Tlakuje se nádrž u kombíka
Moderátor: Moderátoři
Tlakuje se nádrž u kombíka
Před 2 týdny jsem zjistil uschlé stopy na dně nádrže. Říkám si, to je buď po zimě od soli, nebo teče nádrž ve spoji. Je tam 20 let, měla by nárok. Už teď se omlouvám za délku příspěvku, problémů je víc a jsou úplně jinde.
Teď v sobotu jsem heveroval auto a jak bylo na sluníčku, tak po chvíli začal být cítit benzín, mokrý spoj nádrže a po chvilce začal benzín odkapávat. Ještě musím dodat, že jezdím na plyn a benzínu mám aktuálně něco pod půlku nádrže. Jde o 21043 s katem. Nastartuju, přepnu na benzín, abych trochu benzínu vypálil. Po chvíli přestalo kapat, vypnu a dobrý. Za chvíli zase kapky pod nádrží, ale teď jsem si všimnul, že benzín teče odněkud víc zezhora. Sundám krycí plech nad nádrží a benzín teče ze spoje na trubce přívodu paliva k motoru. Nádrž je trochu natlakovaná, celkem přiměřeně teplému počasí. Odšroubuju víčko nádrže a zatím dobrý (mám zamykací víčko FAB). Zavřu víčko nádrže a zase teče spoj hadička - trubka. Odpojím dvojcestný ventil odvzdušnění poblíž hrdla, tlak z nádrže neutíká. Profouknu ventil na oba směry, jde to velmi lehce a dobře. Zaklepu na kovový gravitační ventil a taky se zdá, že se pohybuje. Znova odšroubuju víčko nádrže a zase uniká tlak. Zkrátím hadičku na nádrži a zavírám, odjíždím. Ujedu 5 km, benzín smrdí jako mrcha. Znova sundavám krycí víčko v kufru a celý víčko na nádrži (u plováku) je pokrytý 0,5cm benzínem. Zjišťuju, že obě hadičky jsou zpuchřelé. Několik prasklin na povrchu a těma teče benzín. Jak to, je to dvouvrstvá hadice s propletením Jak to sakra, všechny hadice včetně nalejvací k hrdlu jsem měnil před 3 - 3,5 rokem, když jsem měl nádrž venku na čištění. Normálně přece i u motoru, kde je vystavená změnám teploty, tak vydrží hadička daleko víc. Ještě mi nikdy netekla benzínová hadička prasklinkama na povrchu, ale jedině zpuchřením na řezu a to ještě mnohem, mnohem starší. Nápis na zpuchřelé hadičce SEMPERIT. Tak ona se nekvalita plastů a gum přenáší z východu dál a dál, nebo ji měli někde v prodejně pořádně uleželou ? Tohle bych teda nečekal a hlavně, když jsem jí tam dával, nic na ní nebylo vidět. Měním hadičky za nové. Doma mám značku hadičky Forward. Nevím, kdo to vyrábí, je celkově měkčí a poddajnější. Už jsem jí někde na autě taky použil a nic neteklo.
Vyřešen problém těsnosti hadiček, ne tlakování nádrže. Nevím proč se přetlak neodvětrá vracecí hadičkou od nádrže přes karburátor a případně přes tu černou bandasku s aktivním uhlím
Nevím co s tím a tak jsem nouzově "vyrobil" v těsnění víčka drážku, aby přetlak unikal "postaru" odvětráním víčka, které zřejmě tento model víčka původně neměl...... Samozřejmě, že už benzín neutíká, ale při jízdě občas část výparů nasává do kabiny od odvětrání víčka přes otevřené boční okénko u řidiče.
Nevím, jestli to má přímou souvislost, ale špatně drží volnoběh na benzín i po seřízení karburátoru. Měl jsem povolený víčko u karburátoru, že se celý hrnec i s víčkem nadzvednul na jedné straně asi o 8 mm. Zlobil volnoběh na benzín. Po utažení šroubů se zdálo dobré. Volnoběh na benzín teď zlobí dál. Je tam Axtec.
