Stránka 1 z 1

Zdvihnutie 2104

Napsal: pon čer 11, 2012 11:11
od Pato
Zistil som ze nie som sam co ma v umysle zdvihnut 2104 - najlepsie "co to da".
Tak ma napadlo zalozit tuto temu a spytat sa kto s tym ma nejake skusenosti, co je dobry napad a co nie a tak podobne - pripadne nejake fotecky od exotov co to uz absolvovali.

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: pon čer 11, 2012 11:43
od Panthymaeus (Honza)
dvk to má celkem zvedlé (myslím, že psal něco o volze a nivě...)

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: pon čer 11, 2012 15:10
od dvk
No, dost ani ne, cca 4cm. Hlavně si polož otázku, co od toho očekáváš - jestli skutečný teréňák, tak ten z toho neuděláš, to už lepší koupit tu Nivu a vyhrát si na ní. Já jsem do toho šel protože jednak jsem opravdu bouchal prahama o práh garáže (druhé řešení je udělat pořádnou garáž :P ) ale hlavně se mi to líbí, i když 4x4 vpodstatě na denní ježdění nepotřebuju. Mám rád občas někde zkrátit cestu přes obrubník, cestou do práce vyjet někam na kopec si udělat fotečku, k domu mám příjezd přímo z lesa což je taky občas super. Ale hlavně je to asi o pocitu a imidži, to si přiznejme 8) I když třeba zadek budu zvedat kvůli nosnosti. Ale zase spíš tvrdší a v důsledku toho vyšší - tzn. houby křížení, zase ne do terénu. Vpředu mám tužší pružiny z Volhy, protože když to jen zvedneš, začne se ti to naklánět jak almara. Vpředu jsem taky musel vyrobit nové spodní uložení tlumičů a pružiny jsem řezal nadvakrát, protože napoprvé to bylo moc vysoké a tlumič už se ve věži příčil. Taky mě to stálo dva svislé čepy, blbě jsem je namontoval, stlačil prachovky moc dolů a to spolu s větším zalomením ramena udělalo to, že se prachovky pokousaly o hranu čepu a po zimě byly oba pryč.

Další věc je, že jsem všecko dělal v rámci opravy. Měl jsem ramena naprach, tak když jsem to už rozdělal, tak jsem si říkal, "proč to někam neposunout dál" .. to samé se zadkem, kosti a tlumiče KO, tak kdyžuž totální rozborka, proč si s tím nepohrát. Ale jestli bych do toho šel u zdravého auta s dobrým spodkem ... nevím nevím.

Jinak zvyšování fandím, mě se břichoplazy nelíbí :thumbleft: Uřezat pružiny bez dalších úprav umí každý :mrgreen:

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: pon čer 11, 2012 16:37
od Pato
Tak to trocha rozvediem - auto nebude na bezne jazdenie - je vyradene z evidencie - chcem to na chalupu - hlavne do lesa ako lesacke "pomocne" vozidlo, obcas nieco odviest, doviest, zahaknut vozik a samozrejme aj sa trocha vyblbnut na polnych a lesnych cestach a necestach.
Je mi jasne ze idealnejsie by bolo kupit nejaku malu stvorkolku - niva, suzuki, panda a pod. ale som stary zigulakista aj ked momentalne bez zigulaku, a mam hromadu materialu a chut s tym nieco spravit.
Takze vobec ma netrapi nejaka legalnost, nechcem cistokrvny offroad a ide mi hlavne o efektivitu.
Rozmyslal som nad niecim takymto - dozadu spravit tretiu pruzinu medzi diferak a podlahu - zvysi sa nosnost, zdvihne sa zadok - bude mozno treba o kusot predlzit ramena alebo uchyty, pojdu dlhsie tlmice (myslim ze mam S1203), mozno nejak doriesit krizenie kardanu.
Dopredu podlozit horne gulove capy, dlhsie pruziny a mozno o nieco spustit spodne ramena, vyhodit stabilizator.
Podla moznosti vacsie kolesa - nie extremne ale napr. 165/80R13 s hrubym zimnym dezenom vyzera dost dobre - pripadne nejake 15" s nizsim profilom - lahsie zohnatelne
Motor pojde 1,7i s kompletnou elektronikou.
Rozmyslal som aj nad nejakym redukcnym prevodom namiesto predneho kardanu a otocenim diferaku ale s tym bude asi hodne roboty s neistym vysledkom.
Karoseria bude mat zavarene zadne dvere, nejake vystuze proti kruteniu a pre pripad pretocenia na strechu. S najvacsou pravdepodobnostou bude karoseria upravena na pickup.
Samozrejme nejake ramy vpredu a vzadu z lesenarskych trubiek aby sa dalo pomocou lesenarskych spojok primontovat vselico dalsie.
A nakoniec este nejake serepeticky typu hlinikovy plech na kapotu a dvere, svetelna rampa, cierne skla a este co koho napadne aby to bolo cool 8)
Fotecky skusim nejake pridavat v priebehu stavby.
A poprosim nejake konstruktivne kritiky a navrhy, pripadne aj totalne zvrhlosti :rolleyes:

