Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Moderátor: Moderátoři
Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Zas mam pod rukama nejakou feldu. Tahle trpi tim, ze teplota se podle budiku nevysplha cca pres 80 stupnu ani pri vyuce rozjezdu do kopce. Pritom si myslim, ze sahara se pousti a ze termostat prepina (podle teploty hadic).
Podle navodu se ma odvzdusneni chlazeni delat pres cidlo teploty. Ze by pod cidlem byla bublina? Nebo je vadne cidlo, nebo vadny budik? Mate nejakou zkusenost, co odchazi casteji?
Podle navodu se ma odvzdusneni chlazeni delat pres cidlo teploty. Ze by pod cidlem byla bublina? Nebo je vadne cidlo, nebo vadny budik? Mate nejakou zkusenost, co odchazi casteji?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Tento problem mam aj ja odkedy mi odisiel origo termostat. Menil som za polsky, potom cesky, potom som poskladal nejaky mix, pretoze ten cesky zjavne prepustal. Ale teplota sa malokedy dostane na tu skoro vodorovnu rysku, odhadom mam v tomto obdobi tak 80, v lete mozno 85. Termostat by sa mal otvarat tuším pri 88°. Ale nic som neodvzdusnoval, žeby preto? Je mozne, že pri vymene mi ostala pod cidlom bublina. Idem to hned skusit odvzdusnit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Tak především: Provozní teplota motorů řady Š781 je 90°C, nikoli 80°. Chladicí systém u tohoto motoru se neodvzdušňuje - jízdou se veškerý vzduch ze systému dostane naprosto sám do expanzní nádobky. Samozřejmě není problém demontovat snímač teploty na skříni termostatu a počkat, až kapalina začne unikat ven. Důležitým předpokladem je samozřejmě správná výška hladiny v expanzní nádobce.
Validitu teploty je nutné kontrolovat v blocích naměřených hodnot řídící jednotky motoru (VAGem). Nějaké rádoby odečítání z budíku je věštění z koule. Nehledě k tomu, že jednotka a budík mají jiná čidla - resp. čidlo je jedno, ale zdvojené. Jednotka tedy dostává informace z jiného elektronického obvodu, než přístrojová deska.
Takže VAGem se načte 01 - Řídící jednotka motoru, poté 008 - Bloky naměřených hodnot a v nich kanál 007 - teploty. Teplota motoru je čtvrté pole (úplně vpravo).
Sahara má u Felicie spínat až při teplotě vyšší než 105°C (zpravidla 105-108°C) - to by na ukazateli teploty (pokud ukazuje správně) korespondovalo s polohou ručičky na hranici červeného pole.
Takže doporučuji: Napíchnout NB s diagnostikou a jízdou prověřit skutečnou teplotu motoru. Tedy teplotu, kterou snímač posílá do ŘJ motoru. Teplota motoru za provozu (jízdy) má být 90°C v toleranci plus/minus cca 5°C (podle počasí a způsobu jízdy) - tedy pojedu-li piánko městem, bude na spodní hranici tohoto pásma (kolem 85°C) a naopak pojedu-li ostřeji po dálnici, bude v mezích 90-95°C. Nebude-li teplota v tomto pásmu, je buď porucha termostatu, nebo porucha snímače teploty.
Hodnotu teploty v ŘJ motoru následně vizuálně porovnat s hodnotou na budíku (90°C je poloha ručičky ukazatele přesně vodorovně).
Nejčastější poruchou chladicího okruhu u těchto motorů je závada termostatu. To by ovšem pravděpodobně způsobilo, že teplota motoru by se jízdou nedostala ani nad 70°C. Na místě při zvýšených otáčkách k devadesátce vystoupá, ovšem po opětovném rozjetí vozidla rychle klesá zpět z cca 70°C.
Závada snímače je pochopitelně také možná, ovšem méně pravděpodobná. Spíš by se jednalo o odchylku měření - ta by se ukázala právě metodou srovnání skutečné hodnoty teploty motoru s hodnotou na budíku. Pokud VAG řekne, že teplota motoru je 92°C a budík ukazuje cca 80°C, je to vada přesnosti snímačů (jak jsem psal - jsou dvě a každé má svou odchylku). Pokud jsi hnidopich, kup jiný snímač (já bych se na něj ani nevysral..... ).
Validitu teploty je nutné kontrolovat v blocích naměřených hodnot řídící jednotky motoru (VAGem). Nějaké rádoby odečítání z budíku je věštění z koule. Nehledě k tomu, že jednotka a budík mají jiná čidla - resp. čidlo je jedno, ale zdvojené. Jednotka tedy dostává informace z jiného elektronického obvodu, než přístrojová deska.