Teď v sobotu jsem heveroval auto a jak bylo na sluníčku, tak po chvíli začal být cítit benzín, mokrý spoj nádrže a po chvilce začal benzín odkapávat. Ještě musím dodat, že jezdím na plyn a benzínu mám aktuálně něco pod půlku nádrže. Jde o 21043 s katem. Nastartuju, přepnu na benzín, abych trochu benzínu vypálil. Po chvíli přestalo kapat, vypnu a dobrý. Za chvíli zase kapky pod nádrží, ale teď jsem si všimnul, že benzín teče odněkud víc zezhora. Sundám krycí plech nad nádrží a benzín teče ze spoje na trubce přívodu paliva k motoru. Nádrž je trochu natlakovaná, celkem přiměřeně teplému počasí. Odšroubuju víčko nádrže a zatím dobrý (mám zamykací víčko FAB). Zavřu víčko nádrže a zase teče spoj hadička - trubka. Odpojím dvojcestný ventil odvzdušnění poblíž hrdla, tlak z nádrže neutíká. Profouknu ventil na oba směry, jde to velmi lehce a dobře. Zaklepu na kovový gravitační ventil a taky se zdá, že se pohybuje. Znova odšroubuju víčko nádrže a zase uniká tlak. Zkrátím hadičku na nádrži a zavírám, odjíždím. Ujedu 5 km, benzín smrdí jako mrcha. Znova sundavám krycí víčko v kufru a celý víčko na nádrži (u plováku) je pokrytý 0,5cm benzínem. Zjišťuju, že obě hadičky jsou zpuchřelé. Několik prasklin na povrchu a těma teče benzín. Jak to, je to dvouvrstvá hadice s propletením Jak to sakra, všechny hadice včetně nalejvací k hrdlu jsem měnil před 3 - 3,5 rokem, když jsem měl nádrž venku na čištění. Normálně přece i u motoru, kde je vystavená změnám teploty, tak vydrží hadička daleko víc. Ještě mi nikdy netekla benzínová hadička prasklinkama na povrchu, ale jedině zpuchřením na řezu a to ještě mnohem, mnohem starší. Nápis na zpuchřelé hadičce SEMPERIT. Tak ona se nekvalita plastů a gum přenáší z východu dál a dál, nebo ji měli někde v prodejně pořádně uleželou ? Tohle bych teda nečekal a hlavně, když jsem jí tam dával, nic na ní nebylo vidět. Měním hadičky za nové. Doma mám značku hadičky Forward. Nevím, kdo to vyrábí, je celkově měkčí a poddajnější. Už jsem jí někde na autě taky použil a nic neteklo.
Vyřešen problém těsnosti hadiček, ne tlakování nádrže. Nevím proč se přetlak neodvětrá vracecí hadičkou od nádrže přes karburátor a případně přes tu černou bandasku s aktivním uhlím
Nevím co s tím a tak jsem nouzově "vyrobil" v těsnění víčka drážku, aby přetlak unikal "postaru" odvětráním víčka, které zřejmě tento model víčka původně neměl...... Samozřejmě, že už benzín neutíká, ale při jízdě občas část výparů nasává do kabiny od odvětrání víčka přes otevřené boční okénko u řidiče.
Nevím, jestli to má přímou souvislost, ale špatně drží volnoběh na benzín i po seřízení karburátoru. Měl jsem povolený víčko u karburátoru, že se celý hrnec i s víčkem nadzvednul na jedné straně asi o 8 mm. Zlobil volnoběh na benzín. Po utažení šroubů se zdálo dobré. Volnoběh na benzín teď zlobí dál. Je tam Axtec.
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Ked uz mas to aktivne uhlie, mal by si mat sustavu ventilov niekde pri nadrzi a v nich asi bude chyba...mne na kombiku 21044i tie tlakuje nadrz..myslel som si, ze to bude vventilom na aktivnom uhli, ale teraz mam hadicku odpojenu a pohodenu len tak, takze by to malo vetrat..a prd..nevetra, nadrz sa tlakuje dalej. Takze jedinou moznostou je uz len sustava ventilov, ktore by mali byt niekde pri nadrzi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Oba jsou u hrdla nádrže v blatníku, když se sundá vnitřní čalounění. Gravitační je takový malý plechový soudek asi 1 dcl objemu přišroubovaný na vzpěře. Dvojcestný je vedle něj černý plastový na hadičkách. To je ten co jsem profukoval a zdál se průchozí oběma směry. Možná některý z nich drhne, to se bude dost blbě zjišťovat. Cory, díky za info, že nemám hledat závadu vepředu.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Ke kvalitě hadic...
