Stránka 1 z 2
Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: úte srp 13, 2013 14:42
od Majo
Tak konecne som sa k tomu dopracoval, zacal som skladat 2liter do Nivy. Ako poniektori vedia, kratko po kupe Nivy som prerobil motor z 1.7(1690ccm) na objem 1.9(1859ccm) vymenou 80mm kluky za kluku 88mm. Piesty sa len znizili na sustruhu cca o 3mm a motor dostal hlavu od Madarov s vacsimi ventilmi. To nejaku dobu vydrzalo, teda ked si odmyslime, ze prepalilo 2.5mm hrube medene tesnenie pod hlavou a podobne zaludnosti. No a pred par tyzdnami konecne dorazili piesty 84.0 nizsie oproti povodnym o 4mm, navyse s vybratiami na ventily. To by mohlo ciastocne vyriesit problem s vysokou kompresiou.
Samozrejme sa to nezaobide bez komplikacii. Uz v prvej faze sa ukazalo, ze 88mm kluka je privysoka a miesta v bloku je malo. Najprv pri volnom pretacani sa opreli spodne casti ojnic(tam kde je hlava sroubu) do spodnej casti valcov, takze sa to muselo upravit. Islo len o par mm, takze flexka a ok. Druha zaludnost, po zahriati zas jemne klepal spodok o dno olejovej vane. To zas vyriesila nahrada silikonoveho tesnenia za originalne(korkove) a jemne preklepanie kladivom(len pre istotu).
S novymi piestami prisli dalsie komplikacie, tym ze su nizsie v nich nesli otacat ojnice, takze som ich musel takisto upravit. Ako vidno aj na fotkach, Rusi sa s tym nes.ru a rozdiely vo vahe na piestoch 3-4g(to je este ok, origo boli este horsie) a na ojniciach 14gramov! Samozrejme to som tak nemohol nechat takze 2 piesty som musel znacne odlahcit aby som sa dostal na toleranciu a ojnice som musel dooost obrusit. Dal som si zalezat, bol by som rad keby to na volnobeh neskakalo od blatnika k blatniku ako original. Dokonca som upravil aj spodne casti, tam bol rozdiel 6g, zase to riesila flexka a smirglovy kotuc.
Blok je za tych par rokov dobre hrdzavy, takze dostal nastrek a momentalne som zakoncil snazenie osadenim piestov kruzkami a polozenim do valcov, zatlacat budem az uplne vyschne farba. Postupne to tu doplnim, fotky aspon z doterajsieho priebehu:
http://majo04.rajce.idnes.cz/Lada_2,0
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: úte srp 13, 2013 15:54
od Cory
Mnamka, to bude mat krutak ako traktor
Vidim ze 88ka kluka sa tam zmesti len tak tak, aj to s upravami..neviem ako tam strkaju 90ky (ci dokonca existuju aj 92ky?). Je vidiet, že vyrobca piestov nepocital s takou velkou klukou, resp pocital s pouzitim dlhsich ojnic. Je dobre, ze samotne piesty su znizene o 4mm, pretoze už teraz je ta dlzka ojnic vzhladom na zdvih kluky podla mna na hrane. Neviem si predstavit tie bocne sily na valec pri 6000ot, s klukou 88mm a ojnicami kratsimi o 4mm.
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: úte srp 13, 2013 17:40
od Majo
s tou 92 si to neviem predstavit, mozno blok pre 1.8 je trochu iny a cpu to potom do neho. A to s dlzkou ojnic - existuju aj kratsie, ale tiez si to neviem dobre predstavit, to by som asi potom posunul obmedzovac nizsie. Uz s tou 1.9 to bolo nad 5000 dost zaujimave, hlavne co sa tyka zvuku. A to boli piesty podstatne lahsie. Tieto maju hrubsiu nielen vrchnu ale aj bocne steny, celkovo su tie piesty masivnejsie a z lepsej zliatiny(je to poznat dokonca pri zarypnuti pilnikom, tie stare idu v spodnej casti ovela maksie. Vo vrchnej su vypecene od tepla, tam kvilil aj sustruznicky noz). Kazdopadne tie piesty maju tak hruby vrch, ze ani tak nejde o dlzku ale tvar hornej casti ojnice. Ja som to musel zagulatit. A spodna cast ojnic narazala do spodnej casti steny valca pri povodnych piestoch, takze na to tiez dlzka nema vplyv, ide len o tie bocne sily... Keby som sa ich nebal, dam na ten motor este aj turbo
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: úte srp 13, 2013 20:22
od Martin-MTX
Mě strašně zajímá jaký sem napíšeš report z toho, až ten motor budeš v plné zátěži někde točit.. Jesli to vydrží, a jesli bude točivej nebo spíš (vlivem délky ojnic) raději jen odspodo-tahací
MTX dával do bloku vložky válce když dělali dvoulitrové žígo, ale to je asi známý fakt.
