Zdvihnutie 2104
Moderátor: Moderátoři
Zdvihnutie 2104
Zistil som ze nie som sam co ma v umysle zdvihnut 2104 - najlepsie "co to da".
Tak ma napadlo zalozit tuto temu a spytat sa kto s tym ma nejake skusenosti, co je dobry napad a co nie a tak podobne - pripadne nejake fotecky od exotov co to uz absolvovali.
Tak ma napadlo zalozit tuto temu a spytat sa kto s tym ma nejake skusenosti, co je dobry napad a co nie a tak podobne - pripadne nejake fotecky od exotov co to uz absolvovali.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdvihnutie 2104
dvk to má celkem zvedlé (myslím, že psal něco o volze a nivě...)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Zdvihnutie 2104
No, dost ani ne, cca 4cm. Hlavně si polož otázku, co od toho očekáváš - jestli skutečný teréňák, tak ten z toho neuděláš, to už lepší koupit tu Nivu a vyhrát si na ní. Já jsem do toho šel protože jednak jsem opravdu bouchal prahama o práh garáže (druhé řešení je udělat pořádnou garáž ) ale hlavně se mi to líbí, i když 4x4 vpodstatě na denní ježdění nepotřebuju. Mám rád občas někde zkrátit cestu přes obrubník, cestou do práce vyjet někam na kopec si udělat fotečku, k domu mám příjezd přímo z lesa což je taky občas super. Ale hlavně je to asi o pocitu a imidži, to si přiznejme I když třeba zadek budu zvedat kvůli nosnosti. Ale zase spíš tvrdší a v důsledku toho vyšší - tzn. houby křížení, zase ne do terénu. Vpředu mám tužší pružiny z Volhy, protože když to jen zvedneš, začne se ti to naklánět jak almara. Vpředu jsem taky musel vyrobit nové spodní uložení tlumičů a pružiny jsem řezal nadvakrát, protože napoprvé to bylo moc vysoké a tlumič už se ve věži příčil. Taky mě to stálo dva svislé čepy, blbě jsem je namontoval, stlačil prachovky moc dolů a to spolu s větším zalomením ramena udělalo to, že se prachovky pokousaly o hranu čepu a po zimě byly oba pryč.
Další věc je, že jsem všecko dělal v rámci opravy. Měl jsem ramena naprach, tak když jsem to už rozdělal, tak jsem si říkal, "proč to někam neposunout dál" .. to samé se zadkem, kosti a tlumiče KO, tak kdyžuž totální rozborka, proč si s tím nepohrát. Ale jestli bych do toho šel u zdravého auta s dobrým spodkem ... nevím nevím.
Jinak zvyšování fandím, mě se břichoplazy nelíbí Uřezat pružiny bez dalších úprav umí každý
Další věc je, že jsem všecko dělal v rámci opravy. Měl jsem ramena naprach, tak když jsem to už rozdělal, tak jsem si říkal, "proč to někam neposunout dál" .. to samé se zadkem, kosti a tlumiče KO, tak kdyžuž totální rozborka, proč si s tím nepohrát. Ale jestli bych do toho šel u zdravého auta s dobrým spodkem ... nevím nevím.
Jinak zvyšování fandím, mě se břichoplazy nelíbí Uřezat pružiny bez dalších úprav umí každý
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Zdvihnutie 2104
Tak to trocha rozvediem - auto nebude na bezne jazdenie - je vyradene z evidencie - chcem to na chalupu - hlavne do lesa ako lesacke "pomocne" vozidlo, obcas nieco odviest, doviest, zahaknut vozik a samozrejme aj sa trocha vyblbnut na polnych a lesnych cestach a necestach.
Je mi jasne ze idealnejsie by bolo kupit nejaku malu stvorkolku - niva, suzuki, panda a pod. ale som stary zigulakista aj ked momentalne bez zigulaku, a mam hromadu materialu a chut s tym nieco spravit.
Takze vobec ma netrapi nejaka legalnost, nechcem cistokrvny offroad a ide mi hlavne o efektivitu.
Rozmyslal som nad niecim takymto - dozadu spravit tretiu pruzinu medzi diferak a podlahu - zvysi sa nosnost, zdvihne sa zadok - bude mozno treba o kusot predlzit ramena alebo uchyty, pojdu dlhsie tlmice (myslim ze mam S1203), mozno nejak doriesit krizenie kardanu.
