Stránka 1 z 1

Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 14:40
od JmJ
Znama ma nissana micru z 90. let, nechala si svitit svetla, tak sem nechal dobit baterii. Baterie se dobijela min 20 hodin, pak sem ji vrazil do auta, krasne startuje, prejel jsem s autem asi 1km, pak sem ho odstavil na 4 hodiny a pak meril dobijeci napeti. nameril jsem 14,56 V. Mam za to, ze to ma byt 14,4, ze zigula sem zvykly spis na nizsi hodnoty. Neni to uz moc? Ne ze by se projevovaly nejake negativni efekty jako palici se zarovky ci tak neco. Vse ok, jen jestli je temer 14,6 jeste ok.

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 15:41
od Drobek81
zalezi take na kondici baterky, predpokladam ze to je ta micra co sme tam tu baterku vezli :-) Pak neres, idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 16:13
od Luděk Musil
Drobek81 píše:..., idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...
A nebyl by vůbec ideální stav, kdyby to dávalo 400 V a probíjelo do volantu? To by byla jistota :P . L.

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 16:14
od JmJ
Drobek81 píše:zalezi take na kondici baterky, predpokladam ze to je ta micra co sme tam tu baterku vezli :-) Pak neres, idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...
idalni stav pro koho? pro banyho? ruzenko, predelal jsem ti auto na elektromobil.... 230 V zavedenych primo do sedacky redice...

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 16:52
od Křečík Barbuška
25 kilo z troleje by byla jistotka :-P . Těch 14,6 je v pohodě, některé kapitalistické stroje to tak mají prý i schválně.

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 18:15
od Majo
kym sa baterka nevari, tak je to slabota :-D
edit: aby to teda nebolo OT, bezne baterie zvladaju cca do 14.8-14.9 v pohode, gelove to uz nemaju radi, tie ideal do 14, Lahko sa to da overit tym, ze po jazde siahneme rukou na baterku a ak nie je tepla tak v tom neni problem...

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 18:24
od Luděk Musil
Tak konec legrácek (které jsem mimochodem asi začal já :oops: ), abychom to shrnuli:
těch 14,6 bude v pohodě. L.

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: stř dub 23, 2014 22:15
od Drobek81
Luděk Musil píše:Tak konec legrácek (které jsem mimochodem asi začal já :oops: ), abychom to shrnuli:
těch 14,6 bude v pohodě. L.
Pro baterku ano, pro Růženu to bude na zasmátí...
To mi připomělo, že var baterky u mne nastal až při dobíjení přes 17V, s autem se sice dalo jet ale kontrolky mne celou cestu oslnovaly a protijedouci auta blikala ze je oslnuju s potkavackama (jet se ale dalo i na parkovacky). Ovsem nejvetsi masakr byla druha rychlost u ventilatoru, ta snad pridalo i na vykonu auta :-) . Ovsem po 70km baterka vyvrela uplne, tam nezbyla ani kapka tekutiny :-D Jooo reglery u 05ky to byl zazitek 8-)

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: čtv dub 24, 2014 09:16
od Petr HC
JmJ píše:Znama ma nissana micru z 90. let, nechala si svitit svetla, tak sem nechal dobit baterii. Baterie se dobijela min 20 hodin, pak sem ji vrazil do auta, krasne startuje, prejel jsem s autem asi 1km, pak sem ho odstavil na 4 hodiny a pak meril dobijeci napeti. nameril jsem 14,56 V. Mam za to, ze to ma byt 14,4, ze zigula sem zvykly spis na nizsi hodnoty. Neni to uz moc? Ne ze by se projevovaly nejake negativni efekty jako palici se zarovky ci tak neco. Vse ok, jen jestli je temer 14,6 jeste ok.
Rozhodnutím :king: byly skončeny "srandičky", tak teď trochu vážně.
Z textu JmJ není jasné, zda těch 14,56 V naměřil za chodu motoru nebo v klidu. U něho samozřejmě předpokládám kvalitní měřidlo. Katastrofální to samozřejmě není, pokud se jednalo o měření za chodu motoru (i ve volnoběhu). Příčinou vzrůstu napětí může být i zvýšená hustota elektrolytu, třeba tím, že se při údržbě do aku dolévá kyselina a ne destilovaná voda.
Takže první co je třeba udělat před měřením napětí, je zkontrolovat hustotu elektrolytu podle předpisu výrobce aku.

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: čtv dub 24, 2014 10:01
od JmJ
Mereno na zvyseny volnobeh studeneho motoru. Do akumulatoru jsem doleval destilku (tezko rict, co s nim kdo delal driv). Akumulator je 5 let stary, zaziva temer vyhradne mestsky provoz. Predpokladal jsem, ze to nebude katastrofa, takze to necham byt jak to je.

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: čtv dub 24, 2014 12:29
od Petr HC
JmJ píše:Mereno na zvyseny volnobeh studeneho motoru... .
Tak je to OX.

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Napsal: pát kvě 02, 2014 09:24
od Vašátor
A ještě jsi nenapsal, zda jsi to měřil za zvýšeného volnoběhu při zapnutých světlech, či jen tak "bez zátěže". Při zapnutých světlech napětí trošku klesne. Každopádně 14,6V je pro klasický olověný akumulátor jaxtax v pohodě. Pro akumulátor typu Ca-Ca je to naprosto běžná hodnota, dokonce by mohla být i trošku vyšší. Mno a pro gelový akumulátor to již zas moc zdravé není .... takže si vyber :mrgreen: