Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Zdravím ,mám problém u své 21053 ,která je na LPG.Problém se týká volnoběhu.Když stojím na místě nebo nejedu rychle ,tak volnoběh drží krásně ,ale jakmile vyřadím a jedu z kopce třeba 80 ,tak motor zhasne a jakmile zpomalím ,tak se zase drží.
Dělá to už delší dobu a nevím co to způsobuje :? .

Budu rád za vaše rady
Děkuju
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Kopr »

Neřešit ,naprosto normální jev ,jak pravil Saša přilepuje se membrána dle směru jízdy ,já to beru jako normální jev, a zásadně nevyřazuju :mrgreen:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Děkuju Kopříku za odpověď :wink: .Také jsem se již naučil jezdit z kopce se zařazenou rychlostí ,ale měl jsem obavy jestli stím něco není :) .
Jsem o hodně klidnější :D
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Kopr »

No na lpg s žigulem najeto kolem 100tkm, na merglu asi 40tkm a má to stejné příznaky ,chce to jen naučit se stím žít ,ono to stojí za to :wink: :finga:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10617
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Luděk Musil »

Taky mi to dělalo. Jak máš namontovaný reduktor? Napříč směru jízdy nebo rovnoběžně?
Jinak se to dá řešit velmi citlivým laborováním se šroubkem volnoběhu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Kopr »

Já to mám napříč ,takže když zabrzdím přilepí se membrána a chcípne to ,né vždy ovšem :mrgreen:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10617
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano, na "příčném" uložení (přišroubováním na příčku mezi motorem a kabinou v blízkosti karburátoru) mi to u mých bývalých 011 a 03 dělalo taky, ale vylaboroval jsem to lehkým zvýšením volnoběhu a jeho vyladěním. U podélného uložení bývalé 073 a nynější 044 to nedělá (už vůbec nemluvě o tom, že jsou to "elektroniky"). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Kopr »

Já již na to radši nesahám :mrgreen:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Vašátor »

Rovněž to může dělat sfoukávání plynu přes filtrbox. Jak máš nastavený provoz filtrboxu? Na letní či zimní provoz? Nastav filtrbox na zimní provoz a oddělej hadici přívodu teplého vzduchu od výfukových svodů.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Kopr »

Na letní provoz to ani nejede :mrgreen: a hadici jsem tam ani nikdy neměl :wink:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10617
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Luděk Musil »

Vašátor píše:Rovněž to může dělat sfoukávání plynu přes filtrbox. Jak máš nastavený provoz filtrboxu? Na letní či zimní provoz? Nastav filtrbox na zimní provoz a oddělej hadici přívodu teplého vzduchu od výfukových svodů.
Jo .. správně ... závažná a hodnotná připomínka :idea: . Volnoběh se touto "opravou" také zklidnil. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Reduktor mám na levé straně daný napříč.Na laborování s volnoběhem mám stejný názor jako Kopr :D .Sání mám permanentně na zimní provoz ,ale mám tam i hadici :mrgreen: tudiž jí oddělám .

Děkuju za Vaše rady :!:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od MartasBrno »

Kdesi byl k nalezení popis jak ten krám funguje, ale vím, že ten motor jde opravdu sfouknout, jak Marek pravil "jako svíčka", když foukneš normálně do sání. Ten systém je zkrátka náhradní řešení, nikdy se ani nepřiblížil složitosti ani kvalitě jakéhokoliv karburátoru. Zrovna dneska jsem protočil panenky, když jsem se dozvěděl spotřebu sedanu jednoho váženého soukmenovce.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od smajchl »

Jo jak pisou kluci sfoukava se to, ja sem dal hadici za autobaterku aby to nesosalo horkej vzduch v lete a kolem stovky se to taky sfoukne... premejslel sem udelat z plechovky nastavec na hadici aby to chranil pred vichrem zpredu ale jeste sem se k tomu nedostal abych to realizoval...
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Problém s držením volnoběhu u 21053(LPG)

Příspěvek od Saša »

Tak tak , "náporový vzduch" tedy přesněji přetlak v filtrboxu způsobí posun řídící membrány (dozadu k chudší směsi) a motor zdechne . Nejjednoduší řešení spomínal Vašátor s přepnutím na zimní proviz a demontáž hadice .
Po jemném dostavení šroubem na reduktoru to chodí naprosto bez chcípání . Mnoha lety prověřeno .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“