Stránka 1 z 6

Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: pon kvě 05, 2014 12:36
od SalWador
Zdravím vás,
zajímalo by mě, jaké všechny typy hlav motorů se montovali do VAZidel klasické řady 2101-2107. Nemá někdo např. seznam čísel, které jsou na nich vyrazežené? Nerozeznám totiž jednotlivé hlavy od sebe a rád bych poznal, kterou konkrétní jsem vytáhl ze své 2103 (1500 řetěz) snad rok 78. Popř. čím se od sebe liší.
Díky

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: pon kvě 05, 2014 13:46
od JmJ
Ja sice nejsem v tomto zcela erudovany, ale pokud vim, tak na zacatku byla nejaka hlava (2101), pak se zacala delat trochu jina hlava 2101x, ktera se davala snad na vsechny verze motoru az nekam po SPi (vcetne?) a pak u mpi se mozna delaly jeste typy s hydrosetely a bez? (to uz fakt taham z paty).

Kazdopadne na klasiku s karbem byly asi jen dve hlavy. Ta prvni a pak ta "unifikovana". Ta prvni snad mela nejaky vyvod odvetrani v predni casti? Cosi take se mi plete.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: pon kvě 05, 2014 13:55
od Luděk Musil
Hlavy se dělaly min. ve třech provedeních. Komprese 8,8, následně UNI 8,5, komprese pro 1,7i 9,3. K tomu ještě 9,3 s hydrem.
Na 1,7 hlavách (si myslím) nejsou žádný nápisy, kromě nějakýho AL 33.
Na veteránovi 1,3/1975 mám na hlavě vylito 21011-1003015.
Edit: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/57.htm

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: pon kvě 05, 2014 14:04
od Cory
MPi hlava je velmi ina, ma vybratia pre vstreky,tym padom inak tvarovany vodny priestor, naliatok s dierou pre snimacvacky...Pootom sa vo verziach mpi odlisovali hlavy pre 1,5 a 1,7, mali ine KP a to dokonca iny ako 1,7spi. Hlava 1,7spi je v podstate znizena, ale nad spalovacim pristorom ma oproti hlavam pre mensie objemy pridane vyztuhy aby nedochadzalo k deformaciam hlavy v dosledku zvacseneho vrtania.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: pon kvě 05, 2014 18:52
od Vašátor
Krom výše popsaného .... pokud jsi vyndal hlavu z auta vyrobeného kolem r.78, bude to unifikovaná hlava, s kompresním poměrem 8,5:1 a číslem 21011-xxxxxxx

Jinak ještě připíši, že hlava s kompresním poměrem 8,8:1 a číslem 2101-xxxxx se montovala někdy do roku 75 (teď si nějak přesně nemohu vzpomenout :) ) a montovala se na 1200 - 1500ccm. Krom vyššího kompresního poměru měla tato "starší" hlava tuším ještě slabší kanál chlazení.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: úte kvě 06, 2014 05:55
od Luděk Musil
Přepíšu zde hodnoty z (mnou výše odkázaného) Tůmy:
8,8 . . . 2101-1003011
8,8 . . . 21011-1003015
8,5 . . . 2101-1003015
8,5 . . . 21011-1003015-10
A ještě jedna věta z Tůmy:
V souvislosti se zavedením do výroby motorů s větším vrtáním se používá od července 1976 tzv. unifikovaná hlava válců.
Tedy od tohoto data by na všech motorech měla být hlava s označením 21011-1003015-10 .
L.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: úte kvě 06, 2014 11:24
od Vašátor
Luďku, já mám normálně pocit, že jsem v Tůmovi četl rok 75. Mám jich doma vícero vydání, tak se schválně podívám.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: úte kvě 06, 2014 12:28
od Luděk Musil
Nevím ... jak jsem to v (tom odkazovaným ) Tůmovi o stránku dřív přečet, tak jsem to přepsal. Měl by to být Tůma 1984.
Ostatně ten 07/76 by tomu odpovídal spíše, protože na svým veteránovi mám hlavu 8,8 (21011-1003015) a písty s rovným dnem, kteréžto se pro větší vrtání začaly vyrábět s vybráním současně s uni hlavou. A v zápiscích od starého pána nemám nic o výměně.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: stř kvě 07, 2014 13:33
od SalWador
Díky všem za informace, hodně mi to pomohlo. Na hlavě mám číslo 2101-1003015

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: stř kvě 07, 2014 16:49
od Marek
To je hlava s kompresním poměrem 8,5:1. Je stejná s unifikovanou (univerzálně použitelnou) hlavou 21011-1003015-10, liší se jen velikostí chladicích kanálků.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: stř kvě 07, 2014 17:25
od SalWador
Marek píše:To je hlava s kompresním poměrem 8,5:1. Je stejná s unifikovanou (univerzálně použitelnou) hlavou 21011-1003015-10, liší se jen velikostí chladicích kanálků.
Marku, vzpominam si, ze pred par lety na jednom ladasrazu si pri pohledu na jedno z mych aut konstatoval neco o tom, ze hlava v nem je nejaka vzacnejsi. Co krom cisla by mohlo urcit jeji pripadnou vyjimecnost?

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: stř kvě 07, 2014 17:27
od Marek
To ano, ale ta měla jiné označení. Ta, co jsem u Tebe obdivoval, měla značení 21011-1003015. To je hlava určená pouze na prvních pár motorů 21011, které měly písty s rovným dnem (bylo jich jako šafránu).

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: stř kvě 07, 2014 19:57
od Luděk Musil
Marek píše:To ano, ale ta měla jiné označení. Ta, co jsem u Tebe obdivoval, měla značení 21011-1003015. To je hlava určená pouze na prvních pár motorů 21011, které měly písty s rovným dnem (bylo jich jako šafránu).
Tak to jsem (víceméně) rád, že jsem (včetně těch pístů s rovným dnem) vlastníkem tohoto motoru :idea: :D . L.

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: stř kvě 07, 2014 20:09
od Marek
Dělaly se opravdu jen velmi krátce, snad rok a chlup, a sem se jich za tu dobu dovezlo asi jen dvě sta (vozů).

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Napsal: čtv kvě 08, 2014 08:51
od SalWador
Jo tak tuhle hlavu s oznacenim 21011-1003015 mám v modré 2105...