Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Napsal: stř kvě 09, 2012 01:03
Predstavujem Vám svoje auto a vlastne projekt, ktorým sa zaoberám, no povedzme, posledné 4(?) roky.
Všetko sa začalo, keď si otec kúpil po 34 rokoch nový vehikel. Celkom výkon, však? Každopádne, vyvstala otázka čo bude ďalej s "našim" žigulíkom?
Vyrástol som na zadnom a neskôr aj na prednom sedadle tohto auta a teda rozhodnutie "čo ďalej" bolo celkom jednoduché. Auto sa zachráni. Voz teda prešiel z otca na syna![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrázek](https://lh4.googleusercontent.com/-HhtRs_C4ark/T6muhqo8kqI/AAAAAAAABEc/-YODFL1FG9c/s720/Stan_asi_sirava.JPG)
Zhodou okolností kamarátova mama za lacný peniaz prenajímala garáž a už to šlo.
![Obrázek](https://lh3.googleusercontent.com/-zYOhkP-M5iM/T6bTI-BNoeI/AAAAAAAAA_I/xSTHN3vKpgY/s720/portfolio.JPG)
Takže od roku 2008 mám auto ja a musím povedať, že sme si to obdobie spolu celkom užili. Do projektu vstúpil aj kamarát, ktorý ma zatiaľ hlavne psychycky podporuje a tak to nejako ťaháme spolu dvaja.
Nejaké ilustračné obrázky k nahliadnutiu TU
Okrem zábavy som nezaháľal. Prebehla generálka bŕzd, auto dostalo kvalitný olej, odborné nastavenie motora + karburácie a celkovo som sa oň po mechanickej stránke v rámci možností staral celkom dobre, myslím.
![Obrázek](https://lh6.googleusercontent.com/-3qAzPygQlvQ/T6bTll012EI/AAAAAAAAA_Q/oK14MCIgk_c/s720/DSC04666.JPG)
Popri údržbe a zábave som tiež dôkladne a poctivo syslil ND
a vôbec, nasával všetko čo sa dalo, až som sa dostal sem, na fórum. Bolo totiž jasné, že ak má byť cieľom záchrana auta a nie len jeho "dojazdenie", bude potrebná jeho kompletná renovácia s k tomu treba jednak nejaké vedomosti a jednak diely. Za tie roky sa mi podarilo pozháňať väčšinu problémových dielov, ako sú chromy a pod. v novom, alebo v "A" stave. To boli také prima náhody, ako napríklad, človek ide na inzerát po zadný blatník a pánko vytiahne, reku či nechcem, že má i zadné svetlá, pozriem lepšie, funglovky nové, alebo kupujem kolísku v Poprade a len tak po mimo šup nové bočné blinkre a prahové lišty ...
Takže nasysleno a konečne nastal čas, deň "D" kedy auto vošlo do garáže a to na dlhú dobu naposledy, ako sa zdá. Bude sa konať omladzovacia kúra a ja dúfam a verím, že sa nám to podarí dotiahnuť do úspešného konca.
Fakty:
- kúpené v roku 1974 mojim otcom po noci strávenej v mototechne (prišlo 6 kusov, keď prišiel na rad on, boli už len dva, tmavo modrý a biely, správne sa rozhodol pre modrý s tmavo červeným čalúnením (jeho dvaja bratia neskór kúpili bielu a červenú 01čku, svojho času boli hotový gangsta boyz keď sa stretli u rodičov a zaparkovali svoje tátoše, normálne vlastenci, čistá trikolóra (do dnešných dní prežila len naša, biela zhnila, červená skončila búračkou vo Svidníku)
- v roku 1992, t.j. po 18och rokoch bolo auto prestriekané na červeno a bola prevedená súvisiaca renovácia vonkajšej karosérie, okrem pôvodnej farby padli za obeť chromované puklice a prahové lišty, oboje nahradené čiernym plastom, som rád že táto "kultúrna revolúcia" nebola dotiahnutá do dôsledkov a auto inak zostalo v pôvodnom stave. Lak nebol kvalitný a čoskoro začal šisovať, čo môj puntičkársky tato nezniesol a auto šlo na lak opäť, neviem presne kedy (zistím), ale spravili to už celkom kvalitne, našťastie sa žiaden "tuzing" nekonal, dokonca to striekali v takmer rozobratom stave, okná, tesnenia, interiér, motor boli vonku, na prekvapenie nezastriekali ani kabelové zväzky, dodnes sa pamatám, keď sme šli s otcom po auto niekde k Vranovu autobusom a potom tá spanilá cesta okrskami, krajinou v najkrajšom aute na svete, myslím, že vďaka tejto lakovačke a profi prístupu auto prežilo do dnešných dní
- tuning: no, chvala bohu, žiadne bastlenie sa nekonalo, pribudla akurát zadná hmlovka a súvisiaci spínač na palubke a cúvačka plus spínač pod krytom kvalt páky, potom ešte môj (to už som bol asi v puberte) "skvelý" nápad s autorádiom a anténou na streche, to boli nejaké 90te roky a éra blšákov, anténa a rádio boli originál od Vietnamcov a repro zo záložne, ale bacha, bol to kazeťák s ekvalizérom, len aby sa vedelo, verili by ste že bol do roka fuč, ukradnutý miestnou pouličnou tlupou?
- momentálne máme 156 tis km, z toho posledné 4ry roky cca 10tis km
- pre fetišistov - podarilo sa zachovať ČSSR technický preukaz
- všetky STK bez úplatkov
Vízia:
.je to pekná vec, stroj, železné autíčko, angličák, poctivá kára, lego, hmota, ozubené kolieska, chlapci to maju radi, merkur, kus historie a sučasť rodinnej i mojej pamäte, relikvia, finančný spotrebič, mam ho/ju/jeho rád, ale aj robotu okolo a to všetko,
skrátka idéalny k o n í č e k
chceme teda:
- zachovať toto teleso v použiteľnom stave na čo možno najdlšiu dobu, t.j. obdobie presahujúce generáciu
- zachovanie ortodoxne autentického stavu vozidla nie je podmienkou
- automobil má jazdiť, teda žiť, teda jazdiť
Takže vážení, takto nejako na tom sme. V máji (květnu) idú značky do depozitu a patkaň ide pod nôž. Aké príznačné, v máji 1974 bolo onehdá uvedené do evidencie, teraz v máji ide z evidencie von a ak plán výjde, o dva roky, keď bude mať 40, uzrie opäť svetlo sveta. Z úvodných foto to tak možno nevyzerá, ale máme o 5 minút 12, a bez okamžitej renovácie by bolo auto odsúdené na postupný no istý a nevyhnutný zánik.
Času je málo a voda stúpa, tak kedy ak nie teraz?
![Obrázek](https://lh4.googleusercontent.com/-yRDfWFcHlBc/T6m2dOZOOYI/AAAAAAAABEo/yiA7AlEPRBY/s806/pan.jpg)
Všetko sa začalo, keď si otec kúpil po 34 rokoch nový vehikel. Celkom výkon, však? Každopádne, vyvstala otázka čo bude ďalej s "našim" žigulíkom?
Vyrástol som na zadnom a neskôr aj na prednom sedadle tohto auta a teda rozhodnutie "čo ďalej" bolo celkom jednoduché. Auto sa zachráni. Voz teda prešiel z otca na syna
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zhodou okolností kamarátova mama za lacný peniaz prenajímala garáž a už to šlo.
Takže od roku 2008 mám auto ja a musím povedať, že sme si to obdobie spolu celkom užili. Do projektu vstúpil aj kamarát, ktorý ma zatiaľ hlavne psychycky podporuje a tak to nejako ťaháme spolu dvaja.
Nejaké ilustračné obrázky k nahliadnutiu TU
Okrem zábavy som nezaháľal. Prebehla generálka bŕzd, auto dostalo kvalitný olej, odborné nastavenie motora + karburácie a celkovo som sa oň po mechanickej stránke v rámci možností staral celkom dobre, myslím.
Popri údržbe a zábave som tiež dôkladne a poctivo syslil ND
![albino :albino:](./images/smilies/icon_albino.gif)
Takže nasysleno a konečne nastal čas, deň "D" kedy auto vošlo do garáže a to na dlhú dobu naposledy, ako sa zdá. Bude sa konať omladzovacia kúra a ja dúfam a verím, že sa nám to podarí dotiahnuť do úspešného konca.
