Stránka 1 z 2
Ložisko kolesa - tuning
Napsal: pon říj 06, 2014 17:33
od Majo
Rozmýšľali ste nad vylepšením ložiska na zadnej polose? Originál je tam 40x80x23, jednoradové guličkové. V tomto rozmere sa však robí aj súdočkové a dvojradové guličkové. Dokonca ja sa akurát pohrávam s myšlienkou úpravy polosy v sústruhu a osadením širšieho ložiska. Našiel som napr 40x80x30.2 prípadne aj brutálnejšie rozmery...
Myslíte, že sa to môže nejako negatívne prejaviť? Nadmerným opotrebením kvôli vychýleniu? Aj keď, neviem či to môže byť ešte horšie ako to je teraz. S kolesami s ET0 mi ložiská nevydržia viac ako 20tkm...
Re: Ložisko zadného kolesa
Napsal: úte říj 07, 2014 07:44
od Michael 4x4
Tak, viem že Ti ide o zadné kolo, ale na UA som už videl systém na osadenie 2 rovnakých, štandardných ložísk na jedno predné koleso, čím vznikne kvázi dvojradové ložisko. Tuning systém jak lusk. Takže, ak majú zdvojené ložiská nejaký prínos vpredu, tak zdvojené/väčšie/silnejšie ložisko by malo mať prínos aj vzadu.
Re: Ložisko zadného kolesa
Napsal: úte říj 07, 2014 08:03
od Majo
A si si isty, ze si videl presne to co hovoris? Netvrdim, ze nie, Rusi vymyslaju kadeco v roznych verziach, ale v Kaline maju (aj) prerobene predne naboje, kde
namiesto originalneho dvojiteho
kuzeloveho loziska je osadene dvojite
gulickove lozisko z BMW. Vonkajsia cast je vcelku, vnutrajsia v strede rozdelena. Dotahuje sa obrovskym momentom(200-280Nm) a nie je nachylne na opotrebenie nespravnym dotiahnutim(na bmw som jedno menil pri 250tkm a druhe este nie a uz som cez 300). Ovsem stoji to obrovske prachy(300e? uz neviem, viem ze som to zavrhol).
toto konkretne je lozisko z Iveca v Niva naboji:
Ja som to myslel tak, ze zadna polos je ulozena v diferaku s pomerne velkou volou, na druhom konci polosy je lozisko, ktoreho jeden rad guliciek celkom dobre zvlada vykyv a nejake pripadne vyosenie. Ked tam osadim dvojradove nebude viac trpiet? Asi to prilis riesim
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: úte říj 07, 2014 08:55
od Michael 4x4
Tak ak som dobre pochopil predavača, do toho náboja pre predok išli 2 štandardné Nivácke ložiská. Ale je možné že to medzičasom ešte pomenili, a potom to už je ložiská z BMW, alebo existujú obe verzie.....to u rusov nikdy nevieš.
V tomto prípade si myslím že najviac by trpelo výkyvom poloosy vonkajšie guličkové ložisko resp. to bližšie ku koncu poloosi, ale viac ako teraz asi trpieť nebude (Prečo by aj malo?)
Ale aký veľký bude prínos toho ďalšiho ložiska, to asi nikto nevie....
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: úte říj 07, 2014 18:31
od Majo
kazdopadne som ich objednal, zajtra idem pre ne a na sustruh
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: stř říj 08, 2014 11:59
od Dusan
Akurat mi nieje jasne kde osadis to lozisko, kedze bude viac trcat von z napravy, ok daju sa dat podlozky. Ale na co ta chcem upozornit je to že :
Cela poloos je po opracovani kalena res inak tepelne upravena to znamena ze je do hlbky cca 5mm tvrda a zaroven pevna a ty tuto cast chces osutruzit v casti kde to drzi koleso, tak drzim palce aby ti neodpadlo koleso. P.S. dufam ze pouzijes keramicke platky na sustruhu
pojde to lepsie.
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: stř říj 08, 2014 17:19
od Majo
Keramicke nemame, kazdopadne uz je neskoro, dnes som bol za sustruznikom, ale ono to bude zase cela velka zverina, ako vzdy ked nieco vymyslam. No ved za par dni dam fotky celeho projektu.
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: stř říj 08, 2014 20:11
od RIKIJAN
kde jsi na to přišel že ta poloosa je kalená ?
doufám že se ti to povede Majo at mám co okopírovat
protože tak mne odcházej loziška
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: čtv říj 09, 2014 08:46
od dusin
Pokud vím,tak poloosa je kovaná...ne kalená.kalený je tak možná tisícíhran na konci.
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: čtv říj 09, 2014 10:49
od RIKIJAN
dusin píše:Pokud vím,tak poloosa je kovaná...ne kalená.kalený je tak možná tisícíhran na konci.
kováná je ale kalená není určitě kalení poloosy mám akorát já doma když z ních dělám sekáče(majzliky)
ale k ložišku jediny co tam dělam že do toho přitahovaciho domečku dávam filc kvuly bahnu ale nevím jestli je to pro nebo proti
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: čtv říj 09, 2014 19:52
od Majo
vacsina polos je povrchovo zakalena. U Lady/Nivy len tisichran
Lozisko uz je doma, polosy este nie, snad zajtra
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: úte říj 14, 2014 12:24
od Dusan
Tomu never ze len tisichran je kaleny, kalena je cela, lebo par som ich uz skracoval a stare boli tvrdse do hlbky 7mm nove len do hlbky 5mm setri sa vsade. V strede je to maslo, navrtas bez problemov.
Kovana mozno, lenze potom treba vyrobit drazky a je nelogicke do robit to tvrdeho materialu.
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: úte říj 14, 2014 17:34
od Majo
stara ladacka myslim, ze bola kalena cela, to som az tak nejak neskumal(aj ked som dve skracoval a vyrabal napravu na vozik), rozhodne na novych a nivackych vidno v okoli tisichranu zmenu farby materialu. A este som nasiel podobnu zmenu farby od kalenia blizko loziska, ale noz do toho isiel ako do masla, tak neviem
Prikladam fotky upravenych polosi, len pozor, ja mam na aute kotucove brzdy, az dnes mi doslo, ze pri tomto rieseni by sa 7.2mm vysunuli aj bubny do von, na toto som akosi dopredu nemyslel, kedze sa ma to netyka.... Cize medzi bubon a polos by sa musela vyrobit 7mm hruba distancna podlozka(a pouzit dlhsie stifty) a to mi uz pride jednoduhsie prerobit to na kotuce....
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: pát říj 17, 2014 12:55
od Dusan
Kto ti to sustruzil ? ti nenechal radius, je to tam zbytocne ostre a moze dojst k lomu. Uz ani sustruznici niesu co byvalo.
Re: Ložisko kolesa - tuning
Napsal: pát říj 17, 2014 14:02
od Majo
na nive je to aj original bez radiusu, vsak uvidime...