Karburátory WEBER
Moderátor: Moderátoři
Karburátory WEBER
shanim dvojite karburatory webry na montaz 1500 ccm motoru.kdo s tim ma zkusenosti nebo kdo nekoho zna a muze poradit.jsem milovnikem ladovek uz 20 let,spoustu jsem jich mel,spoustu roztrhal,spoustu prace nadelali ,nedam na ne dopustit.nedavno jsem si zas jednu poridil.vlastne dve.rad se kocham ale taky rad jezdim v levim pruhu a pozoruji lidi jak ziraj co se deje a proto potrebuji tuto upravu.protoze zivot je prozitek a prozitek je pocit a kdyz neco milujes neni co resit.a vo tom to je.doufam ze se nekdo najde.panove dekuji.v jednoduchosti je prece krasa zdar
- Prasatkopeta
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát úno 22, 2013 11:59
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátory WEBER
Ahoj,koukám že tohle téma leželo dlouho u ledu,jak si pochodil s těma webrama.Já se ted do webrů pouštím.Tak by mě zajímalo jak ti jezdí a jaký další úpravy si udělal.Petr
Re: Karburátory WEBER
Pochopil jsem správně, že se jedná o horizontální karburátory? Jestli jo a dáš je tam s jednoduchostí jsi skončil kamaráde:)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Karburátory WEBER
Jediné zdánlivě jednoduché řešení je to původní z roku 70
Zdánlivě proto, že už původní karbec je poměrně dost podobný orloji A to je to už od výrobce seštelované a spočítané A spářené karbec spolu s rozdělovačem Točit se to asi bude tak jako tak, ale ty výsledky... Myslím že jenom seštelovat to na legální projití emisemi (bez ohledu na váš vztah k nim) je silné hraní, natož dosažení maximálních výkonů a účiností
Zdánlivě proto, že už původní karbec je poměrně dost podobný orloji A to je to už od výrobce seštelované a spočítané A spářené karbec spolu s rozdělovačem Točit se to asi bude tak jako tak, ale ty výsledky... Myslím že jenom seštelovat to na legální projití emisemi (bez ohledu na váš vztah k nim) je silné hraní, natož dosažení maximálních výkonů a účiností
Re: Karburátory WEBER
No osadit motor jinou karburací a k tomu ještě 2x2 komory je celkm horor. Samotná montáž, nebo výroba přírub je hračka. Ale problém se dostaví při zjištění, že budeš potřebovat 20% auta vyměnit za jiný díl, nebo upravit. Počínaje prostorem (akumulátor, vodní trubky, větší chladiče atd...), pokračuje dodáváním chybějících dílů (silnější palivová pumpa, jinak řešené ovládání plynu, sytiče, propojení karburátorů mezi sebou atd...), konče opravdovou lahůdkou v podobě lazení. POZOR! Zde se nejedná o výkon, motor nakrmíte tak, že nejspíše v každém případě pojede lépe, ale buď se bude přehřívat, nebo pálit ventily, nebo likvidovat těsnění pod hlavou, nebo nepojede na volnoběh, nebo pojede na 1. a 4. válec na 100% a na 2., 3. na 70% atd... Když už se do toho po měsíci laborování, čtení cizojazyčných fór a bezradných škemrání o rady člověk dostane, na 100% budete pokračovat totální přestavbou karburátorů, aby byly ideální:), Pak budeš řešit další problém a to je sehnat patřičné díly pro správný typ karburátoru např: (hsudfhukhdsfnBHGS800000 sk7, gh5), který se dělal v roce 1970 jen 3 měsíce do nějakého prototypu z Itálie:)... Takže jsou tu 4 možnosti:
1) Budu chlap a řeknu si, že na to nemám ani finance ani chuť.
2) Budu magor, rozkuchám půlku motoru, koupím nějaké staré karburátory za 4000,- ve víře, že ušetřím a auto nepojede.
3) Druhá nejjednodušší verze: Koupím úplně nové karburátory, sací potrubí pro můj motor a patřičné komponenty (cca 30 000,-).
4) Udělám vše viz text nahoře:)
1) Budu chlap a řeknu si, že na to nemám ani finance ani chuť.
