Vašátore, máš pravdu, jde to. Máš v tom víc praxe. Cenu za kterou stříkáš jsem hodnotil kladně. Tenkrát to bylo taky vlastně na novým autě bez odstraňování předchozích nátěrů - nebyl tam. Jen mytí, sušení lampama a nástřik spodku s dutinama.
Ne vždy a ne všude trefíš v servisu na profíka. V roce 1996 byl člověk rád, že dutiny ještě někdo nastříkával a byl to stejný podnik jako 15 let předtím jako u předchozího auta. Je potřeba nezapomínat, že začínal internet a k dispozici byly ještě tlusté zlaté stránky a jen podniky, které ještě nezanikly. Léta předtím byl člověk rád ještě víc, když se na něj po několika týdnech čekání dostala řada.
Byl to odjakživa vcelku normální servis se zaměřením na spodky a dutiny. Jinak prováděli drobné opravy jako výměny olejů a podobně. Podnik patřil pod nějaké družstvo. Značkový servis Lady třeba nikdy dutiny a ni spodky nestříkal, přestože vím o dvou Lada servisech, kde tenkrát měli i vlastní autolakovnu. V jedné z nich tátovi zprasili nový lak na 10 letém autě, jak jsem tady už někde psal.
Druhé a další ošetření dutin jsme si dělali sami. Po prvním zasunutí hadičky do dutin se hadička zvenku pořádně zaneřádí nástřikem. Nevím jakou máš trysku, ale u ruské vibrační stříkací pistole byla hadička a tryska s jednou dírou pod úhlem 45 stupňů. Bylo potřeba dutiny pořádně prolít a přitom kroutit hadičkou vytrvale a rychle na obě strany. V prvním autě jedna tryska zůstala uvnitř dutin auta. Vibračka byla výrazně lepší, než pozdější už nepoužitelná vzduchová pistole na dutiny. Další trysku jsem vyráběl podobně, ale se třemi otvory pod 45 stupni. S hadičkou se kroutilo taky, práce byla výrazně pohodlnější. Zhruba 2-3 litry lektvaru se filtrovalo přes punčochu a zachycené do igelitu přešlo přístrojem asi 3-4x. Prostě poctivá domácí práce. Vy výsledku zbyl třeba jen půllitřík, který se schoval na příště. Kožený rukavice se po pátém zasunutí hadičky do dutin důkladně lepili k hadičce a nešlo provádět točení. Nezbylo, než vzít hadičku do holé ruky a občas asfalt umýt ředidlem, aby se dalo dál pracovat. Otírání hadičky do hadru bylo samozřejmé. I tak bylo potřeba po dutinách místa vsunu hadiček vcelku důkladně očistit od nástřiku. I tak se sem tam může dostat nástřik kam nechceš. Dveřní spínače bylo někdy nutné proprat po dokončení práce v ředidle, protože asfalt ještě trochu stekl. Zhruba za 2 měsíce bylo třeba spínače ještě jednou pročistit. Celé dutiny jsme ve dvou lidech dělali zhruba necelé 2 hodiny. Veškeré čištění nářadí a obsluhy trvalo možná ještě o něco déle, zhruba další 2 hodiny. Když dosloužila ruská pistole nastal problém. Vzduchová no-name pistole co byla na trhu (dneska je to snad Proma) byla na 2 věci. Hadička asi 12 mm průměr a půl metru délky, prostě k nepoužití. Slabší metrová hadička se ucpávala a ani tlak 8 Atm. nestačil na normální práci. Drahou profi pistoli za 5 tisíc jsem na 2 auta ošetření 1x za 5 let nechtěl kupovat, to je tak před 8-10 lety. Navíc ta vzduchová profi pistole měla stejnou hadičku průměru 12 mm a půl metru jako Proma. Frajer v prodejně nedokázal pochopit, proč se to na dutiny s otvory 8mm nehodí a že hadička je i tak krátká.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nakonec jsem vymyslel se stávající 3 děrovou tryskou napojit injekční stříkačku kolem 50ml (velká stříkačka 250ml se nehodí, ta má gumové těsnění, které se za chvilku přilepí, zkoušel jsem to). Sice jak pako pořád sundaváš stříkačku a stále znova plníš, ale nestačí se přilepit nástřikem. Ty 4 litry po 50 ml se opravdu na jednom autě dá bez problému. Nepotřebuješ tolik nástřiku, protože v cílové fázi dokážeš pracovat i s velmi malým množtvím nástřiku již proteklého autem. Trvá to celkově taky 2 hodiny, ale práce je pohodlnější a stačí na ní 1 člověk (nepotřebuješ obsluhu zapínání pistole). Odpadá čištění pistole, stříkačku zahodíš a vypláchneš jen trysku. Hadičku dáš novou, stojí 6 kč metr a stříkačka 2 kč. Do 10 kč je ztráta na nástrojích 1x za 5 let (zanedbatelné). Řekl bych, že je to nejideálnější domácí provedení nástřiku dutin. Takové jsou mé zkušennosti. Výsledek bude takový, že oba budeme mít stejně pečlivě provedený nástřik.
Ty "zbytečné díry" tam samozřejmě nemáš, ale když už je někdo dříve udělal (a bylo to běžné - skoro všechny auta měly zátky na dutiny od Škodovek po Wartburgy). Zase je rychlejší odzátkování 20 otvorů, než další demontáž. Máš profesionálnější přístup, než co já dělám po předchozích profesionálech. Na druhou stranu já udělám dutiny s igelitem, na ulici a bez elektřiny s věcma, co dám do jedný tašky. A to se na 1x za 5 let opravdu dá.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)