Fakty:
- kúpené v roku 1974 mojim otcom po noci strávenej v mototechne (prišlo 6 kusov, keď prišiel na rad on, boli už len dva, tmavo modrý a biely, správne sa rozhodol pre modrý s tmavo červeným čalúnením (jeho dvaja bratia neskór kúpili bielu a červenú 01čku, svojho času boli hotový gangsta boyz keď sa stretli u rodičov a zaparkovali svoje tátoše, normálne vlastenci, čistá trikolóra (do dnešných dní prežila len naša, biela zhnila, červená skončila búračkou vo Svidníku)
- v roku 1992, t.j. po 18och rokoch bolo auto prestriekané na červeno a bola prevedená súvisiaca renovácia vonkajšej karosérie, okrem pôvodnej farby padli za obeť chromované puklice a prahové lišty, oboje nahradené čiernym plastom, som rád že táto "kultúrna revolúcia" nebola dotiahnutá do dôsledkov a auto inak zostalo v pôvodnom stave. Lak nebol kvalitný a čoskoro začal šisovať, čo môj puntičkársky tato nezniesol a auto šlo na lak opäť, neviem presne kedy (zistím), ale spravili to už celkom kvalitne, našťastie sa žiaden "tuzing" nekonal, dokonca to striekali v takmer rozobratom stave, okná, tesnenia, interiér, motor boli vonku, na prekvapenie nezastriekali ani kabelové zväzky, dodnes sa pamatám, keď sme šli s otcom po auto niekde k Vranovu autobusom a potom tá spanilá cesta okrskami, krajinou v najkrajšom aute na svete, myslím, že vďaka tejto lakovačke a profi prístupu auto prežilo do dnešných dní
- tuning: no, chvala bohu, žiadne bastlenie sa nekonalo, pribudla akurát zadná hmlovka a súvisiaci spínač na palubke a cúvačka plus spínač pod krytom kvalt páky, potom ešte môj (to už som bol asi v puberte) "skvelý" nápad s autorádiom a anténou na streche, to boli nejaké 90te roky a éra blšákov, anténa a rádio boli originál od Vietnamcov a repro zo záložne, ale bacha, bol to kazeťák s ekvalizérom, len aby sa vedelo, verili by ste že bol do roka fuč, ukradnutý miestnou pouličnou tlupou?
- momentálne máme 156 tis km, z toho posledné 4ry roky cca 10tis km
- pre fetišistov - podarilo sa zachovať ČSSR technický preukaz
- všetky STK bez úplatkov
Vízia:
.je to pekná vec, stroj, železné autíčko, angličák, poctivá kára, lego, hmota, ozubené kolieska, chlapci to maju radi, merkur, kus historie a sučasť rodinnej i mojej pamäte, relikvia, finančný spotrebič, mam ho/ju/jeho rád, ale aj robotu okolo a to všetko,
skrátka idéalny k o n í č e k
chceme teda:
- zachovať toto teleso v použiteľnom stave na čo možno najdlšiu dobu, t.j. obdobie presahujúce generáciu
- zachovanie ortodoxne autentického stavu vozidla nie je podmienkou
- automobil má jazdiť, teda žiť, teda jazdiť
Takže vážení, takto nejako na tom sme. V máji (květnu) idú značky do depozitu a patkaň ide pod nôž. Aké príznačné, v máji 1974 bolo onehdá uvedené do evidencie, teraz v máji ide z evidencie von a ak plán výjde, o dva roky, keď bude mať 40, uzrie opäť svetlo sveta. Z úvodných foto to tak možno nevyzerá, ale máme o 5 minút 12, a bez okamžitej renovácie by bolo auto odsúdené na postupný no istý a nevyhnutný zánik.
Času je málo a voda stúpa, tak kedy ak nie teraz?
![Obrázek](https://lh4.googleusercontent.com/-yRDfWFcHlBc/T6m2dOZOOYI/AAAAAAAABEo/yiA7AlEPRBY/s806/pan.jpg)