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: úte srp 13, 2013 20:33
od Majo
no, toto pojde do nivy, takze ide prave o to aby to islo odspodu, na redukcii bezne jazdim na volnobeznych otackach
Pojde na to MPIcko, mierne poladene - vstreky z volgy, klapka 54mm(origo je 45), samozrejme chip, ale obmedzovac ostane na 6000rpm.
Tu prechodnu verziu 1.9 som mal na skusku v 06ke na ostrejsej vacke(296), do otacok to islo pekne, otazna je zivotnost keby to tak chodilo stale. Ta 06 neprezila ani Ladazraz, podvozok nestihal motoru a hodil som to na strechu
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: stř srp 14, 2013 06:09
od dvk
Parádní
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: stř srp 14, 2013 08:13
od Cory
Martin-MTX píše:Mě strašně zajímá jaký sem napíšeš report z toho, až ten motor budeš v plné zátěži někde točit.. Jesli to vydrží, a jesli bude točivej nebo spíš (vlivem délky ojnic) raději jen odspodo-tahací
MTX dával do bloku vložky válce když dělali dvoulitrové žígo, ale to je asi známý fakt.
Do osobaku by som volil radsej 1,9 s geometriou 84x84
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: stř srp 14, 2013 08:29
od Majo
nooo a na to turbinku a vstrekovanie z nejakeho fiata 2.0T
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: stř srp 14, 2013 08:31
od Cory
Mozno skor kompresor, ten mi je sympatickejsi
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: sob dub 25, 2015 00:04
od Pavlík Brno
chlapci, jak pokračujete? bylo by škoda toto výživné téma nechat zapadnout.
Kolik má najeto 1951ccm?
Pokročila nějak stavba motoru 84x84?
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: sob dub 25, 2015 10:01
od Majo
Za par tyzdnov bude presne info a fotky. 1951 ma od montaze do Chevy Nivy najazdenych cca 25tkm, pocas ktorych boli problemy s prasknutou hlavou(upravena madarska MPI nevydrzala, resp. vyrobna vada), motor dostal druhu hlavu(identicku). Dalej som vystriedal dve riadiace jednotky, pretoze prvu mi "vytopilo", natieklo mi do nej z kurenia - podobny problem ako u 211X. Niekolkokrat som to "chipoval", takmer neustale to jazdilo na pomerne velkom predstihu a sem- tam to detonacne cidlo neskorigovalo. Motor dostal celkovo dost zabrat, jazdil hlavne v zime, takmer stale na LPG. A kedze uz coskoro bude putovat spat do modrej Nivy, s malym pridavkom v podobe kamarata Garretta z Lancie Themy, pojde na stol do dielne na kontrolu. Som zvedavy na stav lozisk na kluke, zrejme neodolam a budem nazerat aj na piestne kruzky. Spotreba oleja totizto neustalne pretrvava zvysena takmer ako na zaciatku zabehu, tlaky vo valcoch maju pomerne velke odchylky(na novy motor), no uvidime. A hlavne potrebujem dorobit spodne mazanie piestov, kedze "ickove" ojnice uz nemaju dierky na mazanie a ja budem osadzat turbo a bojim sa chladenia piestov. Takze info v blizkej dobe.
S 84x84 sa urcite pochvali Cory, ked bude po prvom starte, pripadne aj nejakych kilometroch....
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: sob dub 25, 2015 16:46
od Cory
Moj prvy start sa blizi, takze 84x84 ocakavajte buduci tyzden (snad)
Majo, nasiel som dalsie 2 ičkove ojnice, ktore maju naliatok na ostrek piestov.
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: ned dub 26, 2015 06:00
od Atex
Za 4000 je moje turbína z Coupe tvoje, myslím že má dostatečné rezervy pro ladění tvého motoru
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: ned dub 26, 2015 18:49
od Majo
ja uz mam doma komplet na zastavbu z lancie thema(intercooler, nejake hadice, turbo, priruby...), to su skoro identicke ako v coupecku, ale dik za ponuku
Ked to bude fachcit a budu prachy, tiez budem potom spekulovat s vacsim...
Cory, super, tie zvysne dve si mi tu nechal, takze mozem tuningovat
Re: Lada 2.0 (1951ccm)
Napsal: ned dub 26, 2015 20:25
od Cory
Len podotknem (ak to tu niekto cita), ze 1,7i maju minimalne 2 typy ojnic:
- 1. typ vyzera ako stare ojnice s naliatkom pre ostrek, ale bez dierky, a s plavajucim piestnym capom (pravdepodobne pochadzaju z motoru 21033)
- 2. typ nema ani naliatok a je na pohlad inak opracovany, tiez s plavajucim capom.