Takže VAGem se načte 01 - Řídící jednotka motoru, poté 008 - Bloky naměřených hodnot a v nich kanál 007 - teploty. Teplota motoru je čtvrté pole (úplně vpravo).
Sahara má u Felicie spínat až při teplotě vyšší než 105°C (zpravidla 105-108°C) - to by na ukazateli teploty (pokud ukazuje správně) korespondovalo s polohou ručičky na hranici červeného pole.
Takže doporučuji: Napíchnout NB s diagnostikou a jízdou prověřit skutečnou teplotu motoru. Tedy teplotu, kterou snímač posílá do ŘJ motoru. Teplota motoru za provozu (jízdy) má být 90°C v toleranci plus/minus cca 5°C (podle počasí a způsobu jízdy) - tedy pojedu-li piánko městem, bude na spodní hranici tohoto pásma (kolem 85°C) a naopak pojedu-li ostřeji po dálnici, bude v mezích 90-95°C. Nebude-li teplota v tomto pásmu, je buď porucha termostatu, nebo porucha snímače teploty.
Hodnotu teploty v ŘJ motoru následně vizuálně porovnat s hodnotou na budíku (90°C je poloha ručičky ukazatele přesně vodorovně).
Nejčastější poruchou chladicího okruhu u těchto motorů je závada termostatu. To by ovšem pravděpodobně způsobilo, že teplota motoru by se jízdou nedostala ani nad 70°C. Na místě při zvýšených otáčkách k devadesátce vystoupá, ovšem po opětovném rozjetí vozidla rychle klesá zpět z cca 70°C.
Závada snímače je pochopitelně také možná, ovšem méně pravděpodobná. Spíš by se jednalo o odchylku měření - ta by se ukázala právě metodou srovnání skutečné hodnoty teploty motoru s hodnotou na budíku. Pokud VAG řekne, že teplota motoru je 92°C a budík ukazuje cca 80°C, je to vada přesnosti snímačů (jak jsem psal - jsou dvě a každé má svou odchylku). Pokud jsi hnidopich, kup jiný snímač (já bych se na něj ani nevysral..... ).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Hmmm..mne sa zopne sahara este pred cervenym polom a to v polohe mierne zdvihnutej od vodorovnej. Mám 1,3 BMM a VAG s tym moc spolupracovat nechce, resp. sa mi to nepodarilo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
VAG s BMM normálně spolupracuje. První BMM měly konektor u motoru stěračů v motorovém prostoru (používá se k tomu redukce, protože to není OBD zásuvka), poslední modely BMM měly OBD zásuvku u pojistkové skříňky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Ja mam uz OBD zasuvku pri poistkovke. Vies mi povedat aky typ, verzia VAGu sa da pouzit? Ten co mam ja, tak v ponuke vobec nema BMM, len MPi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
To Cory: Jano, jsi si jistý, že máš felicii 1,3 SPi ? Já mám za to, že výkon 40 kW x 50 kW byl "udělán" odlišnou elektronikou, že mechanika je stejná.
Kdysi jsme to měli na bývalé firmě, než to obouchali a překotili v Buchlákách a měl jsem tu haupnu zvedlou a rozdíly oproti mojí jsem neviděl .
Ale třeba se hluboce mýlím a pod tím malým plastíkem byly jiné vnitřnosti. L.
Kdysi jsme to měli na bývalé firmě, než to obouchali a překotili v Buchlákách a měl jsem tu haupnu zvedlou a rozdíly oproti mojí jsem neviděl .
Ale třeba se hluboce mýlím a pod tím malým plastíkem byly jiné vnitřnosti. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Ano, mam SPi, MPi systemy doverne poznam . Takto:
Na začiatku vyroby Felicii (na konci vyroby Favoritov) boli motory 136B (50kw) a 135B (40kw) opatrene jednobodovym vstrekovanim Bosch monomotronic (BMM). Tieto motory mali okruhly filterbox, rozdelovac, kable k svieckam. 50kw motory sa od 40kw líšili kompresnym pomerom 8,8:1 vs. 9,9:1, čo bolo sposobene inymi piestami (40kw mali vybratie), dalej samozrejme elektronikou a pokial viem, aj inou vačkou. Tie BMM motory sa montovali cca do 4/1996, moja felicia je 2/1996, resp. kupena v 3/1996. To bol koniec vyroby BMM, takže už mam OBD zasuvku aj ja.
