Stránka 1 z 5
privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 22:39
od ger007
nazdar, nedopatrenim sa mi podarilo zohnat papiere na privesny vozik, papiere su z roku 93 kedy sa dal este postavit vozik sam doma, ma dane len vonkajsie rozmery, otazka znie, z coho pouzit napravu ? vsetko ostatne sa mi zda ako lahko riesitelne.
kazdopadne kolecka chcem pod vozikom, aby sa dali vozit aj sirsie a vacsie naklady, a samozrejme nebrzdeny, a zdelavacie bocnice, respektive nema nahodou niekdo neaky casopis zo sveta motorov ako taku vec zdelat
teda este coryho napadlo rozrezat zadnu napravu a pouzit len okraje s kuskami poloos, ale tam su bubnove brzdy a co ja s tym ? a hlavne, co by na to povedali na stk
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 22:49
od Cory
Bubny tam dat nemusis
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 23:05
od Marek
A co nápravu vyřešit jako rouru (třeba z lešení), do ní nalisovat na kraje dvě ložiska a dovnitř čepy nábojů kol? To zavěsit podélnými tyčkami ke konstrukci a nahoru dát odpružení z motorky? Já nevím, jen teoretizuju - nikdy jsem nic podobného nestavěl.
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 23:09
od Laďuša
Eště ani auto nedal dokupy a už staví vozík!
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 23:09
od cackler
zadní náprava z feldy?
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 23:18
od Cory
Na niečom to auto musi odviezt do zberu
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 23:21
od ger007
janko neser lebo ti nedam vyrobit podlozky !
zadna naprava FA - FEL mi pride celkom zbytocne zlozita nevim, ale hlavne aby to s nou nebolo zbytocne moc vysoke, bo kolesa chcem ako som uz pisal od auto koli preprave sirokych a veci
on papierovo ma nosnost okolo 300kg, ale ja to chcem spravit tak aby to aspon tu 1,2 T odviezlo, takze nieco ako motorkove tlmice moc ne-e
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 23:29
od Cory
Ak chces mat kolesa pod vozikom, tak by som hladal nieco s tymi malymi kolieskami. Aj ked nechapem, preco ich chces pod vozik, ked vezies nieco široke, tak to polozis na bočnice, alebo si spravis mini bočnice do vysky kolies s celoplosnou doskou.
Re: privesny vozik
Napsal: čtv led 03, 2013 23:31
od ger007
to s malinkymi koleckami nema taku nosnost, a ked chces odviest velku vec ako napriklad karoseriu oky tak potrebujes siroku plochu a nemozes to dat len na jakliky
Re: privesny vozik
Napsal: pát led 04, 2013 00:00
od Drobek81
myslim, ze napravy se davaly ze starych skochtli ale to chce nekde omrknout (jeden domorodec tu ma takovy "vozik" i s odpruzenim, ovsem trochu mu to plave - ve spojeni se zigulem to ale nebude vubec poznat). Nicmene necekej zazraky, aby to bylo dimenzovane na takovou nosnost tak v domacich podminkach ten bazmeg bude vazit vic, nez to ma papirovou nosnost...
a vubec, si strojar tak se sakra snaz - nejake napady te nenapadaji?
Origo naprava neni zas tak draha
http://www.vezeko.cz/cs/e-shop/products ... dy-vario-a
Hadam ale, ze pro tvuj osobity styl bude vhodnejsi pockat na konec aukce, s tim bys mohl strasit i protijedouci auta...