Dopredu podlozit horne gulove capy, dlhsie pruziny a mozno o nieco spustit spodne ramena, vyhodit stabilizator.
Podla moznosti vacsie kolesa - nie extremne ale napr. 165/80R13 s hrubym zimnym dezenom vyzera dost dobre - pripadne nejake 15" s nizsim profilom - lahsie zohnatelne
Motor pojde 1,7i s kompletnou elektronikou.
Rozmyslal som aj nad nejakym redukcnym prevodom namiesto predneho kardanu a otocenim diferaku ale s tym bude asi hodne roboty s neistym vysledkom.
Karoseria bude mat zavarene zadne dvere, nejake vystuze proti kruteniu a pre pripad pretocenia na strechu. S najvacsou pravdepodobnostou bude karoseria upravena na pickup.
Samozrejme nejake ramy vpredu a vzadu z lesenarskych trubiek aby sa dalo pomocou lesenarskych spojok primontovat vselico dalsie.
A nakoniec este nejake serepeticky typu hlinikovy plech na kapotu a dvere, svetelna rampa, cierne skla a este co koho napadne aby to bolo cool
Fotecky skusim nejake pridavat v priebehu stavby.
A poprosim nejake konstruktivne kritiky a navrhy, pripadne aj totalne zvrhlosti
Je mi jasne ze idealnejsie by bolo kupit nejaku malu stvorkolku - niva, suzuki, panda a pod. ale som stary zigulakista aj ked momentalne bez zigulaku, a mam hromadu materialu a chut s tym nieco spravit.
Takze vobec ma netrapi nejaka legalnost, nechcem cistokrvny offroad a ide mi hlavne o efektivitu.
Rozmyslal som nad niecim takymto - dozadu spravit tretiu pruzinu medzi diferak a podlahu - zvysi sa nosnost, zdvihne sa zadok - bude mozno treba o kusot predlzit ramena alebo uchyty, pojdu dlhsie tlmice (myslim ze mam S1203), mozno nejak doriesit krizenie kardanu.
Dopredu podlozit horne gulove capy, dlhsie pruziny a mozno o nieco spustit spodne ramena, vyhodit stabilizator.
Podla moznosti vacsie kolesa - nie extremne ale napr. 165/80R13 s hrubym zimnym dezenom vyzera dost dobre - pripadne nejake 15" s nizsim profilom - lahsie zohnatelne
Motor pojde 1,7i s kompletnou elektronikou.
Rozmyslal som aj nad nejakym redukcnym prevodom namiesto predneho kardanu a otocenim diferaku ale s tym bude asi hodne roboty s neistym vysledkom.
Karoseria bude mat zavarene zadne dvere, nejake vystuze proti kruteniu a pre pripad pretocenia na strechu. S najvacsou pravdepodobnostou bude karoseria upravena na pickup.
Samozrejme nejake ramy vpredu a vzadu z lesenarskych trubiek aby sa dalo pomocou lesenarskych spojok primontovat vselico dalsie.
A nakoniec este nejake serepeticky typu hlinikovy plech na kapotu a dvere, svetelna rampa, cierne skla a este co koho napadne aby to bolo cool
Fotecky skusim nejake pridavat v priebehu stavby.
A poprosim nejake konstruktivne kritiky a navrhy, pripadne aj totalne zvrhlosti
Re: Zdvihnutie 2104
Dost bych uvažoval o zavaření diferáku. Pokud to auto nebude v normálním provozu a má mít nějakou průchodnost, šel bych do toho určitě
Re: Zdvihnutie 2104
Pato: tak jaks to popsal, tak bych spíš fakt sehnal nějakou Nivu bez TP a vyhrál si na ní. Je to taky žigul a potenciál má už od výroby daleko větší - 4x4. Ber to tak, že z hov*a bič neupleteš (a upleteš-li, nezapráskáš. A zapráskáš-li, jen do pláče ). Můžeš na tom strávit mládí a udělat z toho super pickup, ale pořád to bude jen žigul s náhonem na zadní, zadek bude ještě lehčí o tu uřezanou kastli takže ještě horší trakce, budeš tam chtít větší kola a budeš s tím blbnout v terénu, takže zákonitě časem rupne poloosa atd. Nadšení je super věc, ale je třeba ho využít správným směrem - nejdůležitější je totiž ten základ ze kterého se snažíš něco vytvořit, všecky ty úpravy jsou víceméně povrchové věci a pokud to auto nemá potencitál bez nich, nebude ho mít ani s nima. Podobný pickup jsem kdysi postavil, teď mám rozdělanou svoji 2104 a v budoucnu se chystám na další přestavbu, takže jakousi představu co a jak mám
Mrkni sem. Vypadalo to moc hezky, taky udělal spoustu práce, užili jsme s tím spoustu srandy ale aji smutku, nicméně ve výsledku stačila rozmouklá louka a bylo hotovo. Aby to vůbec trochu jezdilo mimo asfalt, je třeba tam dát dozadu šípáky, jenže pak s tím zase nesmíš někde začít zběsile škubat, protože něco rupne. Stačilo tam dát trochu dřeva a už byl problém se s tím třeba do mírného kopečka v lese rozjet (a to má tahle stará dáma mnohem pomalejší jedničku než Lada). Atd. atd ... zkrátka - vyhrát si s přestavbou ANO, ale NE na autě které na to nemá.
