Stránka 1 z 3

LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: pon říj 27, 2014 19:29
od corsair
Tak, mam uz aj predstavu zhruba, pocitam spojku, prevod. olej, mot. olej, vzduch. filter, olej. filter treba vymenit, dalej by som tam dal aj chladicovu vodu.
Spojka preklzuje, majitel mi spomenul ze 7rokov!!! nemenil olej
Karoseria aspon na tych miestach čo su v tom pdf subore nakreslene je zdrava - teda podbehy su celkom ako nove, lavy blatnik ma povrchovu hrdzu, prahy su tiez OK. Cela lava strana, kapota, kufor a strecha maju povrchovu hrdzu, prava strana je ako novo nalakovana (parkovalo sa na jednosmerke). Plech ma ma zdravy plechovy zvuk po poklopani/pobuchani.
Dalsia vec ked to natocil sa ozyval divny (takmer dunivy) zvuk - mozno som rozmaznany - nikdy som zigula nemal. Po chvili to prestalo.
Tah motora som koli preklzujucej spojke nemohol dostatocne odskusat, je to 1500ccm karburatorovy...
rok 1986

Spominany dunivy zvuk za studena je v norme? Počul som ho ked som stal pri motore (startoval niekto iny) ked som stiahol sytic ustalo to. Podla toho co pozeram na YT je to tak jak to ma byt...

Co este prezriet?

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: pon říj 27, 2014 19:41
od MacGyver
Ten zvláštní zvuk by mohl být před okamžikem než se "natlakuje" olej do motoru, tak max 2 sekundy. Olejový filtr by měl sice mít zpětnou záklopku, která by měla zabránit aby olej stekl, ale ne vždy funguje, alespoň ne tedy mě. Dej si pozor aby to byla doopravdy jen povrchová koroze, jde taky ale o to co od toho auta chceš a za jakou je cenu, někdy je potřeba trochu nad něčím přihmouřit oko.

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: pon říj 27, 2014 20:11
od corsair
Hlavne co sa tyka interieru. Vyzrane od slnka. Tapacire na dverach dotrhane.
Je to len povrchova korozia, to odstranim ocelovou kefou a budem musiet to nastriekat asi, to je minimum. Hrdza je inak este jek je blatnik navareny na podbeh ale to je takisto len "povrchova" - tam je dvojity plech a na hrane plechu je ta hrdza. Mám škodofku tak hrdzu poznam dobre.-)

Mohol by niekto napisat servisne intervaly?

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 09:03
od mayo456
klasika ako u škodovky 10 000 km alebo raz za rok. najlepšie by si urobil kebyže nám pošleš aspoň nejaké fotky, kilometre cenu...

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 09:51
od corsair
Vdaka, takze ako na skodovke si nastavim polovicne intervaly vzhladom k veku auta.
Ma 73800km cenu dohadujem, musim si urobit predstavu kolko do toho este treba vrazit. Majitel tvrdil ze on na tom moc nejazdil a ze v zime vobec. Podla stavu podbehov a prahov mu aj celkom verim. A podla stavu laku na aute verim ze auto viac stalo ako jazdilo. Stalo v jednosmerke (z druhej strany je barak) a len z jednej strany je lak "opaleny" od slnka.
Predpokladam ze sa s tym jazdilo 99% po asfalte.
-Ak si dokazem spojku (spojkovu sadu) vymenit doma tak usetrim na vymene. Spojka je v haji preklzuje na 4°. Ale este som to nikdy nerobil, len raz som s tym pomahal na skodovke ale to bolo pred asi 5rokmi.
-Povrch a lak je "nic", to urobim (zhora,zboku). To je lak vyzraty od slnka. ocelova kefa to zmakne.
-Korozia je v norme ale ma vyznam to vystriekat antikoroznym sajrajtom ci to budetreba nejak predpripravit? (viem ze je tu tema celu som ju prelustroval)
-Do interieru treba inestovat hlavne cas. Budiky idu, az na hodiny v stredovom paneli ale to poriesim...
-Spiatocka mi nesla zaradit (asi zvyk zo skodovky). Treba ju tam "trafit"
-Rozbite prave spatne zrkadlo sice plni funkciu ale z estetickeho hladiska (a mozem to celkom stratit) to treba vymenit alebo opravit
-Olej vraj 7rokou (sedem!) nebol meneny, otazka je kolko km bolo najazdenych za tych 7rokou. Takze olej a filter treba hned vymenit. Aj vzduchovy.
-Predzapal si skontroluje a nastavim sam, a ze bude treba ma presvedcilo zhasnutie motora po vypnuti sytica (vlazny motor menej ako 40°C), zigulak by to nemal robit (podla mna, ale nikdy som ladu nemal)
-Kontrola ventilov, do toho sa mi prilis nechce ale aj to urobit treba.
-Ako zmeram kompresiu a co na to potrebujem?

Este tak mimochodom pasuje tam karbec JIKOV32EDSR? Na skodovku OZON2107 pasuje.

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 10:12
od valda1971
Na měření tlaků já mám vzhledové podobný přístrojek jak na měření pneu, ale má to gumový kužel, který se nacpe místo svíčky. A samozřejmě jinak nastavený vnitřek + ciferník.

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 11:32
od flamo
Jikov tam pasovat bude, ale nevidim v tom nejaky vyznam. Urcite to nebude lepsie ako Ozon. Ja idem jikov zo skodovky vyhodit hned ako doskladam weber 2103. Na ten smejd proste nemam nervy.

