Stránka 1 z 3

Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 09:31
od Dalibor29
Jelikož jsem o tom na fóru nic nenašel, chtěl bych se zeptat, jak je to s pedály plynu v modelech 01 - 07. Nelíbí se mi pedál plynu v 05, který ,,visí ve vzduchu", protože je vachrlatý a na mě má malý odpor. V některých 03 jsem viděl takový pedál, který ,,vycházel z podlahy" a mačkal se směrem dolů (snad pochopíte co myslím). Dal by se implementovat do 05? Má nějaké nevýhody oproti pedálu v 05? Děkuji za odpověď.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 09:50
od Jelen
Určitě by se implementovat dal, je to z prvních ročníků, později mají všechny stejné, jako 05. Je to ale jen placka přichycená k podlaze, systém nad tím je úplně stejný, tedy z té tyčky stačí sundat ta "šlapka" a nasunout ten starej pedál a přichytit k podlaze. Spíš jestli ti tam nechybí pružinka, která dává pedálu odpor.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 09:50
od valda1971
Ty pedály "od země" měly první ročníky Žigulíků, musela by se předělat konzole a výhody/nevýhody záleží na jednotlivci....

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 10:19
od Dalibor29
Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 10:25
od radek mb
Dalibor29 píše:Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.
Přiznávám se bez mučení, že nechápu, proč by měl být a v čem, pedál plynu, vedený shora, nestabilní. Ani mi není jasná přímá úměra " čím víc dole, tím větší odpor". To snad leda kvůli koberci.
To, že jde pedál až příliš volně, patrně působí slabá pružinka nebo její úplná absence na táhlech u karburátoru.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 10:36
od Dalibor29
radek mb píše:
Dalibor29 píše:Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.
Přiznávám se bez mučení, že nechápu, proč by měl být a v čem, pedál plynu, vedený shora, nestabilní. Ani mi není jasná přímá úměra " čím víc dole, tím větší odpor". To snad leda kvůli koberci.
To, že jde pedál až příliš volně, patrně působí slabá pružinka nebo její úplná absence na táhlech u karburátoru.
No, chtěl jsem tím říci, že v 05 můžu s pedálem trochu pohybovat do stran. Doufám tedy, že pokud tam dám pedál ukotvený v podlaze, tak tuto vůli nebudu pociťovat. A s tím odporem jsem to myslel tak, že čím blíže k podlaze vyvíjím tlak na pedál, tím více musím tlačit, protože mám menší páku.

Pozn. : Výměnu pružinky jsem taky zvažoval.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 11:35
od Marťas
Pokud vím, tak v tom pákovém mechanismu jsou pružinky dvě. Máš tam obě?

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 11:44
od Dalibor29
Jo, mám. Možná že ten odpor je malý jen pro mně.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 11:53
od Marťas
Zas při moc velkém odporu z toho bolí noha, hlavně na delší cestě.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 13:18
od Vašátor
S plynovým pedálem by do strany rozhodně nemělo jít pohybovat. Pokud se ti do strany mele, je někde něco špatně (jako bylo třeba u mne, kdy bývalý majitel táhlo plynu přeříznul aby šlo lépe vyndávat a pak sešrouboval - načež se to ve spoji dosti mlelo a následně upadlo).

Pokud jde pedál plynu lehce, nepřijde mi to moc normální. Jedna pružina by měla být v motorovém prostoru poblíž výstupu pedálu z interieru, druhá pružina pak u karburátoru (na druhém konci táhla).

Co se týká pedálu z podlahy, nijak si nepomůžeš. Mám vůz i s tímto pedálem (z podlahy) a síla potřebná pro sešlápnutí je tam cca stejná.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 13:43
od Dalibor29
Dobrá tedy. Děkuji za rady. Spíš než výměnu pedálu celý mechanismus zkontroluju.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 14:09
od Jelen
Jinak s tím odporem, když budeš mačkat pedál níž, máš pravdu. Možná to celé díky tomu staršímu pedálu získá větší odpor a stabilitu. Namontovat to tam je celkem sranda, jen sehnat ten pedál. Jdi do toho, jestli ti to bude víc vyhovovat. Měl jsem 03 s tímto pedálem a trochu jiný to bylo.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 14:27
od Dalibor29
Hm, ještě uvidím. :)

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 14:45
od Petr HC
Vašátor píše:... Pokud jde pedál plynu lehce, nepřijde mi to moc normální. Jedna pružina by měla být v motorovém prostoru poblíž výstupu pedálu z interieru, druhá pružina pak u karburátoru (na druhém konci táhla).
S těmi pružinami bych to nepřeháněl. Jsou-li silné, opotřebovávají se více kulové kloubky a pryžové uložení v čele kabiny. To mimochodem dovede pěkně hlasitě vrzat. Pomůže promáznutí brzdovou lapalinou.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 16:43
od Vašátor
Petře, myslím tím samozřejmě originální pružiny, které tam jsou dvě a dají se běžně zakoupit :wink: