Duální motorek ostřikovače Oktávie
Napsal: čtv pro 11, 2014 11:51
Pánové, ví někdo z Vás něco bližšího o duálním motorku ostřikovačů k Oktávii, jak funguje..... ?
Proč mě to zajímá......Řeším opravu ostřikovače ve Fiatu. Nový duální motorek Fiat je za nesmyslnou cenu na rozdíl od drtivé většiny jiných dílů na Fiaty. Ten současný, když se zapomenu a ostříknu zadek potřebuje rozpojit hadičky předku a fouknout z plných plic směrem k motorku do nádobky. Někde visí asi nějaký ventilek umístěný přímo v motorku. Nevím jestli mechanický, nebo jestli tam může být zalitý elektroventilek, který přepíná zároveň při změně polarity motorku. Zvenku to není opravdu poznat a není mi přepínání zcela jasné ani u toho Oktavistickýho, co se týče jiných dílů, než změny směru otáčení čerpadýlka. V servisní dokumentaci Fiat není o motorku vůbec nic psáno, ve výkresech není ani cesta hadiček, umístění zpětných ventilků atd. Pouze ze schéma jsem vyčetl, že se směr postupu kapaliny do předu a dozadu mění změnou polarity na přepínači pod volantem. Kromě toho ostřikovač Fiat dává i jako nový nic-moc tlak a postupem času se to ještě zhoršuje - proto záměr použít z Oktávie, kde nový v originále má stát kolem 300-400 Kč. Původní je umístěný přes těsnící kroužek zespodu s kolínkem na ležato. Životnost by měla být u Oktaviána předpokládám už na furt.
Duální motorek mění směr otáčení, jestli tomu dobře rozumím a tím jde voda do jedné, nebo druhé trubičky. Blokování vody probíhá jen nějakým mechanickým ventilkem v té duální pumpě, nebo je někde po cestě, případně přímo v tom motorku mikroelektroventil, který volí směr toku vody na přední, nebo zadní okno ?
Dále by mě zajímalo, jestli někdo z Vás už bastlil tento motorek do jiného vozu a jestli bude fungovat i v jiné poloze, než na svislo zasunutý do nádobky ? Potřebuji ho totiž dát buď obráceně hlavou dolů, taky na svislo, ale to není úplně ideální pro toto umístění, spíše bude vhodnější na ležato a potřebným způsobem dořešit přítok do motorku Oktavie. Nejednodušší řešení by asi bylo napojit ho na jednu ze stávajících výstupních trubiček starého motorku a umístit výškově lehce pod hladinu dna, aby se samovolně zaplavoval. Viděl jsem, že má mít max. výstupní tlak kolem 2 Bar. To je pořádná stříkačka.
Samonasávací zřejmě asi nebude, pokud klesne hladina kapaliny, při umístění výše v motorovém prostoru, že ?
Nakonec, když to dobře dopadne, tak jakmile dožijou ostřikovací motorky v Ladě, tak bych poskytnul řešení i pro tento ostřikovač, v tomto případě světel a čelního skla. U Lady by mi s ohledem na spolehlivosti ostřikovače z Oktavie ten duální docela pomohl (po drobné úpravě zapojení). V Ladě mi další motorky odcházejí průběžně pro destrukce plastů na všech možných i nemožných místech a korozi spojovacích šroubků.
Proč mě to zajímá......Řeším opravu ostřikovače ve Fiatu. Nový duální motorek Fiat je za nesmyslnou cenu na rozdíl od drtivé většiny jiných dílů na Fiaty. Ten současný, když se zapomenu a ostříknu zadek potřebuje rozpojit hadičky předku a fouknout z plných plic směrem k motorku do nádobky. Někde visí asi nějaký ventilek umístěný přímo v motorku. Nevím jestli mechanický, nebo jestli tam může být zalitý elektroventilek, který přepíná zároveň při změně polarity motorku. Zvenku to není opravdu poznat a není mi přepínání zcela jasné ani u toho Oktavistickýho, co se týče jiných dílů, než změny směru otáčení čerpadýlka. V servisní dokumentaci Fiat není o motorku vůbec nic psáno, ve výkresech není ani cesta hadiček, umístění zpětných ventilků atd. Pouze ze schéma jsem vyčetl, že se směr postupu kapaliny do předu a dozadu mění změnou polarity na přepínači pod volantem. Kromě toho ostřikovač Fiat dává i jako nový nic-moc tlak a postupem času se to ještě zhoršuje - proto záměr použít z Oktávie, kde nový v originále má stát kolem 300-400 Kč. Původní je umístěný přes těsnící kroužek zespodu s kolínkem na ležato. Životnost by měla být u Oktaviána předpokládám už na furt.
Duální motorek mění směr otáčení, jestli tomu dobře rozumím a tím jde voda do jedné, nebo druhé trubičky. Blokování vody probíhá jen nějakým mechanickým ventilkem v té duální pumpě, nebo je někde po cestě, případně přímo v tom motorku mikroelektroventil, který volí směr toku vody na přední, nebo zadní okno ?
Dále by mě zajímalo, jestli někdo z Vás už bastlil tento motorek do jiného vozu a jestli bude fungovat i v jiné poloze, než na svislo zasunutý do nádobky ? Potřebuji ho totiž dát buď obráceně hlavou dolů, taky na svislo, ale to není úplně ideální pro toto umístění, spíše bude vhodnější na ležato a potřebným způsobem dořešit přítok do motorku Oktavie. Nejednodušší řešení by asi bylo napojit ho na jednu ze stávajících výstupních trubiček starého motorku a umístit výškově lehce pod hladinu dna, aby se samovolně zaplavoval. Viděl jsem, že má mít max. výstupní tlak kolem 2 Bar. To je pořádná stříkačka.

Nakonec, když to dobře dopadne, tak jakmile dožijou ostřikovací motorky v Ladě, tak bych poskytnul řešení i pro tento ostřikovač, v tomto případě světel a čelního skla. U Lady by mi s ohledem na spolehlivosti ostřikovače z Oktavie ten duální docela pomohl (po drobné úpravě zapojení). V Ladě mi další motorky odcházejí průběžně pro destrukce plastů na všech možných i nemožných místech a korozi spojovacích šroubků.