Stránka 1 z 8

1700 karburator jaky?

Napsal: úte srp 20, 2013 20:08
od smajchl
Zdravim vespolek,
dost jsem ted studoval jak predelat 1700 na karburator, ale chtel bych si to jeste ujasnit, nez zacnu shanet veci.

1) Doporucuje se OZON 2107 a vymenit trysky, jaky trysky bych do nej mel dat?

2) Proc neni vhodne pouzit Weber z 2101, ten by sem uvital nejvice, protoze na nem mam ted LPG bryle a je to jakoze hotovy, nestacilo by do nej sehnat vetsi trysky? Na benzin bych potreboval akorat projit emisema a pripadne dojet k LPG pumpe..

3) Mam jakysi karburator co byl k motoru 2103 1500. Nevim presne co to je vypada podobne jak ten Weber, ten by nebyl v pohode?

4) co kdyz bryle na LPG budou mit mensi prumer nez difuzor pouziteho karburatoru, vadi to, musim v tom pripade sehnat jine bryle?


5) Rozdelovac, bezkontaktni by byl idealni, ale stoji taky dost penez, pro zacatek bych zkusil zrepasovat rozdelovac z 1500, co si o tom myslite? Mela by se upravit krivka predstihu pomoci pruzinek? jak? nebo muze se motor znicit kdybych s tim jezdil bez upravy krivky? Co jsem pochopil 1,7 ma vyssi kompresi a mela by mit i jinou krivku ze?

zbytek je predpokladam v pohode pouzil bych hlinikovy chladic s el. vrtulkou a mechanickou pumpu na benzin... i kdyz u te mi prijde dost debilni ze se porad snazi tlacit a pritom auto jede na LPG... chudince pak odejdou ty ventilky... jenze pumpa z icka by asi davala moc velky tlak pro karbik ze? zas by sla vypnout :-D

Predem diky za vase postrehy, hlavne me zajima problematika karburatoru a jeho otryskovani.

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: úte srp 20, 2013 20:14
od Cory
Karburator Solex 21073, najlepsia volba.

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: úte srp 20, 2013 20:19
od MartasBrno
A když ne, tak ten z 1500. Mysli. Koukni se, jaký komory má karbec z 2101 a jaký z 2103.

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: úte srp 20, 2013 20:23
od Yellow01
Ozon pro 1,7 - 1. komora 170/125, 2. komora - tryska 162 nebo nechat původní, vzdušník zůstane.

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 10:23
od smajchl
Diky a ten OZON pro 1,7 je teda spesl jinej nez pro 1.5 nebo se lisi jen tryskama...?

koukal sem na ten karbik co mam na 1.5 a ten je z 2101 taky.. ma oznaceni 2101-1107010 02 a ja mam 2101 z roku 77 takze jestli jsem se spravne docetl mel by tam byt karbik 2101-1107010 03 je to tak?

kazdopadne na LPG by mohl byt dobry ne? (jakoze bych ho pouzil pro LPG nez sezenu ten spravnej)

podle fotek zde http://www.drive2.ru/cars/lada/2101/210 ... al/591813/ to vypada ze ten Weber ma vetsi klapky nez Ozon 2105 a jakej maj difuzor tezko rict...

Takze rikate ze ten weber Ne-e jo?

a co ten rozdelovac z 03?

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 10:24
od Cory
Ozon pre 1,7 neexistuje...

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 12:02
od Vašátor
Máš nějakou servisní knížku o Ladách? Třeba Tůma? Když se podíváš na parametry karburátorů, tak zjistíš, že karburátory 2101 - 2106 - Ozon se v podstatě nijak neliší. Prvně se měnili jen "střeva" karburátorů , pak o chlup difuzory a nakonec ovládání druhé komory na podtlakové. Nicméně stejně tak jak jde použít karburátor 2101 na motor 2106, lze použít i karburátor 2106 na motor 2101. Je jen potřeba doladit natryskování. Tudíž pokud máš dobrý karburátor 2101, vůbec bych se ho nebál použít - po správném natryskování. Já bych osobně ještě převrtal druhý difuzor, ale co už :mrgreen:

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 14:48
od MartasBrno
Resime zahradni trakturek, nebo auto? Jestli je to traktor, muze krmit motor zahradnickou postrikovackou a karbec nepotrebuje. Jestli to ma byt slusne auto, vyzaduje to jistou uroven. Jsem sklamany.

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 16:53
od Dusan
5) Rozdelovac, bezkontaktni by byl idealni, ale stoji taky dost penez, pro zacatek bych zkusil zrepasovat rozdelovac z 1500, co si o tom myslite? Mela by se upravit krivka predstihu pomoci pruzinek? jak? nebo muze se motor znicit kdybych s tim jezdil bez upravy krivky? Co jsem pochopil 1,7 ma vyssi kompresi a mela by mit i jinou krivku ze?

