Nápad jaxviňa

Moderátor: Moderátoři

Co si o tom myslíte...

Myslím si, že to má nějaký smysl, stojí to za vyzkoušení.
9
56%
Je to hloupost, nech se vyšetřit...
7
44%
 
Celkem hlasů: 16

Pool

Nápad jaxviňa

Příspěvek od Pool »

Ahoj chlapci, chtěl bych slyšet (vidět) váš názor na takovej nápad... Nedávno naši kupovali novou automatickou pračku a stará šla do šrotu. Ale ještě než jí odvezli, uviděl jsem v ní zajímavě vyřešenej ventilátor sušičky. Je to na obrázku. No prostě vypadá to jako turbíčko a napadlo mě namontovat to do auta. Zkušel jsem jej když byl vymontovanej venku. Místo původního menšího motorku na 230V~ jsem tam dal větší, výkonější a na 30V=. Při 30V točí 3000 ot/min, odběr asi 1-1,5 Ampér. Výsledek je, že to fouká opravdu solidně. Na napájení bych použil měnič 12/24V a regulovtelnej zdroj, kterej by řídil otáčky asi pomocí tahového potenciometru, umístěnej někde u táhla plynu. Nic lepšího mě zatím nenapadlo. Příruba je jako dělaná na nějakou rouru a kulatej vzduchovej filtr. Nejtěžší by bylo vyrobit nějakou alespoň trochu aerodynamickou přírubu na karburátor, ale všechno jde když se chce. Otázka je, jestli to celé vůbec má nějakej smysl. Fouká to dost silně, ale nedovede to vyrobit přetlak. Chci říct, že když ten otvor ze kterého fouká chci zakrýt rukou, tak ho zakryji, což by u klasického turba asi nešlo. Uvnitř jsou mezery a lopatky té "turbínky" nejsou tolik na těsno, aby to fungovalo jako "kompresor". Řek bych osobně, že to bude jenom takový lepší náporový sání. Tak by mě zajímalo, co si o tom myslíte vy? Může to zlepšit proudění vzduchu přes karburátor do válců? Koník, dva, přidá mi to? Má nějakou cenu takovej experiment, nebo jsem se už úplně zbláznil...? Je to celé za 0,-Kč a důležitý je, že si člověk nějak hraje, však to znáte.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Měl bych držet hubu,protože se v těhle věcech vyznám jak koza v petrželi,ale nedá mi to. :oops: Pokusím se vyjádřit stručně a jasně.Kdyby to bylo tak jednoduché,tak už to má kdekdo na autě.A je vskutku velkou otázkou,pokud by to vůbec fungovalo(natožpak uspokojivě),jestli množství výhod převáží nad množstvím případných problémů a komplikací při provozu. :?: :idea: :!: Nicméně je to zajímavý nápad. :) :wink:
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

:sign5:
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rafan »

Nulašestka píše:.Kdyby to bylo tak jednoduché,tak už to má kdekdo na autě. :wink:
To si o vynalezu kola rikali taky a trvalo staleti nez nekdo narezal kladu na kolecka a vyvrtal diru dovnitr
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

no, ma to par zadrhelov. Chcelo by to tretiu moznost k hlasovaniu. Nieco take akoze je to blbina, ale vysetrit sa dat nemusis. Kraviny nam napadaju stale. Stevo nad niecim podobnym rozmyslal s 12V cudom na nafukovanie nafukovacky a tusim niekto vymyslal aj s fukarom na listie :lol:

Ale objem vzduchu, ktory cez to prejde je, myslim, nedostacujuci...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Veru aj som nad niecim takym rozmyslal, len som zistil , ze treba mat poriadnu vrtulu co by dokazala natlacit viacej vzduchu ako potrebuje. tak by to skor udusilo ako tahalo.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Jen tak od oka, není místo vrtule lepší nějaká šroubovice? Mělo by to mít trošku lepší výtlak, než nějakej "větráček".
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Zkus to a uvidíš.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10617
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Zkus si k tomuto "turbu" v originál papírech najít jeho litrovej výkon.
A potom si spočítej kolik směsi Ti projde válcema třeba při 2 a 3 krpm.
No a uvidíš (já si myslím, že ten fukar tomu nebude stačit). L.
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Luděk Musil píše:Zkus si k tomuto "turbu" v originál papírech najít jeho litrovej výkon.
A potom si spočítej kolik směsi Ti projde válcema třeba při 2 a 3 krpm.
No a uvidíš (já si myslím, že ten fukar tomu nebude stačit). L.
JJ
1. Malo vzduchu
2. Malej pretlak
------------------
Na prd :roll:
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Rusi maju podobny princip niekde na strankach, sem to niekam daval Patrac, je to upraveny vysavac pohanany od klinoveho remena. Asi je to vsetko o vykone toho prizraku, resp. o mnozstve vzduchu a tlaku, ktore to dodava.
Roman
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Roman píše:Rusi maju podobny princip niekde na strankach, sem to niekam daval Patrac, je to upraveny vysavac pohanany od klinoveho remena. Asi je to vsetko o vykone toho prizraku, resp. o mnozstve vzduchu a tlaku, ktore to dodava.
je to v sekci pro sponzory:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=1872
Deli
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

No a kdyz jsme u toho to chcete tlacit do karbu.? Pac nekdo tvrdil ze to nejde a ze na to musi byt spec pretlakovy karb nikoli podtlakovy jako maji vsechny Lady...
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Pool

Příspěvek od Pool »

Ondra 07 píše:No a kdyz jsme u toho to chcete tlacit do karbu.? Pac nekdo tvrdil ze to nejde a ze na to musi byt spec pretlakovy karb nikoli podtlakovy jako maji vsechny Lady...
Jo, můj plán je foukat s tím se shora do karburátoru. Jestli je to pravda nevím, náporové sání na kapotě také tlačí vzduch dovnitř karbu a pomáhá zlepšit výkon motoru. Vem si že jedeš v autě s náporovým sáním 150 km/h, to už musí být pěknej fičák a funkce karburátoru přece není nijak omezena, neslyšel jsem o něčem takovým... podtlak je asi tak velkej, že ho pouhý nápor vzduchu nestačí vyrovnat. S turbem už to bude horší... ale tohle není turbo, jenom takovej fukar, silnej fukar!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Dle mýho názoru je to jako pokus dobrý, nicméně to bude nejspíš k ničemu. Záleží na tom, jakej to má výtlak v litrech. Vem si kolik vzduchu ti spotřebuje motor... Náporový sání má hlavní výhodu v tom, že ti jde do karburátoru chladnej vzduch a jak známo, do chladnějšího vzduchu se nacpe víc benzínu.
No, rozhodně to vyzkoušej :lol: . Je to zadarmo a samotnýho by mě zajímalo, co to udělá :lol:
Přinejhorším to zase demontuješ :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“