Stránka 1 z 6

Fridex

Napsal: pát bře 25, 2005 08:25
od Martin
Zdravim. Slysel jsem nazor, ze chaldici kapalinu Fridex (a vubec jakakoliv) je nutny po nejaky dobe (2 roky?) menit, protoze jeji slozeni se po case stava tak agresivni, ze rozezira chladici soustavu, tj.hlavne hlinikovy casti. Ikdyz ted si nejsem jstej, jestli na motoru Lada vubec je neco z hliniku ... No kazd., jak casto menite Fridex a vubec jaky na to mate nazor?

Re: Fridex

Napsal: pát bře 25, 2005 10:37
od Patrac
Martin píše:Zdravim. Slysel jsem nazor, ze chaldici kapalinu Fridex (a vubec jakakoliv) je nutny po nejaky dobe (2 roky?) menit, protoze jeji slozeni se po case stava tak agresivni, ze rozezira chladici soustavu, tj.hlavne hlinikovy casti. Ikdyz ted si nejsem jstej, jestli na motoru Lada vubec je neco z hliniku ... No kazd., jak casto menite Fridex a vubec jaky na to mate nazor?
No to není kec a je to uvedený na každý lahvi nemrznoucí kapaliny. Osobně používám takovou červenou srajdu ( na doporučení Marka) která je určená do škoda Octavia, Fabia, SuperB atd tuším je to G34 nebo S34 či tak něco podbnýho. Modrá láhev červená etiketa a červená kapalina. Interval výměny 5 let Oproti klasickýmu fridexu 1-2 roky Cena sice 136 kč/ litr ale když to srovnáš s fridexem kterej stojí 80 kč... a kolikrát by jsi ho měl vyměnit za těch 5 let tak se to vyplatí :lol: Ostatně jsou věci na kterých se nevyplatí šetřit.....

Re: Fridex

Napsal: pát bře 25, 2005 22:17
od Marek
Martin píše:Zdravim. Slysel jsem nazor, ze chaldici kapalinu Fridex (a vubec jakakoliv) je nutny po nejaky dobe (2 roky?) menit, protoze jeji slozeni se po case stava tak agresivni, ze rozezira chladici soustavu, tj.hlavne hlinikovy casti. Ikdyz ted si nejsem jstej, jestli na motoru Lada vubec je neco z hliniku ... No kazd., jak casto menite Fridex a vubec jaky na to mate nazor?
To není kec!!! Přesně jak to píše Pátrač - výměnný interval u "lacinějších" kapalin je 2-3 roky od data použití, u některých (třeba VW/Škoda G12+ - to je to správné číslo, Pátrači :lol: ) je to 5 let. Na Ladě skutečně mnoho hliníkových věcí v chlazení není - opomenu-li hlavu válců, voštiny Al chladiče, spojovací trubky a nebo třeba samotný karburátor WEBER - moc dalších dílů, kterými chladicí médium protéká, už v motoru asi není, to je pravda!!! :shock: :shock: :shock:

Jen malý dodatek: výměnný interval oleje v motoru je max. 1 rok (pokud neujedu požadovaný počet kilometrů dříve než do roka), výměna olejů v převodovkách je max. 5 let (nebo 60.000 km), brzdová kapalina (DOT3 nebo DOT4) musí ven po 2 letech (bez ohledu na kilometry) - a to nejen v brzdách, nýbrž i v okruhu spojky, a v neposlední řadě vzpomenu samotný benzin, kde záruční doba (použitelnost) je pouhých 21 dnů!!!

Napsal: sob bře 26, 2005 08:46
od Luděk Musil
Jo, jo, benzín :( , ten mám kolikrát v autě půl roku, mnohdy i starší :) ale kupodivu to na něj vždycky chytne. L.

Napsal: sob bře 26, 2005 10:53
od dmatej
Když jsem začali jezdit s 2101, byl tam benzín rok a půl...:-)

Olej jsem měnil asi po první tisícovce, jakožto čerstvý řidič a nový čtenář žigulácké literatury :)

Napsal: ned bře 27, 2005 16:42
od Hurikán
Luděk Musil píše:Jo, jo, benzín :( , ten mám kolikrát v autě půl roku, mnohdy i starší :) ale kupodivu to na něj vždycky chytne. L.
Jednou jsem byl svědkem startování auta po 6 letech stání na stejně starý benzín. Po napumpování benzínu motor naskočil, jakoby se s ním nejelo tak týden. Poté se s autem jelo a nic nenasvědčovalo tomu, že by tam byl 6-ti letý benzín.

PS: byla to Octavia rv 1959 :D , poslední to dobrá škodovka

fridex

Napsal: úte bře 29, 2005 09:08
od Jozef Matuška
no ja neviem, ked som kupoval auto tak to malo nabehnuté 65 000km a bola v nom pôvodná ruská náplň tzv TOSOL 40, keď som menil gufero vodnej pumpy tak som to vypustil, fridex a podobný sajrajt nieje od výroby taký čistý ako bol tento TOSOL, tak som to dal naspäť a je to tam doteraz. Celý motor je vnútri čistučký ako nový, tak neviem, či náplň má nieaký vplyv na životnosť hliníkových častí, alebo žeby kvalitný ruský výrobok? :lol: JoJo P.S. teraz ma nabehnuté niečo cez 100 000km

