Nivka z Krnova
Napsal: ned pro 15, 2013 10:23
Nazdar chlapi, jmenuju se Ondra a hlásím se mezi vás jako čerstvý Nivkař Kdysi s Nivkou taťka jezdil trialy poměrně úspěšně a od té doby má pro nás takové svoje osobité kouzlo. Už dlouho po nějakém prvním tereňáku pokukuju, ale jako student nemůžu moc machrovat. Naskytla se ale dobrá nabídka, tak jsme po ní s bráchou skočili a začínáme se rozkoukávat na poli offroadů. Jsme ještě mladé myši, takže sbíráme zkušenosti. No a tady je naše krasavice – 1600 s pětikvaltem.
Dost shnilá a dost vylítaná, mlátí tam úplně všechno, jízda s ní je opravdu zážitek. No a pomalu jdeme k prvnímu problému … motor běží nepravidelně, chvílemi nejde do otáček, chvílemi nejde nastartovat nebo to chcípá při jízdě. Zjistili jsme vadné čerpadlo, ale po výměně stále stejný problém …. no ale pak naskytl problém silnějšího rázu. Auto je zatím bez značek a chtěli jsme jet na jeden místní offroad sraz. Situace to byla vskutku kuriozní, jako z grotesky … ovšem škody už tak vtipné nebyly. Zkrátka skončili jsme dřív, než jsme začali. Chtěli jsme vzít Nivu na vleku, na kterém se běžně vozila ta stará trialová. Ale zub času se na vleku taky podepsal a při najíždění se propadla podlaha a auto zůstalo na břichu. Po pokusu o vycouvání se kolo tak nešikovně zaseklo za nosník vleku, že se ukroutila poloosa, rozlámalo víko i s ložiskem předního difu a lehce praskla i skříň difu a taky natrhla pneumatika (viz foto). Auto z vleku jsme vyprošťovali minimálně hodinu. Kupodivu při veškeré demontáži nikde ani kapka oleje ... předpokládám, že na rovině by měl olej vytíkat ven ...
Jak to u Nivky chodí s diferákama a poloosama jsem samozřejmě věděl, ale že to přijde až tak rychle (s autem máme najeto asi 5km) jsem opravdu nečekal no dost příběhů, teď bych poprosil o radu s pár věcma …
1) Poloosa se ukroutila hned za vnitřním tisícihranem, údajně jde vyměnit jen ten díl a nemusí se shánět celá poloosa, je tak? Našel jsem však pouze celý nový kloub …
2) V difu je takový kroužek s vnitřním ozubením, ale moc mi neleze do hlavy, k čemu slouží – nic do něj nezabírá, je to jen nějaký vymezovací kroužek ložiska nebo co? Přikládám fotku, při crashi se z něho kus vyštípl (pravý červený kruh na fotce)… je to existenčně důležité pro funkci rostlináře? Myšlenka je taková, že vyměníme ložisko s víkem a opravíme poloosu a poskládáme to ….
3) Výsledek ovšem visí ve hvězdách, protože v místě pod rozlámaným víkem na ložisko jsem našel dvě malinké trhlinky přímo na obalu difu (levý a horní kruh na fotce), jsou to takové vlásenky ale i tak se asi v tahu diferák za chvíli rozlomí úplně co? Má smysl to skládat nebo je to na výměnu?
4) Kde je dobrý zdroj ND, potažmo nějaký žigulácký vrakáč, kde sháníte díly? Jsem z Krnova, studuju v Brně …. předpokládám že dify a poloosy je hrubě nedostatkové zboží ...
5) Dělá někdo na zakázku plechový přední dif ze zadní nápravy, popř. za kolik? zatím si na to moc netroufám, ale zřejmě to bude jediné účinné řešení ...
Největší paradox je, že díly z trialové se v garáži válely doma pomalu deset let, a asi před měsícem se všechno odvezlo do sběru – obě převodovky, přední dif, kardany, celá zadní náprava, asi čtyři přední poloosy …… ať žijí Murpyho zákony ….
