Stránka 1 z 3
Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: úte dub 14, 2015 22:47
od corsair
Hrozne mi to pláve na ceste, ked su kolaje skoro sa to neda udrzat v pruhu, ked ide oproti kamion odriekam ruzenec.
Skusit rychlu jazdu si netrufam, max 80-90km/h, aj to len niekde, 100km/h po r3 je nonsens. Postupne som sa "naucil" ako to udrzat v takmer priamom smere ale je to pri dlhsej ceste a casovom tlaku pre mna dost psychicky narocne a ide to len asi okolo 65km/h a len niekde. Treba len drzat rovno (nevyrovnavat volu - potim sa pritom ako kon) a ono si to ide v kolajach (ako vlak

) aj do miernych zakrut.
Dotiahnutim vole v domceku riadenia sa vola nezmenila (alebo zmenila k horsiemu). Ked idem po jamach (cca 20km/h) zadok akoby uhybal doboku.
Neviete co to robi?
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 06:38
od dvk
Vybitý podvozek - silentbloky kostí a ramen, čepy, tlumiče. Zvlášť silentbloky v dlouhých zadních kostech (podélné vlečné ramena zadní nápravy) a panhardce umí překvapit při přidání/ubrání plynu. Auto cestuje zleva doprava, nedrží stopu atd. Taky je dobré zkontrolovat čepy spojovačky a řídících tyčí, a nakonec tlumiče a geometrii, ale to až potom co máš udělané silentbloky a podvozek bez vůlí ! Dělat geometrii na vybitém podvozku je zbytečné (a taky je dobré najít si servis, kde "geometrie" znamená tři hodnoty - odklon/záklon/sbíhavost. Ne jenom sbíhavost a hotovo ...).
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 07:37
od Drobek81
neuhnilo uchyceni panhardky ke kastli? Potreba pod auto, vzit pajsr a zkusit pacit jednotlive casti, viz predchozi prispevek. Pokud to udelalo z niceho nic, pak neco selhalo a pujde to najit relativne lehce. Nejlepsi je hodit auto na zvedak...
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 10:29
od tomass
Já měl něco podobnýho, ale ne v tak moc hrozném stadiu. Začal jsem tlumičema, byly starý. Nastalo zlepšení. Přezutí ze zimních pneu na letní udělalo další podstatný rozdíl. A bylo vyřešeno. Polaris 1 plavaly, Polaris 3 neplavou. Nedávno jsem je protáhl po dálnici a za jízdy se při 10-15 st. Celsia chovají "téměř" jako letní.
Odpůrcům vyššího huštění bych doporučoval alespoň 1 jízdu na 2,8 - 3 Atm (respektive max. tlak povolený na pneu).

Pokud se to nezlepší, tak hledat dál podle rad výše.
Jen tak mimochodem Corsaire, tohle jsi už probíral vcelku nedávno.

Tohle prostě musíš objevit. Když to plave, možná k tomu i něco klepe (svislý čepy). Mě klepou, ale vůli jsem za jízdy nezaznamenal. Zkus i vůle v předním ložisku. Kdysi jsem měl vůli v ložisku (měřeno na obvodu přední pneu) asi 1,5 mm do stran a po dotažení na normální stav plavání taky zmizelo.
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 11:17
od corsair
dvk píše:Zvlášť silentbloky v dlouhých zadních kostech (podélné vlečné ramena zadní nápravy
Myslis c.11?
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 11:18
od dvk
Jojo, 11, 17, na obou stranách tyčí.
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 11:50
od Drobek81
pri vadnych silentblocich bys to poznal pri brzdeni - auto pak tahne na stranu kdyz je nejakej vadnej, pokud sou vadne obe strany tak zkus zatahnout rucku a nekdo at zahybe autem dopredu dozadu. Pokud se diferencial bude hybat nahoru dolu (u mne to bylo tak +-8cm) tak vymenit ty kosti. Nebo proste ten zvedak a pajsr, to je vzdycky jistotka

Podvozek neni nijak slozitej takze se pricina da najit vcelku rychle...
Jo a co pomocnej cep rizeni? Kdyz cukas volantem, prave kolo reaguje jak to leve??? (druha osoba at trepe, chyt kolo proti jeho pohybu a poznas zda je vule nebo reaguje opozdene)
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 12:54
od valda1971
Pokud to začlo "najednou", tak mi to připomíná mou situaci na jedné 01. Nechápal jsem, co se najednou stalo ....a bylo to ulítlé vyvažovací tělísko na předním kole.
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 13:15
od Luděk Musil
Já měl jednou na první 011 utrhlou pravou (nebo levou

