Stránka 1 z 1

záměna výfukových svodů

Napsal: úte bře 06, 2012 20:32
od Pacoš
Ahoj lidičky mám otázku -pasují výfukové svody z Spi na Mpi? Mám tam plechové a někde jsou děravý.Dík za info.

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: úte bře 06, 2012 23:09
od Pacoš
Abych to upřesnil je to první díl výfuku co je přišroubovaný na motoru.Kdyby náhodou měl ten to díl někdo doma a překážel mu, tak mám zájem-pouze litinový plech nebrat.

Prosim, nepiš dvojpříspěvky, používej tlačítko upravit! ;)

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: stř bře 07, 2012 09:55
od hush
BTW: pokud napíšu příspěvek a odešlu, tak ho můžu editovat. Jestli jej ale jedou už edituji tak tlačítko edit zmizí co potom?

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: stř bře 07, 2012 12:31
od Pacoš
Chlapi nezlobte se na mě registroval jsem se teprve včera,tak nevím jak a kam co napsat.
Prosím administrátora jestli s tím dvoj příspěvkem nemohl něco udělat-upravit. Děkuji pacoš

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: sob bře 10, 2012 11:09
od MartasBrno
Pardon, ale dost dobře si nekodážu představit, že by existovaly plechové parohy, nebo litinový první díl výfuku.
Parohy, ta věc, co je přišroubovaná do hlavy motoru je snad vždy litinová. Pak následují díly výfuku, přirozene z plechu, teda trubek. Nebo jsem mimo?

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: sob bře 10, 2012 11:58
od Pacoš
No a já to na mé Nivce 1.7Mpi mám-plechové parohy a potvrdil mi to i prodejce náh.dílů p.Vozáb a v katalogu jsou taky.Je to verze Niva 21214-20-130

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: sob bře 10, 2012 19:44
od veliz
Ano, lepší vozy, mezi které Niva nepochybně patří, mají plechové výfukové svody. Litina je drahá a má horší vlastnosti.

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: pon bře 12, 2012 17:50
od JAROSLAV BORSKÝ
veliz píše:Ano, lepší vozy, mezi které Niva nepochybně patří, mají plechové výfukové svody. Litina je drahá a má horší vlastnosti.
No troufám si říct zlatá litina, ty trubkové praskají už jsem dvoje převařoval :roll:

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: úte bře 13, 2012 16:33
od Kolben
A nemyslel to kolega v žertu? :-)

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: úte bře 13, 2012 19:13
od veliz
Životnost mohou mít plechové parohy horší. Faktem ale je, že moderní auta je mají. Důvodem může být (jak jsem naznačil) vyšší cena litiny a lepší funkční vlastnosti plechu. Litina má drsný povrch, který klade výfukovým plynům větší odpor. Proto se už dávno používaly plechové výfukové svody za účelem tuningu.

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: úte bře 20, 2012 12:40
od Pacoš
Povedlo se!!Výměna plechových parohů Mpi za litinové z Spi proběhla bez problému vše sedělo nic se nemuselo upravovat.Za 4 hodiny jsem to měl hotový-dělal jsem to poprve s pomocí autoprospect.ru.Na těch plechových byly na třech dírách ze šesti praskliny po obvodě trubek - svár trubka příruba-vždy to drželo asi na jednom centimetru.Praskliny byly uvnitř , zvenku to nebylo vidět a nebylo to ani očouzený, tak se to tvářilo že je vše vpořádku jen to mělo zvuk jako když je to někde děravý.

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: úte bře 20, 2012 13:15
od Luděk Musil
Pacoš píše:...zvenku to není ani očouzený, tak se to tváří že je vše vpořádku jen to má jiný zvuk.
Heh ... to mi připomnělo: přístroj připojený k síti vypadá stejně jako přístroj nepřipojený k síti ... jen na omak je jiný ... :lol:

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: pon dub 09, 2012 09:20
od JAROSLAV BORSKÝ
:D sem to říkal zlatá litina :roll:

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: stř pro 02, 2015 18:35
od MisoB_PK
Chlapi mam nejasno vo vyfukovom systeme 1.6ky. Sklada sa z potrubia od motora, koncovej casti s tlmicom a potom zo stredu, ktory je nejak zvlastne poskladany z dvoch casti- ako keby z katalyzatora , ktory je nahradeny iba rurou a stredovej casti. Ta stredova cast odisla, resp. z nej prefukovalo, tak som kupil novu: http://automanta.sk/product.php?id_product=76
Uz aj tuto som musel upravovat a skracovat, aby sa tam vobec vosla, ale napriek tomu mi to cele visi podozrivo nizko, az to trci mimo auta na prvy pohlad. Je mozne, ze Taiga rocnik 89 mohla mat katalyzator? Pripadne mate skusenosti, ze treba vyfukove potrubia upravovat, skracovat, ohybat, aby sa vosli pekne pod spodok auta a netrcali do zeme? Ono to trochu odstavalo uz aj pri tom povodnom kuse, ale teraz to odstava este viac.

A este jedna otazka - kedysi som ma S105 mal problem prejst cez EK, ked fucalo niekde mimo vyfuku (na prirube, tesneniach, atd). Tieto zigulacke U-svorky fucia veselo kade tade, da sa to nejak utesnit alebo to na Ladach na EK nikto neriesi? Principialne to ani nemoze byt dokonale utesnene ked to nema priruby so serioznymi tesneniami a rury su len tak povkladane do seba. Dokonca na jednom mieste proti smeru prudenia vyfukovych plynov, co je uplne postavene na hlavu. Tak neviem, ci to je tak original alebo predosly majitel nieco prerabal...

Dakujem za akukolvek radu

Re: záměna výfukových svodů

Napsal: pon pro 28, 2015 14:04
od Valach
Přesně můj problém,se stím těď se..,spodek auta rovný a pod ním trčí tlumič který bych v brodě určitě urval.
První díl je svařený ze tří kusů,střed je origo a zedek až na koncovů trubku(tažné) je origo.
těch orig.dílů se držím.délka.
Řeším to tak že jsem zadek dal na silentbloky tak ja to má byt,střed zepředu uříznu a vrazím tam vlnovec,krátký aby tam nebyl průvěs a do něho v původní délce orig.kusu přivařím původní svěrný spoj a fláknu to tam.
Ten mlnovec proto protože ty svody ze tří kusů nebudů jako origo díl a ten vlnovec eliminuje osové posunutí trobky prvního dílu vůči orig s samozřejmě chvění.
To hlavní ,zadní trubku druhého dílu jsem zkrátil o 110mm,pak se to posune asi na 50mm od kastle.

Du ku.....t.