Stránka 1 z 1

NIVA1,7 SPI, jede pouze na 3 válce

Napsal: čtv črc 26, 2012 20:53
od miso0024
Zdravim mam problem s mojou novou je to 1,7i rok 96 s gm jednobodovym strekovanim nepali mi 4 valec menil som uz sviecky potom som dal nove kable nakoniec som skusal menit aj napatovu cievku co hadze isku potom som meral tlaky kazdy valec mal tlaky rovnake nevie mi prosim vas niekto pomoc ze co to moze byt za problem???????? a su aj nastavene ventilky.

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: čtv črc 26, 2012 21:29
od Cory
Skontroluj tesnenie medzi sacim potrubim a hlavou, jeden súkmeňovec takto spravil kvôli takej banalite polovičnú GO motora :)

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: sob črc 28, 2012 20:30
od veliz
Zkontroluj, jestli není špatný kontakt v konektoru řídicí jednotky či v konektoru zapalovacího modulu.

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: sob črc 28, 2012 22:03
od Cory
veliz píše:Zkontroluj, jestli není špatný kontakt v konektoru řídicí jednotky či v konektoru zapalovacího modulu.
To by pálili slabo dva valce a nie len jeden. Možno sú zle nastavené ventily, ale to by zasa neboli v tom valci rovnaké tlaky ako v ostatných.

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: ned črc 29, 2012 11:54
od veliz
Může být. Vycházel jsem ze schématu SPi a viděl, že z řídicí jednotky vedou k zapalovacímu modulu 4 nezávislé dráty.

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: ned črc 29, 2012 12:03
od Cory
Plus, kostra, signál cievky č.1, signál cievky č.2. Takže 2 sviečky pália spolu. Dokonca aj v schéme sú v zap. module nakreslené len 2 cievky a nie 4 :wink:

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: ned črc 29, 2012 12:21
od Petr HC
veliz píše:Může být. Vycházel jsem ze schématu SPi a viděl, že z řídicí jednotky vedou k zapalovacímu modulu 4 nezávislé dráty.
Ty 4 dráty nejsou vodiče mezi ŘJ a zapalovacím modulem, ale VN kabely ke svíčkám - Cory má pravdu - už podruhé.

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: ned črc 29, 2012 16:21
od veliz
O vysokonapěťové straně zapalovacího modulu nebyla vůbec řeč. Cory má pravdu v tom, že válce pálí spolu, protože cívky jsou jen dvě. Jenže k tomu stačí tři dráty (+12V a dva vodiče, které uzemňuje řídicí jednotka). Takto je to u MPi. U SPi zapalovací modul obsahuje elektroniku a těch drátů je poněkud víc. Je tam +12V (2x), kostra, výstup pro otáčkoměr a dva vodiče pro snímač polohy klikového hřídele. A dále jsou tam 4 vodiče (na straně zapalovacího modulu označené C, D, E, F) vedoucí do řídicí jednotky. A právě ty mě asi zmátly.

Re: problem zo 4 valcom nepali

Napsal: ned črc 29, 2012 17:38
od Petr HC
Pokud je tam tedy "elektrická" závada,tak ji lze identifikovat záměnou VN kabelů válce 1 a 4. Pokud po záměně nebude pracovat válec 1, je někde v modulu průraz na kostru .Pokud se tak nestane, je závada mimo zapalování.

1,7 SPI, jede pouze na 3 válce

Napsal: úte úno 19, 2013 21:57
od cert
Nedávno jsem pořídil Nivu 1,7 i jednobod. Po rozhýbání předních brzd, výměně ložiska na předním kole, výměně všech olej. náplní a filtrů + svíček, jsem chtěl konečně vyrazit do terénu a zjistit, co toto auto dokáže.
Bohužel po nastartování jela Niva pouze na 2 až 3 válce. Po výměně nových svíček za staré jela na 3 válce. Zajel jsem do servisu na diagnostiku a dnes se dozvěděl ortel - svíčky v pořádku, kabeláž v pořádku, tlak v 1 až 3 válci v pořádku, 4 válec nulový tlak, asi podpálený ventil. V tomto servise mi známý řekl, že by oprava mohla být dražší, než pořizovací cena Nivy ( 10.000,- Kč ) a že na těchto autech už opravy nedělají.
Dále mi řekl, že pokud budu jezdit na 3 válce ( potřebuji pouze do lesa a zpět - pouze terén ), nemělo by se nic stát.
Řešil někdo z vás něco podobného? Kolik může tato oprava stát? Mám vcelku šikovného švagra - sbírá a renovuje motorky, postavil od základu už 2 frézy. Dá se tento typ opravy ( kromě zabroušení sedla udělat doma ), tzv. na koleně?
Jsem poněkud zklamán, uvítám každou radu.

Díky.

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Napsal: úte úno 19, 2013 22:10
od Křečík Barbuška
Pokud je to jen podpálený ventil tak je to brnkačka zvládnutelná i před panelákem a na kuchyňském stole. Někde ve FAQ je tuším popis demontáže a montáže hlavy. Se šikovným švagrem to dáte. Každopádně na tři válce bych nejezdil, to snad ani rozumě nejde ... z lásky k motoru :D .

Moudra tutaj http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146 .

Pár obrázků na danou problematiku http://koko-loko.rajce.idnes.cz/Medvedo ... 2C_dil_I./ .

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Napsal: úte úno 19, 2013 22:19
od martas
Čau, pokud by jsi uvedl odkud jsi možná by to bylo dobrý...
Měl jsem podpálenej ventil na třetim válci, poznal jsem to jen tím, že mi bylo divný, že auto nejede tak jsem byl zvyklej, takže ani nevim jak dlouho jsem tak jezdil... Po změření tlaků mi to bylo hned jasné... Oprava stála cca 3000kč. Pokud švára už někdy něco podobnýho dělal a má frézky na ventily tak to zvládnete doma...

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Napsal: úte úno 19, 2013 22:34
od cert
Jsem z obce Městečko Trnávka, okres Svitavy.

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Napsal: úte úno 19, 2013 22:40
od Cory
cena ventilu cca 150-200kc, tesnenie som minule u nas zohnal za 300, zabrusovacia pasta na ventily cca 300kc?, gufera ventilov cca 250 a iné snáď ani netreba.

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Napsal: stř úno 20, 2013 09:08
od Luděk Musil
Pokud je to jen podpálený ventil, tak se to dá udělat za sobotu.
= odstrojit bižuterii, shodit hlavu, vyměnit a zabrousit ventil(y), nasadit nový gufera, dát hlavu zpět a dostrojit.
Při zachování jistých podmínek to potom i nastartuješ a pojede to :idea: :D . L.
PS: pokud by jsi eventuelně chtěl půjčit přípravek na stlačení ventilových pružin, tak v pátek po poledni pojedu na Svitavy (a dál na Poličku).