Re: fridex

Napsal: úte bře 29, 2005 10:20
od Hurikán
Jozef Matuška píše:no ja neviem, ked som kupoval auto tak to malo nabehnuté 65 000km a bola v nom pôvodná ruská náplň tzv TOSOL 40, keď som menil gufero vodnej pumpy tak som to vypustil, fridex a podobný sajrajt nieje od výroby taký čistý ako bol tento TOSOL, tak som to dal naspäť a je to tam doteraz. Celý motor je vnútri čistučký ako nový, tak neviem, či náplň má nieaký vplyv na životnosť hliníkových častí, alebo žeby kvalitný ruský výrobok? :lol: JoJo P.S. teraz ma nabehnuté niečo cez 100 000km
jj Já jsem před 2 roky koupil 05 a při první kontrole náplní zjistil, že je tam ještě taky původní TOSOL. Tak jsem trochu upustil a přesně jak píšeš. Byl krásně průzračný a to to tehdy mělo asi 120 000km. Dnes má 145 000km a nepozoruji žádný rozdíl. K autu jsem ještě dostal kanystr s náhradním zcela novým tosolem na dolévání. Zatím jsem dolil asi tak 3 deci, takže výměnu zatím neřeším. U 02 používám fridex a vzhledem k tomu, že každý rok něco na motoru dělám, tak se současně s tím vždy náplň vymění. Ale i při prvním vypuštění fridexu asi po 10 letech to nevypadalo nijak špatně. Byl průzračný, jako voda ze studánky.

Re: fridex

Napsal: úte bře 29, 2005 11:23
od Luděk Musil
Hurikán píše: ............... Byl průzračný, jako voda ze studánky.
:D :D A ochutnal´s? :D :D L.

Napsal: úte bře 29, 2005 22:39
od Marek
A já jsem naopak, pánové, viděl desítky motorů značek podstatně renomovanějších, jejichž těsnění pod hlavou nebo samotné dosedací plochy hlav byly v takovém stavu, že se svému původnímu tvaru a účelu nepodobaly ani vzdáleně. Zatímco na dvou až třech opomenutých výměnách chladicí kapaliny ušetřil majitel vozidla "X" dejme tomu tisíc korun, výměna hlavy a těsnění (a šroubů, jež jsou u daného motoru na jedno použití) a práce ho vyšla na 25.650 Kč. Tak jak je to správně??? Pravdou je, že palici na žigula koupím za dvě kila, těsnění za stopade....., výměnu zmáknu za dvě hodiny...................., ale on měl jiný vůz!!!

Napsal: stř bře 30, 2005 06:42
od Patrac
Marek píše:A já jsem naopak, pánové, viděl desítky motorů značek podstatně renomovanějších, jejichž těsnění pod hlavou nebo samotné dosedací plochy hlav byly v takovém stavu, že se svému původnímu tvaru a účelu nepodobaly ani vzdáleně. Zatímco na dvou až třech opomenutých výměnách chladicí kapaliny ušetřil majitel vozidla "X" dejme tomu tisíc korun, výměna hlavy a těsnění (a šroubů, jež jsou u daného motoru na jedno použití) a práce ho vyšla na 25.650 Kč. Tak jak je to správně??? Pravdou je, že palici na žigula koupím za dvě kila, těsnění za stopade....., výměnu zmáknu za dvě hodiny...................., ale on měl jiný vůz!!!
Marku chtěl bych shánět díly za ty tvoje peníze. Tím nemyslím těch 25650 kč ale tu palici za 200 v obstojným stavu. :lol: Neber to nijak zle to v žádným případě ale prostě já ať sháním kde sháním tak to prostě za cenu min trojnásobně vyšší neseženu.

Napsal: stř bře 30, 2005 12:29
od Myso
ja zase myslim ze tesnenie pod hlavu stoji 90,-
ale najlepsie je citujem: za 2 hodky s jednou rukou v riti :mrgreen:

Napsal: stř bře 30, 2005 13:33
od Patrac
Myso píše:ja zase myslim ze tesnenie pod hlavu stoji 90,-
ale najlepsie je citujem: za 2 hodky s jednou rukou v riti :mrgreen:
No musím říct že v romhle jsem už dvakrát Marka překonal. Teda ne jeho i když vlastně i to ale především jeho odhady.
Ventily Výměna gufer. Markovi to trvá tak 2 hod po odpoledním kafi vč seřízení. Po první to ale dělal celej den. Mě to na poprvý zabralo 6 hodin.
Spojka Marek odhadoval že to budu dělat tak 6 hod. Ano dělal jsem to 6 hod. ale půl hodiny jsem čekal na Luďka než mě dovezl klíč kterej jsem doma neměl a pak jsem hodinku strávil na obědě, takže mi to zabralo jen 4,5 hodiny vč. seřízení. No jo i mistr Marek se někdy v odhadu sekne :lol: :lol:

Napsal: stř bře 30, 2005 13:49
od Luděk Musil
Pche, :D :D vždycky, když jsem "dělal" převodovku, zabralo mi to celou sobotu a půl neděle vč. "kvalitní" spářky a ranní bolesti hlavy (léčené několika škopky a slivovicí) :D :D .
To Radek: nemůžu za to, že neumím lítat a že jsme od sebe přes půl Brna :D :D :D . L.

Napsal: stř bře 30, 2005 18:38
od dmatej
Lepší pesimistickej odhad a pak nadšení z rychlý práce, než naopak: když potom v noci ležíš s baterkou pod autem:-)