Po dvou letech. Z toho rok v obchodě! A jaký tlak dá mechanické podávací čerpadlo! A je nejspíš jedno, jestli koupíš Gurefo, nebo Semperit. Možná kupujeme v blbým obchodě, kde neumí skladovat? Nevím. Příště půjdu do kšeftu se specializací.
Po dvou letech. Z toho rok v obchodě! A jaký tlak dá mechanické podávací čerpadlo! A je nejspíš jedno, jestli koupíš Gurefo, nebo Semperit. Možná kupujeme v blbým obchodě, kde neumí skladovat? Nevím. Příště půjdu do kšeftu se specializací.
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Co je na nich napsane? Jestli tam neni vylozene ze jsou palivove, tak nazdar. Taky se me po par letech rozlozily, ale napsane na nich bylo oil/air.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Semperit jsem kupoval v Autoladě, nebo u svýho dvorního krámu. Kdyby byly blbě skladovaný, byly by nejspíš zaprášený, nebo zešedlý. Ani jedno z toho, tak asi normálně. Kromě toho si myslím, že i kdyby byly teoreticky ve vlhkým prostředí někde ve sklepě, tak jim tam bude lépe, než na regále v krámě. Pneumatikám tedy tma svědčí, přiměřené vlhko jim taky zrovna moc nevadí. Sůl na silnici a střídání teplot je určitě horší kombinace. Mám opravdu palivovou hadici. Kromě toho je na ní dvouvrstvá guma s propletením. Ta Marťasova hadice vypadá na několika místech skoro jako nakrájená nožem. Na hadičkách jsem měl u nádrže prasklinky dlouhý jen asi 5 mm a byly trošku šikmo asi tak pod úhlem 30 stupňů oproti ose hadičky. Být u motoru, taky vydržely ještě méně.
V Autokelly jsem viděl benzínovou hadičku podle průměrů od 5 do 12 Kč za metr. Zkoušet je určitě nebudu. Jeden mechanik mi doporučil, že používá na veškerý gumový výrobky počínaje palivovejma hadicema, konče gumou k tlumičům a silentbloky k motorům Optimal ? a že problémy nejsou.
Pánové, už věříte těm zpuchřelým ventilkům, co jsem psal před 2 lety ? http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ky#p390571
Před 2 lety jsem přezouval celkem kolem 11 gum znova podruhé kvuli zpuchřelým ventilkům ! Hoši mi to vzali na záruku, protože jsem zjistil zpuchření u nových hned 3 týdny po přezutí. Začal jsem přezouvat 1 sadu za jejich jiný ventilky z jiný krabice a jiný serie. Mezitím mi přišly poštou Shradery. Ty z pneuservisu jsem teď na jaře zjistil zase zpuchřelý. Ostatních asi 7 ventilků jsem si do té doby sehnal vlastní Shrader se zvýšenou odolností na povětrnostní podmínky. Schrader vypadá po těch 2 letech dokonale. Tak až ty letní zuju, nejedu do servisu a zkusím po vypuštění zastrčit nový ventilek a přes zimu vyzkouším jestli nebude utíkat bez toho mejdlíčka, co se dává na patku pneu.
V Autokelly jsem viděl benzínovou hadičku podle průměrů od 5 do 12 Kč za metr. Zkoušet je určitě nebudu. Jeden mechanik mi doporučil, že používá na veškerý gumový výrobky počínaje palivovejma hadicema, konče gumou k tlumičům a silentbloky k motorům Optimal ? a že problémy nejsou.