Bezkontakt ma rozsah regulacie lelen do asi 25° tak ze by si musel zavarit okienko v doske rozdelovaca alebo inak upravit rozsah

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 17:43
od smajchl
Zklamany? z ceho? ze se ptam jestli by sel pouzit 01 karbec s jinyma tryskama? bohuzel nevim jaky trysky a kde se daji koupit.. pripadne muzu sehnat ten ozon. Zatim je ten motor na aute i se vstrikovanim a je potreba udelat rozvody - jde to bez vyndani chladice? u 21044 a kolik vlastne vazi motor a prevodovka?

Chtel bych aby to bylo fajn auto no ne traktor... ale jsem v tomto zacatecnik, ta knizka od tumy je super ale tyhle novy modely tam uz nejsou.. fakt je ze o karburatorech je tam pozehnane

a pohledem do tabulky ma karbik 2101 i 2103 oba prumery 32, difuzer 23, maly 8 a lisi se tryskama a i to tam nad tabulkou pisou ze maj jiny trysky a 2103 ma navic elmag ventil...

Dusan: k tomu bezkontaktu, Marek zde http://rose.orangeline.cz/~ladaklub/for ... 70#p371606 psal ze jsou dokonce dve verze... jak pises ty s tim okenkem... a pise ze ten 24stupnovy by mel byt fajn...

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 18:19
od Vašátor
Pokud chceš auto na běžnější ježdění, nech tam vstřikování.

Proč chceš měnit rozvody? Kolik má motor najeto? Pokud jdou slyšet, použij napínák rozvodového řetězu - je na stejném místě jako u 2101 a ostatních, tudíž pokud máš Tůmu, stačí nastudovat ;-). Základem všeho je 2101, 21044 je ve většině základních věcí stejná.

P.S. Rozvody vyměnit bez vyndání chladiče nelze, bez vyndání motoru ano.

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 18:41
od smajchl
Diky, no ja ten motor chci do svoji 2101, chci to na bezny jezdeni ale vstrikovani tam nechci...
Motor pry byl na oprave s rozvodama a uz zase rachoti a to teda fest... takze se bojim to nastartovat bez kouknuti co je vevnitr... a koukal sem ze hlava je u rozvodu pravdepodobne zavarena... takze buh vi co s tim bylo... motor by mel mit 113 tisic

P.S: motor v 01 zere olej a ted jsem ho na dalnici utavil ze nejde 4. valec starter ma nepravidelny chod asi u jednoho ventilu toho 4. valce... takze nez to opravovat chtel sem rovnou vymenit za 1.7 a 5 rychlosti po tom sem vzdy touzil :-)

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: stř srp 21, 2013 21:01
od Cory
Treba skontrolovat ci je tam napinacia lista pre 1,7 (21213), je totiz ina ako pre 1,5 (1,6) a 1,2 (1,3)...Zvycajne tam niekto strci listu z 1,5 (1,6), napinak je vysunuty a potom uz nenapina...

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: čtv srp 22, 2013 06:24
od Dusan
Predpokladam ze zavarena je hlava na boku lebo bol volny retaz a vysuchal dieru do hlavy.... A predpokladam ze tlmic kmitou je upqdnuty a vo vani....

Re: 1700 karburator jaky?

Napsal: čtv srp 22, 2013 11:35
od smajchl
Tak ona asi neni zavarena ale zakitovana skrabal sem to a bylo to bily pod tim... hmm pekny, napinak nefunguje povolil sem tu matku pomahal tomu sroubovakem a nic.. pridam fotky... (problem je asi v napinaci liste podle me tam chybi neco o co se ten plunzer opre...) je to tam hezky obrouseny od retezu a retez jde presadit i o jeden zub bez problemu... bojim se jestli se tomu motoru neco nestalo kdyz sem s tim chtel jet tak se tomu moc nechtelo do otacek pri delsim drzeni plynu to slo do otacek a znelo to pak celkem ok bez rachoceni, rozjel sem se s tim kousek a chciplo to pak na krizovatce volnobeh nebyl jeho kamos... tak sem se na to vysral.... kdyby se to potkalo byla by to asi slupka ne? a taky by s tim neslo jet co myslite? asi to bude OK o pul otacky jsem s vackovym kolem otocil pomoci remenice a sikovek.. a slo to teda ztuha i bez svicek...

P.S.: prisuzoval sem to ze to nechce jet tomu ze tam asi neni benzin a ten zbytek co tam je je hodne stary...