záměna výfukových svodů
Moderátor: Moderátoři
záměna výfukových svodů
Ahoj lidičky mám otázku -pasují výfukové svody z Spi na Mpi? Mám tam plechové a někde jsou děravý.Dík za info.
Niva 1.7Mpi
Re: záměna výfukových svodů
Abych to upřesnil je to první díl výfuku co je přišroubovaný na motoru.Kdyby náhodou měl ten to díl někdo doma a překážel mu, tak mám zájem-pouze litinový plech nebrat.
Prosim, nepiš dvojpříspěvky, používej tlačítko upravit!
Prosim, nepiš dvojpříspěvky, používej tlačítko upravit!
Niva 1.7Mpi
Re: záměna výfukových svodů
BTW: pokud napíšu příspěvek a odešlu, tak ho můžu editovat. Jestli jej ale jedou už edituji tak tlačítko edit zmizí co potom?
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: záměna výfukových svodů
Chlapi nezlobte se na mě registroval jsem se teprve včera,tak nevím jak a kam co napsat.
Prosím administrátora jestli s tím dvoj příspěvkem nemohl něco udělat-upravit. Děkuji pacoš
Prosím administrátora jestli s tím dvoj příspěvkem nemohl něco udělat-upravit. Děkuji pacoš
Niva 1.7Mpi
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: záměna výfukových svodů
Pardon, ale dost dobře si nekodážu představit, že by existovaly plechové parohy, nebo litinový první díl výfuku.
Parohy, ta věc, co je přišroubovaná do hlavy motoru je snad vždy litinová. Pak následují díly výfuku, přirozene z plechu, teda trubek. Nebo jsem mimo?
Parohy, ta věc, co je přišroubovaná do hlavy motoru je snad vždy litinová. Pak následují díly výfuku, přirozene z plechu, teda trubek. Nebo jsem mimo?
Re: záměna výfukových svodů
No a já to na mé Nivce 1.7Mpi mám-plechové parohy a potvrdil mi to i prodejce náh.dílů p.Vozáb a v katalogu jsou taky.Je to verze Niva 21214-20-130
Niva 1.7Mpi
Re: záměna výfukových svodů
Ano, lepší vozy, mezi které Niva nepochybně patří, mají plechové výfukové svody. Litina je drahá a má horší vlastnosti.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- JAROSLAV BORSKÝ
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned led 16, 2011 19:30
- Bydliště: Česká lípa
Re: záměna výfukových svodů
No troufám si říct zlatá litina, ty trubkové praskají už jsem dvoje převařovalveliz píše:Ano, lepší vozy, mezi které Niva nepochybně patří, mají plechové výfukové svody. Litina je drahá a má horší vlastnosti.
Re: záměna výfukových svodů
A nemyslel to kolega v žertu?
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Re: záměna výfukových svodů
Životnost mohou mít plechové parohy horší. Faktem ale je, že moderní auta je mají. Důvodem může být (jak jsem naznačil) vyšší cena litiny a lepší funkční vlastnosti plechu. Litina má drsný povrch, který klade výfukovým plynům větší odpor. Proto se už dávno používaly plechové výfukové svody za účelem tuningu.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: záměna výfukových svodů
Povedlo se!!Výměna plechových parohů Mpi za litinové z Spi proběhla bez problému vše sedělo nic se nemuselo upravovat.Za 4 hodiny jsem to měl hotový-dělal jsem to poprve s pomocí autoprospect.ru.Na těch plechových byly na třech dírách ze šesti praskliny po obvodě trubek - svár trubka příruba-vždy to drželo asi na jednom centimetru.Praskliny byly uvnitř , zvenku to nebylo vidět a nebylo to ani očouzený, tak se to tvářilo že je vše vpořádku jen to mělo zvuk jako když je to někde děravý.
Naposledy upravil(a) Pacoš dne úte bře 20, 2012 20:30, celkem upraveno 1 x.
