Stránka 1 z 1
Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 11:34
od Panter
Všechny Vás zdravím, o víkendu sem si konečně koupil mou vysněnou nivu mám ji pouze do lesa na dřevo bez tp za 4tis. Bylbych moc rád kdyby někdo ochotný mě sem tam poradil s nějakou opravou.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 11:35
od Panter
Tady přikládám první foto
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 11:38
od Panter
A první a asi nejhorší problém mám s brzdama i po výměně nového brzdového válce a kontroly všech prasátek a trubek se mě nedaří sprovoznit brzdy. Stále je v trubkách slabý tlak a co mě dělá největší starost vůbec nejde našlapat pedál do tvrda je neustále měký. Kdyby mě někdo poradil na co se mám zaměřit bylbych moc rád.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 12:08
od Michael 4x4
1.) Vitaj.
2.) máš to v zlej sekcii, Niva tu má vlastnú
3.) Mohol si to dať do jedného príspevku miesto troch
4.) Brzdy máš dobre odvzdušenené? Začínaš od pravého zadného kola.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 12:15
od Panter
Omlouvám se uvědomil sem si to až pozdě už sem psal adminovi ať mě to přesune. ktěm brzdám: Právě ani pořádně odvzdušnit nejdou jelikož šlapu šlapu a pedál stále měký u felcky su zvyklý že našlapu a jak je úplně tvrdý tak odvzdušňuju tady vlůbec neni tlak v brzdách
a kapalina znikama neuniká. Zatím sem naní dělal jenom krátce o víkendu si nani nachystám celý den a profoukám trubky kompresorem a znovu vše projdu jen mě to nejde do hlavy co by kde mohlo být špatné
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 12:25
od Michael 4x4
napadajú ma len 2 veci - systém si nepotiahne kvapalinu z príslušnej komôrky nádržky - buď tam nie je kvapalina alebo je nepriechodná hadička, alebo ti to niekde proste musí nasávať vzduch, ale logicky by tam mal byť aj, aspoň minimálny únik kvapaliny.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 12:43
od Jelen
Tohle je normální při odvzdušňování. Utáhni odvzdušňovák, tak 5x našlapej, drž pedál dole a zároveň povol odvzdušňovák. Pak ho utáhni (pedál stále na podlaze, nepouštěj ho) a po utažení můžeš znovu tak 5x našlapat. Tohle opakuj u kazdýho kola, začínáš pravým zadním, pak levým zadním, pak pravým předním a nakonec levým předním. Pedál začne tvrdnout, až budeš u předku. Jde to dělat ve dvou, sám to neuděláš.
Téma jsem přesunul.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 20:32
od Kolben
Jo, bez asistenta (-tky) se neobejdeš. Nebo tedy obejdeš, ale asi tak 100x vylezeš z pod auta a zpět
V jakém stavu byly brzdy při nákupu? Byly kompletní apod? Jinak bych cvičně zkusil postupně povolit u kol trubičky / hadičky, jestli z nich teče kapalina. Při plné nádobce by měla kapalina začít vytékat i samospádem. Pokud někde nepoteče, dá se uvažovat o neprůchodnosti některé z nich. Také může být ucpaná nádobka jako taková, lépe řečeno "výtoky" z ní. Taky mohou být ucpané i samotné odvzdušňováky, mně na předku chyběly čepičky a bylo to ucpané. Zkrátka variant je moc
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 20:40
od Marťas
Kolben píše:Nebo tedy obejdeš, ale asi tak 100x vylezeš z pod auta a zpět
To by musel mít hodně dlouhou a ohebnou nohu
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: čtv kvě 03, 2012 20:41
od Kolben
Pravda, musel by nějak pořešit fixaci pedálu dole
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: pát kvě 04, 2012 07:23
od vik2
pozvat si Saxanu
Jestli mas tu soustavu, hlavne hlavní brzdovej valec nasucho, tak neslapej moc rychle a prudce, at neposkodis gumicku.
Existujou nejake odvzdusnovaci vyvevy, napoji se to nejak na odvzdusnovaky a vysaje to vzduch...
Maji to velke servisy
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: pát kvě 04, 2012 08:29
od Panter
Díky moc za rady, odvzdušňovat určitě sám nebudu
Nivu sem koupil už s velmi špatnýma brzdama. Celkově původní majitel už v pokročilém důchodu zakoupil nivu pro ůčely orání pole místo traktoru
vyřezal zadní část karoserie a namontoval si tam nějaké hydraulické zařízení na oje na orání a kvůli velké váze ještě namontoval mezi pružiny dřevěné ,,dorazy´´ brzdy nějak neřešil. naštěstí promě naněj byla niva ve finále příliš rychlá a orat se sní prej nedalo
Tak sem ji koupil jakože za cenu šoritu. Cesta dom byla velice zajímavá tlumiče mlátily o ty dřeva v pružinách brzdy nefunkční a niva letěla jako střela vůbec se nedala krotit a ve výsledku spotřeba na 6km byla skoro 5litrů benzínu
Momentálně ji mám ještě u rodičů kde mě známý namontoval druhý karburátor a snažím se opravit ty brzdy kvůli přejezdu dalších 20km. K těm brzdám teda ještě: únik kapliny sem nikde nezistil proto výměna HBV a žádná změna hlavně ikdyž trochu našlapu a povolím odvzdušňovák tak kapalina teče ovšem velmi slabým tlakem vůbec se jí nechce pouze trochu vytéká. Pokusím se teda přes víkend stihnout vyčistit tu nádobku s kapalinou znovu odvzdušnit od zadu do předu podle Jelena jak radil a když nic tak to napojím na kompresor z ledničky a snad se kněčemu dobádám
O víkendu napíšu co a jak a přihodím nějaké foto
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: pát kvě 04, 2012 08:40
od Luděk Musil
Možná to nebuda rada adekvátní pro tento specifický model:
Před půl rokem jsem zaplavoval čerstvě generálkovanou brzdovou soustavu na 21011. Postavil jsem auto na špalky, otevřel jsem všechny odvzdušňováky, nalil jsem brzdovou kapalinu do nádobky, postupně jsem doléval a samospád se postaral o to, že kapalina se dostala do všech pístků a prasátek. Pak jsem jen zavřel, překontroloval ještě jednou a bylo hotovo.
Jen možná dotaz (snad to bude i nápověda?): neznám tento specifický model z továrny v Toljati, ale nejsou náhodou brzdové okruhy dva? Jeden okruh přední/zadní a druhý okruh přední? L.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Napsal: pát kvě 04, 2012 08:48
od Michael 4x4
Na základe toho použitia Nivy ako traktora, by som sa najskôr priklonil k niečomu upchatému - nádržka, trubičky, odvzdušňováky....Prach z pola sa dostane všade, keď sa zmieša s nejakou kvapalinou a stuhne, tak vie narobiť pekné patálie.
Luděk Musil: ano, Niva má 2 brzdové okruhy. predný a predný+zadný.