Pánové, už věříte těm zpuchřelým ventilkům, co jsem psal před 2 lety ? http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ky#p390571
Před 2 lety jsem přezouval celkem kolem 11 gum znova podruhé kvuli zpuchřelým ventilkům ! Hoši mi to vzali na záruku, protože jsem zjistil zpuchření u nových hned 3 týdny po přezutí. Začal jsem přezouvat 1 sadu za jejich jiný ventilky z jiný krabice a jiný serie. Mezitím mi přišly poštou Shradery. Ty z pneuservisu jsem teď na jaře zjistil zase zpuchřelý. Ostatních asi 7 ventilků jsem si do té doby sehnal vlastní Shrader se zvýšenou odolností na povětrnostní podmínky. Schrader vypadá po těch 2 letech dokonale. Tak až ty letní zuju, nejedu do servisu a zkusím po vypuštění zastrčit nový ventilek a přes zimu vyzkouším jestli nebude utíkat bez toho mejdlíčka, co se dává na patku pneu.
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Jezdim drobkovym rodinnym vazem, tedy karbecovou 1.3 a pri otevreni okna ridice, byva citit benzin. Ted po dojezdu jsem cmuchal kolem auta a objevil sem velmi silny zapach benzinu pod vickem nadrze. Jasne, je tam vyvedeno odvetrani nadrze, takze asi dava smysl, ze tam smrdi benzin. Ted je otazkou, jak to soudruzi vymysleli. Nema v te hadicce dvetrani byt treba nejaky filtrik, nebo je chyba v "aerodynamice" vozu? Cmuchal jsem aktivne v interieru, hned po jizde a zadny smrad sem nenasel. Hadicky v redni casti vozu jsou podle ohledani ok. Zkoumal jsem i hadice a hadicky kolem nadrze a zadne zrejme poskozeni jsem nenasel.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Dědovo karboFaker taky vždy voněl benzínem.
Nekape to za běžícího motoru někde kolem pumpy?
Nekape to za běžícího motoru někde kolem pumpy?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Až na to přijdeš jak to eliminovat tak dej vědět. Po záměně Solexu za Ozon se to trošku zlepšilo a další nepatrné zlepšení bylo po té co jsem na výstup odvětrávání zbastlil vatovo - hadříkový filtřík. Též jsem prostor pod víčkem vymazával tmelem a i vlastnoručně šité "pytlíky od čaje" s uhlím v solexu zkoušel . Hadice kolem nádrže jsem samozřejmě kontroloval a tu plastovou odvětrávací vyměnil za benzínovou. Nejvíce se mi ovšem osvědčilo a jako stoprocentní se ukázalo s tím nejezdit .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Což je ultimátní řešení
nestačilo by před jízdou dát nějaký panáky,hulení nebo tak něco
nestačilo by před jízdou dát nějaký panáky,hulení nebo tak něco
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Namontujte si tam nadobku s aktivnym uhlim a bude pokoj
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Spis premyslim na tu odvetravaci hadicku dat zpetny ventil jaky se dava treba na ostrikovace. Pokud by tlak rostl, mel by se dostat ven, ale nemuselo by to zbytecne smrdet jen tak. Ovsem nevim, co benzinove pary s tim ventilkem udelaji.Cory píše:Namontujte si tam nadobku s aktivnym uhlim a bude pokoj
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Jsou i jednosměrné ventilky co parám odolají neb se vyskytují v axtecových vracečkách. Nevím jak moc hodně jsou těsné, ale kdyby těsnily hrozně moc tak bych měl obavu z "imploze" třeba v noci schlazené nádrže .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Odvětrání staré řady je řešeno naprosto primitivně. Ventil na hadici odvětrání nádrže je suplován "sifonovou" smyčkou, načež je tato smyčka zalitá olejem. Přetlak / podtlak v nádrži je tudíž odfouknut přes sifon s olejem, v "nulovém" tlaku nádrže však nic neuniká. Já to říkám pořád, v jednoduchosti je síla. Na co tam cpát kurvítka...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Tlakuje se nádrž u kombíka
Ked som tam toho oleja nalial viac, tak bublanie bolo pocut aj na 10 metrov Ale rovnaky problem som mal na 05ke. Smrdelo to vzdy ked sa slo do kopca a cez otvorene predne okno. Ked sa otvorilo aj okno vzadu, tak to nesmrdelo. Nikdy sa mi to nepodarilo vyriesit. Na 21044 mam asi zaseknutu sustavu ventilov odvetravania, tak sa mi nadrz tlakuje, ale aj "podtlakuje" . A dnu nic necitim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)