MPi motory nahradili BMM motory. Typickým znakmi sú hranaty filterbox, plastovy kryt s napisom 1,3 MPi, absencia rozdelovaca a kablov (mali zdvojene zapalovacie cievky, tzv. zapalovacie listy, priamo na svieckach). Odlisnosti medzi 40kw a 50kw verziou su rovnake ako v pripade motorov BMM.
S nastupom MPi sa zaroven zmenil volant, kontrolky v pristrojovke svietili iba ako znak, nie ako cele farebne pole a dalsie rozdiely mi nie su zname. No stále islo o felicie so starou "tvárou", teda pred faceliftom. Ci ide o 40 alebo 50kw verziu, lahko zistis podla stitku na 5. dverach. 40kw mali oznacenie "LX", 50kw mali oznacenie "LXi". Vyššia vybava bola znacena Géčkom "GLXi". Ci existovala "GLX", to už nejak neviem, ale myslim ze som to niekde videl. Kazdopadne podla zadneho stitku sa neda zistit ci ide o BMM alebo MPi.
Na začiatku vyroby Felicii (na konci vyroby Favoritov) boli motory 136B (50kw) a 135B (40kw) opatrene jednobodovym vstrekovanim Bosch monomotronic (BMM). Tieto motory mali okruhly filterbox, rozdelovac, kable k svieckam. 50kw motory sa od 40kw líšili kompresnym pomerom 8,8:1 vs. 9,9:1, čo bolo sposobene inymi piestami (40kw mali vybratie), dalej samozrejme elektronikou a pokial viem, aj inou vačkou. Tie BMM motory sa montovali cca do 4/1996, moja felicia je 2/1996, resp. kupena v 3/1996. To bol koniec vyroby BMM, takže už mam OBD zasuvku aj ja.
MPi motory nahradili BMM motory. Typickým znakmi sú hranaty filterbox, plastovy kryt s napisom 1,3 MPi, absencia rozdelovaca a kablov (mali zdvojene zapalovacie cievky, tzv. zapalovacie listy, priamo na svieckach). Odlisnosti medzi 40kw a 50kw verziou su rovnake ako v pripade motorov BMM.
S nastupom MPi sa zaroven zmenil volant, kontrolky v pristrojovke svietili iba ako znak, nie ako cele farebne pole a dalsie rozdiely mi nie su zname. No stále islo o felicie so starou "tvárou", teda pred faceliftom. Ci ide o 40 alebo 50kw verziu, lahko zistis podla stitku na 5. dverach. 40kw mali oznacenie "LX", 50kw mali oznacenie "LXi". Vyššia vybava bola znacena Géčkom "GLXi". Ci existovala "GLX", to už nejak neviem, ale myslim ze som to niekde videl. Kazdopadne podla zadneho stitku sa neda zistit ci ide o BMM alebo MPi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Aha ... exkurze do historie felicie .
Moje felicie je právě z 06/98, kdy facelift na novou tvář byl od Nového roku 1998. A právě z června/juna mám felicii já, ze (tuším) srpna/augusta či září/septembra byla i ta 40. Proto jsem měl (i stále mám) pocit, že pod kapotou to vypadalo stejně. Obě motorizace se zvenku lišily pouze tím, že "40" měla vzadu vpravo pouze nápis Felicia a (má) "50" má vzadu nápis Felicia, v podtržítku má MPi. A tím nápisem Felicia na tý "40" si taky nejsem jist - možná tam bylo prázdno. L.
Moje felicie je právě z 06/98, kdy facelift na novou tvář byl od Nového roku 1998. A právě z června/juna mám felicii já, ze (tuším) srpna/augusta či září/septembra byla i ta 40. Proto jsem měl (i stále mám) pocit, že pod kapotou to vypadalo stejně. Obě motorizace se zvenku lišily pouze tím, že "40" měla vzadu vpravo pouze nápis Felicia a (má) "50" má vzadu nápis Felicia, v podtržítku má MPi. A tím nápisem Felicia na tý "40" si taky nejsem jist - možná tam bylo prázdno. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
JmJ píše:Zas mam pod rukama nejakou feldu. Tahle trpi tim, ze teplota se podle budiku nevysplha cca pres 80 stupnu ani pri vyuce rozjezdu do kopce. Pritom si myslim, ze sahara se pousti a ze termostat prepina (podle teploty hadic).
Podle navodu se ma odvzdusneni chlazeni delat pres cidlo teploty. Ze by pod cidlem byla bublina? Nebo je vadne cidlo, nebo vadny budik? Mate nejakou zkusenost, co odchazi casteji?
já mám feldu rok 96 a mám tam přístrojovej panel z MPI. V tomto případě se stane že teploměr ukazuje blbosti a sahara spouští asi při 70°C
Aby ukazoval dobře tak je nutno vzadu něco přepájet nebo dát jinej teploměr
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Mpi to je, ale je fakt, ze to auto je evidentne strikane, takze cert vi, co je to zase za slozeninu.