http://aukro.cz/ridici-naprava-i2914645313.html
a co se "nosnosti" voziku tyce tak doporucuju dotahnout prives z Rakouska, s jednim sem vozil sut a myslel sem ze mi klekl zigul kdyz do kopce to nechtelo jet ani na ctyrku...na skladce mi vypadly oci z dulku, vlezlo se tam 1,9t betonu, oni maji pridavne bocnice a clovek to moc neodhadne
Re: privesny vozik
Napsal: pát led 04, 2013 00:08
od ger007
tak preto som tu vniesol takovy dotaz, aby mi tuto osadenstvo dalo typ alebo neaky know how, skola mi toho moc na stavbu vozikov neda
ale tak spocitam si maximalne zatazenie konstrukcie a tak dale ale , vies ako skusenosti z dielne ti ziadna skola neda, mozno to nakonec dopadne tak ze tam dam zigulacku zadnu napravu a zdar :_D, (slo by tam dat potom tvrdsie znizene pruziny MS tlmice a stabik nech sa stym da jet 300km/h)
no sam som viezol na voziku 1,2t za zigulom a teda potil sa jak svina
, horsie to bolo ubrzdi jak rozjet
kolko to bude vazit ma moc nezaujma, nikdo ma aj tak neodvazi
ja mam nenapadne auto a som nenapadny sofer,
Re: privesny vozik
Napsal: pát led 04, 2013 00:20
od Drobek81
nenapadneho sofera v nenapadnem aute nenapadlo nic lepsiho, nez to zavrsit jeste vozikem...stesti, ze se k autu neda dat sajda. Neni lepsi si obcas pujcit za par korun vozik z pujcovny?
Jinak s tim brzdenim souhlasim, ubrzdit to bylo docela zajimave - prvni odbocku sem s prehledem prejel, vozik proste odbocovat nehodlal...pak uz sem si zvykl a pocital s rezervou
Re: privesny vozik
Napsal: pát led 04, 2013 09:29
od mušketýr
Na nápravy z žigula, škodovky(100-130) či z favoritaxfelicie zapomeň.Je to komplikovaný a dost na h...
Nejideálnější jsou tyto řešení:
1.fabrická náprava-ale aby ti to odvezlo 1.2t si musíš připlatit a cca4tis mi příde dost.V DE na burze prodávaly nové nápravy za 80e.Pochybuji že byly stavěna na 1.2t
2.Náprava z auta co má přední náhon a vzadu listová pera.Moc jich neni a myslím že pár pick upů najdeš na vrakáčích.Neuvezeš myslím 1.2t alle budeš se k tomu blížit.Cenu tipuji někde kolem pětikila.
3.Zadní náprava z dodávky(mám pro sebe připravenou z boxera-jeden list pera!)Nepřeložíš to, ale je dost široká a tak zůžit ji, je záhodno.Cenu na vrakáčích odhaduju na 1000-1500kč
Trubka z lešení a ostatní improvizace bych uplně vynechal-přeci jen už neni rok1983.Pokud si někdo chce dokázat že to dokáže prosím, ale je to jeho boj(spíše jeho blbost)
M.S
Re: privesny vozik
Napsal: pát led 04, 2013 09:49
od Roman
V casoch mojej mladosti
sa dost casto vyuzivala na vozik zadna naprava z Trabanta. Dokonca v prevedeni, ze sa urezala podlaha a pouzil sa cely kufor (robilo sa to z limuziny alebo aj z kombika), vysla z toho celkom pekna suprava, ked sa to tahalo za Trabikom. Len pochybujem, ze by to v dnesnej dobe niekto schvalil
Re: privesny vozik
Napsal: pát led 04, 2013 13:38
od Petr HC
Řekl bych, že je zde dost protichůdných požadavků (nebrzděný/nosnost 1200 kg, velká kola/umístění pod korbou, demontovatelné bočnice/tuhost podlahy). Stavěl jsem dva vozíky - nákladní a obytný. Rám je ze dvou podélně uložených odlehčených příčníků z vozu Robur, (3,5 tuna 5 příčníků).
překrytých palubkami, na koncích vyztužených U profilem. Oba jsou na "bantamkách s vysokou únosností" montovaných na lešeňové rouře a odpružené listovými pery. Pružiny na jednom jsou odlehčené z Pragy Picollo, u druhého dělané na zakázku v kovárně v Radechové u Náchoda. Nevím jak by se dnes na to dívala policie a STK. Oba dosud bez problémů jezdí a procházejí na STK. Nákladní jsem prodal, obytný jsem měl ve Vrchlabí (více jeho snímků má Medvěd - ještě mi je zatím neposlal - možná fotil i podvozek).
Nějaké hrubé náčrtky mohu zaslat. Zatím jsem našel jen výkres čepů kol na lité disky z Kovopodniku Praha.