Stránka 1 z 1

Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: stř lis 28, 2012 21:07
od Jakub Metelka
Zdravím ,mám problém u své 21053 ,která je na LPG.Problém se týká volnoběhu.Když stojím na místě nebo nejedu rychle ,tak volnoběh drží krásně ,ale jakmile vyřadím a jedu z kopce třeba 80 ,tak motor zhasne a jakmile zpomalím ,tak se zase drží.
Dělá to už delší dobu a nevím co to způsobuje :? .

Budu rád za vaše rady
Děkuju

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: stř lis 28, 2012 21:16
od Kopr
Neřešit ,naprosto normální jev ,jak pravil Saša přilepuje se membrána dle směru jízdy ,já to beru jako normální jev, a zásadně nevyřazuju :mrgreen:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: stř lis 28, 2012 21:27
od Jakub Metelka
Děkuju Kopříku za odpověď :wink: .Také jsem se již naučil jezdit z kopce se zařazenou rychlostí ,ale měl jsem obavy jestli stím něco není :) .
Jsem o hodně klidnější :D

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: stř lis 28, 2012 22:55
od Kopr
No na lpg s žigulem najeto kolem 100tkm, na merglu asi 40tkm a má to stejné příznaky ,chce to jen naučit se stím žít ,ono to stojí za to :wink: :finga:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 06:46
od Luděk Musil
Taky mi to dělalo. Jak máš namontovaný reduktor? Napříč směru jízdy nebo rovnoběžně?
Jinak se to dá řešit velmi citlivým laborováním se šroubkem volnoběhu. L.

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 10:31
od Kopr
Já to mám napříč ,takže když zabrzdím přilepí se membrána a chcípne to ,né vždy ovšem :mrgreen:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 10:50
od Luděk Musil
Ano, na "příčném" uložení (přišroubováním na příčku mezi motorem a kabinou v blízkosti karburátoru) mi to u mých bývalých 011 a 03 dělalo taky, ale vylaboroval jsem to lehkým zvýšením volnoběhu a jeho vyladěním. U podélného uložení bývalé 073 a nynější 044 to nedělá (už vůbec nemluvě o tom, že jsou to "elektroniky"). L.

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 11:00
od Kopr
Já již na to radši nesahám :mrgreen:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 13:01
od Vašátor
Rovněž to může dělat sfoukávání plynu přes filtrbox. Jak máš nastavený provoz filtrboxu? Na letní či zimní provoz? Nastav filtrbox na zimní provoz a oddělej hadici přívodu teplého vzduchu od výfukových svodů.

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 13:21
od Kopr
Na letní provoz to ani nejede :mrgreen: a hadici jsem tam ani nikdy neměl :wink:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 13:35
od Luděk Musil
Vašátor píše:Rovněž to může dělat sfoukávání plynu přes filtrbox. Jak máš nastavený provoz filtrboxu? Na letní či zimní provoz? Nastav filtrbox na zimní provoz a oddělej hadici přívodu teplého vzduchu od výfukových svodů.
Jo .. správně ... závažná a hodnotná připomínka :idea: . Volnoběh se touto "opravou" také zklidnil. L.

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: čtv lis 29, 2012 16:55
od Jakub Metelka
Reduktor mám na levé straně daný napříč.Na laborování s volnoběhem mám stejný názor jako Kopr :D .Sání mám permanentně na zimní provoz ,ale mám tam i hadici :mrgreen: tudiž jí oddělám .

Děkuju za Vaše rady :!:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: pon pro 03, 2012 23:18
od MartasBrno
Kdesi byl k nalezení popis jak ten krám funguje, ale vím, že ten motor jde opravdu sfouknout, jak Marek pravil "jako svíčka", když foukneš normálně do sání. Ten systém je zkrátka náhradní řešení, nikdy se ani nepřiblížil složitosti ani kvalitě jakéhokoliv karburátoru. Zrovna dneska jsem protočil panenky, když jsem se dozvěděl spotřebu sedanu jednoho váženého soukmenovce.

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: stř pro 05, 2012 15:53
od smajchl
Jo jak pisou kluci sfoukava se to, ja sem dal hadici za autobaterku aby to nesosalo horkej vzduch v lete a kolem stovky se to taky sfoukne... premejslel sem udelat z plechovky nastavec na hadici aby to chranil pred vichrem zpredu ale jeste sem se k tomu nedostal abych to realizoval...

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Napsal: stř pro 05, 2012 16:07
od Saša
Tak tak , "náporový vzduch" tedy přesněji přetlak v filtrboxu způsobí posun řídící membrány (dozadu k chudší směsi) a motor zdechne . Nejjednoduší řešení spomínal Vašátor s přepnutím na zimní proviz a demontáž hadice .
Po jemném dostavení šroubem na reduktoru to chodí naprosto bez chcípání . Mnoha lety prověřeno .