasit nemohl. Záleží však na tom, jak moc je to schnilé. Ovšem pokud se, dejme tomu, na blatníku mají lepit dvě větší díry, je mnohem lepší blatník vyhodit celý. Nejen, že to klempíře bude stát naprosto stejně času, jako výměna celého dílu ... kvalita ovšem bude úplně jinde. Přesvědčovat nebudu, pokud chceš, můžeme to probrat. Já jen ... říkám to všem lidem co toto řeší, málo kdo poslechne, většina pak po nepodařené práci stejně mění plechy komplet ...

Re: Modrý Ignác

Napsal: úte črc 14, 2015 23:13
od Jelen
Přesně tyhle litý kola bych chtěl, vypadají jako originál LADA. Neznáš výrobce? Dají se sehnat? Jo a jaký rozměr to je? 13ky?
Připomínají mi originály, co se dávaly na 06ky do Anglie.

Obrázek

Re: Modrý Ignác

Napsal: stř črc 15, 2015 07:47
od Jimmi
Do Anglie se to vozilo spíš s tímhle, ne....?

Re: Modrý Ignác

Napsal: stř črc 15, 2015 10:33
od Jelen
No říkám, podobný, ale viděl jsem i tyhle.
http://img.favcars.com/vaz/2106/vaz_210 ... otos_1.jpg
a nebudem plevelit téma o 07, mě jen zajímalo, co je to za výrobce kol a jestli se dají sehnat?

Re: Modrý Ignác

Napsal: pon črc 20, 2015 04:34
od Ignác
Krom informace o zemi původu(Itálie) na nich není nic.

Re: Modrý Ignác

Napsal: pon črc 27, 2015 16:45
od Ignác
Tak jsem kecal - znacka stilauto.

Re: Modrý Ignác

Napsal: pon črc 27, 2015 19:13
od Jelen
Dík za info, snad seženu. :-)

Re: Modrý Ignác

Napsal: úte srp 25, 2015 10:34
od Ignác
Kurnik šopa - do nádrže na lpg o objemu 50l se mi vejde více a více plynu - posledně takřka 48l.. Co se mohlo pokazit?