Mrkni sem. Vypadalo to moc hezky, taky udělal spoustu práce, užili jsme s tím spoustu srandy ale aji smutku, nicméně ve výsledku stačila rozmouklá louka a bylo hotovo. Aby to vůbec trochu jezdilo mimo asfalt, je třeba tam dát dozadu šípáky, jenže pak s tím zase nesmíš někde začít zběsile škubat, protože něco rupne. Stačilo tam dát trochu dřeva a už byl problém se s tím třeba do mírného kopečka v lese rozjet (a to má tahle stará dáma mnohem pomalejší jedničku než Lada). Atd. atd ... zkrátka - vyhrát si s přestavbou ANO, ale NE na autě které na to nemá.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Zdvihnutie 2104
Nad Nivou (resp inym malym offroadom) som uvazoval dlho. Ale nakoniec zvitazilo to ze na krabice mam hromadu dielov a tiez skusenosti a povaluje sa mi v garazi perfektne vyvarena kasna z 2104 a motor z 21073 + zvysky z oboch vozov + hromadu vsetkeho mozneho. takze staci sem tam nieco ufiknut a kdesi cosi privarit a vysledok by mohol prekvapit. S mojou starou 21073 som sa dokazal dostat na neskutocne miesta a dostal by som sa aj dalej ale svetla vyska nepustila. Ked zozeniem lacno Nivu tak bude pravdepodobne v katastrofalnom stave a stravit hromadu casu vyvaranim sa mi fakt uz nechce - zazil som to uz velakrat a uz ma to nebavi... Od tohto ocakavam hlavne nejaku uzitkovost. BTW - "predchodca" bol Trabant - vhodny viac ako plazove vozidlo ako do lesa ale aspon bola sranda. Mozno aj nejaku fotku najdem.
Ta oktavka je moc pekna - a asi pred dvoma rokmi som o takom uvazoval - rozoberali sme s1203 takze som chcel nechat len podvozok a spravit nieco taketo http://www.stream.cz/uservideo/122817-w ... oda-trekka. Ale zistilo sa ze podvozok je v stave ze tam vlastne uz skoro ani nebol - svinska korozia - a davat to dohromady aby to trocha drzalo by bola neskutocna robota - uhnite totiz boli vsetky najpodstatnejsie casti, hlavne uchatenie zadnej napravy.
Takze mi ide hlavne o vela muziky za malo penazi a vysledok dufam ze vyjde, ak nie tak sa pozrieme po inej ceste vyvoja.
Ta oktavka je moc pekna - a asi pred dvoma rokmi som o takom uvazoval - rozoberali sme s1203 takze som chcel nechat len podvozok a spravit nieco taketo http://www.stream.cz/uservideo/122817-w ... oda-trekka. Ale zistilo sa ze podvozok je v stave ze tam vlastne uz skoro ani nebol - svinska korozia - a davat to dohromady aby to trocha drzalo by bola neskutocna robota - uhnite totiz boli vsetky najpodstatnejsie casti, hlavne uchatenie zadnej napravy.
Takze mi ide hlavne o vela muziky za malo penazi a vysledok dufam ze vyjde, ak nie tak sa pozrieme po inej ceste vyvoja.
Re: Zdvihnutie 2104
nechces si radsej urobit traktor
Re: Zdvihnutie 2104
Konecne to niekto pochopil....
Traktor co sa na nom mozem odviezt v nedelu do kostola je to prave.
Traktor co sa na nom mozem odviezt v nedelu do kostola je to prave.