Tlakuje se nádrž u kombíka
Napsal: pon kvě 18, 2015 10:36
Před 2 týdny jsem zjistil uschlé stopy na dně nádrže. Říkám si, to je buď po zimě od soli, nebo teče nádrž ve spoji. Je tam 20 let, měla by nárok. Už teď se omlouvám za délku příspěvku, problémů je víc a jsou úplně jinde.
Teď v sobotu jsem heveroval auto a jak bylo na sluníčku, tak po chvíli začal být cítit benzín, mokrý spoj nádrže a po chvilce začal benzín odkapávat. Ještě musím dodat, že jezdím na plyn a benzínu mám aktuálně něco pod půlku nádrže. Jde o 21043 s katem. Nastartuju, přepnu na benzín, abych trochu benzínu vypálil. Po chvíli přestalo kapat, vypnu a dobrý. Za chvíli zase kapky pod nádrží, ale teď jsem si všimnul, že benzín teče odněkud víc zezhora. Sundám krycí plech nad nádrží a benzín teče ze spoje na trubce přívodu paliva k motoru. Nádrž je trochu natlakovaná, celkem přiměřeně teplému počasí. Odšroubuju víčko nádrže a zatím dobrý (mám zamykací víčko FAB). Zavřu víčko nádrže a zase teče spoj hadička - trubka. Odpojím dvojcestný ventil odvzdušnění poblíž hrdla, tlak z nádrže neutíká. Profouknu ventil na oba směry, jde to velmi lehce a dobře. Zaklepu na kovový gravitační ventil a taky se zdá, že se pohybuje. Znova odšroubuju víčko nádrže a zase uniká tlak. Zkrátím hadičku na nádrži a zavírám, odjíždím. Ujedu 5 km, benzín smrdí jako mrcha. Znova sundavám krycí víčko v kufru a celý víčko na nádrži (u plováku) je pokrytý 0,5cm benzínem. Zjišťuju, že obě hadičky jsou zpuchřelé. Několik prasklin na povrchu a těma teče benzín. Jak to, je to dvouvrstvá hadice s propletením Jak to sakra, všechny hadice včetně nalejvací k hrdlu jsem měnil před 3 - 3,5 rokem, když jsem měl nádrž venku na čištění. Normálně přece i u motoru, kde je vystavená změnám teploty, tak vydrží hadička daleko víc. Ještě mi nikdy netekla benzínová hadička prasklinkama na povrchu, ale jedině zpuchřením na řezu a to ještě mnohem, mnohem starší. Nápis na zpuchřelé hadičce SEMPERIT. Tak ona se nekvalita plastů a gum přenáší z východu dál a dál, nebo ji měli někde v prodejně pořádně uleželou ? Tohle bych teda nečekal a hlavně, když jsem jí tam dával, nic na ní nebylo vidět. Měním hadičky za nové. Doma mám značku hadičky Forward. Nevím, kdo to vyrábí, je celkově měkčí a poddajnější. Už jsem jí někde na autě taky použil a nic neteklo.
Vyřešen problém těsnosti hadiček, ne tlakování nádrže. Nevím proč se přetlak neodvětrá vracecí hadičkou od nádrže přes karburátor a případně přes tu černou bandasku s aktivním uhlím
Nevím co s tím a tak jsem nouzově "vyrobil" v těsnění víčka drážku, aby přetlak unikal "postaru" odvětráním víčka, které zřejmě tento model víčka původně neměl...... Samozřejmě, že už benzín neutíká, ale při jízdě občas část výparů nasává do kabiny od odvětrání víčka přes otevřené boční okénko u řidiče.
Nevím, jestli to má přímou souvislost, ale špatně drží volnoběh na benzín i po seřízení karburátoru. Měl jsem povolený víčko u karburátoru, že se celý hrnec i s víčkem nadzvednul na jedné straně asi o 8 mm. Zlobil volnoběh na benzín. Po utažení šroubů se zdálo dobré. Volnoběh na benzín teď zlobí dál. Je tam Axtec.
Teď v sobotu jsem heveroval auto a jak bylo na sluníčku, tak po chvíli začal být cítit benzín, mokrý spoj nádrže a po chvilce začal benzín odkapávat. Ještě musím dodat, že jezdím na plyn a benzínu mám aktuálně něco pod půlku nádrže. Jde o 21043 s katem. Nastartuju, přepnu na benzín, abych trochu benzínu vypálil. Po chvíli přestalo kapat, vypnu a dobrý. Za chvíli zase kapky pod nádrží, ale teď jsem si všimnul, že benzín teče odněkud víc zezhora. Sundám krycí plech nad nádrží a benzín teče ze spoje na trubce přívodu paliva k motoru. Nádrž je trochu natlakovaná, celkem přiměřeně teplému počasí. Odšroubuju víčko nádrže a zatím dobrý (mám zamykací víčko FAB). Zavřu víčko nádrže a zase teče spoj hadička - trubka. Odpojím dvojcestný ventil odvzdušnění poblíž hrdla, tlak z nádrže neutíká. Profouknu ventil na oba směry, jde to velmi lehce a dobře. Zaklepu na kovový gravitační ventil a taky se zdá, že se pohybuje. Znova odšroubuju víčko nádrže a zase uniká tlak. Zkrátím hadičku na nádrži a zavírám, odjíždím. Ujedu 5 km, benzín smrdí jako mrcha. Znova sundavám krycí víčko v kufru a celý víčko na nádrži (u plováku) je pokrytý 0,5cm benzínem. Zjišťuju, že obě hadičky jsou zpuchřelé. Několik prasklin na povrchu a těma teče benzín. Jak to, je to dvouvrstvá hadice s propletením Jak to sakra, všechny hadice včetně nalejvací k hrdlu jsem měnil před 3 - 3,5 rokem, když jsem měl nádrž venku na čištění. Normálně přece i u motoru, kde je vystavená změnám teploty, tak vydrží hadička daleko víc. Ještě mi nikdy netekla benzínová hadička prasklinkama na povrchu, ale jedině zpuchřením na řezu a to ještě mnohem, mnohem starší. Nápis na zpuchřelé hadičce SEMPERIT. Tak ona se nekvalita plastů a gum přenáší z východu dál a dál, nebo ji měli někde v prodejně pořádně uleželou ? Tohle bych teda nečekal a hlavně, když jsem jí tam dával, nic na ní nebylo vidět. Měním hadičky za nové. Doma mám značku hadičky Forward. Nevím, kdo to vyrábí, je celkově měkčí a poddajnější. Už jsem jí někde na autě taky použil a nic neteklo.
Vyřešen problém těsnosti hadiček, ne tlakování nádrže. Nevím proč se přetlak neodvětrá vracecí hadičkou od nádrže přes karburátor a případně přes tu černou bandasku s aktivním uhlím
Nevím co s tím a tak jsem nouzově "vyrobil" v těsnění víčka drážku, aby přetlak unikal "postaru" odvětráním víčka, které zřejmě tento model víčka původně neměl...... Samozřejmě, že už benzín neutíká, ale při jízdě občas část výparů nasává do kabiny od odvětrání víčka přes otevřené boční okénko u řidiče.
Nevím, jestli to má přímou souvislost, ale špatně drží volnoběh na benzín i po seřízení karburátoru. Měl jsem povolený víčko u karburátoru, že se celý hrnec i s víčkem nadzvednul na jedné straně asi o 8 mm. Zlobil volnoběh na benzín. Po utažení šroubů se zdálo dobré. Volnoběh na benzín teď zlobí dál. Je tam Axtec.