Stránka 1 z 7

Jurigov traktor

Napsal: stř črc 25, 2012 22:27
od Juraj Juriga
Ahojte, chcem sa naučiť od vas niečo ohľadom karburatora, preto som založil túto tému. Dúfam že prinesie znalosti aj ďalším. Toto zariadenie bolo pre mňa vždy niečo veľmi zložité a neprístupné. Konkrétne sa chcem opýtať mam doma malotraktor je tam motor s 2101 -1200, ale karburator s 2103- 1500. Karburator som tam zalozil sam,tak ako som ho niekedy vybral s auta, nič som s ním nerobil. Startuje to dobre,aj to funguje,len jedna vec mi trocha vadí. Keď naštartujem studený motor z výfuku mi vyletuju kvapôčky,či je to voda alebo benzín neviem nezapacha to. Vyfuk mám urobeny tak ze rurky z motora vyustuju do jednej rury a potom do hora. Chcem sa opýtať ci to nesvedči o velkej spotrebe. Môže to fungovať spravne? A chcem aby to žralo čo najmenej,ako to nadstavit?
Musí to žrať ako sa hovorí o žiguliakoch alebo môže byť realita aj iná. Zatiaľ ďakujem. :)

Re: Karburátor

Napsal: čtv črc 26, 2012 00:26
od mleko
asi ti naprsalo do vyfuku a mas tam vodu

Re: Karburátor

Napsal: čtv črc 26, 2012 05:38
od Juraj Juriga
Najskôr som mu postavil šiator, dážď nepozná.

Re: Karburátor

Napsal: čtv črc 26, 2012 06:17
od dvk
Je to voda, která kondenzuje když horké plyny z motoru procházejí studeným výfukovým potrubím. Po chvíli to přestane. Nelekej se toho, někdy to umí doslova cákat - všimni si v zimě u aut ve městě v koloně, je to krásně vidět.

Re: Karburátor

Napsal: čtv črc 26, 2012 06:37
od Juraj Juriga
Áno máš pravdu o chvíľu to prestane.

Re: Karburátor

Napsal: čtv črc 26, 2012 08:45
od Marek
Přesně tak, je to pouze kondenzát.

Jinak ohledně karburátoru - spotřeba motoru je ovlivněna právě jím, resp. jeho průměry difúzorů, tryskami a vzdušníky. Pokud bys chtěl nějaké to palivo ušetřit, musel bys karburátor vyměnit za jiný, úspornější. Lada od roku 1980 osazovala na motory karburátory OZON 2105 (pro motory 1200 a 1300) a OZON 2107 (pro motory 1500 a 1600). Ten se vyznačuje nižší spotřebou při zachování stejných výkonových parametrů motoru. Ale zasahovat do nastavení nebo osazení u karburátoru, který byl z výroby nějak navržen, to není právě rozumné.

Re: Karburátor

Napsal: pon črc 30, 2012 17:57
od Juraj Juriga
Zdravím Vás súdruhovia, je toto ten ozon a môžem ho s čistým svedomím použiť na motor 2101 (1200).

Re: Karburátor

Napsal: pon črc 30, 2012 18:00
od Juraj Juriga
Mám aj dalšie foto mal by to byť nový kus.

Re: Karburátor

Napsal: pon črc 30, 2012 18:22
od Cory
Ano, mozes ho pouzit na motor 1200 :)

Re: Karburátor

Napsal: pon črc 30, 2012 18:39
od Juraj Juriga
Ahoj Cory, je to ozon? Spotreba by mala byť nižšia? Prišli ti veci?

Re: Karburátor

Napsal: pon črc 30, 2012 20:22
od Marek
Je to OZON. Doplním jen, že mu chybí šrouby pro seřízení volnoběhu.

Re: Karburátor

Napsal: pon črc 30, 2012 20:33
od Cory
Ano, je to Ozon. Ostatné cez SZ :)

Predstih

Napsal: úte srp 07, 2012 19:38
od Juraj Juriga
Ahojte priatelia, chcem sa opýtať, dnes som skúšal dostelovat motor stroboskopom. Motor siel dobre lenže som si všimol že riska je na spodu remenice posunuta o 180 stupnov, prečo?, sice dam dole viko ventilov a fiknem to na 1 valec to nedube problém. Ale aj tak ma to zaujíma.

Re: Predstih

Napsal: úte srp 07, 2012 19:51
od Yellow01
Tak asi někdo otočil řemenici, když něco dělal s motorem.

Re: Predstih

Napsal: úte srp 07, 2012 19:54
od Křečík Barbuška
? ... Když otočíš klikovkou tak, aby značka na její řemenici byla oproti nejdelší rysce na prsou motoru musí být značka na ozubeném kole co je na vačce proti nálitku domečku vačky. Lehká odchylka může vzniknout vytaháním řetězu.

Nemáš spíš problém s tím, že máš motor ze stříkací 1,7 co nemá na řemenici značku?