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: úte čer 12, 2012 21:11
od Marťas
Dost bych uvažoval o zavaření diferáku. Pokud to auto nebude v normálním provozu a má mít nějakou průchodnost, šel bych do toho určitě :)

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: stř čer 13, 2012 08:12
od dvk
Pato: tak jaks to popsal, tak bych spíš fakt sehnal nějakou Nivu bez TP a vyhrál si na ní. Je to taky žigul a potenciál má už od výroby daleko větší - 4x4. Ber to tak, že z hov*a bič neupleteš (a upleteš-li, nezapráskáš. A zapráskáš-li, jen do pláče :mrgreen: ). Můžeš na tom strávit mládí a udělat z toho super pickup, ale pořád to bude jen žigul s náhonem na zadní, zadek bude ještě lehčí o tu uřezanou kastli takže ještě horší trakce, budeš tam chtít větší kola a budeš s tím blbnout v terénu, takže zákonitě časem rupne poloosa atd. Nadšení je super věc, ale je třeba ho využít správným směrem - nejdůležitější je totiž ten základ ze kterého se snažíš něco vytvořit, všecky ty úpravy jsou víceméně povrchové věci a pokud to auto nemá potencitál bez nich, nebude ho mít ani s nima. Podobný pickup jsem kdysi postavil, teď mám rozdělanou svoji 2104 a v budoucnu se chystám na další přestavbu, takže jakousi představu co a jak mám :wink:

Mrkni sem. Vypadalo to moc hezky, taky udělal spoustu práce, užili jsme s tím spoustu srandy ale aji smutku, nicméně ve výsledku stačila rozmouklá louka a bylo hotovo. Aby to vůbec trochu jezdilo mimo asfalt, je třeba tam dát dozadu šípáky, jenže pak s tím zase nesmíš někde začít zběsile škubat, protože něco rupne. Stačilo tam dát trochu dřeva a už byl problém se s tím třeba do mírného kopečka v lese rozjet (a to má tahle stará dáma mnohem pomalejší jedničku než Lada). Atd. atd ... zkrátka - vyhrát si s přestavbou ANO, ale NE na autě které na to nemá.

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: pát čer 15, 2012 08:03
od Pato
Nad Nivou (resp inym malym offroadom) som uvazoval dlho. Ale nakoniec zvitazilo to ze na krabice mam hromadu dielov a tiez skusenosti a povaluje sa mi v garazi perfektne vyvarena kasna z 2104 a motor z 21073 + zvysky z oboch vozov + hromadu vsetkeho mozneho. takze staci sem tam nieco ufiknut a kdesi cosi privarit a vysledok by mohol prekvapit. S mojou starou 21073 som sa dokazal dostat na neskutocne miesta a dostal by som sa aj dalej ale svetla vyska nepustila. Ked zozeniem lacno Nivu tak bude pravdepodobne v katastrofalnom stave a stravit hromadu casu vyvaranim sa mi fakt uz nechce - zazil som to uz velakrat a uz ma to nebavi... Od tohto ocakavam hlavne nejaku uzitkovost. BTW - "predchodca" bol Trabant - vhodny viac ako plazove vozidlo ako do lesa ale aspon bola sranda. Mozno aj nejaku fotku najdem.
Ta oktavka je moc pekna - a asi pred dvoma rokmi som o takom uvazoval - rozoberali sme s1203 takze som chcel nechat len podvozok a spravit nieco taketo http://www.stream.cz/uservideo/122817-w ... oda-trekka. Ale zistilo sa ze podvozok je v stave ze tam vlastne uz skoro ani nebol - svinska korozia - a davat to dohromady aby to trocha drzalo by bola neskutocna robota - uhnite totiz boli vsetky najpodstatnejsie casti, hlavne uchatenie zadnej napravy.
Takze mi ide hlavne o vela muziky za malo penazi a vysledok dufam ze vyjde, ak nie tak sa pozrieme po inej ceste vyvoja.

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: pát čer 15, 2012 08:33
od Dusan
nechces si radsej urobit traktor :D

Re: Zdvihnutie 2104

Napsal: pát čer 15, 2012 09:52
od Pato
Konecne to niekto pochopil....
Traktor co sa na nom mozem odviezt v nedelu do kostola je to prave.