2) Budu magor, rozkuchám půlku motoru, koupím nějaké staré karburátory za 4000,- ve víře, že ušetřím a auto nepojede.
3) Druhá nejjednodušší verze: Koupím úplně nové karburátory, sací potrubí pro můj motor a patřičné komponenty (cca 30 000,-).
4) Udělám vše viz text nahoře:)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Karburátory WEBER
Tak a je to jasné
Možná by stačilo poudržovat a správně seřídit tu seriovku
Možná by stačilo poudržovat a správně seřídit tu seriovku
Re: Karburátory WEBER
Jestli chceš stav se v neděli do Šebrova, můžeme o tom trochu dúkladněji pokecat:)
- Prasatkopeta
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát úno 22, 2013 11:59
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátory WEBER
...jo jo trojka je to řešení,sice drahé a s dalšíma výdajema.Hlavu udělám tuhle zimu.Díly jako vačku 320/320,odlehčenej setrvák apod.Díly z madarska a poradil mi Martin MTX.Je taky jasný že to nebude žigul na běžné ježdění.Už jenom podvozek od HP sportingu něco stál.Myslím že za pět let jezdím:-)
Re: Karburátory WEBER
Super:) At´se ti daří při úpravách...
- Prasatkopeta
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát úno 22, 2013 11:59
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátory WEBER
Tak karbeci fungujou,ted je v plánu hlava,písty apod.
Odlehčenej setrvák a jiné.A lak za deset let:-).
Mrkněte na video.
http://prasatkopeta.rajce.idnes.cz/2101 ... _start.jpg
http://prasatkopeta.rajce.idnes.cz/
Odlehčenej setrvák a jiné.A lak za deset let:-).
Mrkněte na video.
http://prasatkopeta.rajce.idnes.cz/2101 ... _start.jpg
http://prasatkopeta.rajce.idnes.cz/
Re: Karburátory WEBER
Pěkný. Na tý poslední fotce vypadá ten zadek, jak kdyby byl zkrácenej
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátory WEBER
Já jsem to vyřešil tak, že jsem prostě koupil to "nejběžnější" co se dá sehnat a to jsou karbecy Dellorto DHLA 40, které jsem přetěsnil a seřídil.
Co se týče palivové pumpy, tak je to fáma - ta žigulácká je tak kvalitní, že natlačí v pohodě. Hadice chlazení, altik? Jak to tomu může vadit nechápu. Já mám vše sériove včetně TERMOSTATU a to auto točim jak můžu (viz Bohemka ) a teplota 90-100°C
U mě to vypadá takto:
http://ladamtx.cz/images/motor1600_v2_full.jpg
(už sem to sem někam posílal)
Největší legrace je správné natryskování. Jak na to člověk nemá minimálně volný víkend tak se do toho ani nepouštějte, ale výsledek stojí za to. "spárovování" se dá udělat i jednoduše tak, že odšroubuješ takovy hlavy šroubů skoro u příruby a "vidíš" natočení klapek, které dáš "doroviny". Já mám půjčený i synchrometr pro kontrolu.
Jinak se dá dnes koupit Weber 45 DCOE9, který do LADY "patří", neboť ho tam dávali v MTX a je i ve VFTS.
Webry se dají sehnat např. zde:
http://skoda.daves.cz/Karburatory_WEBER
Nebo také zde:
http://www.speedpro.eu/advanced_search_ ... f9ff5982a6
Zajímavá je alternativa s název "FAJS" http://www.speedpro.eu/dvojity-horiz-ka ... 10618.html
S cenou 5600,- což je kopie Webra 45 DCOE9, ale ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by se je odvážil koupit a zkusit - ale určitě to bude mít přínos v tom, že nemusíte čistit a opravovat závity a pak řešit proč nejde seřídit volnoběh nebo nevyladíte směs atd.
