Stránka 1 z 3

Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: úte dub 14, 2015 22:47
od corsair
Hrozne mi to pláve na ceste, ked su kolaje skoro sa to neda udrzat v pruhu, ked ide oproti kamion odriekam ruzenec.
Skusit rychlu jazdu si netrufam, max 80-90km/h, aj to len niekde, 100km/h po r3 je nonsens. Postupne som sa "naucil" ako to udrzat v takmer priamom smere ale je to pri dlhsej ceste a casovom tlaku pre mna dost psychicky narocne a ide to len asi okolo 65km/h a len niekde. Treba len drzat rovno (nevyrovnavat volu - potim sa pritom ako kon) a ono si to ide v kolajach (ako vlak :weedman: ) aj do miernych zakrut.

Dotiahnutim vole v domceku riadenia sa vola nezmenila (alebo zmenila k horsiemu). Ked idem po jamach (cca 20km/h) zadok akoby uhybal doboku.

Neviete co to robi?

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 06:38
od dvk
Vybitý podvozek - silentbloky kostí a ramen, čepy, tlumiče. Zvlášť silentbloky v dlouhých zadních kostech (podélné vlečné ramena zadní nápravy) a panhardce umí překvapit při přidání/ubrání plynu. Auto cestuje zleva doprava, nedrží stopu atd. Taky je dobré zkontrolovat čepy spojovačky a řídících tyčí, a nakonec tlumiče a geometrii, ale to až potom co máš udělané silentbloky a podvozek bez vůlí ! Dělat geometrii na vybitém podvozku je zbytečné (a taky je dobré najít si servis, kde "geometrie" znamená tři hodnoty - odklon/záklon/sbíhavost. Ne jenom sbíhavost a hotovo ...).

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 07:37
od Drobek81
neuhnilo uchyceni panhardky ke kastli? Potreba pod auto, vzit pajsr a zkusit pacit jednotlive casti, viz predchozi prispevek. Pokud to udelalo z niceho nic, pak neco selhalo a pujde to najit relativne lehce. Nejlepsi je hodit auto na zvedak...

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 10:29
od tomass
Já měl něco podobnýho, ale ne v tak moc hrozném stadiu. Začal jsem tlumičema, byly starý. Nastalo zlepšení. Přezutí ze zimních pneu na letní udělalo další podstatný rozdíl. A bylo vyřešeno. Polaris 1 plavaly, Polaris 3 neplavou. Nedávno jsem je protáhl po dálnici a za jízdy se při 10-15 st. Celsia chovají "téměř" jako letní.

Odpůrcům vyššího huštění bych doporučoval alespoň 1 jízdu na 2,8 - 3 Atm (respektive max. tlak povolený na pneu). :D Pokud se to nezlepší, tak hledat dál podle rad výše.
Jen tak mimochodem Corsaire, tohle jsi už probíral vcelku nedávno. :D Tohle prostě musíš objevit. Když to plave, možná k tomu i něco klepe (svislý čepy). Mě klepou, ale vůli jsem za jízdy nezaznamenal. Zkus i vůle v předním ložisku. Kdysi jsem měl vůli v ložisku (měřeno na obvodu přední pneu) asi 1,5 mm do stran a po dotažení na normální stav plavání taky zmizelo.

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 11:17
od corsair
dvk píše:Zvlášť silentbloky v dlouhých zadních kostech (podélné vlečné ramena zadní nápravy
Myslis c.11?
zadnanaprava.gif

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 11:18
od dvk
Jojo, 11, 17, na obou stranách tyčí.

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 11:50
od Drobek81
pri vadnych silentblocich bys to poznal pri brzdeni - auto pak tahne na stranu kdyz je nejakej vadnej, pokud sou vadne obe strany tak zkus zatahnout rucku a nekdo at zahybe autem dopredu dozadu. Pokud se diferencial bude hybat nahoru dolu (u mne to bylo tak +-8cm) tak vymenit ty kosti. Nebo proste ten zvedak a pajsr, to je vzdycky jistotka ;-) Podvozek neni nijak slozitej takze se pricina da najit vcelku rychle...
Jo a co pomocnej cep rizeni? Kdyz cukas volantem, prave kolo reaguje jak to leve??? (druha osoba at trepe, chyt kolo proti jeho pohybu a poznas zda je vule nebo reaguje opozdene)

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 12:54
od valda1971
Pokud to začlo "najednou", tak mi to připomíná mou situaci na jedné 01. Nechápal jsem, co se najednou stalo ....a bylo to ulítlé vyvažovací tělísko na předním kole.

