Stránka 1 z 6

Blue Hornet...

Napsal: sob zář 06, 2014 11:39
od Jaykee
Ahoj!
Dovolte mi, abych se vám představil, jmenuji se Hornet, Blue Hornet a jsem Žigulík narozen v roce 1973.
Mám druhého páníčka, máme se rádi a jsme oba tuze moc šťastní, když můžeme jezdit. :D

Konečně jsem se dostal k tomu, abych založil Hornetovi téma. Lehce jsem se o něm zmínil v tématu 2101.
Je to rok 1973, jsem druhý majitel a po roce a půl, kdy chudák stál, protože mi to prosinci "lehce" klouzlo, je opět na nohou...
Takhle dlouhá prodleva byla z důvodu přístupu dvou klempířů v kombinaci s mým nedostatkem času. Oba mi tvrdili, jak všechno bude, jak se na to hned další týden vrhnou a stále nic. Po čekání s panem A jsem sehnal pana B a nakonec jsem mu ke konci roku řekl, ať se na to vykašle. Na jaře jsem tedy sehnal někoho třetího a ten dostál svého slova, Horneta spravil a jeho kamarád ho nalakoval.
Stálo to oproti běžnému trhu pakatel, ale i tak to bylo dost... :rolleyes:
Samozřejmě to není 100%, ani lak, ani klempířina. Musel bych do něho pustit 3x tolik. V původním plánu ale bylo každodenní ježdění, což také dělám a Horneta si užívám. Proto jsem ani nepotřeboval dokonalost, protože je mi jasné, jak se na karoserii takový provoz podepíše. I tak jsou tam věci, které by ještě chtěly udělat. Sekyrky časem, zatím jsou slušné a přední věže. Ty už tak slušné nejsou... :roll:
Vyměnil jsem vačku, za starší, lehounce škráblou, ale oproti vybroušeným sajtnám na staré a vybroušeným vahadlům (každé mělo minimálně 2 hrby jako velbloud) je to znamenitý skok. Vyměnil jsem kladívko rozdělovače (nechápu jak to s takovým kouskem vůbec mohlo jezdit), kondenzátor, snažil jsem se motor trochu naladit a jede jako brus!
Včera jsem vyměnil termostat, konečně už se i ohřeje... :D
Dávál jsem tam 1200, o které jsem nic nevěděl, aby byl čas udělat 1600. Proto ten stav.

V plánu mimo ježdění je i trocha toho tuningu, tedy pružiny, tlumiče, tvrdé silentbloky (scházejí jen spodní ramena) a 1600 se sníženým blokem. Zbytek auta chci zachovat originální. Jezdím rád, rád řežu zatáčky a s origo podvozkem to moc nejde. Ten je ideální na pole a tam má Hornet přísný zákaz... :lol:
Kromě originálu jsem dal červený koberec na podlahu, který jsem jako zázrakem zachránil ani né 24 hodin před vyhozením. Auto vypadá naprosto jinak, tak jak jsem si vždy přál. Jako v pokojíčku... :lol:
Červený znak bude do koncem příštího týdne, nejpozději ten další.
Ještě by se mi líbili přídavná přední světla, ale rozhodnuto není.
A včera mi přišli nové zástěrky, už se nemůžu dočkat, až je tam nasadím... :mrgreen:

Re: Blue Hornet...

Napsal: sob zář 06, 2014 13:03
od valda1971
Pěkné představení :wink:
Za červený znak odpovídám tak nějak já, záleží i na rychlosti pošty :mrgreen:

Re: Blue Hornet...

Napsal: ned zář 07, 2014 19:46
od mayo456
auto je krásne :)

Re: Blue Hornet...

Napsal: pon zář 08, 2014 09:54
od mceza
Pěkné autíčko. Jsem rád, že kromě velkých tunerů tu někdo prosazuje i lehký tuning - přecijen 01 byla krásná už jak vyjela z linky a není třeba ji vylepšovat. Ale podvozek a motor? Už se těším, jak budeš šikanovat na silnici nová auta :D

Re: Blue Hornet...

