Stránka 1 z 2
Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: stř říj 31, 2012 21:21
od Pts
Jak naprvní pohled poznám rozdíl mezi motry 1500 1600 ccm, je na bloku vyražen někde obsah nebo nějaké číslo?
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: stř říj 31, 2012 21:23
od Kopr
Třeba barva
1600- modrá, 1500-šedá
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: stř říj 31, 2012 21:24
od Laďuša
Je vyražený na plošce u olejovýho filtru, to ovšem může bejt i přeražený, pokud někdo něco nekalýho s tim motorem dělal. Pak je, pokud vim, číslo odlitý z druhý strany někde u startéru, takže to normálně neni vidět.
A co se týče barvy - 1500 jsou i oranžový, ale celkem málo.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 06:38
od Luděk Musil
Laďuša píše:... číslo odlitý z druhý strany někde u startéru ...
konkrétně pod prostřední mrazovou zátkou
.
Pozn.: obrázek pouze ilustrační - toto je blok 21011
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 08:33
od Marek
Jinak abych odpověděl na základní otázku - na první pohled rozdíl mezi těmito motory nepoznáš
.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 09:31
od Teepee
Tady je typ motoru a datum odlití bloku vidět taky, je to fotka z Majovo stránek:
http://ladaclub.szm.com/lady/
Jinak, na plochu PC ideální
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 09:46
od Marek
Krásné, srdíčko plesá
.
Pískovačka umí divy, to je jednou jasný.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 12:12
od Luděk Musil
Marek píše:Jinak abych odpověděl na základní otázku - na první pohled rozdíl mezi těmito motory nepoznáš
.
Ono když to vezmu kolem a kolem, tak pokud budou vedle sebe stát stejně nastrojené a nabarvené motory 2101 - 1,2; 21011 -1,3; 2103 - 1,5; 2106 - 1,6 (a když bych trochu nakamufloval 21073 - 1,7) - tak je taky na první pohled nerozeznáš. Teprve další pohled na vyražený typ (nad olejovým filtrem) nebo nálitek pod mrazovou zátkou prozradí identitu motoru. L.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 12:54
od Jelen
Mimochodem, když se tak dívám na Luďkovou fotku a Petrovou fotku, tak ještě vidím jakési zesílení z boku bloku 2106, které blok 21011 nemá.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 15:27
od Laďuša
Teď jde o to, jestli to je obsahem a nebo změnou ve výrobě. To by někdo, komu toho prošlo víc rukama, moh vědět. A eště k tomu rozeznání pouhým okem - tam by šlo poznat ,,vysoko a nízko zdvih", ale taky tak leda vedle sebe a nebo zamontovaný v autě.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 15:29
od Cory
Idem do garaze porovnat 21011, 2103, 2105, a dve verzie 21213
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 16:12
od Luděk Musil
Laďuša píše:.. tam by šlo poznat ,,vysoko a nízko zdvih"...
To se obávám, že asi ne.
Myslíš, že je při výšce bloku cca 35 cm rozpoznatelných 7 mm výšky bloku?
Nebo dtto při kompletní výšce motoru (od spodku vany po vršek ventilového) cca 80 cm? L.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 16:13
od Laďuša
Je, koukni do 01 a do 03 a uvidíš, že uvidíš
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 16:20
od Luděk Musil
Ale jo, pokud to bude přímo v autě tak je výškový rozdíl jakeš-takeš patrný, to jo.
Ale 1,5 a 1,6 v autě nepoznáš, spolehnout se pouze na rozdíl barvy je také nepřesné.
Tímto se ale dostáváme do debaty na trošku jiné úrovni, když původní otázka zněla pouze na 1,5 a 1,6.
Já ve své úvaze mluvil o "motorech vedle sebe", čímž jsem naznačoval vymontované motory z aut. L.
Re: Rozdíl mezi 1500 a 1600 ccm
Napsal: čtv lis 01, 2012 16:24
od Cory
Takze:
21011 bez vyztuh
2105 bez vyztuh
2103 s výstuhami
obe 21213 s výstuhami
Z toho možno dedukovať, že vysokozdvihy maju na bloku výztuhy, podla čoho by sa to dalo rozoznat.