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 13:15
od Luděk Musil
Já měl jednou na první 011 utrhlou pravou (nebo levou :?: ... no to je fuk) spodní kost. Prostě se to roztrhlo ve sváru oko x tyčka.
A to byste nevěřili, co to auto dělalo při brždění, přidání plynu ... . L.

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 16:39
od corsair
Tak som pod tym lezal a pozeral na to.
Mal som na zdvihaku predne kolo a skusal s nim mykat, ked som ho chytil "hore" tak som citil aj pocul jemny pohyb mimo os. Ked som skusal vlavo-vpravo = nic.
Hybal som riadiacimi packami pod autom ale to sa zda "pevne"
Zadok - jak je tlmic chyteny za spodok som to povolil a gumicky sa vydrolili von (na oboch stranach). Nastastie som mal nahradne 40rokov nove (nasiel som ich na vrakovisku v kufri 2101) Iny matros namam tak som sa siel naobedovat a dnes to nejdem zatial riesit.
Viac som zatial neskumal

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: stř dub 15, 2015 22:21
od Pepa
corsair píše:
Dotiahnutim vole v domceku riadenia sa vola nezmenila (alebo zmenila k horsiemu). Ked idem po jamach (cca 20km/h) zadok akoby uhybal doboku.

Neviete co to robi?
Napřed bych zkontroloval vůle v řízení na místě - jak moc je potřeba pootočit volantem než se pohnou kola.
Vlez pod auto a někdo ať pootáčí volantem, jestli je ta vůle opravdu velká tak jí hned najdeš, (mě vypadávaly kuličky z kladky v převodce a to bylo svezení :evil: ) Potom zkoukni zadní nápravu jak je psáno výše, někde je něco špatně.

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: čtv dub 16, 2015 12:40
od tomass
Co ty tlumiče ????? Když se vydrobí guma, tak tlumič je vpořádku ? Nejdéle jsem měl na autě zadní tlumiče originály, které jsem vyndaval +- po 17 letech. Guma byla zoxidovaná, ale držela celistvá pohromadě. Tím se snažím říci, že guma zřejmě vydrží výrazně víc, než tlumič jako takový ve správné funkci a proto odhaduju, že tlumiče to budou mít dávno za sebou..... Tlumiče dokážou udělat pořádný plavání.

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: čtv dub 16, 2015 15:43
od corsair
No tlmice budem menit preventivne (za plynove/plynokvapalinove :finga: )

Ale presiel som to a nasiel som troch pachatelov.
1. - lavy kratky cap (alebo co to je) = vybity, ako sa to vytahuje? skusal som pajsrom, kladivom - nepomohlo nic
2. - zadne protektory - pri kyvani autom zlava-doprava som videl ako na nich chodi aj 5cm
3. - geometria-zbiehavost - neskutocna - po mojom zasahu (skusal som vybrat ten cap) sa este pridalo :joker:
4. - dotiahol som naboj PL kolesa

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: čtv dub 16, 2015 15:59
od JmJ
corsair píše:No tlmice budem menit preventivne (za plynove/plynokvapalinove :finga: )

Ale presiel som to a nasiel som troch pachatelov.
1. - lavy kratky cap (alebo co to je) = vybity, ako sa to vytahuje? skusal som pajsrom, kladivom - nepomohlo nic
2. - zadne protektory - pri kyvani autom zlava-doprava som videl ako na nich chodi aj 5cm
3. - geometria-zbiehavost - neskutocna - po mojom zasahu (skusal som vybrat ten cap) sa este pridalo :joker:
4. - dotiahol som naboj PL kolesa
Nasel bych rozumny servis a tem bych to sveril. Cepy + tlumice + nove pneu + geometrie. Nevim, jakymi vladnes prostredky, ale v tomhle rozsahu bych se s tim asi na ulici/v garazi nemordoval. Ted jen najit ten rozumny servis :-)

Re: Hrozne pláve + vola v riadení

Napsal: čtv dub 16, 2015 16:22
od corsair
Mne to az tak hrozne nepride, vymenit jeden cap a nejak s tym uzna geomeriu dojdem, ne? Ak vsetko klapne zajtra to mam hotove (cap dojde zajtra) pojdem prezut zadek a na geo som objednany poobede. Esteze nerobim :D
A s tym servisom je to tazko... Mat nove auto nevaham dat do servisu ale tieto stare vergle nevedia moc robit
A cakat tyzden-dva sa mi tiez nechce koli takej prkotine

A mam s toho radost ze si to robim sam :D