Napsal: pon zář 08, 2014 14:37
od Vašátor
Pěkné představení vozu, vítám Tě tedy mezi námi ;-). Co sraz Jedovnice? Budeme se moci pokochat Tvým krásným VAzem? :rolleyes:

Re: Blue Hornet...

Napsal: pon zář 08, 2014 18:01
od valda1971
valda1971 píše: Za červený znak odpovídám tak nějak já, záleží i na rychlosti pošty :mrgreen:
Červený znak má hotový, zítra jej odesílám :D

Re: Blue Hornet...

Napsal: pon zář 08, 2014 18:46
od uha2324
auto jsem pred dvema tydny videl a je opravdu krasne - pro me nejhezci barevna kombinace. tak jsem rad ze ma sve tema a muzu na ne koukat. kupuju 2103 ve stejne barevne kombinaci (snad to vyjde, nakup jiz trva pul roku :-) ), ale i 2101 ma neco do sebe. min chromu, ale cistsi linie.

Re: Blue Hornet...

Napsal: stř zář 10, 2014 10:26
od Jaykee
Na šikanování nových aut se těším, je to nádherný pocit, když se auto lepící se na zadek po dvou zatáčkách ztratí v zrcátku.
Tedy pokud se tam v lepším případě neobjeví pole místo asfaltu... :D
Do Jedovnice nepojedu, budu v práci.

Včera jsem vyměnil napínák řetězu, v Krči za něj chtějí 430,- a na Koněvce 244,- ! Konečně tedy přestal šustit řetěz.
Pak jsem podruhé zkusil přilepit pupíky na prahovou lištu. Práh po opravách není dokonale rovný a tak lišta upadávala. Prvně jsem je lepil T-Rexem, to nepomohlo, tak jsem včera koupil dvousložkový epoxid a snad už budou příchytky držet. Ráno se tvářily schopně, čas ukáže. Každopádně na prstech lepidlo drží fest... :lol:

Budu muset sehnat karburátor, odmítám se dál trápit. Auto jede dobře, ale volnoběh je peklo. Jakmile mi padne červená, nebo se dostanu do kolony, tlak krve stoupá, sprostá slova nabírají na intenzitě a hrubosti. :roll:

Re: Blue Hornet...

Napsal: stř zář 10, 2014 11:58
od Vašátor
Karburátor rozebrat, vyčistit, srovnat všechny plochy přírub, sestavit a nastavit dle Tůmy, pak doladit směs na analyzéru a pojede jak víno ;-). Zbytečné kupovat nový ;-)

Re: Blue Hornet...

Napsal: stř zář 10, 2014 12:37
od Jaykee
Vašátor píše:Karburátor rozebrat, vyčistit, srovnat všechny plochy přírub, sestavit a nastavit dle Tůmy, pak doladit směs na analyzéru a pojede jak víno ;-). Zbytečné kupovat nový ;-)
Teď jsem volal pánovi na inzerát, nabízí 1600 z Nivy s bezkontaktem za 3.000,- a možná by jí nechal i za 2.500,-.
Možná si tedy tu mojí nechám a upravím jí až někdy jindy. Už tak jsem se do Horneta dost vysypal a to bych chtěl v nejbližší době zmáknout podvozek, takže na úpravy motoru už letos asi nezbydou chechtáky. Včera jsem odvezl spodní ramena do Běchovic, navaří mi do ok pro silentbloky trubku, do ní pak vytvoří válcový tvrdý silenblok. Takhle mám udělaná horní ramena a zatím drží, cca 5 let...

Karburátor jsem jednou přetěsňoval, tím moje zkušenosti končí. Vlasové vůle atd. jsou pro mě neznámá. Možná tedy vyměním motor a zkusím se něčemu přiučit, až nebudu ve strachu, že se něco nepovede. Horneta potřebuji v provozu schopném stavu... :wink:

Re: Blue Hornet...