Já osobně jsem si ty karbece vyladil tak, že fungujou. Jediné co mi zlobí je volnoběh, ale je to i vlivem ostré vačky, kterou mám 296/296. Víc sem na rallye dávat nechtěl. Hlava je upravená aby se to mohlo pořádně nadechnout. Ale jezdil jsem to i na naprosto sériové hlavě i bez spasování (tj. malá hranka na přírubě sání) a taky to fungovalo a nějaký drastický rozdíl ve výkonu po kompletním spasováná nepozoruji. (ale trošku jo to je jasné )
Takže, sečteno podtrženo: Dát na LADU 2x horiz. karbecy lze i na sériový motor. Pojede to lépe, ale dokud se k tomu "nepřizpůsobí" zapalování, hlava, kanály a výfuk,( o "vnitřku" motoru nemluvě" ) tak je to spíš jen machrovina a benzíno-žrout, než nějaky EXTRA-POWER pack... ale na druhou stranu, nějak se začít musí, že?
Držim place při ladění!
Co se týče palivové pumpy, tak je to fáma - ta žigulácká je tak kvalitní, že natlačí v pohodě. Hadice chlazení, altik? Jak to tomu může vadit nechápu. Já mám vše sériove včetně TERMOSTATU a to auto točim jak můžu (viz Bohemka ) a teplota 90-100°C
U mě to vypadá takto:
http://ladamtx.cz/images/motor1600_v2_full.jpg
(už sem to sem někam posílal)
Největší legrace je správné natryskování. Jak na to člověk nemá minimálně volný víkend tak se do toho ani nepouštějte, ale výsledek stojí za to. "spárovování" se dá udělat i jednoduše tak, že odšroubuješ takovy hlavy šroubů skoro u příruby a "vidíš" natočení klapek, které dáš "doroviny". Já mám půjčený i synchrometr pro kontrolu.
Jinak se dá dnes koupit Weber 45 DCOE9, který do LADY "patří", neboť ho tam dávali v MTX a je i ve VFTS.
Webry se dají sehnat např. zde:
http://skoda.daves.cz/Karburatory_WEBER
Nebo také zde:
http://www.speedpro.eu/advanced_search_ ... f9ff5982a6
Zajímavá je alternativa s název "FAJS" http://www.speedpro.eu/dvojity-horiz-ka ... 10618.html
S cenou 5600,- což je kopie Webra 45 DCOE9, ale ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by se je odvážil koupit a zkusit - ale určitě to bude mít přínos v tom, že nemusíte čistit a opravovat závity a pak řešit proč nejde seřídit volnoběh nebo nevyladíte směs atd.
Já osobně jsem si ty karbece vyladil tak, že fungujou. Jediné co mi zlobí je volnoběh, ale je to i vlivem ostré vačky, kterou mám 296/296. Víc sem na rallye dávat nechtěl. Hlava je upravená aby se to mohlo pořádně nadechnout. Ale jezdil jsem to i na naprosto sériové hlavě i bez spasování (tj. malá hranka na přírubě sání) a taky to fungovalo a nějaký drastický rozdíl ve výkonu po kompletním spasováná nepozoruji. (ale trošku jo to je jasné )
Takže, sečteno podtrženo: Dát na LADU 2x horiz. karbecy lze i na sériový motor. Pojede to lépe, ale dokud se k tomu "nepřizpůsobí" zapalování, hlava, kanály a výfuk,( o "vnitřku" motoru nemluvě" ) tak je to spíš jen machrovina a benzíno-žrout, než nějaky EXTRA-POWER pack... ale na druhou stranu, nějak se začít musí, že?
Držim place při ladění!
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
- Prasatkopeta
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát úno 22, 2013 11:59
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátory WEBER
Jo jo jsem teprve na začátku,vlastně vejfik,sání a ostrou vačku si mi posílal ty.Pamatuješ.Sliboval jsem foto tak aspon vidíš.Motor dodělám během zimy,ted interier a ještě se mi všude valí hafo šroubků a dílů:-)))
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátory WEBER
Jo ono to nějak pojede vždycky, já s tím autem jezdím v běžným provozu (kolony, zácpy, křižovatky), takže jsem se musel soustředit hlavně na to, aby byl normální volnoběh a na to aby se při brždění motorem pořád nezalíval benzínem a nebouchalo to ve výfuku, tzn. vyladění přechodu na volnoběh asi na postošedesátýosmýapůltý pokus:) Ale teď jsem za to taky rád (krom výkonu a hlubšího zvuku nepoznáš, že tam jsou:))...