Samozřejmě, že na foru budu urputně serfovat a sbírat rozumy, pokud víte, rád přijmu každou radu. Pokud otravuju, budu muset zahájit metodu pokus-omyl. Tak zatím díky za rady, Ondra.
Dost shnilá a dost vylítaná, mlátí tam úplně všechno, jízda s ní je opravdu zážitek. No a pomalu jdeme k prvnímu problému … motor běží nepravidelně, chvílemi nejde do otáček, chvílemi nejde nastartovat nebo to chcípá při jízdě. Zjistili jsme vadné čerpadlo, ale po výměně stále stejný problém …. no ale pak naskytl problém silnějšího rázu. Auto je zatím bez značek a chtěli jsme jet na jeden místní offroad sraz. Situace to byla vskutku kuriozní, jako z grotesky … ovšem škody už tak vtipné nebyly. Zkrátka skončili jsme dřív, než jsme začali. Chtěli jsme vzít Nivu na vleku, na kterém se běžně vozila ta stará trialová. Ale zub času se na vleku taky podepsal a při najíždění se propadla podlaha a auto zůstalo na břichu. Po pokusu o vycouvání se kolo tak nešikovně zaseklo za nosník vleku, že se ukroutila poloosa, rozlámalo víko i s ložiskem předního difu a lehce praskla i skříň difu a taky natrhla pneumatika (viz foto). Auto z vleku jsme vyprošťovali minimálně hodinu. Kupodivu při veškeré demontáži nikde ani kapka oleje ... předpokládám, že na rovině by měl olej vytíkat ven ...
Jak to u Nivky chodí s diferákama a poloosama jsem samozřejmě věděl, ale že to přijde až tak rychle (s autem máme najeto asi 5km) jsem opravdu nečekal no dost příběhů, teď bych poprosil o radu s pár věcma …
1) Poloosa se ukroutila hned za vnitřním tisícihranem, údajně jde vyměnit jen ten díl a nemusí se shánět celá poloosa, je tak? Našel jsem však pouze celý nový kloub …
2) V difu je takový kroužek s vnitřním ozubením, ale moc mi neleze do hlavy, k čemu slouží – nic do něj nezabírá, je to jen nějaký vymezovací kroužek ložiska nebo co? Přikládám fotku, při crashi se z něho kus vyštípl (pravý červený kruh na fotce)… je to existenčně důležité pro funkci rostlináře? Myšlenka je taková, že vyměníme ložisko s víkem a opravíme poloosu a poskládáme to ….
3) Výsledek ovšem visí ve hvězdách, protože v místě pod rozlámaným víkem na ložisko jsem našel dvě malinké trhlinky přímo na obalu difu (levý a horní kruh na fotce), jsou to takové vlásenky ale i tak se asi v tahu diferák za chvíli rozlomí úplně co? Má smysl to skládat nebo je to na výměnu?
4) Kde je dobrý zdroj ND, potažmo nějaký žigulácký vrakáč, kde sháníte díly? Jsem z Krnova, studuju v Brně …. předpokládám že dify a poloosy je hrubě nedostatkové zboží ...
5) Dělá někdo na zakázku plechový přední dif ze zadní nápravy, popř. za kolik? zatím si na to moc netroufám, ale zřejmě to bude jediné účinné řešení ...
Největší paradox je, že díly z trialové se v garáži válely doma pomalu deset let, a asi před měsícem se všechno odvezlo do sběru – obě převodovky, přední dif, kardany, celá zadní náprava, asi čtyři přední poloosy …… ať žijí Murpyho zákony ….
Samozřejmě, že na foru budu urputně serfovat a sbírat rozumy, pokud víte, rád přijmu každou radu. Pokud otravuju, budu muset zahájit metodu pokus-omyl. Tak zatím díky za rady, Ondra.