Niva 1.7Mpi
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna výfukových svodů
Heh ... to mi připomnělo: přístroj připojený k síti vypadá stejně jako přístroj nepřipojený k síti ... jen na omak je jiný ...Pacoš píše:...zvenku to není ani očouzený, tak se to tváří že je vše vpořádku jen to má jiný zvuk.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- JAROSLAV BORSKÝ
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned led 16, 2011 19:30
- Bydliště: Česká lípa
Re: záměna výfukových svodů
sem to říkal zlatá litina
Re: záměna výfukových svodů
Chlapi mam nejasno vo vyfukovom systeme 1.6ky. Sklada sa z potrubia od motora, koncovej casti s tlmicom a potom zo stredu, ktory je nejak zvlastne poskladany z dvoch casti- ako keby z katalyzatora , ktory je nahradeny iba rurou a stredovej casti. Ta stredova cast odisla, resp. z nej prefukovalo, tak som kupil novu: http://automanta.sk/product.php?id_product=76
Uz aj tuto som musel upravovat a skracovat, aby sa tam vobec vosla, ale napriek tomu mi to cele visi podozrivo nizko, az to trci mimo auta na prvy pohlad. Je mozne, ze Taiga rocnik 89 mohla mat katalyzator? Pripadne mate skusenosti, ze treba vyfukove potrubia upravovat, skracovat, ohybat, aby sa vosli pekne pod spodok auta a netrcali do zeme? Ono to trochu odstavalo uz aj pri tom povodnom kuse, ale teraz to odstava este viac.
A este jedna otazka - kedysi som ma S105 mal problem prejst cez EK, ked fucalo niekde mimo vyfuku (na prirube, tesneniach, atd). Tieto zigulacke U-svorky fucia veselo kade tade, da sa to nejak utesnit alebo to na Ladach na EK nikto neriesi? Principialne to ani nemoze byt dokonale utesnene ked to nema priruby so serioznymi tesneniami a rury su len tak povkladane do seba. Dokonca na jednom mieste proti smeru prudenia vyfukovych plynov, co je uplne postavene na hlavu. Tak neviem, ci to je tak original alebo predosly majitel nieco prerabal...
Dakujem za akukolvek radu
Uz aj tuto som musel upravovat a skracovat, aby sa tam vobec vosla, ale napriek tomu mi to cele visi podozrivo nizko, az to trci mimo auta na prvy pohlad. Je mozne, ze Taiga rocnik 89 mohla mat katalyzator? Pripadne mate skusenosti, ze treba vyfukove potrubia upravovat, skracovat, ohybat, aby sa vosli pekne pod spodok auta a netrcali do zeme? Ono to trochu odstavalo uz aj pri tom povodnom kuse, ale teraz to odstava este viac.
A este jedna otazka - kedysi som ma S105 mal problem prejst cez EK, ked fucalo niekde mimo vyfuku (na prirube, tesneniach, atd). Tieto zigulacke U-svorky fucia veselo kade tade, da sa to nejak utesnit alebo to na Ladach na EK nikto neriesi? Principialne to ani nemoze byt dokonale utesnene ked to nema priruby so serioznymi tesneniami a rury su len tak povkladane do seba. Dokonca na jednom mieste proti smeru prudenia vyfukovych plynov, co je uplne postavene na hlavu. Tak neviem, ci to je tak original alebo predosly majitel nieco prerabal...
Dakujem za akukolvek radu
Niva 1600 r.v. 89
Re: záměna výfukových svodů
Přesně můj problém,se stím těď se..,spodek auta rovný a pod ním trčí tlumič který bych v brodě určitě urval.
První díl je svařený ze tří kusů,střed je origo a zedek až na koncovů trubku(tažné) je origo.
těch orig.dílů se držím.délka.
Řeším to tak že jsem zadek dal na silentbloky tak ja to má byt,střed zepředu uříznu a vrazím tam vlnovec,krátký aby tam nebyl průvěs a do něho v původní délce orig.kusu přivařím původní svěrný spoj a fláknu to tam.
Ten mlnovec proto protože ty svody ze tří kusů nebudů jako origo díl a ten vlnovec eliminuje osové posunutí trobky prvního dílu vůči orig s samozřejmě chvění.
To hlavní ,zadní trubku druhého dílu jsem zkrátil o 110mm,pak se to posune asi na 50mm od kastle.
Du ku.....t.
První díl je svařený ze tří kusů,střed je origo a zedek až na koncovů trubku(tažné) je origo.
těch orig.dílů se držím.délka.
Řeším to tak že jsem zadek dal na silentbloky tak ja to má byt,střed zepředu uříznu a vrazím tam vlnovec,krátký aby tam nebyl průvěs a do něho v původní délce orig.kusu přivařím původní svěrný spoj a fláknu to tam.
Ten mlnovec proto protože ty svody ze tří kusů nebudů jako origo díl a ten vlnovec eliminuje osové posunutí trobky prvního dílu vůči orig s samozřejmě chvění.
To hlavní ,zadní trubku druhého dílu jsem zkrátil o 110mm,pak se to posune asi na 50mm od kastle.
Du ku.....t.