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 18:37
od mayo456
myslím že nastavovať ventily na Lade je jednoduchšie ako na škodovke. čo sa radenia spiatočky týka treba páku v neutráli zatlačiť dole a potom inde ako od seba a dole ťa to nepustí. ak si schopný a manuálne zručný čo sa týky opravovania aut tak spojku vieš urobiť s niekym aj svojpomocne iba je potrebný kanál aby si sa dostal pod auto. motor by nemal zhasnúť pri teplote 40-60°C ale to môže byť aj zle nastaveným karburátorom. je lepšie nastaviť motor ako taký aby šecko fungovalo ako má. Karburátory Ozon sú omnoho úspornejšie ako predchádzajúce typy weber. je zbytočné meniť karburátor za Jikov. ak už chceš meniť karb obzeral by som sa po Solexe ale čo a ako ti tu povedia chalani ktorí opravovať auta skutočne vedia prípadne tí, ktorí chodia na UA a vedia to tam zohnať. tú sa dá cez net zohnať tiež všeličo nedávno som našiel stránku wwww.automanta.sk kde na ladu majú aj karby :) prípadne v KE je veľkosklad náhradných dielov na ruské auta.

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 18:48
od Cory
1. Neviem ako na klasickej Skodovke, ale na Felicii sa ventily nastavuju 100krat lahsie ako na Lade. Skodovka ma v podstate rovnaky motor ako Felda, akurat ze sa tam asi treba viac nahnut dopredu ako pri Lade (a mozno ani nie).
2. Pri radeni spiatocky ta to pri stlaceni paky pusti do vsetkych poloh :mrgreen:

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 19:04
od Vašátor
- ventily u Lady se nenastavují stejně jako u Škodovky, pozor na to.
- zpátečka se řadí zatlačením řadičky dolů a od sebe dozadu, jak psali kluci
- měnit Ozon za Jikov je hloupost. Pokud bude motor správně seřízen, pojede se stejnou spotřebou jako při Jikovu, ovšem s Ozonem bude živější. Proč tam cpát věci, které tam nepatří :). Nedej na bludy staříků tvrdících opak
- ještě jedna věc, o které nevím jestli víš ... Žigulík jezdí na čistý Natural, netřeba Pb aditiv jako u Škodovky
- co se týká antikorozního nástřiku, minimálně kompletní dutiny bych udělal - netřeba větších příprav, jen najít všechny špunty, oddělat prahové lišty, odšroubovat dveřní spínače (aby se šlo dostat do sloupků), kdo přemýšlí = nevrtá.

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 19:21
od corsair
Presne - ta spiatocka, mal som pocit ze tam nieco neni v poriadku...
Motor zhasol lebo som stiahol sytic ked nemal este 40°C, to som necakal, moja embecka je nastavena ze ihned ako naskoci v mraze na sytic tak ho dam na polku , otvorim branu vycuvam, stiahnem sytic uplne, zavrem branu a idem. Cele to trva cca 1-2minuty, asi tento cas som dal aj TOSCANe a sklamala... To nic, to sa podda... Zostelujem si to...

Spojka - kupit len lamelu alebo komplet sadu? Kolko cca moze trvat ta vymena?

Inak fotil som to len zvonku pred asi mesiacom. Odvtedy mi to vrta hlavou. Zajtra si idem pon.
DSCF1092.JPG
DSCF1092.JPG (138.14 KiB) Zobrazeno 2413 x
DSCF1093.JPG
DSCF1093.JPG (130.97 KiB) Zobrazeno 2413 x
DSCF1095.JPG
DSCF1095.JPG (130.24 KiB) Zobrazeno 2413 x
DSCF1098.JPG
Ale to som este nevedel kam sa pozriet, zajtra to nafotim podrobne (ked to uz budem mat doma!)

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 19:48
od Vašátor
Zda koupit celou spojkovou sadu, nebo jen lamelu, je bez rozebrání těžká otázka. Záleží na opotřebení přítlačného talíře - pokud to někdo dral přes nýty, bude přítlačák vydřený a s největší pravděpodobností i vysokou teplotou popraskaný. Pokud máš místo a čas, prvně to rozeber a pak uvidíš.
Co se týká časové náročnosti, řeknu to asi tak ... když jsem to dělal poprvé, doma na koleně, trvalo mi to s bratránkem asi 5h. Trénovaný člověk to má (když hejbne kostrou) za 2,5h.

Minimální varianta: spojková lamela + spojkové ložisko
Střední varianta: spojková lamela + přítlačný talíř + spojkové ložisko
Velké opotřebení: spojková lamela + přítlačný talíř + spojkové ložisko + přesoustružení vyběhaného setrvačníku
- a nezapomeň nastavit volný chod spojkového ložiska = na páce u převodovky a vypínacího mechanismu vůle 3-5mm.

Výměna spojky je tu už také někde pěkně popsaná ;-)

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 20:04
od corsair
Takza neni co riesit, Dam tam celu sadu... Ten zotrvacnik bude dufam v pohode.

Aj tak mi nejde do palice ako niekto moze az na kost zodrat spojku za 80tisic km, ale to uz je realita..

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 20:07
od Vašátor
Někteří to zvládnou i za 60 000km :mrgreen:

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Napsal: úte říj 28, 2014 20:16
od Křečík Barbuška
Nevím jak dlouho to můžeš mít rozdělané, ale pokud ano tak bych doporučoval kupovat díly, až podle aktuálního stavu. Jak budeš sundávat převodovku tak ji nejdříve posuň co nejvíce dozadu a pak teprve dolů, ať nezničíš kroužek na přítlačáku. Za tím účelem je vhodné motor zajistit proti naklonění vpřed, já cpal hodně hader mezi čelo motoru a chladič :-) . V tomto albu vyjma dojemných záběrů koroze je i pár fotek z výměny spojky, ať víš do čeho jdeš http://koko-loko.rajce.idnes.cz/Deprese/ .