Přední geometrie(pružiny volha)
Moderátor: Moderátoři
Přední geometrie(pružiny volha)
Zdarec
Potřeboval bych zjistit o kolik jste snížily pružiny z volhy,já jsem je osadil snížil o
cca 1,5 závitu nechal srovnat.Bohužel kola mám furt mírně do V,což je na hovno.
Dal jsem to dnes do servisu ať si stím poradí,jejich návrh je vypodložkovat spodní
rameno.Koupil jsem i nové pružiny na nivu aby pokud to nepujde skusily je.Předtím
jsem měl normální pružiny zřezané a nebyl problém+2nás. přední stabilizátor.
Co byste doporučily vy?Mě už to snad hlava nebere auto je komplet překopané na závody
ale tohle je na hovno.díky moc
Potřeboval bych zjistit o kolik jste snížily pružiny z volhy,já jsem je osadil snížil o
cca 1,5 závitu nechal srovnat.Bohužel kola mám furt mírně do V,což je na hovno.
Dal jsem to dnes do servisu ať si stím poradí,jejich návrh je vypodložkovat spodní
rameno.Koupil jsem i nové pružiny na nivu aby pokud to nepujde skusily je.Předtím
jsem měl normální pružiny zřezané a nebyl problém+2nás. přední stabilizátor.
Co byste doporučily vy?Mě už to snad hlava nebere auto je komplet překopané na závody
ale tohle je na hovno.díky moc
Re: Přední geometrie(pružiny volha)
Čím víc snížíš předek, tím víc půjdou kola do V, to je prostě daný konstrukcí té nápravy. Buď musíš prodloužit spodní rameno nebo ho podložit.
Re: Přední geometrie(pružiny volha)
vsak to je normalny sposob nastavovania odklonu, podkladat spodne rameno. Samozrejme ak ho netreba podlozit o 5cm....
Ja som volgy skracoval urcite o viac ako 1,5 zavitu - podla Cmelakovej rady - predstav si Volga pruzinu napoly a pridaj jeden zavit - takze to bolo skratene o hodne zavitov. Skoro rok to bolo OK, potom to sadlo prilis a slo na dorazy a musel som to menit...
Mimochodom, az teraz som sa zamyslel.... cim viac predok znizis, tym predsa treba viac podloziek vybrat lebo kolesa idu do A.... Aj ked, teraz ste ma zneistili.... ale v podstate by to aj malo logiku - skratene originaly boli OK a primalo skratene volgy stoja vysoko(vyssie nez seria) a preto je to do V.
Aj Nivu, cim viac som dvihal, tym viac musel spodok von a vrch dnu - tam sa ale to steluje podkladanim horneho ramena - u mna uz nebolo co spod vrchneho ramena vybrat a preto som musel vypustit spodok von...
Ja som volgy skracoval urcite o viac ako 1,5 zavitu - podla Cmelakovej rady - predstav si Volga pruzinu napoly a pridaj jeden zavit - takze to bolo skratene o hodne zavitov. Skoro rok to bolo OK, potom to sadlo prilis a slo na dorazy a musel som to menit...
Mimochodom, az teraz som sa zamyslel.... cim viac predok znizis, tym predsa treba viac podloziek vybrat lebo kolesa idu do A.... Aj ked, teraz ste ma zneistili.... ale v podstate by to aj malo logiku - skratene originaly boli OK a primalo skratene volgy stoja vysoko(vyssie nez seria) a preto je to do V.
Aj Nivu, cim viac som dvihal, tym viac musel spodok von a vrch dnu - tam sa ale to steluje podkladanim horneho ramena - u mna uz nebolo co spod vrchneho ramena vybrat a preto som musel vypustit spodok von...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přední geometrie(pružiny volha)
Tohle mi nějak nesedí. Já mám předek nižší o 5 cm a teď jsem podkládal spodní ramena, abych dostal negativní odklony. Předtím jsem několik jezdil s tím snížením, ale měl jsem kola do V.Majo píše:Mimochodom, az teraz som sa zamyslel.... cim viac predok znizis, tym predsa treba viac podloziek vybrat lebo kolesa idu do A.... Aj ked, teraz ste ma zneistili.... ale v podstate by to aj malo logiku - skratene originaly boli OK a primalo skratene volgy stoja vysoko(vyssie nez seria) a preto je to do V.
Re: Přední geometrie(pružiny volha)
no prave som si nie isty, uz je to strasne davno, co som znizoval Zigula, kazdopadne s tou Nivou som si uplne 100% isty. Teraz som rozoberal svojho kombika, ktory bol znizeny cca 5cm a na vodicovej strane neboli podlozky ziadne, na spolujazdcovej boli po 3ks pod kazdym sroubom, kazda 2mm hruba. Podla toho vsak viem prd, nie je to prvykrat, co to bolo burane, moze byt ze neboli uplne idealne navarene vnutorne blatniky...
Teoreticky.... original su spodne ramena zalomene tak, ze najvyssi bod je pod napravnicou a ku krajom ramena klesaju. Ak to znizis trochu, ramena sa vyrovnaju a tym padom akoby predlzia = podlozky treba ubrat. Ak to znizis este viac, ramena stupaju smerom ku krajom a podlozky treba pridat.
Teoreticky.... original su spodne ramena zalomene tak, ze najvyssi bod je pod napravnicou a ku krajom ramena klesaju. Ak to znizis trochu, ramena sa vyrovnaju a tym padom akoby predlzia = podlozky treba ubrat. Ak to znizis este viac, ramena stupaju smerom ku krajom a podlozky treba pridat.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přední geometrie(pružiny volha)
Je to jak píše Yellow, snížil jsem předek a kola šla do V.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Re: Přední geometrie(pružiny volha)
Když teď auto zvednu heverem pod nápravnicí a přední kola se vyvěsí, což simuluje zvýšení auta, tak mám ukrutný odklony do A, když auto pouštím pomalu na kola, což jde přirovnat ke snižování, tak se odklony zmenšují a kola jdou do V.
Re: Přední geometrie(pružiny volha)
Na Volhy a sériovou výšku je 1.5 závitu dolů málo. To jsem řezal já když sem chtěl auto zvednout o 5cm Je to tak minimální zkrácení, aby tam ta pruřina vůbec šla namontovat. Udělat potom geometrii je nutnost, celé se to rozhodí.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105