Napsal: stř zář 10, 2014 20:31
od Vašátor
udělat karburátor je oproti výměně motoru banalita. Je potřeba na to jít selským rozumem. Karburátor celý rozhodit a opět složit není žádný problém. Zaprvé to lze velice jednoduše udělat dle Tůmy, zadruhé většina dílů nikam jinam než na své místo vsadit nelze. Nastudovat knížku, kapitolu "karburátor", zabere neznalému tak hodinu. Rozhodit karburátor, srovnat příruby, nastavit dle knížky a opět složit, zabere neznalému tak čtyři hodiny. Navíc je tu forum a není problém se zeptat.

Výměna motoru zabere času více a stejně bude potřeba jej nakonec seřídit. Čili skončíš u stejného problému.

Re: Blue Hornet...

Napsal: stř zář 10, 2014 22:32
od Jaykee
Vašátor píše:udělat karburátor je oproti výměně motoru banalita. Je potřeba na to jít selským rozumem.
Jako první bych měl napsat, že nemám strach se o tvé technické zkušenosti opřít.
Je pravda, že porovnávat výměnu motoru s opravou karburátoru je nesmysl, ale ač to nevypadá, snažím se na to jít selským rozumem. Výměny za 1600 se Hornet do budoucna nevyhne. Bezkontakt bych chtěl také. Přemýšlel jsem o vychvalované 1700, ale prý už je tam dost jiných dílů, dva druhy napínáků, novější mají hydroštely, atd... Vyloženě jsem se do toho neponořil, třeba to nebude tak hrozné a hydroštely nepovažuji za přítěž.
Věřím, že seřídit karburátor i přes míry menší než mm (mám jen klasické měrky, jde to s nimy?) není taková vojna jako to vypadá. Ale bezproblémová 1600 s bezkontaktem vyndaná z Nivy jen kvůli výměně za naftu, tím by měla být seřízená (alespoň podle slov inzerenta), za 3.000,- mi nepřipadá jako špatná cenovka. V mé 1600 je špatná hlava, zaklepané ventily z LPG, mázlá vačka a proto jsem chtěl univerzální hlavu v perfektním stavu, kterou mám schovanou z jiného motoru, nechat upravit. Vyfrézovat sedla výfukových ventilů a nalisovat tam tvrzená. I s přelíznutím hlavy by to mělo vyjít na 2.500,-. Když už je rozpůlený, chtěl jsem nechat srazit blok. A tak cena vzrůstá. Proto si říkám, jestli by nebylo lepší koupit jinou. Tím by byl čas a klid na udělání motoru a pokud bude ten nový opravdu OK, nechal by se třebas zase prodat.
S výměnou motoru mám zkušenosti, zvládnu to sám, pokud se nic nepokazí, za půl dne.
Ale to neznamená, že si nenechám poradit! Je pravda, že pokud se chci soustředit v první řadě na podvozek, měl by se zbytek řešit co nejjednoduššeji, tedy nejlaciněji...

Re: Blue Hornet...

Napsal: čtv zář 11, 2014 11:38
od Vašátor
Pokud je ta 1600 opravdu seřízená a pojede tak jak má, musím s tebou ve všem souhlasit. Bohužel moje zkušenosti jsou takové, že většina inzerentů ani neví, co slovo "seřízený motor" znamená. Každopádně držím palce, aby vše dopadlo podle tvých představ :wink:
Na nastavení karburátoru "na stole" stačí lampa a vrtáky :mrgreen:

Re: Blue Hornet...

Napsal: čtv zář 11, 2014 19:58
od Jaykee

Re: Blue Hornet...

Napsal: čtv zář 11, 2014 20:05
od Raduz
Dobrý hoď to do podpisu já tam toho mám taky hafo :mrgreen: