Závada na 5q po repasi
Moderátor: Moderátoři
Závada na 5q po repasi
Dělal jsem teď repasi svojeho 5q a při testovací jízdě se mi dělo, že když se pokusím vyřadit pátou rychlost, tak to vydává zvuk, jako když se rotující guma dotýká oceli. Dělá to i když vyřadím jenom na neutrál, v tom případě to po několika vteřinách přestane, a dělá to i když se tam snažím zařadit nižší kvalt, jakmile tam zařadím čtyřku, tak to přestane.
Zdá se mi jako by ten zvuk byl jemný chytání za zoubky, ale fakt by to muselo škrtat jenom nějakou desetinou. Na pátý rychlosti jsem dával novou přesouvací vidličku, protože ta původní byla vydřená. Synchronizační pouzdro i kroužek zůstaly původní, protože před repasí nebyl s řazením páté rychlosti žádný problém. Teď to jde při řazení na pětku naprosto hladce, při zařazování zpátečky taky. Dokonce už nemusím mačkat řadící páku dolů, aby mi šla zařadit zpátečka, stačí jen dát páku doprava a k sobě a rychlost se tam hladce posune. Před repasí jsem musel při řazení zpátečky máčknout dolů, hýbat pákou jemně do stran a současně jí táhnout dozadu a zpátečka tam potom neochotně dosedala, až to tam pak najednou skočilo jak přes nějaký schod. Teď jde všechno naprosto hladce, až na ten zvuk při vyřazování pětky.
Nemáte někdo nějaký tip, co by to mohlo způsobovat?
Zdá se mi jako by ten zvuk byl jemný chytání za zoubky, ale fakt by to muselo škrtat jenom nějakou desetinou. Na pátý rychlosti jsem dával novou přesouvací vidličku, protože ta původní byla vydřená. Synchronizační pouzdro i kroužek zůstaly původní, protože před repasí nebyl s řazením páté rychlosti žádný problém. Teď to jde při řazení na pětku naprosto hladce, při zařazování zpátečky taky. Dokonce už nemusím mačkat řadící páku dolů, aby mi šla zařadit zpátečka, stačí jen dát páku doprava a k sobě a rychlost se tam hladce posune. Před repasí jsem musel při řazení zpátečky máčknout dolů, hýbat pákou jemně do stran a současně jí táhnout dozadu a zpátečka tam potom neochotně dosedala, až to tam pak najednou skočilo jak přes nějaký schod. Teď jde všechno naprosto hladce, až na ten zvuk při vyřazování pětky.
Nemáte někdo nějaký tip, co by to mohlo způsobovat?
Re: Závada na 5q po repasi
Geometrická nepřesnost výroby té vidličky. Nech to tak, jezdi - ono si to sedne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Závada na 5q po repasi
Díky. Akorát pro klid duše by mě zajímalo, co tam teda o sebe dře?
Re: Závada na 5q po repasi
To já nevím
. Ale jednoduchou matikou, čili selským rozumem mi vychází, že pokud jsi vyměnil vidličku a začalo to dělat, musí ta vidlička být geometricky blbě.

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Závada na 5q po repasi
Jasně. Uvidím teda časem, snad to neudělá nějakou paseku. Díky 

Re: Závada na 5q po repasi
Yellow01 píše: Dokonce už nemusím mačkat řadící páku dolů, aby mi šla zařadit zpátečka, stačí jen dát páku doprava a k sobě a rychlost se tam hladce posune.
Nemáte někdo nějaký tip, co by to mohlo způsobovat?
Tak to je chyba lebo spiatocka sa ma radit prave zatlacenim paky nadol atd, asi je zle poskladana ta kulisa co je namontovana hore, a bacha lebo tak isto mam prevodovku na ktorej sa radi spiatocka bez stlacenia a uz 2 krat som z 3 zaradil spiatocku, na traktore to nevadi ale na aute by som to neskusal.
Re: Závada na 5q po repasi
Tak jest.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10617
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada na 5q po repasi
To jsou chybně sestavený kroužky v kulise. Ten, který má být vespod, je na jednom konci ohnut v cca 45° dolů a zabraňuje nechtěnému zařazení R.Yellow01 píše:.... Dokonce už nemusím mačkat řadící páku dolů, aby mi šla zařadit zpátečka, stačí jen dát páku doprava a k sobě a rychlost se tam hladce posune...
Ovšem nedokážu si momentálně uvědomit, kde má ten "zobáček" vůči převodovce být. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Závada na 5q po repasi
Já jsem kulisu sice nerozebíral, jenom jsem jí vytáhnul vcelku ven a při montáži zase vrátil, ale zkusím se na to podívat. Díky všem za rady.
Re: Závada na 5q po repasi
Taky si myslím, že si to časem sedne. Když jsem generálkoval svoji 5q, taky sem měnil vidličky, a první jízda byla pro mě vyloženě zklamáním, protože se v převodovce začly ozývat zvuky, které tam předtím nebyly. Teď po najetých nějakých pár tisících už je vpodstatě tichá.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Závada na 5q po repasi
Ještě jsem se na to nedostal, ale dost jsem nad tím přemýšlel a myslím si, že ten zvuk vydává synchron. Ale pořád mi nejde do hlavy to řazení zpátečky bez zamáčknutí. Chystám se na to teď o volnu, tak pak dám vědět, jestli na něco přijdu.
Re: Závada na 5q po repasi
Strašně bych chtěl 5Q ale furt čtu problémy tak mě to celkem odrazuje 

TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Závada na 5q po repasi
Sezen 5q z 1500, ten nebude tak opotrebeny.Kopr píše:Strašně bych chtěl 5Q ale furt čtu problémy tak mě to celkem odrazuje
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Závada na 5q po repasi
opotrebenie nema co robit s vykonom motora, je hlavne sposobene stylom preradovania.... Na to aby mal na to vplyn vykon by museli byt vysekane/zodrate zuby na prevodovych kolesach....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Závada na 5q po repasi
jasne, na ozubeni to zrejme meritelny vliv nema, ale myslim si, ze vykon motoru ma vliv na zniceni toho jehloveho loziska, mezi vstupni a vystupni hrideli (omlouvam se za nepresene terminy), protoze pokud to dobre chapu, tak kdyz das petku, tak v miste toho loziska se ty hridele tlaci mimo osu a lozisko se nici. a cim je motor vykonejsi, tim vic se to lozisko trapi.Majo píše:opotrebenie nema co robit s vykonom motora, je hlavne sposobene stylom preradovania.... Na to aby mal na to vplyn vykon by museli byt vysekane/zodrate zuby na prevodovych kolesach....
To je myslnka, ze?

VAZ 2104 1.3 1989