Na jine felde je taky prohozena palubka, je tam stejne cidlo jako na 1.3 mpi a taky mu budik ukazuje malo.
Asi na to mrdam. Moje to neni...
Na jine felde je taky prohozena palubka, je tam stejne cidlo jako na 1.3 mpi a taky mu budik ukazuje malo.
Asi na to mrdam. Moje to neni...
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Mam cas na opravu dojezdu zadniho sterace na te same felde. U meho pomuze uz jen kovosrot a to moc casu nezabere.Míra151 píše:a máš spoustu času na svoje,,,,,
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
Pánové - už zase je to neúplně nebo nesprávně :
Když už jste tedy začali s těmi rozdíly 40kW x 50kW, tak pravda je takováto:
Vrtání x zdvih: 75,5 mm x 72 mm; zdvihový objem 1289 ccm - to platí pro všechny motorizace.
Motor 781.135B - jednobodové vstřikování BOSCH, výkon 40kW / 5000 rpm, točivý moment 94Nm / 3250 rpm. Kompresní poměr 8,8:1, časování rozvodů 242°/232°. Jedná se o identický motor s Favoritem 135L, pouze místo karburátoru sedí monovstřik.
Motor 781.136B - jednobodové vstřikování BOSCH, výkon 50kW / 5500 rpm, točivý moment 100Nm / 3750 rpm. Kompresní poměr 9,7:1, časování rozvodů 254°/254°. Motor identický s Favoritem 136L, krom již zmíněného monovstřiku má také novou zcela jinou vačku, která se dosud v sériové výrobě neobjevovala.
Motor 781.135M - vícebodové vstřikování SIEMENS, výkon 40kW / 4500 rpm, točivý moment 99Nm / 2500 rpm. Kompresní poměr 9,5:1, časování rozvodů 248°/248°. Větší výška pístů oproti BMM, proto vyšší stupeň komprese. Vačka z motoru Favorit 136LS (ozn. Š781.136X).
Motor 781.136M - vícebodové vstřikování SIEMENS, výkon 50kW / 5000 rpm, točivý moment 106Nm / 2600 rpm. Kompresní poměr 10:1, časování rozvodů 254°/254°. Rovněž písty s vyšší výškou, proto vyšší stupeň komprese než BMM.
Dále byly další miliony odlišností (například motor 135M měl jinou hlavu válců s jednou pružinou na ventilech třeba.................).
Když už jste tedy začali s těmi rozdíly 40kW x 50kW, tak pravda je takováto:
Vrtání x zdvih: 75,5 mm x 72 mm; zdvihový objem 1289 ccm - to platí pro všechny motorizace.
Motor 781.135B - jednobodové vstřikování BOSCH, výkon 40kW / 5000 rpm, točivý moment 94Nm / 3250 rpm. Kompresní poměr 8,8:1, časování rozvodů 242°/232°. Jedná se o identický motor s Favoritem 135L, pouze místo karburátoru sedí monovstřik.
Motor 781.136B - jednobodové vstřikování BOSCH, výkon 50kW / 5500 rpm, točivý moment 100Nm / 3750 rpm. Kompresní poměr 9,7:1, časování rozvodů 254°/254°. Motor identický s Favoritem 136L, krom již zmíněného monovstřiku má také novou zcela jinou vačku, která se dosud v sériové výrobě neobjevovala.
Motor 781.135M - vícebodové vstřikování SIEMENS, výkon 40kW / 4500 rpm, točivý moment 99Nm / 2500 rpm. Kompresní poměr 9,5:1, časování rozvodů 248°/248°. Větší výška pístů oproti BMM, proto vyšší stupeň komprese. Vačka z motoru Favorit 136LS (ozn. Š781.136X).
Motor 781.136M - vícebodové vstřikování SIEMENS, výkon 50kW / 5000 rpm, točivý moment 106Nm / 2600 rpm. Kompresní poměr 10:1, časování rozvodů 254°/254°. Rovněž písty s vyšší výškou, proto vyšší stupeň komprese než BMM.
Dále byly další miliony odlišností (například motor 135M měl jinou hlavu válců s jednou pružinou na ventilech třeba.................).
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv zář 26, 2013 06:41, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Felicie 1.3 mpi teplota motoru
No tie presne udaje som nevedel, resp sa mi nechcelo hladat, ale podstatu som vystihol
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)