... no to je fuk) spodní kost. Prostě se to roztrhlo ve sváru oko x tyčka.
A to byste nevěřili, co to auto dělalo při brždění, přidání plynu ... . L.
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 16:39
od corsair
Tak som pod tym lezal a pozeral na to.
Mal som na zdvihaku predne kolo a skusal s nim mykat, ked som ho chytil "hore" tak som citil aj pocul jemny pohyb mimo os. Ked som skusal vlavo-vpravo = nic.
Hybal som riadiacimi packami pod autom ale to sa zda "pevne"
Zadok - jak je tlmic chyteny za spodok som to povolil a gumicky sa vydrolili von (na oboch stranach). Nastastie som mal nahradne 40rokov nove (nasiel som ich na vrakovisku v kufri 2101) Iny matros namam tak som sa siel naobedovat a dnes to nejdem zatial riesit.
Viac som zatial neskumal
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: stř dub 15, 2015 22:21
od Pepa
corsair píše:
Dotiahnutim vole v domceku riadenia sa vola nezmenila (alebo zmenila k horsiemu). Ked idem po jamach (cca 20km/h) zadok akoby uhybal doboku.
Neviete co to robi?
Napřed bych zkontroloval vůle v řízení na místě - jak moc je potřeba pootočit volantem než se pohnou kola.
Vlez pod auto a někdo ať pootáčí volantem, jestli je ta vůle opravdu velká tak jí hned najdeš, (mě vypadávaly kuličky z kladky v převodce a to bylo svezení

) Potom zkoukni zadní nápravu jak je psáno výše, někde je něco špatně.
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: čtv dub 16, 2015 12:40
od tomass
Co ty tlumiče ????? Když se vydrobí guma, tak tlumič je vpořádku ? Nejdéle jsem měl na autě zadní tlumiče originály, které jsem vyndaval +- po 17 letech. Guma byla zoxidovaná, ale držela celistvá pohromadě. Tím se snažím říci, že guma zřejmě vydrží výrazně víc, než tlumič jako takový ve správné funkci a proto odhaduju, že tlumiče to budou mít dávno za sebou..... Tlumiče dokážou udělat pořádný plavání.
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: čtv dub 16, 2015 15:43
od corsair
No tlmice budem menit
preventivne (za plynove/plynokvapalinove

)
Ale presiel som to a nasiel som troch pachatelov.
1. - lavy kratky cap (alebo co to je) = vybity, ako sa to vytahuje? skusal som pajsrom, kladivom - nepomohlo nic
2. - zadne protektory - pri kyvani autom zlava-doprava som videl ako na nich chodi aj 5cm
3. - geometria-zbiehavost - neskutocna - po mojom zasahu (skusal som vybrat ten cap) sa este pridalo
4. - dotiahol som naboj PL kolesa
Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: čtv dub 16, 2015 15:59
od JmJ
corsair píše:No tlmice budem menit
preventivne (za plynove/plynokvapalinove

)
Ale presiel som to a nasiel som troch pachatelov.
1. - lavy kratky cap (alebo co to je) = vybity, ako sa to vytahuje? skusal som pajsrom, kladivom - nepomohlo nic
2. - zadne protektory - pri kyvani autom zlava-doprava som videl ako na nich chodi aj 5cm
3. - geometria-zbiehavost - neskutocna - po mojom zasahu (skusal som vybrat ten cap) sa este pridalo
4. - dotiahol som naboj PL kolesa
Nasel bych rozumny servis a tem bych to sveril. Cepy + tlumice + nove pneu + geometrie. Nevim, jakymi vladnes prostredky, ale v tomhle rozsahu bych se s tim asi na ulici/v garazi nemordoval. Ted jen najit ten rozumny servis

Re: Hrozne pláve + vola v riadení
Napsal: čtv dub 16, 2015 16:22
od corsair
Mne to az tak hrozne nepride, vymenit jeden cap a nejak s tym uzna geomeriu dojdem, ne? Ak vsetko klapne zajtra to mam hotove (cap dojde zajtra) pojdem prezut zadek a na geo som objednany poobede. Esteze nerobim

A s tym servisom je to tazko... Mat nove auto nevaham dat do servisu ale tieto stare vergle nevedia moc robit
A cakat tyzden-dva sa mi tiez nechce koli takej prkotine
A mam s toho radost ze si to robim sam
